Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 30 maart 2014, 14:56   #1
Tutupmulut
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2014
Berichten: 5
Geslacht:
AGA heb ik dit of is er nog hoop?

Dag mede lotgenoten,

Ik ben 27 jaar en ik heb al een tijdje last van inhammen. Dit was al bekend en is in al die tijd niet groter geworden. Maar nu zit ik met het volgende: tussen mijn inhammen heb ik nog wel wat haar zitten en in het midden heb ik dat ook nog alleen niet zo veel als de rest op me hoofd. Maar het rare is nu, ik zie wel fijne haartjes zitten. In eerste instantie als je het ziet zou je denken dat het kale plekken zijn maar als je dichtbij kijkt zie je overal nog kleine fijne haartjes zitten en hier en daar dus nog wel normale haarlengte.

Mijn vraag is, kan ik hier nog wat aan doen om dit weer te laten groeien aangezien er nog wel fijne haartjes te zien zijn alleen naar mijn idee wilt de groei niet doorzetten of is het echt einde oefening? Kon dit nergens vinden dus vandaar dat ik hier mijn vraag stel in de hoop dat iemand me kan helpen.
Weet niet of het veel uitmaakt maar ik ben half Aziatisch met nederlands bloed.

Alvast bedankt voor de genomen moeite.
Tutupmulut is offline   Met citaat reageren
Oud 30 maart 2014, 15:16   #2
Opblaaskrokodil
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 februari 2014
Locatie: Nederland
Berichten: 202
Geslacht:
Je zou kunnen beginnen met minoxodil of finasteride! Misschien is het nog niet te laat!
__________________
Medicijnen/Haargroeimiddelen:
- 1.25mg finasteride 1x per dag (sinds oktober 2012)
- 5% Spectral UHP Minoxidil 2x per dag (sinds april 2014)

Chirurgische behandelingen:
- Transhair FUE 1300 grafts 5 maart 2014 http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=33369

Leefstijl:
- gezond eten
- niet roken
- 3x per week sporten (cardio en kracht)
Opblaaskrokodil is offline   Met citaat reageren
Oud 30 maart 2014, 15:46   #3
Tutupmulut
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2014
Berichten: 5
Geslacht:
Minoxodil is toch dat je het op de plekken insmeert? Ik had wel hier en daar gelezen de bijwerkingen maar tot in hoeverre is dit allemaal waar en hoe hoog ligt de percentage ervan?

Het liefst zou ik natuurlijke producten willen gebruiken aangezien ik op dit moment het volgende gebruik: Kemiri olie, aloe vera shampoo uit indonesië en wil dan binnenkort ook pure aloe vera van de plant gebruiken om de plekken in te smeren.

Klinkt misschien raar maar veel mensen zeggen dat aloe vera ook de haargroei weer kan stimuleren door aantal weken achter elkaar te gebruiken.

