Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Overige (haar)discussies - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 29 december 2009, 00:09   #1
ibbi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 december 2006
Berichten: 75
droge hoofdhuid en jeuk

ik heb nu sinds een aantal weken last van een als maar droger wordende hoofdhuid. Na het wassen van m'n haren staat m'n hoofdhuid strak droog en zie het er grof verschilferd eruit (het ziet er niet uit als roos; het ik heb geen schilfertjes in mijn haren, alleen mijn hoofdhuid is grof verschilferd).

Ik gebruik deze shampoo samen met de bijgaande conditioner, maar ik denk niet dat het daaraan ligt, aangezien ik die shampoo al 1.5 maand gebruik.

Mijn vermoeden is dat het met het weer te maken heeft, sinds het ineens een stuk kouder geworden is heb ik hier last van gekregen.

Hebben jullie tips hoe ik hier het beste mee om kan gaan? Zowel inwendig als uitwendig.

PS. Ik gebruik ook spectral dnc, waar volgens mij alcohol in zit (?), is het dan aan te raden om daarmee te stopppen totdat de uitdroging en jeuk voorbij zijn?
ibbi is offline   Met citaat reageren
Oud 29 december 2009, 10:10   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Ik ben zelf drie maanden geleden volledig gestopt met shampoo's en mijn huid voelt steeds beter. In het begin voelde het soms vies en vet, maar dat punt ben ik nu echt voorbij.

Ik spoel het iedere dag goed met water en als ik het echt te vet vind worden, dan gebruik ik douche-olie (van Sebamed op dit moment) om het te reinigen.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 29 december 2009, 12:36   #3
Ryan R
HaarWeb lid
 
Ryan R's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.275
Sinds ik DNC gebruik, is mn hoofdhuid vrijwel volledig gekalmeerd, dus of je daar nu mee moet stoppen durf ik te betwijfelen, maar goed iedereen reageert weer anders he.
__________________
Huidig regime:

-Ketoconazol (2% shampoo)
-Volume shampoo
-Finasteride (1,25 mg per dag)
Status:
NW 3(-) met diffuus uitdunnings patroon in het erfelijk belaste gebied.
Ryan R is offline   Met citaat reageren
Oud 29 december 2009, 13:45   #4
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ryan R Bekijk bericht
Sinds ik DNC gebruik, is mn hoofdhuid vrijwel volledig gekalmeerd, dus of je daar nu mee moet stoppen durf ik te betwijfelen, maar goed iedereen reageert weer anders he.
Waar had je dan eerst last van?
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 29 december 2009, 18:17   #5
ries 1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 oktober 2009
Berichten: 40
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ibbi Bekijk bericht
ik heb nu sinds een aantal weken last van een als maar droger wordende hoofdhuid. Na het wassen van m'n haren staat m'n hoofdhuid strak droog en zie het er grof verschilferd eruit (het ziet er niet uit als roos; het ik heb geen schilfertjes in mijn haren, alleen mijn hoofdhuid is grof verschilferd).

Ik gebruik deze shampoo samen met de bijgaande conditioner, maar ik denk niet dat het daaraan ligt, aangezien ik die shampoo al 1.5 maand gebruik.

Mijn vermoeden is dat het met het weer te maken heeft, sinds het ineens een stuk kouder geworden is heb ik hier last van gekregen.

Hebben jullie tips hoe ik hier het beste mee om kan gaan? Zowel inwendig als uitwendig.

PS. Ik gebruik ook spectral dnc, waar volgens mij alcohol in zit (?), is het dan aan te raden om daarmee te stopppen totdat de uitdroging en jeuk voorbij zijn?
Ik masseer nog wel eens wat huidolie in mijn hoofdhuid als de boel wat uitgedroogd is door de rogaine foam.
Deze:http://www.detuinen-shop.nl/verzorgi...-vitamine.html
ries 1 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 december 2009, 21:16   #6
catweazle
HaarWeb lid
 
catweazle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2008
Berichten: 17
De meeste shampoo is rommel. Het is niet zo gek dat na 1,5 maand gebruik je negatieve verschijnselen krijgt. Ik zou eens wat anders proberen (bijv weleda rozemarijnshampoo) en in elk geval minder. De oplossing van Anthonie is wel erg rigoreus, maar 1x per week je haar wassen is meer dan voldoende. Nog een tip: gebruik geen heet maar lauwwarm water, dat irriteert ook veel minder.
catweazle is offline   Met citaat reageren
Oud 29 december 2009, 23:27   #7
ibbi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 december 2006
Berichten: 75
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Ik ben zelf drie maanden geleden volledig gestopt met shampoo's en mijn huid voelt steeds beter. In het begin voelde het soms vies en vet, maar dat punt ben ik nu echt voorbij.

Ik spoel het iedere dag goed met water ...

Hmm, hier heb ik ook aan gedacht, en ik heb dit voor een aantal dagen geprobeerd. Maar ik heb hier sterke twijfels bij:

- Door het toepassen van topicals (spectral, minoxidil, HW topical etc) worden m'n haren en hoofdhuid vetterig en vies, en met alleen water krijg ik dit er niet uit. Hoe zit dit bij jou?

- Ik heb verschillende keren gelezen dat een (kleinere) oorzaak van haaruitval is dat de haarfollikels verstopt raken (verstopt is misschien niet de juiste beschrijving), en dat het daarom belangrijk is om regelmatig je hoofdhuid met een goede shampoo grondig te wassen. Wat vind je hiervan?


