Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 24 december 2010, 18:04   #1
DavidKessel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 december 2010
Berichten: 3
omgaan met totale haaruitval

Hallo iedereen.

Ik zal me even voorstellen en mijn verhaal opschrijven, ik heet David en ben 30 jaar. Vanaf mijn achtste is het uitvallen van haar begonnen met een klein plekje op mijn hoofd. Dit kwam weer terug maar een paar maanden later begon het weer en nu viel al mijn haar uit. Ik heb een jaar of 7 een pruik gedragen maar heb besloten tijdens het volgen van een andere opleiding deze niet meer te dragen maar een pet. Wat een opluchting was dat. Ik heb ook een tijdje bij een arts gelopen die dan wat op mijn hoofd smeerde om een reactie te krijgen. Ook hier ben ik mee gestopt. Sindsdien heb ik geen arts meer gezien en niets meer geprobeerd. Ik ben zoals ik ben en vanalles proberen brengt ook een hoop telleurstellingen.
Natuurlijk heb ik er enorm mee gezeten en ben ik gepest, altijd de vraag waarom ik....... Maar iedereen om me heen heeft het altijd voor me opgenomen wanneer iemand weer een opmerking maakte tijdens de voetbal of het zwemmen. Mijn ouders hebben me altijd vrij gelaten in keuzes betreffende artsen, pruiken enz. Mijn omgeving kent me niet anders. Ook kreeg ik tijdens het uitgaan nog wel eens de vraag of ik drugs had of erger, mensen die denken dat je een ernstige ziekte hebt. Natuurlijk voel ik me ongemakkelijk zonder pet, maar ik heb het geaccepteerd. Ik ben tevreden hoe het nu gaat, heb al 10 jaar een leuke vriendin, woon samen en heb goede vrienden. Ik besef wel dat het misschien een voordeel is geweest dat ik het al op jonge leeftijd mijn haar heb verloren en dat ik een man ben. Voor vrouwen lijkt het mij echt verschrikkelijk. En al je haar verliezen is misschien nog wel beter dan maar de helft.
Ik ben niet van plan om allemaal pilletjes en smeersel te gebruiken of een arts te bezoeken. Er bestaat volgens mij nog geen middel wat echt werkt.
Kortom ik ben tevreden zo en gelukkig verder gezond en probeer niet negatief te zijn. Ik snap alle mensen die zich geen raad meer weten en vanalles proberen om het haar terug te krijgen. Uiteindelijk wordt je toch eerst op uiterlijk beoordeeld. Maar........
Het gaat er ook om wie je bent en hoe je ermee omgaat!

Gr. David
DavidKessel is offline   Met citaat reageren
Oud 27 december 2010, 00:02   #2
eric45
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 november 2010
Locatie: België
Berichten: 106
Hallo David,
Bedankt voor jou mening /gedachte. Ik ben mijn haren aan het verliezen, en ik heb er wel moeite mee. In het verleden heb ik ook pillengeslikt, maar ben er nu mee gestopt omdat ik hartpatiênt ben. Ik heb even zitten twijfelen aan een haarstuk of een pruik. Met beiden te zien, en de voor en nadelen voormezelf af te wegen, en de luisteren naar mezelf, heb ik gekozen waar ik een opgelucht gevoel van kreeg. Ik heb gekozen voor een volledige pruik. Ik heb er moeite mee om te ervaren dat ik volledig kaal ga worden, dat de oppervlakte van mijn kale kruin steeds groter en groter wordt. Ik heb ze nog maar pas besteld, en ik wacht af op het moment dat ik ze zal dragen door de dag. Mag ik vragen je positieve en negatieve ervaringen van het dragen van een volledig haarwerk? Hoe lang deed je met 1 haarwerk ? Groetjes, en bedankt en proficiat dat jij je nu innerlijk veel beter voelt
eric45 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 december 2010, 20:53   #3
DavidKessel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 december 2010
Berichten: 3
Hoi Eric,

