Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 12 december 2011, 22:33   #1
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Haren tellen, zin of onzin?

ben zelf al zo'n 5 maanden met Fina en Minox bezig en heb de laatste 3 tot 4 weken gemerkt dat ik telkens maar hooguit 6 tot 10 haren per uitborstelbeurt verlies (soms zelfs minder), bij het haren wassen ligt het aantal rsinds 4 weken rond de 5 a 6 losse haren.

Voordat ik met mijn regime begon had ik echt veel last van haruitval en tijdens de eerste 2 maanden medicatiegebruik zelfs een kleine schedding gehad die ongeveer 4 tot 5 weken duurde. Maar na die korte schedding begon het aantal verliezende haren drastisch af te nemen tot het aantal wat ik nu hier aangeef, bewijs dat de Fina en de rest van mijn middelen goed aanslaan.

Maargoed nu mijn vraag.

Als het normaal is dat iemand per dag zo'n 60 tot 80 haren mag verliezen, wat gebeurd er dan als je per dag nog maar hooguit 15 tot 20 haren verlies. Betekent dit dat je na verloop van tijd meer haar gaat krijgen (lees vollere haardos) omdat er meer haren bijgroeien dan dat er verloren gaan. Of zit het toch anders haarverlies versus nieuwe haargroei?
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 12 december 2011, 22:53   #2
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Verschillend per persoon, er zijn zoveel variabelen die hier invloed op hebben, en een belangrijke is natuurlijk de dichtheid van je haarstatus.

Maar, jij hebt gewoon geen AGA haaruitval meer, dat betekent haarweb.nl gedag zeggen, en je tijd plezieriger besteden
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 13 december 2011, 06:48   #3
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Ik denk dat haren tellen gewoon een onmogelijke opgave is. Je verliest haren in bed, onder de douche, tijdens het lopen, op de fiets, op je werk, bij het omkleden, .... en lang niet al die haren zul je opmerken.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 13 december 2011, 11:57   #4
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Ik denk dat haren tellen gewoon een onmogelijke opgave is. Je verliest haren in bed, onder de douche, tijdens het lopen, op de fiets, op je werk, bij het omkleden, .... en lang niet al die haren zul je opmerken.
ben het eens, ik begin er niet aan.

Maar misschien als je lange haren hebt dat het wel gaat..
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 13 december 2011, 13:21   #5
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Ontiegelijk moeilijk en bovendien lang niet altijd relevant. Sommige mensen 'shedden' gewoon van nature vaker, maar er groeien/komen dan ook sneller nieuwe haren. Niks met (erfelijke) haaruitval te maken. Als je écht bovenmatige haaruitval hebt, zul je het wel merken zonder dat je moet gaan rekenen.
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Oud 13 december 2011, 17:05   #6
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Wil ik graag nog een vraag aan toevoegen voor zij die geen last (meer) hebben van aga.. Hoe '(ab)normaal' is het dat er telkens je met je handen door je haar gaat enkele haartjes meekomen? Soms krijg ik zo'n obsessieve drang om met mijn handen door mijn haar te gaan omdat ik dan telkens haartjes 'vind'. Dat maakt je uiteraard vreselijk nerveus.
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Oud 13 december 2011, 18:43   #7
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Haren tellen is onzin. Het hangt ook samen met haarlengte. Iemand met dik haar en vele gelgebruik zal haren vaak pas in de douche zien, want ze blijven aan elkaar plakken. Als je korter/dunner en weinig gel gebruikt vallen de haren door de wind en zul je in het doucheputje minder terugvinden.

Mijn ex; Meisje met dikste haar dat ik ooit heb gezien, blond. Die verloor denk ik wel 150 haren per dag ofzo.

Haaruitval is, mits het gewone lange haren zijn, juist een teken van hergroei. Hoe dichter het haar (blond is het meest dichtbegroeid) hoe meer je verliest.
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 13 december 2011, 18:52   #8
Lucky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 1.198
Was het een lekker ding, kniekous ?
Lucky is offline   Met citaat reageren
Oud 13 december 2011, 18:55   #9
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
haha, wtf! Nou ja, wel lekker maar al daar haar in mijn douche kon ik niet verdragen ;-)
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 13 december 2011, 19:08   #10
Lucky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 1.198
Hmm duidelijk. Die 150 haren uitval elke dag intereseerden me niet zo. ;-)
Lucky is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2011, 02:53   #11
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Bedankt voor alle input en uitleg, maar ik heb net mijn uitgebreide haaruitborstelprocedure voor het slapen gaan weer uitgevoerd en de oogst was deze keer 4 haren of 5 (2 lange 2 korte) zag op de badkamer nog ergens een blindganger liggen (waarschijnlijk de 5e haar) wel vind ik soms wel eens een verdwaalde lose haar, daarom schat ik dat ik per dag ruim genomen iets van 15 to 20 haren verlies. Daar ik ze de hele dag door opgestoken heb blijft alles goed op zijn plaats, zelfs bij harde wind blijf mijn opgestoken kapsel prima zitten.

In bed vind ik totaal geen haren, en als ik al iets vind is het hooguit 1 verdwaalde haar.
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2011, 03:01   #12
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hairpilot Bekijk bericht
Hoe '(ab)normaal' is het dat er telkens je met je handen door je haar gaat enkele haartjes meekomen? Soms krijg ik zo'n obsessieve drang om met mijn handen door mijn haar te gaan omdat ik dan telkens haartjes 'vind'. Dat maakt je uiteraard vreselijk nerveus.
Dit herken ik ook, maar als ik met mijn handen door het toch vrij lange haar ga komt er niks uit, tenzij ik vaak (en stevig) met mijn handen door het haar ga en hard mijn hoofd ga uitschudden, dan wil er wel eens een losse haar meekomen, maar er blijft totaal niks van haren in mijn handen plakken oid zoals jij hier beschrijft.
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2011, 11:03   #13
Lucky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 1.198
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spider45 Bekijk bericht
Bedankt voor alle input en uitleg, maar ik heb net mijn uitgebreide haaruitborstelprocedure voor het slapen gaan weer uitgevoerd en de oogst was deze keer 4 haren of 5 (2 lange 2 korte) zag op de badkamer nog ergens een blindganger liggen (waarschijnlijk de 5e haar) wel vind ik soms wel eens een verdwaalde lose haar, daarom schat ik dat ik per dag ruim genomen iets van 15 to 20 haren verlies. Daar ik ze de hele dag door opgestoken heb blijft alles goed op zijn plaats, zelfs bij harde wind blijf mijn opgestoken kapsel prima zitten.

In bed vind ik totaal geen haren, en als ik al iets vind is het hooguit 1 verdwaalde haar.
Maar verder gaat alles wel goed, spider ?
Lucky is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2011, 12:51   #14
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lucky Bekijk bericht
Maar verder gaat alles wel goed, spider ?
Naar omstandigheden wel, alleen vind ik mijn haar (nog) niet lang genoeg. Gelukkig is er nog haarweb voor mijn ''haarproblemen''. Dus dat scheelt alweer.

Die dikke grote knot opsteken is mijn ultieme wens.
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.