Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 18 juli 2005, 12:18   #16
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cees
Ja maar mijn vraag was, dat die 8 a 10 jaar haar behoud voor de gehele scalp gold of alleen achter?
Ik kan me zo voorstellen dat het haar dat sowieso het meest gevoelig is voor AGA het eerst ook weer zal gaan uitvallen. Dus ben ik over 8 jaar terug op het niveau van een jaar geleden en dan begint het voorop weer langzaam uit te dunnen.

Maar net als bijna altijd op haargebied zal het juiste antwoord wel moeten zijn 'dat weten we niet precies, de reactie op middelen verschilt daarvoor te sterk van persoon tot persoon'.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2005, 15:16   #17
Zwarflai
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 december 2003
Berichten: 112
Ik heb deze uitleg over de dalende lijn van finasteride al eens uitgeschreven, maar dit lijkt me wel een goede thread om het nog eens te doen.

De blauw/groene grafiek van de Propecia studie laat zien dat de gemiddelde "haircount" na het 2de jaar daalt. Op het eerste zicht zou je dus denken dat Propecia op dat punt minder effectief word. Dit is natuurlijk mogelijk, maar niet noodzakelijk. Mijn stelling is dat, zolang het bestudeerde product niet TENMINSTE de haaruitval volledig stopt in 100% van de gebruikers, je altijd een moment zal hebben waarop de gemiddelde haircount terug naar beneden gaat. De uitleg hiervoor is dit:

de factoren die de gemiddelde haircounts beinvloeden zijn:

1. personen die hergroei ondervinden doen de gemiddelde haircount stijgen

2. personen waarbij de haaruitval stopt zonder hergroei hebben positieve noch negatieve invloed op de gemiddelde haircount

3. personen waarbij het haarverlies niet volledig stopt doen de gemiddelde haircount dalen


Aldus kunnen we afleiden dat:

- als de hergroei in groep 1 groter is dan het haarverlies in groep 3, de gemiddelde haircount (voor de hele propecia groep) zal stijgen.
- als het haarverlies in groep 3 groter is dan de hergroei in groep 1, zal de gemiddelde haircount dalen

M.a.w. er zit dus een beperking aan de hergroei die je kan krijgen met propecia. Wanneer het hergroeipotentieel ongeveer zijn maximum bereikt heeft, zal groep 3 de overhand krijgen. Het is niet nodig dat de personen met een positieve respons terug haar verliezen om de gemiddelde haircount te doen dalen. Vanuit de grafiek kan je eigenlijk niets afleiden over de individuele respons. Ze geeft enkel een globaal beeld van Propecia's effectiviteit.

Het heeft dus geen zin om te vragen of propecia al dan niet werkt op lange termijn. De enige manier om te weten hoe het zal werken voor jou, is door het zelf te proberen en op het beste te hopen.

Hopelijk was mijn uitleg een beetje duidelijk.
__________________
1/4 Proscar per dag sinds 8 Juni 2004.
Nizoral 2%, 3 à 4 keer per week.
Zwarflai is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2005, 18:20   #18
Boris
HaarWeb lid
 
Boris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2004
Locatie: Disney World
Berichten: 617
Question

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
Daar heeft hij zo zijn redenen voor. Probeer eerst die maar te begrijpen en oordeel dan.

Nou die begrijp ik dus niet, behalve dat fina bij hem niet aansloeg zover ik me kan herinneren, maar wellicht kun jij enige verheldering geven....
__________________
My regimen:
  • Sinds 2011 weer 2 x per week keta 2% shampoo. met breaks van soms een maand of 2,3.
  • Sinds 2012 steeds een aantal maanden Inneov van Vichy

