Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 26 november 2010, 15:06   #1
Mauriceje
HaarWeb lid
 
Mauriceje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 januari 2007
Berichten: 11
mogelijke waarschuwing Douane

Hey mensen

Ik bestel al 4 jaar minoxidil uit US en heb nooit problemen gehad met invoeren.Ook hele grote aantallen waren geen probleem. Nu hebben ze mijn pakketje vandaag ingenomen op basis van geneesmiddelenwet artikel 18 en 40 mogelijk hebben ze de controles opgeschroeft.

u bent gewaarschuwd
Mauriceje is offline   Met citaat reageren
Oud 26 november 2010, 15:09   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Geen pakketje, geld kwijt, en misschien ook een boete gekregen?
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 26 november 2010, 15:15   #3
Tarco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 46
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mauriceje Bekijk bericht
Hey mensen

Ik bestel al 4 jaar minoxidil uit US en heb nooit problemen gehad met invoeren.Ook hele grote aantallen waren geen probleem. Nu hebben ze mijn pakketje vandaag ingenomen op basis van geneesmiddelenwet artikel 18 en 40 mogelijk hebben ze de controles opgeschroeft.

u bent gewaarschuwd
Woon jij in Nederland of België?
Tarco is offline   Met citaat reageren
Oud 26 november 2010, 15:35   #4
Mauriceje
HaarWeb lid
 
Mauriceje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 januari 2007
Berichten: 11
Ik woon in NL.
pakketje is wel aangekomen maar alleen de boekjes en pipetjes zaten er nog in. De flesjes zijn zoals in de begeleidende brief staat vernietigt.
165 weg, maar gelukkig geen boete.
Mauriceje is offline   Met citaat reageren
Oud 27 november 2010, 14:13   #5
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Wat had de verkoper op het pakketje als inhoud vermeld?
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 27 november 2010, 14:19   #6
Lokje64
HaarWeb lid
 
Lokje64's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2009
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 271
Geslacht:
Tjezus, dat is balen!
Had je het bij Monoxidil.com besteld? Die plakken er een fake etiket (met iets van alcohol) op en zetten ook op de begeleidende brief niet wat er in zit. Dus ik vraag me af hoe de douane daar mee omgaat.
Ik ben zelf "gepakt" bij het invoeren van een potje melatonine, valt ook onder de geneesmiddelenwet. Alleen omdat het de eerste keer was word ik niet vervolgd. Maar als ze me pakken op de Minoxidil is dat natuurlijk een tweede vergrijp
__________________
Regime:
Minoxidil 5% zonder PPG, 2x per dag (sinds 12 okt 2009)
Foligain anti-thining shampoo for women
0,05% ASJ-J9 (gestopt wegens bijwerkingen)

Supplementen:
Visolie (MorEPA) (al jaren)
Biotine (sinds maart 2009)
Selenium (gestopt in 2021 omdat ik er juist haaruitval van kréég!)
Lokje64 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 november 2010, 17:14   #7
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Das idd mooi klote. Toch vraag ik me af in wat voor vorm minoxidil nu eigenlijk een geneesmiddel is. Je kan het uiteraard bij de apotheek krijgen, maar toch. Wat gebeurt er als je bv een grote hoeveelheid shampoo's aanschaaft die pretendeert haaruitval te stoppen ?

Ik zou echt des duivels zijn, als er voor 165 euro door de plee gespoeld wordt.

Ik weet niet, ik zou er vrede mee kunnen hebben als het bv een lading medicijnen/pillen is (zou volledig terecht zijn eigenlijk), maar een topical..hmm.

Laatst gewijzigd door norwood2; 27 november 2010 om 17:16
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 november 2010, 17:47   #8
lounge
HaarWeb lid
 
lounge's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 december 2009
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 263
Geslacht:
Douane

inbeslagname van 24.596 illegale geneesmiddelen in één week

De Nederlandse Douane heeft op verzoek van de Inspectie voor de Gezondheidszorg (IGZ) en de Wereld Douane Organisatie (WDO) in een week tijd 99 pakketten met in totaal 24.596 potentieel gevaarlijke illegale geneesmiddelen in beslag genomen.
De Nederlandse Douane heeft op verzoek van de Inspectie voor de Gezondheidszorg (IGZ) en de Wereld Douane Organisatie (WDO) in een week tijd 99 pakketten met in totaal 24.596 potentieel gevaarlijke illegale geneesmiddelen in beslag genomen. Landen van herkomst waren vooral China, Hong Kong en India. Deze actie was in het kader van Operatie Pangea III, een internationale campagne tegen de illegale handel in geneesmiddelen via het internet.

Meer dan 40 landen deden in de week van 5 tot en met 12 oktober mee aan operatie Pangea III die werd gecoördineerd door Interpol. De internationale campagne is enerzijds bedoeld om aandacht te vragen voor de gezondheidsrisico's die het gebruik van deze middelen met zich mee kunnen brengen. Anderzijds was het streven om zoveel mogelijk potentieel gevaarlijke geneesmiddelen van de markt te halen.

Wereldwijd zijn in de afgelopen week 76 arrestaties verricht. In totaal werden 267.855 verdachte pakjes geïnspecteerd door de douane van de 40 deelnemende landen. Dit heeft geleid tot het in beslag nemen van 10.916 pakjes met daarin in totaal ruim 1 miljoen pillen met een totale geschatte waarde van ruim 2 miljoen euro.

De in beslag genomen illegale geneesmiddelen betrof vooral erectiepillen, afslankmedicatie, slaappillen, anabole steroïden, antidepressiva, pijnstillers, hartmedicatie, insuline, cholesterolverlagers, haargroeimiddelen en medicijnen tegen kanker.

Binnen de actie is niet alleen gekeken naar de invoer van middelen, maar is ook expliciet aandacht besteed aan het traject daarvoor en de daarbij behorende geldstromen. Hieraan werd meegewerkt door internetproviders, maatschappijen voor elektronisch betalen en postorderbedrijven over de hele wereld.

Meer informatie over de risico's van het kopen van geneesmiddelen via internet is te vinden op de website van het ministerie van Volksgezondheid,
Welzijn en


================================================== =====

Huidig regime:

- Saw Palmetto 750 mg bijna elke dag 2x
-
- Finasteride 1mg 2 x per week

- Revita shampoo


- voedingssupplementen: biotine
vitamine c 1000mcg
PURO Magnesium 400 + B6
PURO SHN Suprème
omega 3
maca

- sporten 3 keer per week
zwemmen

-


- in 1999 haartransplantatie bij transhair

- met een beetje onderhoud alles stabiel







binnen kort :
-ASC-J9

Laatst gewijzigd door lounge; 27 november 2010 om 17:53
lounge is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Waarschuwing ! Theo Zantman (Thezan) Haarwerken heeft faillisement aangevraagd. Webmaster Haarwerken 29 22 december 2010 01:28
2e officiele waarschuwing. Robert18 Van alles en nog wat... 2 12 maart 2005 14:01
Douane Max Medicijnen/haargroeimiddelen 33 9 juni 2004 22:25
Douane en waar kopen Metalenhoofd Medicijnen/haargroeimiddelen 2 12 april 2004 14:52


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:39.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.