Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 22 juli 2010, 10:28   #31
annabel72
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 februari 2010
Berichten: 104
de veroorzaker van TE wordt in veel gevallen niet gevonden.
Bij mij kan niets opgespoord worden. Je vindt er wel lectuur rond terug op internet. Het blijft gissen. Maar stel dat jij TE hebt, kan de dianepil daar dan iets aan verhelpen?
annabel72 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juli 2010, 14:03   #32
lief1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 juni 2010
Berichten: 27
Volgens mijn derma wel, Omdat het door hormoonschommeling komt?
Kijk zeker weten doe ik het niet maar omdat het bij mij pas maanden na mijn zwangerschap begon (ik heb zeker 10 maanden na bevalling met mijn zwangerschaps haar rond gelopen) kan het daar aan geweten worden.
Ik moet hem ook maar tijdelijk blijven slikken.

Bij de eerste kreeg ik ook een jaar na bevalling last van hevige uitval, maar toen zat ik in een zware stres periode dus weet ik het daar aan. Dat is uiteindelijk ook goed gekomen. Ik ben altijd wel heel erg hormoon gevoelig geweest mijn moeder enzo ook en die heeft het altijd (ter overbrugging van bv overgang) opgelost met hormonen.

We gaan het ondervinden.

Ik ga nog even speuren op i-net naar chronische TE, ben ik toch wel erg nieuwsgierig naar geworden.

Liefs
lief1 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juli 2010, 22:12   #33
annabel72
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 februari 2010
Berichten: 104
je moet proberen je intuitie te volgen. Niemand weet op voorhand wat bij jou gaat aanslaan of net niet. Het blijft een complex gegeven. 2 jaar geleden toen de uitval begon, dacht ik 'effe' iets te slikken en weg probleem. Die naïeviteit ben ik wel volledig kwijt. Eens je dit probleem hebt, ben je er niet zo vlug van verlost. Ik hoop echt dat de dianepil voor jou een oplossing kan zijn. Alleen als het hormoongevoelig is, zit je dan niet meer bij AGA?
annabel72 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juli 2010, 12:19   #34
lief1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 juni 2010
Berichten: 27
Volgens mijn derma niet, omdat het over hele hoofd uitvalt.

Maar waar ik van de week aan liep te denken;

Wat is nu normale haar uitval??

Kijk ik weet echt niet hoeveel haar er voor mijn zwangerschap uit kwam zetten, simpel weg omdat ik er totaal niet mee bezig was.
In mijn zwangerschap praktisch niks, en het begon maanden na bevalling.
En ja toen is het me gaan opvallen en ben ik gaan opletten. Maar ik heb geen idee dus hoeveel er normaal bij mij uit komt zetten.

Op i-net lees ik dat je dagenlijks tussen de 50 a 100 haren verliest, nu moet ik zeggen dat als ik daar bij stil sta al de kriebels krijg omdat in mijn ogen elke haar 1 teveel is!

Als ik mijn haren nu borstel komen er rond de 60 haren uit, ik vindt dat nog veel te veel! maar al stukken beter ivm 2 weken geleden (min. het dubbele)

Wat is volgens jullie normaal?
lief1 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juli 2010, 15:23   #35
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lief1 Bekijk bericht
Op i-net lees ik dat je dagenlijks tussen de 50 a 100 haren verliest, nu moet ik zeggen dat als ik daar bij stil sta al de kriebels krijg omdat in mijn ogen elke haar 1 teveel is!
Dat kun je wel denken, maar haar vernieuwt zich voortdurend. Er komen nieuwe haren voor de oude in de plaats. Anders zouden alle haren op zeker moment 'versleten' zijn en helemaal afbreken, bijvoorbeeld.
Niet elke haar is er een te veel.

Ik had vroeger lang haar op ver op mijn rug. Iedereen zat altijd aan me te plukken: je bent in de rui, zei men dan. Een losse lang haar lijkt veel 'meer'. Toch had ik een hele volle, gezonde bos haar. Er kwamen er ook weer veel terug.

