Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 13 september 2004, 21:17   #1
timo2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 juni 2002
Berichten: 27
minox en jeuk

Ik ben zo'n vier maanden geleden met minox 5% van Kirkland begonnen. Over de resultaten ben ik zeer positief. Na een shedding van een paar weken had ik geen enkele haar meer in mn kam zitten. Dat was veel meer dan waar ik op hoopte. Goed, van echte hergroei geen sprake, maar de uitval leek gestopt en dit is het eerste middel (in jaren) dat ik ooit heb geprobeerd, waarvan ik overtuigd ben van de werking (finas daargelaten, maar dat vond ik qua bijwerkingen te heftig). Maar helaas, huid irritatie en steeds sterker wordende jeuk, ondanks terugschroeven van regime, zijn de grote spelbreker. De jeuk werd me echt te gortig. Nu heb ik hier en daar wel gelezen dat Minox van Dr Lee minder jeuk veroorzaakt, maar ik lees ook, oa op hairsite :

http://www.hairsite.com/library/abst-127.htm

Dat er corticosteroide in dr Lee's mengsel zit, wat de jeuk weliswaar verdoofd, maar wat je beter niet voor langere tijd op je kop moet smeren. Lastig Dillema. Heeft iemand hier ervaring of suggesties?
timo2 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2004, 21:26   #2
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timo2
Ik ben zo'n vier maanden geleden met minox 5% van Kirkland begonnen. Over de resultaten ben ik zeer positief. Na een shedding van een paar weken had ik geen enkele haar meer in mn kam zitten. Dat was veel meer dan waar ik op hoopte. Goed, van echte hergroei geen sprake, maar de uitval leek gestopt en dit is het eerste middel (in jaren) dat ik ooit heb geprobeerd, waarvan ik overtuigd ben van de werking (finas daargelaten, maar dat vond ik qua bijwerkingen te heftig). Maar helaas, huid irritatie en steeds sterker wordende jeuk, ondanks terugschroeven van regime, zijn de grote spelbreker. De jeuk werd me echt te gortig. Nu heb ik hier en daar wel gelezen dat Minox van Dr Lee minder jeuk veroorzaakt, maar ik lees ook, oa op hairsite :

http://www.hairsite.com/library/abst-127.htm

Dat er corticosteroide in dr Lee's mengsel zit, wat de jeuk weliswaar verdoofd, maar wat je beter niet voor langere tijd op je kop moet smeren. Lastig Dillema. Heeft iemand hier ervaring of suggesties?
je hebt je haaruitval gestopt met minox? volgens mij is dat niet eens mogelijk..
kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2004, 21:39   #3
timo2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 juni 2002
Berichten: 27
nou, ik ben niet de eerste hoor, en bovendien praat ik over de periode van 3 mnd, dus geen lange termijn result.
timo2 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2004, 21:47   #4
Uitgeblust
Alle beetjes helpen!
 
Uitgeblust's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 224
Had ik ook last van en ben toen overgestapt naar eenmaal per dag, ca. een half uur voor het slapen gaan.
__________________
Current regimen:
- Propecia (1mg finasteride op di/do/za, geen generieke tabletten, sinds 08/2003)
- Minoxidil 5% (officieel merk Rogaine, éénmaal daags 's avonds op de droge hoofdhuid, sinds 01/2005)

Resultaat tot nu toe: vergreet hergroei, ga voor behoud.

Laatste update: 16-07-2007

Leeftijd: 24 | Norwood schaal: II | Kosten: ca. € 45,- maandelijks

Klik: veel gestelde vragen!
Uitgeblust is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2004, 21:59   #5
timo2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 juni 2002
Berichten: 27
da's voor mij geen oplossing vrees ik. ik zat al op 1X in de 2 dagen. Hielp ook niet.
timo2 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2004, 22:07   #6
Andastra
HaarWeb lid
 
Andastra's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2004
Locatie: Kortrijk, België
Berichten: 439
Gewoon nizoral of rooscure gebruiken?
__________________
's Morgens en 's avonds 1ml Minoxidil 2% sinds 16.04.'04
Nizoral om de 3 dagen sinds 18.06.'04
Diane35 sinds 22.09.'04
Andastra is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2004, 09:29   #7
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
je hebt je haaruitval gestopt met minox? volgens mij is dat niet eens mogelijk..
en of dat mogelijk is.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2004, 09:41   #8
HEIDIKEN
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2004
Berichten: 678
hey,

heb even een vraagje wat zyrtec betreft!ik heb het ook al in het verleden genomen tegen jeuk,en was daar best tevreden mee!werkt het ook nog voor iets anders?want ik heb nog steeds veel haarverlies,en had de indruk dat zyrtec mij in die periode ook wat gehopen heeft bij een stabilisering(kan ook toevel zijn!)!
2de vraagje: hoe komt het dat minox zoveel jeuk bezorgd?mijn dermatolog heeft het laten bereiden zonder propyleenglycol,maar toch begint mijn hoofdhuid te jeuken iets na het aanbrengen!mijn haar wordt er ook weer droger van!
heidiken
HEIDIKEN is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Minox niet geschikt voor mannen ? zucht Medicijnen/haargroeimiddelen 14 10 juli 2004 21:32
wie kan er me een flesje minox verkopen om te testen? cherifo Medicijnen/haargroeimiddelen 4 1 april 2004 14:59
waarheid van minox vincent Medicijnen/haargroeimiddelen 4 13 oktober 2003 09:20
dutasteride + ?? michiel10 Medicijnen/haargroeimiddelen 25 30 september 2003 18:02


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:39.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.