Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 15 november 2011, 20:41   #1
strijder
HaarWeb lid
 
strijder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2011
Berichten: 3
AGA en zwanger worden

Hoi iedereen

Ik heb een kinderwens maar dan moet ik natuurlijk stoppen met het slikken van de pil waardoor mijn haar weer gaat uitvallen. Natuurlijk heb ik dit er wel voor over maar ik zou het toch fijn vinden om het zoveel mogelijk te beperken, net als iedereen. Ik vroeg me af of er dus niet een pil is met de hormonen die net als in de anticonceptiepil (Diane 35) zitten maar dan zonder anticonceptie werking.

Weten jullie hier iets meer van? Hoe gaan/gingen jullie er mee om?
strijder is offline   Met citaat reageren
Oud 15 november 2011, 22:31   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Er is helaas geen medicijn dat je mag gebruiken tijdens de zwangerschap en borstvoeding, maar troost je, want zwangere vrouwen krijgen vaak een prachtige haardos doordat de hormoonbalans is veranderd.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 19 november 2011, 23:05   #3
mutsuz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juli 2010
Berichten: 85
Hoi Strijder, dat klopt inderdaad. Ik heb zelf ook AGA en verloor elke dag tientallen haren. Nu ben ik zwanger en sinds de 20e week verlies ik helemaaal niets. Mijn haar wordt voller en inhammen gaan weer dicht

Dit is waarschijnlijk maar tijdelijk en zal na zwangerschap alles weer uitvallen, maar je hoeft in ieder geval niet bang te zijn dat ja haar verslechterd tijdens de zwangerschap.
mutsuz is offline   Met citaat reageren
Oud 24 november 2011, 13:40   #4
tjinta
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 november 2010
Locatie: Brabant
Berichten: 8
dat is niet helemaal waar, er zijn vrouwen waarbij het haar na zwangerschappen dunner is en ook komt het voor dat haar niet allemaal terug komt. Dit hoeft niet te betekenen dat het bij jou ook gebeurd.

Ik had heel veel haaruitval na de zwangerschap, en dan kan nog iedereen zo zeggen dat het tijdelijk is, ik voelde me er erg ongelukkig bij. Het meeste is wel terug gekomen. Ik was er niet zo op voorbereid (haaruitval bij anderen was nooit zoveel als het nu bij mij was) dus dat kun je maar beter wel zijn lijkt me.

Maar ik wist ook niet dat je een schildklierziekte kunt krijgen door een zwangerschap en ook daar ben ik achter gekomen........en zo is het soms maar beter om niet over alles te veel na te denken want dan zou je echt niet meer durven! Terwijl zo n kind iets heel mooi is en zoveel meerwaarde geeft dat het de nare bijkomstigheden wel compenseert!
tjinta is offline   Met citaat reageren
Oud 26 november 2011, 23:04   #5
mutsuz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juli 2010
Berichten: 85
Volgens mij heb je helemaal niet begrepen wat ik heb neergezet hierboven.

TS heeft al nog voor een zwangerschap last van haaruitval waarvoor ze de pil slikt. Nu durft ze niet zwanger te zijn omdat ze dan moet stoppen met de pil en haar haar weer verslechterd. Ik zeg alleen maar dat tijdens zwangerschap AGA verminderd (door toename vrouwelijke hormonen). Ook zei ik dat uitval na zwangerschap weer zal toenemen, maar tijdens zwangerschap in ieder geval niet, althans in de meeste gevallen niet.
mutsuz is offline   Met citaat reageren
Oud 5 februari 2014, 12:42   #6
SandraV
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juli 2012
Berichten: 19
D-Chiro Inositol

Hoi

Ik heb hetzelfde probleem. Haaruitval begon na mijn zwangerschap en stopt alleen met de Diane 35.

Heeft iemand ervaring met het slikken van D-Chiro Inositol?
SandraV is offline   Met citaat reageren
Oud 8 februari 2014, 16:49   #7
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
D-Chiro Inositol is een 'alternatief' middel. Ik zou mijn geld er niet aan uitgeven.

Bij AGA is er maar één middel dat getest en onderzocht is bij vrouwen en dit middel 'kan' werken en 'kan' je haaruitval stabiliseren: monixidil.

Alle andere middelen is nooit getest en bewezen en weggegooid geld.
Zoek eens op het forum op: minoxidil.

Succes !
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 februari 2014, 22:03   #8
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Niet helemaal mijn terrein hiero....

Maar is Minoxidil wel toegestaan bij zwangerschap? Wegens mogelijke invloed op bloeddruk lijkt me dit niet wenselijk..

edit: topic poster is al lang niet meer zwanger
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 8 februari 2014, 22:21   #9
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Yep het is een oud topic wat 'ineens' weer tot leven kwam
Yep minoxidil en zwanger is not done !
Maar of SandraV zwanger is weet ik niet; zij wilde alleen iets weten over D-Chiro en daar heb ik iets over geroepen
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:03.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.