Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Van alles en nog wat...

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 2 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 24 januari 2007, 20:03   #151
another
dil beWraaH
 
another's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2005
Locatie: Hollande
Berichten: 1.140
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
@ Another:
En wat voor goederen/diensten lever jij dan aan Afrika?
Ik ga na m'n studie een jaar ontwikkelingshulp in Afrika doen (mss langer) om daar mensen op een persoonlijk niveau te helpen. En jij?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
Dit zijn echt hele domme opmerkingen, another. Ten eerste is het broeikaseffect juist voor Nederland heel schadelijk omdat wij onze huisjes onder de zeespiegel hebben gebouwd. Een stijging van de zeespiegel is dus NIET cool. Ten tweede kan het broeikaseffect zich niet alleen in Nederland uiten, het uit zich overal op de wereld. Het broeikaseffect zorgt nu al jaarlijks voor duizenden doden en dat zal alleen maar erger worden de komende tijd. Het broeikaseffect is dus WEL erg, en dat jij het hier afschildert als wel relaxed zodat je hier straks lekker onder een palmboom kan zitten in je lunchpauze geeft al aan hoe ontiegelijk kortzichtig jij bent.
Ja, over de hele wereld zal het ook zeker (ernstige) effecten hebben, maar daar ging het hier niet om. Het ging er (zo dacht ik) om of ik merk dat er in mijn naaste omgeving klimaatsveranderingen merkbaar zijn die opzienbarend zijn. En die bemerk ik niet.
__________________
Regime:
noks
another is offline   Met citaat reageren
Oud 24 januari 2007, 20:56   #152
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door another

Ja, over de hele wereld zal het ook zeker (ernstige) effecten hebben, maar daar ging het hier niet om. Het ging er (zo dacht ik) om of ik merk dat er in mijn naaste omgeving klimaatsveranderingen merkbaar zijn die opzienbarend zijn. En die bemerk ik niet.
heb je de laatste 10 jaar in een kelder geleeft?

of moet er echt een stuk poolijs op de noordzee dobberen voordat je het gelooft
__________________
intern:
-propecia (1 mg finasteride) 21-9-2005-> 21-01-2006 proscar (1,25 mg Fina)
-vitaminen en mineralen augustus 2005

extern:
-rooscure
-Alpecin Caffein shampoo C1 (gestopt)
-Tricomin copper peptides (shampoo+cond) (gestopt)
-tricomin copper peptides therapys spray (elke avond inhammen)
verder:
gezondere levenstijl:
-meer groente/fruit/vis
-sporten
-gestopt met roken op 14/07/2006 --> al weer een jaar aan de peuk
Status:
Stabiel+langzaam verbetering



ray is offline   Met citaat reageren
Oud 24 januari 2007, 21:36   #153
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gletscher
AIT = de film Inconvenient Thruth:

The present paper, a running commentary on AIT , finds that nearly every significant statement Gore makes regarding climate science and climate policy is either one sided, misleading, exaggerated, speculative, or wrong. An extensive summary of AIT 's distortions is provided in Appendix A. Below is a list of 25 of egregious examples.

BRON: http://www.cei.org
Haha! Zie je wel van welke site je dit hebt afgehaald? Competitive Enterprise Institute. Ik citeer van hun site: "The Competitive Enterprise Institute is a non-profit public policy organization dedicated to advancing the principles of free enterprise and limited government. We believe that individuals are best helped not by government intervention, but by making their own choices in a free marketplace."

Kortom: een organisatie voor weinig overheidsingrijpen, weinig regels enz enz. Een beetje vergelijkbaar met onze eigen VVD. Voor economische groei en dus niets hebben tegen CO2 uitstoot. Vooralsnog gaan economische groei en CO2 uitstoot hand in hand. Daarnaast is dit niet alleen een organisatie voor economische groei..... het is er ook één uit de VS! Die zullen er dus HELEMAAL niets tegen hebben! Dan is het natuurlijk handig om "An inconvenient truth" af te kraken.

In het onderstaande punt laat CEI zichzelf wel een beetje overdreven door de mand vallen: "It neglects to mention the circumstances that make it reasonable rather than blameworthy for America to be the biggest CO2 emitter: the world's largest economy, abundant fossil energy resources, markets integrated across continental distances, the world's most mobile population."