Ik heb dit denk nu al een paar jaar en eigenlijk is er niks veranderd al die tijd en de haartjes zitten er nog steeds en nog best veel. Zijn denk ongeveer 1mm lang. Als dat eenmaal zou groeien dan heb ik in principe weer een goeie bos haar op de inhammen maar die zijn niet heel erg.
Overigens moet ik er wel bij zeggen dat ik ook de afgelopen jaren veel stress heb en ook zwaar gespannen ben..
Tutupmulut is offline   Met citaat reageren
Oud 30 maart 2014, 16:03   #4
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Je kunt het beste gewoon werken aan acceptatie, Tutupmulut. Kaal worden is een natuurlijk proces dat zich met natuurlijke middeltjes niet laat omkeren, helaas.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 30 maart 2014, 16:13   #5
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
De kleine fijne haartjes zijn de haren die eerst lang en dik waren maar uitgevallen zijn en na een aantal maanden weer teruggegroeid zijn, alleen wel korter en dunner. Deze haren zijn wéér uitgevallen en wéér dunner teruggegroeid. En opnieuw en opnieuw enz. enz. Vandaar dat ze nu kort en dun zijn. Dit heet miniaturisatie van het haar. Uiteindelijk zullen de haartjes zó klein en dun zijn dat je het niet meer kunt zien en je kale plekken krijgt. Wil je niet dat dit gebeurt zul je toch zo snel mogelijk serieus actie moeten ondernemen. Helaas betekent dit toch medicijnen gebruiken om ervoor te zorgen dat het proces stopt, en dan de haren weer steviger, dikker en langer maken. Ik heb gevallen gezien waarbij hele mooie resultaten zijn behaald. Of het aanslaat bij je zul je pas weten als je het doet. Maar je had het al over bijwerkingen die je liever niet wilt ondervinden. Helaas zijn er bij de echt werkende medicijnen ook kansen op bijwerkingen. De ene heeft er (veel) last van, de ander heeft bijna nergens last van. Het kost discipline, geduld en ook geld. Maar als je er echt wat aan wilt doen zou ik nu direct ingrijpen, nu je nog wat haartjes hebt die je kunt zien. Hoe kleiner en dunner de haartjes, hoe moeilijker het is om er weer een redelijke bos haar van te maken! En alle natuurlijke middeltjes... Tja, het klinkt goed en gezond, maar die doen helaas bijna niets voor je. Gezond eten, goede rust, goede shampoo, vitamines enz. helpen misschien een beetje en alle kleine beetjes helpen natuurlijk. Stress is zowieso een killer voor het lichaam en zeker voor het haar!
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 30 maart 2014, 16:42   #6
Tutupmulut
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2014
Berichten: 5
Geslacht:
Hmm oke oke... dus als ik begin met minoxidil 2% zou het moeten lukken?

Heeft dit ook minder bijwerkingen dan gebruik van finasteride?

De laatste vraag op dit: was is het makkelijkste? rogaine foam of gewoon fargon? En waar kan ik dit online bestellen en dat betrouwbaar is?

Ik neem aan dat er weinig verschil in zal zitten betreft foam en fargon, maar foam lijkt mij makkelijker om mee te werken.

Graag jullie mening en dan toch maar deze week bestellen
Tutupmulut is offline   Met citaat reageren
Oud 30 maart 2014, 17:14   #7
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Nou, minoxidil is een begin. Wil je wat aan het probleem doen zul je toch echt alles uit de kast moeten trekken. Ik weet niet precies hoeveel je er voor over hebt? Dat bedoel ik op elk gebied. Discipline, financieel, bijwerkingen accepteren (tot bepaalde hoogte natuurlijk) en geduldig zijn. Niets gaat makkelijk en is gratis. Minoxidil foam heb ik persoonlijk geen ervaring mee. Klinkt makkelijk maar weet niet of je die goed kunt krijgen op de hoofdhuid. Met vloeibare minoxidil kun dmv een pipetje wel druppelen tussen de haren door op de hoofdhuid. Ik zou gewoon een heel hoop ervaringen doorlezen hier op het forum. Zo kom je er ook achter wat de ervaringen zijn met 2% of 5% minoxidil. Ook waar je het giedkoopste kunt kopen enz. Kom je er niet uit dan kun je altijd de vraag hier op het forum stellen.
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 30 maart 2014, 17:15   #8
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Je kunt het beste gewoon werken aan acceptatie, Tutupmulut.
Acceptatie gaat niet werken anders zaten we niet op dit forum.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Kaal worden is een natuurlijk proces dat zich met natuurlijke middeltjes niet laat omkeren, helaas.
Maar kaal worden kun je wel flink vertragen en zelfs stoppen wel met de middelen uit de grote 3.
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 30 maart 2014, 17:17   #9
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Er zijn uitzonderingen wat acceptatie betreft

Lees: http://www.haarweb.nl/forum/blog.php?b=436

http://www.haarweb.nl/forum/blog.php?b=415

Laatst gewijzigd door Astrid26; 30 maart 2014 om 17:19
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 maart 2014, 17:29   #10
Opblaaskrokodil
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 februari 2014
Locatie: Nederland
Berichten: 202
Geslacht:
Ik heb zelf gelijk gegrepen naar de finasteride, en dit heeft goed geholpen! weinig tot geen bijwerkingen, en de uitval is nu redelijk stabiel... In april toch maar voor de zekerheid minoxodil erbij nemen, omdat ik echt voor het zekere wil gaan.