In the past:
  • La Biosthetique haarampullen (soort Aminexil)
  • jan 2003 - mei 2011 Proscar 0,8 tot 1,25 mg 6 x p/w
  • nov. 2004 - 2008 af en toe rooscure of keta 2%
  • Saw Palmetto 1 a 2 x per dag
  • 12/2001, 04/2002, 02/2004, 2010 aminexil kuur
Boris is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2005, 11:19   #19
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boris
Nou die begrijp ik dus niet, behalve dat fina bij hem niet aansloeg zover ik me kan herinneren, maar wellicht kun jij enige verheldering geven....
Dat kan hijzelf het beste vertellen. Het staat hier ook ergens op HW, volgens mij is de Dutasteride thread.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2005, 18:05   #20
kloete
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 oktober 2004
Berichten: 92
je kunt het in ieder geval proberen om dudasteride voorgeschreven te krijgen.

en anders die tondeuze erover heen, ben je van het hele gezeik af....
__________________
Regime:
Proscar (1.25 mg finasteride per dag, vanaf 10/01/2005)
Rooscure (2x in de week, vanaf xx/02/2005)

Status:
Inhammen en dunner wordend haar bovenop. Geen last van haaruitval.
kloete is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2005, 18:54   #21
Mathijs
007
 
Mathijs's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2002
Berichten: 122
Oorcorrectie

Doe dan eerst een oorcorrectie, simpele ingreep en als je het handig inpakt krijg je het ook nog (grotendeels) vergoed!! Een flinke zonnenbank erover heen, koop jezelf mooie kleren, laat stoppels staan en laat je wenkbrauwen eventueel in een "natuurlijke" kleur verfen, zodat je beter tot uitting komt en je kan eventueel ook nog kleurlenzen nemen en ga dan van het leven genieten!!!!!
__________________
DHP
(Dagelijks Haarbehoud Programma)
i.c.m. 1 liter water

Ochtend

15 min. Hairlaser 650N
0,5mg Dutasteride (om de dag) + Haarvitamine
Shampoo Schwarzkopf Carnitinetartraat
Minoxidil 5% + vloeibare Dutasteride

Middag

American CREW copper peptides
1 cap. Groene thee
Zaagpalm + Pygeum

Avond

Shampoo Rooscure 1% Ketoconazol
15 min Hairlaser 650N
5% Spirocolante
Xandrox 15% + vloeibare Finasteride
1 mg Finasteride
1 tabl. Zink
1 tabl. Vit B P-5-P
Mathijs is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2005, 20:04   #22
Buutnlander
HaarWeb lid
 
Buutnlander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2005
Berichten: 191
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door John..
Wat moet ik nu doen??
Naar mijn dermatoloog gaan en smeken om Dutasteride, want ik denk zelf dat hij het gewoon niet wil voorschrijven.


HEEL MIJN LEVEN IS GEWOON KAPOT DOOR DIE HHARUITVAL, IK KAN MEZELF NIET MEER ZIJN!!!!!

Gast, ben je nou dom of ligt het aan mij? Je kan alles op internet bestellen. Ik ga niet eens meer naar mijn dermatoloog, omdat ik vele malen meer kennis over AGA heb dan meneertje de dermatoloog( met alle respect voor hem )
Ik had bij de dermatoloog het gevoel dat ik tegen mezelf praatte, alleen dan toen een paar jaar terug, toen mijn kennis over AGA zeer gering was.
__________________
Status:
21 jaar: Haargrens 0.5 cm teruggetrokken, dunner wordend haar, maar nog niks aan de hand

Elke dag:
0.5 mg Dutasteride
Alpecin C1 + Alpecin ASL

Toekomst:
Orale Spiro
Fluridil





Buutnlander is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2005, 21:23   #23
Pantau
Yeah whatever
 
Pantau's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 december 2004
Berichten: 116
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door John..
Kijk, ik weet ook wel dat je al die troep kan bestellen via internet, maar dan betaal je ook meer voor.
Dubbeltje op eerste rang principe.
__________________
Bijna alles wat je doet is onbelangrijk, maar het is erg belangrijk dat je het doet.
(Gandhi)

Arsenaal:
minoxidil 5%(Xandrox)
Veganist!(anti oxidant, anti dierenleed )


Cosmetisch:
Couvré, Weleda rozemarijn, Urtekram aloe vera.