Oftwel wij (de VS) zijn rijk en hebben een goede economie en als we stoppen met CO2 uitstoten dan krimpt onze economie en dan worden we armer. Hence, we raken ons baantje kwijt.

Het overgrote gedeeltje van de argumenten zijn onjuist of extreem subjectief. Beetje ironisch omdat juist DAT hetgene is wat ze Al Gore verwijten! Maargoed, ik kan ze wel allemaal langs gaan, maar ik heb betere dingen te doen. Daarnaast heb ik het toch steeds tegen dovemans oren wat jou betreft. Je komt met één bron die zichzelf wel zo gigantisch one-sided opstelt dat het zichzelf al bij voorbaad onderuit schoppen. Je had al eerder deze bron gegeven Gletcher. Ik had toch iets meer van je verwacht. Op dit momen zijn je bronnen: 1: een rechtse Amerikaanse organisatie die voor economische groei en weinig overheidsingrijpen is. 2: een climatologische einzelganger uit goede morgen nederland en 3: google.com

Wat stem je eigenlijk Gletcher?
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 24 januari 2007, 21:38   #154
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Ik denk niet dat iemand het broeikaseffect kan ontkennen. Dat is het enige mechanisme dat het leven op aarde mogelijk maakt. Als onze atmosfeer en de gassen daarin niet als broeikas zouden werken, dan waren alle oceanen keihard bevroren.

Wat wel discutabel is, is het aandeel van menselijke activiteiten in een eventuele stijging van de gemiddelde temperatuur op aarde. Als dat al kan worden toegeschreven aan het 'broeikaseffect'. Het percentage CO2 in de atmosfeer is inderdaad gestegen met meer dan 30% sinds de industrialisatie en CO2 is één van de broeikasgassen. Maar bij lange na niet de sterkste en zeker niet de meest voorkomende in de atmosfeer (dat is nog altijd het oude vertrouwde H2O).

Als Another toch een sloot kerosine gaat verstoken om in Afrika goede daden te plegen, dan kan ie een heel belangrijke bijdrage leveren aan het verminderen van een veel sterker broeikasgas, CH4 ... neem flink veel DDT mee en roei alle termieten uit! En als we toch bezig zijn, koeien kunnen er ook wat van

Overigens zijn er wel meer redenen dan een eventueel toegenomen broeikaseffect om zuiniger met onze grondstoffen om te gaan. Er moet heel snel actie worden ondernomen, maar we zijn met ons allen behoorlijk aan energie verslaafd geraakt
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 24 januari 2007, 21:45   #155
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guoy
Wat stem je eigenlijk Gletcher?
Ach Guoy, ik denk niet dat politieke kleur er veel toe doet. Rood China gaat heel binnenkort de VS voorbijstreven in de hoeveelheid CO2 productie en zij doen zelfs symbolisch niets om dat te remmen.

Iets waar ze overigens nog gelijk in hebben ook, want waarom zouden ze met minder genoegen moeten nemen dan wij ... alleen maar omdat ze later op gang zijn gekomen?!?
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 24 januari 2007, 22:22   #156
another
dil beWraaH
 
another's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2005
Locatie: Hollande
Berichten: 1.140
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door darkster1981
heb je de laatste 10 jaar in een kelder geleeft?

of moet er echt een stuk poolijs op de noordzee dobberen voordat je het gelooft
nah...een walvis in de gemeentesloot mag ook

Maar misschien komt het ook omdat ik nuchter ben met zulke dingen. Als we nou opeens -20 hadden (of 40 graden in de zomer)...
__________________
Regime:
noks
another is offline   Met citaat reageren
Oud 24 januari 2007, 23:48   #157
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door another
nah...een walvis in de gemeentesloot mag ook

Maar misschien komt het ook omdat ik nuchter ben met zulke dingen. Als we nou opeens -20 hadden (of 40 graden in de zomer)...
dus als jij op een dag besluit bloed te geven.
standaardcontrole en je blijkt aids te hebben.

dan zeg jij ook, ik ben niet ziek want ik voel me goed en ik heb nog geen zwarte zweren in mijn gezicht?