Bij AGA komen er minder haren terug. Je zou dus niet alleen moeten kijken naar wat er uitvalt, maar naar wat er terugkomt.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juli 2010, 23:06   #36
lief1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 juni 2010
Berichten: 27
Hoi Georgie,

Bedankt voor je reactie! Dat is idd ook een manier om het te bekijken, dat maakt het uitval een stuk minder erg.

Is het misschien voor mij een idee om minox te gaan gebruiken? Om mijn haar een zetje te geven? en wat is chedding?

Wat zou jij doen? Afwachten ? En is mijn haaruitval veel?
lief1 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2010, 11:27   #37
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Ik zou eerst afwachten of de Diane-pil aanslaat.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2010, 09:31   #38
lief1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 juni 2010
Berichten: 27
Hebben jullie wel eens gehoord van aminozuren??

Een kennis wees mij daar op, ik heb geen idee wat het is maar zag op het net dat het wel positief kan werken voor je haar.
lief1 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 augustus 2010, 10:57   #39
lief1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 juni 2010
Berichten: 27
Hoi allemaal!


Ik heb goed nieuws!! mijn haaruitval is over!!
Het voelt weer gezond aan en de hoeveelheid die er nu uit komt is niks in verglijking met wat het was. (ik zie ook alemaal nieuwe haartjes )
ik denk dat het nu zo'n bijna 4 weken stabiel is.

nu komt de maar...;

Ik slik al een tijdje de Diane 35 (ong 2,5 mnd incl. stopweek) maar ik voel me daar soms zooooo rot door..!! Ik had het vorige keer aan de derma gevraagt hoelang ik dat moet slikken en die had van ooo muahh.. hou het maar een half jaartje vol maar ja dat is echt lang als je je er zo brak door kan voelen.

Wat zouden jullie doen? idd een halfjaar volhouden of nu er mee stoppen?

Ik ben best wel bang dat de uitval dan weer op nieuw begint maar anders heb ik dat over een half jaar...zucht..dilemma..
lief1 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 augustus 2010, 14:12   #40
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Dat is goed nieuws, Lief.
Maar vervelend dat je je zo rot voelt. Is de Yazmin niets voor jou?
Meestal komt de haaruitval na het stoppen met de Diane inderdaad weer terug.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 13 oktober 2010, 10:35   #41
lief1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 juni 2010
Berichten: 27
Hoi allemaal!

Daar ben ik weer...

Ik ben zo'n 5 weken geleden gestopt met de pil (in overleg derma) Het ging echt heel goed met mijn haar! het groeide ook snel! nu zo'n 2 weken geleden is het uitvallen weer begonnen en vorige week was het nog erger dan de keer ervoor! meer dan 300 haren!

Op aanraden van de derma weer begonnen met de diane, dikke tranen hier snap er niks van... Ik heb geen aga maar er is wel iets goed mis met mijn hormonen...
Gisteren bloed laten prikken voor onderzoek hormonen..afwachten wat daar uitkomt.
Ik zit nu een week weer aan de diane, jammer maar helaas, ik hoop dat ik me deze ronde niet zo brak zal voelen.