Tot slot, 3 maanden is al een behoorlijk lange periode, ik ben daarom geinteresseerd naar je bevindingen... Hoe voelen je haren aan? En je hoofdhuid? Verder een effect gemerkt op de haaruitval?

thanks!
ibbi is offline   Met citaat reageren
Oud 30 december 2009, 00:07   #8
Ryan R
HaarWeb lid
 
Ryan R's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.275
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strider Bekijk bericht
Waar had je dan eerst last van?

Ik had vroeger al een gevoelige hoofdhuid, dus gebruikte ik dermolin, anders kreeg ik meer jeuk op mn hoofdhuid geloof ik (jaren geleden inmiddels, weet het niet precies meer).

Toen begon de AGA en mn hoofdhuid begon meer te jeuken, heel irritant.

Sinds ik minox gebruik is het minder geworden en nu met Spectral is het vrijwel verdwenen, vroeger zat ik thuis altijd met een borstel in de aanslag voor als ik jeuk had (wilde niet met mn nagels gaan krabben), nu is dat niet meer nodig.
__________________
Huidig regime:

-Ketoconazol (2% shampoo)
-Volume shampoo
-Finasteride (1,25 mg per dag)
Status:
NW 3(-) met diffuus uitdunnings patroon in het erfelijk belaste gebied.
Ryan R is offline   Met citaat reageren
Oud 30 december 2009, 08:13   #9
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ryan R Bekijk bericht
Ik had vroeger al een gevoelige hoofdhuid, dus gebruikte ik dermolin, anders kreeg ik meer jeuk op mn hoofdhuid geloof ik (jaren geleden inmiddels, weet het niet precies meer).

Toen begon de AGA en mn hoofdhuid begon meer te jeuken, heel irritant.

Sinds ik minox gebruik is het minder geworden en nu met Spectral is het vrijwel verdwenen, vroeger zat ik thuis altijd met een borstel in de aanslag voor als ik jeuk had (wilde niet met mn nagels gaan krabben), nu is dat niet meer nodig.
Raar dat het met minox beter is geworden, mijn gevoelige hoofdhuid kan dus totaal niet tegen minox.

Had je ook last van schilfers?
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 30 december 2009, 10:59   #10
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ibbi Bekijk bericht
Hmm, hier heb ik ook aan gedacht, en ik heb dit voor een aantal dagen geprobeerd. Maar ik heb hier sterke twijfels bij:

- Door het toepassen van topicals (spectral, minoxidil, HW topical etc) worden m'n haren en hoofdhuid vetterig en vies, en met alleen water krijg ik dit er niet uit. Hoe zit dit bij jou?

- Ik heb verschillende keren gelezen dat een (kleinere) oorzaak van haaruitval is dat de haarfollikels verstopt raken (verstopt is misschien niet de juiste beschrijving), en dat het daarom belangrijk is om regelmatig je hoofdhuid met een goede shampoo grondig te wassen. Wat vind je hiervan?


Tot slot, 3 maanden is al een behoorlijk lange periode, ik ben daarom geinteresseerd naar je bevindingen... Hoe voelen je haren aan? En je hoofdhuid? Verder een effect gemerkt op de haaruitval?
Dat verstopte follikels haaruitval veroorzaken is volgens mij een van de oudste fabeltjes rond haaruitval, maar het wordt nog altijd gretig doorverteld. Vroeger werden er allerlei lotions verkocht met een verhaal erbij over sebum dat de haren verstikte. Om te zorgen dat het talg werd opgelost en je haren konden weer konden ademen. Berkenwater en dergelijke.

Je hoofdhuid schoon houden is wel belangrijk, maar dat is iets anders dan de beschermende talglaag volledig verwijderen! Ik was het nu dus ook wel, dagelijks ruim met water en een aantal keren in de week met zeepvrije douche-olie (sebamed). En af en toe gebruik nog wat extra olie om een nachtje te laten inwerken (weleda haarolie op dit moment).

De enige topical die ik gebruik is een standaard 5% minoxidil. Die is niet vettig. Als ik het aanbreng zal het misschien iets van het talg oplossen, maar dat verdwijnt niet, het komt vanzelf weer vrij als de alcohol in de minox is verdampt.

Op dit moment is mijn haar gewoon zacht, lekker los met veel volume. Dus zeker niet vet of plakkerig.

Toen ik net begonnen was heb ik er iets over in mijn blog op HaarWeb geschreven. Ik zal eens zien of ik er nog een verhaal aan kan wijden
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 30 december 2009, 15:52   #11
Ryan R
HaarWeb lid
 
Ryan R's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.275
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strider Bekijk bericht
Raar dat het met minox beter is geworden, mijn gevoelige hoofdhuid kan dus totaal niet tegen minox.

Had je ook last van schilfers?

Ik denk dat mn haren nu gezonder zijn en de inflammation is verdwenen, daarom is de jeuk weg.

Schilfers had ik alleen last van toen ik met kirkland minox begon (klein beetje).
__________________
Huidig regime:

-Ketoconazol (2% shampoo)
-Volume shampoo
-Finasteride (1,25 mg per dag)
Status:
NW 3(-) met diffuus uitdunnings patroon in het erfelijk belaste gebied.
Ryan R is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Schilfers (poeder) en extreem droge hoofdhuid en nu ook haaruitval Babsje Haarproblemen bij vrouwen 48 16 juni 2011 10:50
Constante jeuk hoofdhuid... TomB AGA - Algemeen 9 13 maart 2010 18:32
Roos, jeuk, irritatie en/of korsten op de hoofdhuid Kees Haarproblemen bij vrouwen 190 13 oktober 2009 15:44
droge hoofdhuid karina Haarproblemen bij vrouwen 3 27 oktober 2005 16:12


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:06.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.