Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 3 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 23 september 2011, 11:09   #16
lenora
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 april 2011
Berichten: 104
Hejj, mooi dat je haaruitval een stuk minder is geworden! Bij mij gaat het op dit moment qua uitval ook redelijk goed, ik denk een haar of 50-60 per dag (dat is echt maximaal). De hergroei op je hoofd lijkt me iig een goed teken, alleen jammer dat het zo langzaam gaat he! Bij mezelf zie ik momenteel ook hergroei, vooral bij de voorste haargrens, net onder me lok. Alleen mijn nieuwe haar is bruin?!, terwijl ik van nature lichtblond ben. Heel apart, maarja haar is haar!

Ik hoop voor je dat je TSH gezakt is en hiermee je haarproblemen zich verder gewoon oplossen. Is er geen behandeling mogelijk om je TSH omlaag te krijgen?

Het oranje vlekken mysterie heb ik al opgelost, dit bleek zelfbruiner te zijn Ik was iets te enthousiast aan het smeren geweest en blijkbaar zat er nog wat aan mijn vingers/nagels dat op mijn hoofdhuid terecht is gekomen.
lenora is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2011, 10:20   #17
Josie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juni 2007
Berichten: 384
Ferritine 35 is, zegt 'men', te laag voor gezonde haargroei. Deze zou minimaal 80 moeten zijn. Ik weet niet precies op 35 laag is, maar echt hoog is het niet.
Ik kijk altijd op deze site voor waardes. Krijg je nl. ook meteen een goede uitleg.
http://www.kiesbeter.nl/medische-inf...oek/ferritine/

Onderwaarde is 20 en bovenwaarde 250. Dus, 35; nou, kan wel ietsje hoger zonder problemen lijkt me.

Dat 'men' zegt dat het voor haargroei 80 moet zijn, komt van alle haar sites. Er is geen normale site over ijzer die hierover rept. Dus of het waar is; nobody knows. Ik neem het zelf wel aan.

Mijn ferritine is 82.
Josie is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2011, 10:21   #18
Josie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juni 2007
Berichten: 384
Overigens; klinkt wat gek; maar wees blij dat er zichtbare oorzaken waren. Dat betekent dat het je meestal wel iets aan kan doen en dat het overgaat. Ik ben ervan overtuigd dat het allemaal goed komt!
Succes!
Josie is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2011, 11:24   #19
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Josie Bekijk bericht
Er is geen normale site over ijzer die hierover rept.
Jawel hoor, en ik heb er al vaak naar verwezen.

Ferritine dient voor vrouwen tussen de 15 en 150 te zijn:
http://memoboek.dynapaper.nl/33/ferritine.html

IJzer dient tussen 10 en 30 te zijn:
http://memoboek.dynapaper.nl/87/ijzer.html

Eerst was er nog een tweede site, maar daarvan werkt de link helaas niet meer.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 19 maart 2012, 19:10   #20
Goldylock
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juni 2011
Berichten: 34
Geslacht:
Smile

Even update van mij, voor vrouwen die nu hetzelfde meemaken als ik.
Ik had namelijk heel veel behoefte aan om ervaringen te lezen van andere vrouwen. Misschien kan ik andere vrouwen geruststellen door mijn ervaring te delen over haarverlies.
Ik had vooral hoop gekregen door ervaringen van deze vrouwen http://www.createforum.com/yasminsid...asminsideeffec

Mijn laatste bericht is van alweer bijna een half jaar geleden.
De TE is langzaam afgenomen en ong tot oktober/november 2011 doorgegaan.
Dus in totaal 8 maanden.

Ondertussen ben ik nog wel naar de dermatoloog (AMC) geweest voor controles.
Ook heb ik ong elke 2 maanden vanaf september bloedtest gedaan waaronder:
Ijzer
Ferritine
Vitamine B12
Vitamine D
TSH
Werden gecontroleerd.

Het viel erg op dat rond de zomer mijn waardes (uitzondering TSH dat is natuurlijk negatief als het stijgt) positief stegen. Maar naarmate de winter naderde werden mijn waardes slechter. TSH nog steeds slecht rond 8.5.
Ondanks dat ik de volgende vitamines slik:
-3 keer per dag Super Haar Formule (De Tuinen)
-800 iu vitamine D
-20 ML Floradix
Daarom heb ik nu eindelijk een verwijzing gekregen naar de Endocrinoloog.
Daar zijn ze weer bezig met bloedonderzoeken, daarvan hoor ik de uitslag aankomende donderdag.

Verder over mijn haarconditie:
-ik draag nu al een week mijn haren los. Dus zonder haarband.
-Mijn haar is wel sterk uitgedund. Ik ben nu wel super blij dat ik krullen heb, want anders zou ik ,denk ik, mijn haren hebben afgeknipt.
-Mijn haren vallen nog wel makkelijk uit en zij breekbaarder , dan voor de TE. Maar misschien komt dit door vitamine gebrek/ TSH ????
-Ik heb een paar grijzen haren gekregen.
Na mijn laatste bericht van september werd mijn "kale" plekken wel erger vooral bovenop aan de voorkant, maar nu vult het gelukkig langzaam aan met nieuwe haren.

Ik hoop dat ik vrouwen met mijn verhaal een positiever vooruitzicht heb gegeven. Het is nog niet helemaal hersteld mijn haren maar het ziet er iedergeval beter uit nu. Het zal wel nog een paar jaar duren voordat het weer uitziet voor dat de TE begon, volgens de dermatoloog.
Als er vragen zijn kunnen jullie gerust contact met mij opnemen via de forum
Goldylock is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2012, 11:20   #21
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
We zijn hier dol op positieve verhalen en hou ons op de hoogte!
agatha is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2012, 14:29   #22
lenora
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 april 2011
Berichten: 104
Heyyy Goldylock! Goed om te horen dat je haar aan de beterende hand is Hoe was het bij de endocrinoloog? Het voller worden van je haar zal idd wel een tijdje in beslag nemen, maar zolang alles zich weer herstelt is het goed toch Ik hoop voor je dat het herstel van je haar zich voort blijft zetten!
lenora is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.