Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 20 augustus 2010, 10:35   #16
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sammy Bekijk bericht
Ik weet niet waar precies, dus het blijft ook wat "onwetenschappelijk" maar ik heb wel eens eerder gelezen dat vrouwen juist haaruitval kregen van de pil.
Staat onder andere in de sticky in deze rubriek.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 20 augustus 2010, 13:03   #17
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
In ieder geval is de stof dienogest die in Qlaira zit, een nieuwe vorm van C-19 progestagen, terwijl cyproteronacetaat een C-21 progestagen is met sterk anti-androgene werking.

Overigens staat in de door mij bewaarde bijsluiter van Minoxidil-lotion ook geen woord over shedding.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 20 augustus 2010, 17:13   #18
pucca
HaarWeb lid
 
pucca's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Berichten: 78
Wat zal ik mn zus kunnen adviseren? Doorgaan en hopen dat de haaruitval gaat stoppen of helemaal stoppen met de Diane 35? Ze heeft 4 strips doorgeslikt toen een pauzeweek en is nu met de 5e bezig.
pucca is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2010, 13:21   #19
pucca
HaarWeb lid
 
pucca's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Berichten: 78
Heb mn zus gesproken vanmorgen en de haaruitval is behoorlijk. Ze weet echt niet of ze moet stoppen of doorgaan. Haar beloofd hier nog even na te vragen wat jullie ervan denken.
pucca is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2010, 13:50   #20
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Ik vind het een hele moeilijke vraag, Pucca.

Ik heb nog wel dit gevonden in een oud topic over Androcur:

http://www.haarweb.nl/forum/archive/...hp/t-7341.html

http://www.haarweb.nl/forum/archive/...hp/t-5723.html

Op heralopecia:
http://heralopecia.com/interact/view...st=0&sk=t&sd=a

Googlen op cyproteronacetate of cyproteonacetaat + shedding levert niet echt veel op.

Ik zou zelf zeggen: kijk het nog een paar maanden aan.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2010, 17:44   #21
pucca
HaarWeb lid
 
pucca's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Berichten: 78
Georgie, heel erg bedankt voor het meedenken en de links!! Ik heb ze allen doorgelezen. Het is zeker moeilijk om te beslissen wat te doen. Ik ga je berichtje doorgeven aan haar.
pucca is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2010, 00:44   #22
Korthaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 april 2004
Berichten: 160
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnitaR Bekijk bericht
Hallo mensen,

Ik ben nieuw hier op dit forum en wilde mijn probleem graag met jullie delen.
Ik heb sinds 1,5 maand extreem veel haaruitval.
Op mijn 14e (ben nu 22) ben ik begonnen met de Diana-35 vanwege mn acne. Na een paar jaar overgestapt op de Microgynon, maar ik kreeg steeds doorbraak bloedingen. Toen overgestapt op de Modicon, maar ook daar kreeg ik mijn menstruatie niet mee geregeld. Zo'n 3 maanden geleden raadde de dokters assistente me een nieuw soort pil aan genaamd Qlaira. Na 1,5 maand kreeg ik erg last van haaruitval. Ik las in de bijwerkingen ook dat Qlaira kan zorgen voor haaruitval. Ik ben nu een week gestop met de pil. Sommige dagen gaat het wel aardig, maar toen ik vanavond onder de douche vandaan kwam barstte ik in tranen uit. Volgens mij heb ik tijdens die douche buurt wel 400 haren verloren. Het maakt me super verdrietig. Ik merk (nog) geen kale plekken op mijn hoofd, maar mijn haaruitval is erg extreem. Ik heb er nog nooit zo last van gehad. Bij geen enkele soort pil die ik geslikt heb.

Mijn vraag is of dit kan komen door de pil? En als dat zo is, stopt mijn extreme haaruitval dan ook? En hoe lang duurt het voordat het stopt?

Ik weet het veel vragen, maar ik zit er best wel mee.
Ik durf mijn haren bijna niet te borstelen of te wassen.

Vandaag al even met de huisarts gebeld en daar moet ik straks naar toe. Ben benieuwd wat zij zegt.

Groetjes Anita
Ja kan komen door de pil. Je geeft zelf al aan dat het in de bijsluiter staat.
Het kan stoppen als je er mee stopt maar het kan ook permanent haarverlies veroorzaken. Vooral als er sprake is van haarminiaturizatie.

Sterkte!
__________________
Heb veel vellusharen en verbeterde haargroei met biergistpillen en vit. D. Ik probeer nu ook de sishake uit.
http://issuu.com/alopecionista/docs/alopeciabook
Korthaar is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2010, 10:31   #23
AnitaR
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 augustus 2010
Berichten: 4
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Korthaar Bekijk bericht
Ja kan komen door de pil. Je geeft zelf al aan dat het in de bijsluiter staat.
Het kan stoppen als je er mee stopt maar het kan ook permanent haarverlies veroorzaken. Vooral als er sprake is van haarminiaturizatie.

Sterkte!
Bedankt!
M'n haaruitval wordt niet erger en sommige dagen is het zoals ik het "normaal" zou hebben.
Heb vorige week m'n bloed laten onderzoeken op HB, schildklier, vitamiene B12, bezinking en iets van leucocyten Wat dat laatste is weet ik niet, maar de uitslagen waren goed
Huisarts kon zich ook niet voorstellen dat ik last zou krijgen van mannelijke kaalheid, omdat er dan op bepaalde plekken al minder haar zou moeten zitten. Tsja daar ga ik dan maar van uit, maar heb verder geen kale plekken.
Ik slik uit voorzorg wel vitamiene B complex, dat kan natuurlijk nooit kwaad. En ik hoop dat het over een aantal maanden weer normaal is. Ben nu 3 weken van de pil af, dus het zal dan nog wel ff duren voordat ik echt vooruitgang merk.
AnitaR is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Stoppen gebruik Finasteride Alonso Medicijnen/haargroeimiddelen 107 29 november 2011 21:49
stappenplan tegen haaruitval? semmiep Haarproblemen bij vrouwen 31 22 maart 2010 12:01
medicijnen en haaruitval Lon Haarproblemen bij vrouwen 26 9 februari 2010 02:11
extra haaruitval bij gebruik minox en finas? Pieter1987 AGA - Algemeen 6 2 december 2009 19:58
Haaruitval mijnprobleem Haarproblemen bij vrouwen 26 21 mei 2009 12:14


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:01.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.