Zou dit Misschien overgang zijn?? Wij hebben gelukkig geen kinderwens meer maar ik ben net 30! zou wel erg jong zijn...zucht...wat moeilijk allemaal...
lief1 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 oktober 2010, 04:47   #42
Sammy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2004
Berichten: 400
Je hebt AGA, dat is nu wel duidelijk, al is dit geen leuke constatering. AGA is hormoongerelateerde haaruitval en die kun je prima over je hele hoofd hebben (als vrouw). Dat heb ik zelf ook! Het slikken van de Diane 35 is inderdaad een oplossing, maar voor mij werkte dat ook niet, want door al die hormonen in mijn lijf kreeg ik steeds meer klachten dan alleen haaruitval. Het is bovendien onzin dat je die pil maar een half jaar zou hoeven slikken. Zodra je er mee stopt, begint het hele zaakje weer van voor af aan! Je zit er dus feitelijk tot aan de overgang aan vast (en dan valt je haar alsnog uit, tenzij je weer andere hormonen gaat slikken)! Verder kun je nog minoxidil gebruiken en heel goed op je levensstijl letten (voeding en beweging kunnen ook een invloed op je hormonen hebben). In de overgang ben je hoogstwaarschijnlijk niet op jouw leeftijd en al zou je dat wel zijn, het maakt voor de haaruitval niks uit. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de haaruitval alsnog een gevolg is van je zwangerschap, dat je er gewoon echt even doorheen zult moeten en dat de boel daarna weer stabiliseert. Verder kan de haaruitval die je van het stoppen met de Diane krijgt ook tijdelijk zijn. Het is allemaal niet te voorspellen hoe het zal gaan, maar heel veel meer dan het bovenstaande kun je toch niet doen. En last but not least, niet teveel stressen en piekeren, want dat is ook funest voor je haar!
Sammy is offline   Met citaat reageren
Oud 23 oktober 2010, 15:13   #43
lief1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 juni 2010
Berichten: 27
Thumbs down



Hoi allemaal,

Nog even een berichtje hier van mij..
Ik zie het even niet meer zitten hoor..ik ben zoooo verdrietig!!
Vandaag weer me haar gewassen..wat een hel 200 300 haren tellen durf ik niet kijken naar de spiegel ook niet.
Vandaag pil nr 17 en nog geen verandering!! (vorige keer wel) Wel merk ik sinds deze week dat ik de pil weer slik; snel huilerig, vandaag depri en ik kan geen pukkeltje vinden op heel me lichaam, dit is dan wel positief. Maandag had ik er nog wel een aantal in mijn gezicht.

Hoelang gaat het nog duren voordat het weer rustig is??!
Ik ben in totaal 4 weken gestopt geweest met de diane en nu zit ik er alweer bijna 3 weken aan..
ik kan niks vinden over mensen die weer aan de diane gegaan zijn na stoppen en hoelang het bij hun geduurd heeft tot het weer rustig was.

Maandag uitslag bloedonderzoek hormonen.

Ik heb (nog) geen kale plekken..is minox misschien iets voor mij?
Iig maandag derma maar afwachten.


Liefs intens verdrietige lief
lief1 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 oktober 2010, 15:21   #44
lief1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 juni 2010
Berichten: 27
o wat ik nog even wil toevoegen is;

Toen ik (de tweede x) net begonnen was met de diane kreeg ik last van meer pukkeltjes op kin en decoletee gelukkig is dat nu (sinds deze week pas) weg. Ik was ook zweteriger vooral snachts..dat is deze week ook niet meer.
Kan dit iets betekenen?

En even ter info; in de haarlotion van zwitsal zit castor olie, dat is toch die wonderolie?
lief1 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 oktober 2010, 04:00   #45
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ja, castor oil is de Engelse benaming van wonderolie.
Later kun je misschien minoxidil erbij gaan gebruiken, maar voorlopig kun je beter je lichaam eerst weer laten wennen aan de Diane en dat kan helaas best lang duren.
Ook sommige andere lotgenoten hebben gemeld dat ze depri werden van de Diane, maar dat ze liever daardoor depri werden dan door haaruitval.
Er zijn weinig alternatieven.

Sterkte!
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
wat doen jullie om te stoppen? erna TTM - Algemeen 23 11 augustus 2005 19:29
Een discussie met Webmaster; waarschijnlijk als Pasen en Pinksteren op één dag vallen Haarmannetje Archief: afgehandelde Suggesties 58 28 juli 2005 09:10
Enquête (beetje hulp van jullie aub) Salvamia Haarwerken 4 21 oktober 2004 15:03
Ik zal jullie erg missen! Ellis TTM - Algemeen 4 20 december 2002 21:30


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.