zoiets gaat geleidelijk met bepaalde symptomen (afname t-cellen d8 ik )
__________________
intern:
-propecia (1 mg finasteride) 21-9-2005-> 21-01-2006 proscar (1,25 mg Fina)
-vitaminen en mineralen augustus 2005

extern:
-rooscure
-Alpecin Caffein shampoo C1 (gestopt)
-Tricomin copper peptides (shampoo+cond) (gestopt)
-tricomin copper peptides therapys spray (elke avond inhammen)
verder:
gezondere levenstijl:
-meer groente/fruit/vis
-sporten
-gestopt met roken op 14/07/2006 --> al weer een jaar aan de peuk
Status:
Stabiel+langzaam verbetering



ray is offline   Met citaat reageren
Oud 25 januari 2007, 07:25   #158
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door darkster1981
dus als jij op een dag besluit bloed te geven.
standaardcontrole en je blijkt aids te hebben.

dan zeg jij ook, ik ben niet ziek want ik voel me goed en ik heb nog geen zwarte zweren in mijn gezicht?

zoiets gaat geleidelijk met bepaalde symptomen (afname t-cellen d8 ik )
Ja, maar het zou oneerlijk zijn als ie om die reden zijn homoseksuele buurman in elkaar ging meppen (want 'homo's en aids, dat heeft met elkaar te maken, dat weet iedereen!'), wanneer na 5 jaar blijkt dat het toch door een fout bij die rottige bloedtransfusie na het auto-ongeluk van 8 jaar geleden moet zijn overgedragen.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 25 januari 2007, 07:33   #159
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH
Ik denk niet dat iemand het broeikaseffect kan ontkennen. Dat is het enige mechanisme dat het leven op aarde mogelijk maakt. Als onze atmosfeer en de gassen daarin niet als broeikas zouden werken, dan waren alle oceanen keihard bevroren.

Wat wel discutabel is, is het aandeel van menselijke activiteiten in een eventuele stijging van de gemiddelde temperatuur op aarde. Als dat al kan worden toegeschreven aan het 'broeikaseffect'. Het percentage CO2 in de atmosfeer is inderdaad gestegen met meer dan 30% sinds de industrialisatie en CO2 is één van de broeikasgassen. Maar bij lange na niet de sterkste en zeker niet de meest voorkomende in de atmosfeer (dat is nog altijd het oude vertrouwde H2O).
Laten we het vooral niet ingewikkelder maken dan nodig is. Methaan is inderdaad een veel sterker broeikasgas dan koolstofdioxide, maar komt ook minder vaak voor dan CO2. Momenteel is CO2 het belangrijkste broeikasgas [bron]. Daarbij wordt methaan ook geproduceerd bij het verbruik van fossiele brandstoffen, dus als we daar eens mee ophouden zijn we al een heel eind.

Citaat:
Iets waar ze overigens nog gelijk in hebben ook, want waarom zouden ze met minder genoegen moeten nemen dan wij ... alleen maar omdat ze later op gang zijn gekomen?!?
Zelfs al zouden landen volledig economisch rationeel zijn en enkel hun eigenbelang nastreven, is het broeikaseffect niet gunstig. Dit omdat het broeikaseffect naast al het menselijk en natuurlijk leed ook gewoon economische schade gaat toebrengen. Om de concentratie broeikasgassen te laten stabiliseren op een redelijk veilig niveau (550ppm) moet ongeveer 1% van de wereldwijde economische groei per jaar worden opgeofferd, terwijl nu niks doen en later de schade inhalen een economische terugval met 20% kan betekenen [bron]. Dus uiteindelijk zal het kwartje wel vallen, de vraag is alleen hoe ver het dan al mis is gegaan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH
Ja, maar het zou oneerlijk zijn als ie om die reden zijn homoseksuele buurman in elkaar ging meppen (want 'homo's en aids, dat heeft met elkaar te maken, dat weet iedereen!'), wanneer na 5 jaar blijkt dat het toch door een fout bij die rottige bloedtransfusie na het auto-ongeluk van 8 jaar geleden moet zijn overgedragen.
Even mijn best doen om deze metafoor te vertalen naar de werkelijkheid: het is niet zeker dat de opwarming van de aarde wordt veroorzaakt door menselijke CO2-uitstoot, en het is zonde om nu te investeren in uitstootvermindering omdat later kan blijken dat het niets helpt. Zeg ik het zo goed?
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 25 januari 2007 om 07:59
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 25 januari 2007, 10:33   #160
wilfried
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 300
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gletscher
Hey Assepoester.
Ja, ik bezoek regelmatig Niburu.nl maar ik kan je direct vermelden dat slechts enkele onderwerpen mijn aandacht verdienen. De onzin verhalen over bijvoorbeeld UFO's of graancircels maken Niburu helaas op een aantal punten belachelijk. Voor UFO enhousiastelingen stel ik voor dat je dan liever de websites van de NASA en de SETI raadpleegt, waaruit blijkt dat er nog nooit UFO activiteiten op aarde hebben plaatsgevonden.
Dus ik lees bepaalde artikelen, ook van de voorpagina.
Ook lees ik soms bepaalde praatforum artikelen waar je altijd weer die bekende tegenkomt.
Gletscher.