Precies zoals @Reet zegt! Kijk wat je er aan wilt doen, en wat je er voor over hebt... Er bestaan helaas geen wondermiddeltjes waardoor je geen haaruitval meer krijgt en 0% kans op bijwerkingen hebt
__________________
Medicijnen/Haargroeimiddelen:
- 1.25mg finasteride 1x per dag (sinds oktober 2012)
- 5% Spectral UHP Minoxidil 2x per dag (sinds april 2014)

Chirurgische behandelingen:
- Transhair FUE 1300 grafts 5 maart 2014 http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=33369

Leefstijl:
- gezond eten
- niet roken
- 3x per week sporten (cardio en kracht)
Opblaaskrokodil is offline   Met citaat reageren
Oud 30 maart 2014, 17:52   #11
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Ow? Ik lees nu je eerste bericht pas goed
Als je man bent ben je in het voordeel en bestaat er wel medicatie.
Minox, fina, duta; ga eens langs huisarts/dermatoloog en laat je adviseren.
Succes man.

TIP zet in je profiel effe dat je man bent. Lees toch wat makkelijker.
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 maart 2014, 18:09   #12
Tutupmulut
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2014
Berichten: 5
Geslacht:
Ik dacht dat ik wel had aangegeven maar ik zal dat even veranderen, bedankt voor het zeggen Astrid!

Ik wou eerst even kijken naar minoxodil en dan 2% vanwege omdat daar al vaak effect bij te zien is en wat ik zo nu had gelezen dat bij 5% niet heel veel verschil is kwa resultaat en ik moet ook nog zien hoe mijn hoofdhuid erop reageert dus beter niet meteen zware concentratie nemen.

Foam leek mij handig vanwege dat het ook snel intrekt tegenover dat andere wat 4 uur duurt voordat het is opgenomen in de huid.

Echter zie ik door de bomen de bos niet meer want nu zag ik ook naxoxidil en dit schijnt veiliger te zijn in gebruik betreft. Zoveel soorten en merken.

Nu zag ik Spectral UHP minoxodil en dit leek me wel wat.... Is dit goed of beter ander merk nemen? Of gewoon bij de apotheker Fargon 2% vragen? (kan zonder recept toch?)
Tutupmulut is offline   Met citaat reageren
Oud 30 maart 2014, 18:48   #13
Opblaaskrokodil
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 februari 2014
Locatie: Nederland
Berichten: 202
Geslacht:
meen je niet... 4 uur?

Als ik smorgens op sta en was mijn haren, laat het drogen, breng minox aan... moet ik dan 4 uur wachten om gel in te mogen doen???
__________________
Medicijnen/Haargroeimiddelen:
- 1.25mg finasteride 1x per dag (sinds oktober 2012)
- 5% Spectral UHP Minoxidil 2x per dag (sinds april 2014)

Chirurgische behandelingen:
- Transhair FUE 1300 grafts 5 maart 2014 http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=33369

Leefstijl:
- gezond eten
- niet roken
- 3x per week sporten (cardio en kracht)
Opblaaskrokodil is offline   Met citaat reageren
Oud 30 maart 2014, 19:59   #14
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Opblaaskrokodil Bekijk bericht
meen je niet... 4 uur?

Als ik smorgens op sta en was mijn haren, laat het drogen, breng minox aan... moet ik dan 4 uur wachten om gel in te mogen doen???
Nee joh, je smeert de gel toch zeker in je haren en niet op de hoofdhuid?
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 30 maart 2014, 20:00   #15
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Nee hoor... Het trekt er veel sneller in. Ik smeer minoxidil en direct daarna gel erin. Minoxidil smeer je ook op de hoofdhuid en gel in je haar, niet op de hoofdhuid
Reet is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.