Ik deed ongeveer (zover ik nog weet) 1.5 jaar met een haarwerk. Ik was mijn haar kwijt en je wilt eruit zien zoals je eruit zag, dus een pruik. Het positieve van een haarwerk is dat je er uitziet als iedereen en niet gelijk wordt aangekeken. Hierdoor voel je je prettiger in een omgeving met andere mensen.
Het nadeel is het sporten/ zwemmen, mensen zien je dan ook zonder haarwerk. Ook het weer is een groot nadeel,zon, wind en regen. Je ben altijd bezig met hoe je haarwerk zit, waait hij niet af of ziet niemand dat ik een haarwerk draag. Om altijd maar met je haarwerk bezig te zijn was voor mij de reden om het niet meer te dragen. Het maakte voor mij geen verschil: aangekeken worden omdat je kaal bent of zo erg met je haarwerk bezig te zijn en bang dat mensen zien dat je een pruik draagt. Het is belangrijk om mensen uit te leggen waarom je kaal bent en/of je een haarwerk draagt. Naar mijn mening wordt het snel geaccepteerd. Ik hoop dat dit voor jou niet te negatief is want dit is mijn ervaring. Ik begrijp dat mensen die een pruik dragen niet anders willen (behalve hun haar terug dan). Het zou goed zijn als die mensen hun ervaring hier neerzetten. Ik wens jou i.i.g. veel sterkte.
DavidKessel is offline   Met citaat reageren
Oud 27 december 2010, 21:08   #4
eric45
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 november 2010
Locatie: België
Berichten: 106
Wink

Bedankt David. Ik hoop dat ik er geen problemen mee ga hebben. In ons bedrijf is er een vrouw die een pruik draagt, we zien het niet. Ze gaat door weer en wind naar buiten, om naar haar metro of station te wandelen. Ze wandelt heel natuurlijk. Waarschijnlijk ook hoe ze het bevestigd heeft. Kon je jou haarwerk aan je achterhoofd niet aanspannen? Ik hoop er wel langer dan 1,5 jaar mee te doen met een haarwerk. Er is me gezegd 2 à 3 jaar, mits een goede verzorging.
Ik bewonder je David dat je voor jezelf deze beslissing hebt genomen. Voor mij is het ook doordat ik me innerlijk beter ga voelen, en dat ik er weer jonger ga uitzien.
eric45 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 december 2010, 23:05   #5
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
David,
Waarschijnlijk heb je er nu geen zin meer in, maar een vastgeplakt lace-maatwerk blijft echt wel goed zitten tijdens het douchen, sporten, zwemmen, e.d., want de tape of lijm kan alleen losgeweekt worden met wasbenzine of alcohol 96%. Daarom blijft het ook goed vast zitten bij harde wind en regen.
Ook zal een buitenstaander het niet ontdekken, omdat er geen dikke randen e.d. aan zitten zoals meestal bij een confectiehaarwerk, dat met tamelijk dikke brede elastieken bandjes op z'n plaats gehouden wordt en vaak niet met de hand is geknoopt; en wanneer de knoopjes zijn gebleekt of de haren zijn "geïnjecteerd", kan men ook een natuurgetrouwe scheiding in het haar trekken.
Er is maar één nadeel aan een rondom vastgeplakt haarwerk: men vindt 't meestal te lastig om iedere nacht te verwijderen, gaat er dus mee slapen en dan slijt het veel eerder, waardoor het snel aan vervanging toe is.

Hier zijn voorbeelden waar je kunt zien hoe de binnenkant van zo'n lace-haarwerk er uit kan zien (de overtollige lace langs de randen moet nog worden weggeknipt):
http://www.mikemary.cn/lace%20cap%20design.html
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 29 december 2010, 20:14   #6
DavidKessel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 december 2010
Berichten: 3
Het is voor mij al lang geleden dat ik een haarwerk droeg. De haarwerken zullen nu vele malen beter zijn dan toen ik ze droeg. Het was mijn ervaring van 15 jaar geleden.
DavidKessel is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
medicijnen en haaruitval Lon Haarproblemen bij vrouwen 26 9 februari 2010 02:11
Aanzienlijk minder haaruitval door behandeling.....mijn verhaal CMariel Haarproblemen bij vrouwen 25 16 december 2009 11:00
Haaruitval...en al de rest Dawid AGA - Algemeen 15 21 augustus 2009 11:57
geen haaruitval meer concetta Haarproblemen bij vrouwen 4 14 augustus 2009 00:24
nieuwe revlon anti-haaruitval patch ibbi Medicijnen/haargroeimiddelen 34 7 september 2008 01:27


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:01.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.