Haar toestand
Opvallende verbetering van haar dichtheid.
Pantau is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2005, 21:48   #24
flappie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2005
Berichten: 494
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door John..
Ja gast ik ben dom, is hier misschien een aparte thread voor dommeriken??
Als iedereen zn frustraties nou uit in het zoeken van een goed middel ..
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door John..
Kijk, ik weet ook wel dat je al die troep kan bestellen via internet, maar dan betaal je ook meer voor.
First of all: Troep?
Second of all: Toch wat beter zoeken, want bij mij apotheker is proscar iets duurder/gelijk aan de prijs op internet (€35,- voor 30 stuks).

Maar mensen, BACK ONTOPIC!!
__________________
Regime
0,5 mg Dutasteride caps | sinds 16 mei 2006

Status
Rechterinham inmiddels ook al aangetast. Linkerinham al aardig richting NW2. Vooral diffuus haaruitval bij beide inhammen.
Begonnen aan duta omdat fina geen/weinig effect had.
flappie is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2005, 17:48   #25
looneytuner
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 augustus 2004
Berichten: 105
Citaat:
Gast, ben je nou dom of ligt het aan mij?
het ligt aan jou, want dat is de domste vraag ooit
__________________
Regime:

Minox Dr.Lee 5% (2 of 1 x per dag) afgewisseld met Xandrox en Minox 12%
Proscar (van februari '05): 5 à 6 X per week 1.25 mg (gestopt)
Saw Palmetto 1 capsule per dag (even effectief als een gathaartransplantatie)
Nizoral (3 x per week)
Bier (0.5 per dag)

Status: NW 3. Inhammen en dun aan de kruin. Ben nog steeds op zoek naar het ideale middel. Proscar werkt maar teveel neveneffecten dus moest stoppen.
looneytuner is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2005, 16:15   #26
Hopefull
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 april 2003
Berichten: 17
Succes Finasteride na 3 jaar gebruik

Dag mensen,

Ik was 15 toen ik begon te kalen. Ik dacht dat kan niet op deze leeftijd dus heb het nog een aantal jaren aangekeken. Op mijn 20e toen het op ging vallen ben ik toch maar naar de dermatoloog gegaan die erfelijke kaalheid vaststelde.

Vandaag ben ik op controle geweest (bij het haarkabinet in Tilburg). Ik slik nu al 3 jaar finasteride.
Na het eerste jaar boekte ik vooruitgang met dikker en zelfs meer haar. Dat stelde me zeer gerust en ben ik lekker verder gegaan. Ik heb ook totaal geen bijwerkingen gehad tot nu toe.

Laatst had ik maar weer es besloten om op controle te gaan omdat ik me soms wel ongerust maakte als ik die verhalen lees dat het na 2 jaar allemaal gaat afnemen en blablabla. Dat het er allemaal slechter op was geworden leek me sterk. Ik heb ook wel es onzekere periodes als er veel haar uitvalt. Volgens mij heeft iedereen die wel of niet kaal word evenveel uitval. Alleen bij ons komt het steeds dunner terug en op een gegeven moment niet meer. Bij die andere mensen komt het gewoon terug. Haren tellen lijkt me zonde van je tijd.

Na de controle van vandaag is eruit gekomen dat ik nog steeds meer en dikker haar heb als toen ik drie jaar geleden begon! Zelfs ten opzichte van het gebruik na 1 jaar had ik nog meer en zeker zo'n dik haar.
Conclusie. Ik mag mezelf als een zeer tevreden gebruiker van finasteride stellen.

Na drie jaar nog steeds meer en dikker haar!!
Ja, mensen...zo kan het dus ook.
Ik geloof er niet in dat dit in dezelfde stijgende lijn zal doorblijven zetten maar zolang ik maar niet achteruitga vind ik alles best.

