Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 7 oktober 2009, 01:45   #1
Yarglah
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 18
Wat gebeurt er en wat kan ik doen?

Help, ik verlies mijn haar!

Tips over wat ik er misschien nog aan kan doen worden zeer op prijs gesteld.

Wat gebeurt er:
- M’n haar vermindert langzaam sinds m’n 25e (?).
- Ik ben nu begin de veertig en m’n haaruitval wordt pijnlijk duidelijk vooraan en op de kruin. Het lijkt alsof het nu veel sneller gaat, maar da’s misschien omdat er al zoveel haar weg is.
- Verschillende familieleden zijn kaal. M’n vader was ook kaal, maar op veel jongere leeftijd.
- Ik heb altijd vrij gezond gegeten, eet geen rood vlees, wel gevogelte en vis.
- Supplementen: omega 3, vitamine D3, CoQ10, probiotica.
- Ik heb schilfertjes (roos) en gebruik daarom al sinds m’n studententijd Nizoral. Zolang ik Nizoral gebruik heb ik geen jeuk.

Nu heb ik wel wat domme dingen gedaan:
- Sinds ik op 20 jaar een computer kreeg heb ik meer en meer slaaptekort opgebouwd.
- De laatste 3 jaar maakte ik schokkende gebeurtenissen mee, stond ik constant onder zware stress en sliep ik nog veel minder dan voorheen.
- Na een tip uit een blogpost heb ik een aantal weken geleden een hele nacht Selsun blue shampoo op m’n hoofd gelaten (tegen roos). Ik beeld het me misschien in, maar het lijkt wel alsof de geur van dat product nog altijd niet weg is.
- De meeste mensen denken dat het geen kwaad kan, maar ik vermeld het toch maar: ik heb al een jaar lang dagelijks gedurende 8 uur een laptop met wifi op schoot.

Oorzaak - Beste ontvangen suggesties:

De dokters hebben tot nu toe allemaal geïnformeerd naar kaalheid in de familie, eens van ver naar mijn haar gekeken en (zonder bloedonderzoek of het haar van nabij te bekijken) besloten dat het om "erfelijke haaruitval" gaat.

Oplossingen – Beste ontvangen suggesties:

* Minoxidil. Maar ik aarzel, want:
- Theoretisch heeft het geen noemenswaardige bijwerkingen, maar ik wil heel oud worden en vraag me af zoiets of er op hele lange termijn wel goed voor m’n lijf is. Er zitten heel wat hartziekten in de familie, dus ik ben erg voorzichtig met alles dat het hart kan beïnvloeden.
- Het is geen “echte” oplossing. Ik zou het dagelijks moeten aanbrengen en het resultaat zou verdwijnen als ik ermee zou stoppen.

* Finasteride (Proscar): liever niet. Ik begrijp dat mensen het willen nemen, maar gezondheidsrisico’s op hele lange termijn vermijden is voor me nog belangrijker dan een weelderig haardos. De groep mensen die er blijvende problemen aan overhouden is klein, maar ze bestaat. http://www.propeciahelp.com/forum/

(vroeger zonder opvallend succes geprobeerd: galeatomie, Lasercomb en pompoenzaden)
Yarglah is offline   Met citaat reageren
Oud 7 oktober 2009, 12:31   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Zo te horen gaat het inderdaad om AGA (alopecia androgenetica) en daartegen helpen alleen de bewezen middelen minoxidil, finasteride en ketoconazol, die allemaal levenslang gebruikt moeten blijven worden.

Als je die middelen niet wilt gebruiken, zit er niets anders op dan haartransplantaties of een haarwerk aanschaffen of kaalheid accepteren.



.

Laatst gewijzigd door Hanna; 7 oktober 2009 om 13:52
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 7 oktober 2009, 16:38   #3
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Ik moet me bij Hanna aansluiten. Het verstandigste wat je kunt doen is je kaalheid accepteren. Je kunt die acceptatie bij jezelf versnellen door je haar te milimeteren, dan heb je het maar gehad.

Als je het niet kunt accepteren, dan heb je drie opties. Een combinatie daarvan is ook mogelijk.

1. gebruik van medicatie. Minoxidil dus en finasteride. Maar hier wil je niet aan beginnen dus resteren nog:
2. een haarwerk en
3. een haartransplantatie

Bedenk dat een haarwerk best bewerkelijk kan zijn. Maar het kan werkelijk prachtige resultaten geven!

Een haartransplantatie is iets dat je zorgvuldig zult moeten overwegen. Vooral bij voortschrijdende kaalheid kan het resultaat uiteindelijk wel eens heel magertjes zijn.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Al mijn lichaamshaar valt uit op me 16e wat moet ik doen? JaRule17 Overige (haar)discussies - Algemeen 26 30 oktober 2009 00:43
Help! Moii. Hirsutisme - Behandelingen 91 30 maart 2009 15:45
Wat Moet/kan IK doen?? mokammetje AGA - Algemeen 10 11 januari 2005 22:42


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.