Jij bent me der ééntje, haha ...

Groetjes,
Assepoester
wilfried is offline   Met citaat reageren
Oud 25 januari 2007, 17:10   #161
another
dil beWraaH
 
another's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2005
Locatie: Hollande
Berichten: 1.140
Tiuri, we hadden het in dit topic over, wat ik voor (o.a.) Afrika deed.
Wat doe jij om CO2 uitstoot te verminderen, en om 3e wereldlanden leefbaarder te maken?

..just wondering
__________________
Regime:
noks
another is offline   Met citaat reageren
Oud 25 januari 2007, 17:15   #162
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door another
Tiuri, we hadden het in dit topic over, wat ik voor (o.a.) Afrika deed.
Wat doe jij om CO2 uitstoot te verminderen, en om 3e wereldlanden leefbaarder te maken?

..just wondering
dit is wel heel erg bedelen om een complimentje zeg....
__________________
intern:
-propecia (1 mg finasteride) 21-9-2005-> 21-01-2006 proscar (1,25 mg Fina)
-vitaminen en mineralen augustus 2005

extern:
-rooscure
-Alpecin Caffein shampoo C1 (gestopt)
-Tricomin copper peptides (shampoo+cond) (gestopt)
-tricomin copper peptides therapys spray (elke avond inhammen)
verder:
gezondere levenstijl:
-meer groente/fruit/vis
-sporten
-gestopt met roken op 14/07/2006 --> al weer een jaar aan de peuk
Status:
Stabiel+langzaam verbetering



ray is offline   Met citaat reageren
Oud 25 januari 2007, 17:16   #163
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door another
Tiuri, we hadden het in dit topic over, wat ik voor (o.a.) Afrika deed.
Wat doe jij om CO2 uitstoot te verminderen, en om 3e wereldlanden leefbaarder te maken?

..just wondering
Sowieso geloof ik in tegenstelling tot jou wel in donaties. Verder ga ik bewust met energie om en heb ik geen auto. Vluchten die ik maak compenseer ik met http://www.treesfortravel.nl. En zo nog wat dingen.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 25 januari 2007, 17:26   #164
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
Sowieso geloof ik in tegenstelling tot jou wel in donaties. Verder ga ik bewust met energie om en heb ik geen auto. Vluchten die ik maak compenseer ik met http://www.treesfortravel.nl. En zo nog wat dingen.
een hele groene ben je dus

maar dan ben ik wel benieuwd:
stel dat er een vissoort word ontdekt die kale mannen weer haar geeft, zou je dan vis gaan eten?

stel dat er een topical word uitgevonden die met 1x wassen per week je een volle bos haar geeft maar die extreem milieu vervuilend is, zou je dat produkt nemen?
__________________
intern:
-propecia (1 mg finasteride) 21-9-2005-> 21-01-2006 proscar (1,25 mg Fina)
-vitaminen en mineralen augustus 2005

extern:
-rooscure
-Alpecin Caffein shampoo C1 (gestopt)
-Tricomin copper peptides (shampoo+cond) (gestopt)
-tricomin copper peptides therapys spray (elke avond inhammen)
verder:
gezondere levenstijl:
-meer groente/fruit/vis
-sporten
-gestopt met roken op 14/07/2006 --> al weer een jaar aan de peuk
Status:
Stabiel+langzaam verbetering



ray is offline   Met citaat reageren
Oud 25 januari 2007, 17:54   #165
another
dil beWraaH
 
another's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2005
Locatie: Hollande
Berichten: 1.140
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door darkster1981
dit is wel heel erg bedelen om een complimentje zeg....
wat de fuck?
dít is wel heel erg schooien om aandacht bedoel je zeg dan gewoon niks...
__________________
Regime:
noks
another is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:16.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.