Zelfs mocht ik achteruit gaan dan zouden ze me bij wijze van spreken dutasteride voorschrijven. Ze hadden al patienten die daarmee ook al een tijd mee in behandeling waren met veel succes.

Hun archief bestond uit mensen die al 7 jaar finasteride gebruikte en die nog steeds meer haar hadden dan toen ze ermee begonnen.

Hiermee hoop ik jullie ook es goed nieuws uit de praktijk te hebben gegeven.
Als het aan mij ligt slik ik dit tot ik 50 ben.

Ik heb een kaalheid over het hele hoofd. Ook wel de vrouwelijke kaalheid genoemd. Zelf ben ik een man. Ik heb het haar nu wat langer en dat dekt mijn hoofdhuid perfect. Mensen denken hooguit dat ik dunner haar heb. Omdat ik totaal geen inhammen heb denken ze geen tekens van kaalheid te zien.

Je kan mijn Kapsel vergelijken met deze gast, alleen dan met wat dunner haar maar geen hoofdhuid ziet.



Ik wens jullie allemaal veel sterke en succes.

Dat finasteride uitwerkt bij iedereen na langer termijn is nu wel uit de wereld geholpen dacht ik zo.
Hopefull is offline   Met citaat reageren
Oud 9 maart 2006, 00:42   #27
ruberthubert79
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 maart 2006
Berichten: 1
HOE lang werkt propecia?

Hallo iedereen!
Sinds 2,5 jaar gebruik ik met toch wisselend succes finasteride/propecia. Ondanks dat ik merk dat ik behoorlijk last heb van seizoensgebonden haaruitval.. meestal in het voorjaar (nu dus), merk ik dat mijn haar behoorlijk uitvalt en daarmee dunner wordt. Gelukkig trekt dit in april meestal weer aan en wordt het weer sterker, voller en groeit er meer haar. Kent iemand dit verschijnsel?? Waarschijnlijk is propecia toch niet effectief genoeg om in deze periode het haaruitval tegen te gaan. Propecia zal waarschijnlijk meer het haaruitval remmen, dan het echt tegengaan.
Daarnaast vroeg ik mij af hoe lang propecia blijft werken. Werkt propecia/finasteride net zolang je het blijft innemen? Of is het op een gegeven ogenblik uitgewerkt, door bijvoorbeeld gewenning? In dat geval, hoe lang werkt finasteride bij de gemiddelde man? Ik overweeg nu mijn dosering te verlagen, van 1mg. per dag naar 1mg. per 2 dagen (wat denken jullie?)

Ik hoor graag van jullie!!!
Alvast bedankt,
Rubent
ruberthubert79 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 maart 2006, 08:04   #28
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ruberthubert79
Hallo iedereen!
Sinds 2,5 jaar gebruik ik met toch wisselend succes finasteride/propecia. Ondanks dat ik merk dat ik behoorlijk last heb van seizoensgebonden haaruitval.. meestal in het voorjaar (nu dus), merk ik dat mijn haar behoorlijk uitvalt en daarmee dunner wordt. Gelukkig trekt dit in april meestal weer aan en wordt het weer sterker, voller en groeit er meer haar. Kent iemand dit verschijnsel?? Waarschijnlijk is propecia toch niet effectief genoeg om in deze periode het haaruitval tegen te gaan. Propecia zal waarschijnlijk meer het haaruitval remmen, dan het echt tegengaan.
Die seizoensgebonden haaruitval herken ik wel. Ik heb het zelf in geringe mate. Ik denk ook dat er een heel ander principe daarbij aan het werk is dan bij AGA en dat finasteride er gewoon geen invloed op heeft.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ruberthubert79
Daarnaast vroeg ik mij af hoe lang propecia blijft werken. Werkt propecia/finasteride net zolang je het blijft innemen? Of is het op een gegeven ogenblik uitgewerkt, door bijvoorbeeld gewenning? In dat geval, hoe lang werkt finasteride bij de gemiddelde man? Ik overweeg nu mijn dosering te verlagen, van 1mg. per dag naar 1mg. per 2 dagen (wat denken jullie?)
Dat van die dosisvermindering moet je zelf weten. Finasteride is bij lagere dosering ook nog in redelijke mate werkzaam. Ik zou gezien de snelle halveringstijd er alleen voor kiezen om dan maar iedere dag een halve pil te nemen.

Als je stopt met fina, dan is de werking ervan heel snel weg (al met een paar dagen). Het effect van de periode dat je fina geslikt hebt zal ook verdwijnen in de maanden erna.

Gewenning schijnt niet op te treden, maar ook bij het slikken van fina gaat AGA langzaam door. Er wordt beweerd dat je na een jaar of 8 weer ongeveer op het punt bent waar je was toen je startte met fina. Maar ook dan werkt het nog steeds en heb je een flinke winst ten opzichte van wanneer je het niet zou hebben gebruikt.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 21 april 2007, 15:56   #29
Hopefull
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 april 2003
Berichten: 17
Succes met Fina op langer termijn

Hallo allemaal,

Ik wou even mijn verhaal kwijt na jaren gebruik van finasteride.
Inmiddels ben ik al meer dan 5 jaar bezig om mijn kaalheid te bestrijden.

Ik kan je vertellen dat dat aardig lukt. 5,5 jaar geleden ben ik begonnen met fina. Dit sloeg aan bij mij en er groeide zelfs haar terug.
Dit voelde super. Hoefde mij niet meer druk te maken dat ik kaal werd en was er niet meer zo mee bezig.

Na 4 jaar merkte ik dat ik bijwerkingen kreeg. Vaak lusteloos, buikpijn en erectieproblemen.
Met de klap op de vuurpeil kreeg ik een relatie waardoor ik genoodzaakt was om te stoppen met fina omdat ik anders niet optimaal sex kon hebben.

Toen ben ik zo'n 3 kwart jaar gestopt. De kaalheid zette langzaam door, maar ik had nog genoeg haar.
Wat ik wilde was de fina uit mijn lichaam laten gaan zodat de bijwerkingen verdwenen.
Na die 3 kwart jaar ben ik weer begonnen met een lagere dosis. Ik slikte voorheen 1,25 per dag en nu wat meer dan de helft.

Inmiddels ben ik weer zo'n 3 maanden bezig en ik merk dat het weer gaat werken. Heb ook nog geen bijwerkingen. Ben er weer erg blij mee en hoop dat het zo blijft.

Ik heb een diffuse vorm van kaalheid en gebruik wat toppik om het haar voller te maken met wat gel.
Het ziet er super uit en kan je kan niet zien dat ik kalend ben.

Wat ik hier dus duidelijk wil maken is dat het mogelijk is om op langer termijn je haren te behouden.

Na deze 5 jaar in strijd tegen de kaalheid ziet het er nog steeds super uit.
Als ik dit niet had gedaan kon ik mijn haar nu wel gaan milimeteren. Dat weet ik zeker.

Ik wens jullie allen veel succes met de strijd tegen kaalheid.

Gr. hopefull
Hopefull is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2007, 13:04   #30
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Geluk dat het bij jouw wel zo goed aanslaat Hopefull, ik gebruik het nu een maand of 5 en ik kan er niets positiefs over zeggen, ik ben meer haar gaan verliezen, en beide inhammen zijn groter geworden, ik zit er zelfs serieus te overwegen om er maar helemaal mee te kappen toen ik net mijn foto's aan het bekijken was voordat ik met fina begon.
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[minoxidil] Effect op de lange termijn kevin Medicijnen/haargroeimiddelen 49 14 oktober 2007 15:38
Wanneer is fina uitgewerkt?? Henk21 Medicijnen/haargroeimiddelen 8 29 oktober 2003 14:26
schadelijke gevolgen duta vs fina op lange termijn rax Medicijnen/haargroeimiddelen 4 21 december 2002 12:46


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.