Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 14 december 2011, 16:05   #16
se7enty6
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 december 2010
Berichten: 132
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Narf717 Bekijk bericht
Hallo,

Inmiddels is het alweer 6 jaar geleden dat ik op dit forum kwam vanwege uitvallend haar. Ik was 17/18 jaar oud toen het begon.

Heb 5 jaar minoxidil 2% gebruikt en 5% ook geprobeerd maar daar werd alles super droog en geirriteerd van.

Resultaten waren vrij goed, hield redelijk wat haar over, maar werd toch langzaam minder.
Na 5 jaar wilde ik niet meer, werd gek van dat gesproei enz.. Ben toen finasteride gaan gebruiken. Viel erg veel haar uit toen ik stopte met minox, maar met finasteride leek het weinige haar dat ik over had er wel op te blijven.

Ben gestopt met finas omdat ik er klaar mee ben... ik wil geen gerotzooi met hormonen of goedjes om wat haar te behouden.

Stond 2 jaar geleden al op het punt om een transplantatie te doen in Rotterdam bij ??? naam kwijt.
Toch niet gedaan, was nog te jong werd me gezegd etc.
Heb destijds 2 andere partijen benaderd, 1 in zaandam (Turkije) en 1 in Den Haag. Ben ook nog bij Dr Gho geweest. Kreeg bij allen het advies van zo'n 3000-3500 grafts. Nu geloof ik Dr Gho niet met haarstemcel technogolie. Meerder bevestigingen gekregen dat het onzin lijkt te zijn.

Inmiddels ben ik 24 geworden en nu ik een vriendin heb en verloofd ben (volgend jaar Juli trouwen), wil ik een grote transplantatie gaan doen.

Ik heb een aantal verhalen gelezen van o.a. Samir over zijn ervaringen in Istanbul, maar ik weet echt niet meer waar ik het nu moet gaan doen, heb een budget wat opzich genoeg moet zijn voor een operatie in NL. Ben bereid er 5 K voor uit te geven.

Mijn doel is wat het doel van velen hier is denk ik, mijn haar weer langer te kunnen laten groeien en er wat mee doen en dan ook zonder dat het er sneu uitziet door dunne bevolking...

Welke keuze zou je me aanraden voor een FUE HT?
Ik zou ook Belgie of Nederland boven Turkije verkiezen aangezien daar men veel sjoemelt met de aantallen en ook nog eens veel tegenvallende resultaten heb. Ik merk dat ze tegenwoordig veel reclame maken. Kan je meedelen (uit eigen ervaring bij dr Hasan Findik ) dat het allemaal larie is.

Succes zou ik zeggen
__________________
_________________

20-11-2010: 2200 grafts fue ht --> Hasan findik(zeer teleurstellend)
20-01-12: 1200 grafts fu ht --> Dr Rudi Reys
se7enty6 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2011, 22:01   #17
Narf717
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2005
Berichten: 19
Ok waar was ik, veel reacties al zie ik

De behandeling was van s'ochtends 9:00 tot s'avonds 6:30 ongeveer. Lang gelegen, maar was erg goed behandeld. Kreeg een turkse pizza als lunch, lol! en werd constant gevraagd of ik nog iets wilde hebben, pauze of wat dan ook.. 1 van de twee dames sprak zodanig engels dat we een redelijk gesprek konden volgen af en toe. Ze waren erg vriendelijk en man wat zijn ze bikkel!!
6 patienten in 6 dagen met allemaal een volledige behandeling en de laatste dag in de avond weer terug en dan volgende dag weer aan het werk t/m vrijdag... respect!
Gelukkig doen ze dit als hobby vertelde ze


Ik gaf trouwens aan dat ik hierna niet nog een HT zou willen, omdat ik waarschijnlijk tevreden genoeg ben met het resultaat.. Kan natuurlijk pas over 3 a 6 maanden echt zeggen of het voldoende is, maar het zit 'm in de finas en minox die ik weer aan het gebruiken ben sinds afgelopen augustus..

Minox 5 %.. ik heb idd in m'n beginpost gezegd dat ik er last van had, maar nu opeens niet meer ?!?
Mooi voor mij dus maar het resultaat met deze combi is echt indrukwekkend, had het totaaaaal niet verwacht

Foto's ga ik dit weekend uploaden, dokter heeft een heleboel voor, tijdens en na de HT gemaakt.

Ik kan echt geen slecht woord over hem zeggen, hij heeft een prive kliniek, maar doet HT's als een hobby erbij. Hij is erg vriendelijk en professioneel, is een goede collega van mijn moeder die ok-assistente is.

Nadat de grafts eruit waren, heb ik zelf ook de grafts mee kunnen tellen. Dat doet hij express, omdat er vaak patienten voorbij komen die niet geloven dat ze bijvoorbeeld "maar" 2000 grafts eruit hebben gehaald". Toevallig hadden ze bij mij een schatting gemaakt van ongv 2000 en ik zat dus rond de 2100-2200. Aardig in de buurt Ze moesten dus alleen sneetjes extra maken. Overigens zag ik de schaaltjes met "losse flodders" en die was gelukkig aardig leeg!

Maargoed, ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden

Binnenkort dus foto's! ^^


oh en doe eens een gok hoeveel ik ervoor betaald heb?
Narf717 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2011, 22:09   #18
Lucky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 1.198
Iedereen kan schilderen met Ravensburger !



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Narf717 Bekijk bericht
oh en doe eens een gok hoeveel ik ervoor betaald heb?
€1.000 euro (exclusief die Turkse pizza).
Lucky is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2011, 22:19   #19
Tarco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 46
Haartransplantaties uitvoeren als hobby en tussendoortje, leuk!

Ik hoop op een schitterend resultaat voor je, Narf717!

Gokje voor de prijs... 2.000 euro misschien?
Tarco is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2011, 23:12   #20
sonico
HaarWeb lid
 
sonico's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2011
Berichten: 285
Je wilt toch niet zeggen dat de kebab-tent om de hoek nu ook ht's doet? Die ellendige recessie ook ...
sonico is offline   Met citaat reageren
Oud 15 december 2011, 11:07   #21
Narf717
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2005
Berichten: 19
Haha, was het maar waar dat het rond de 2000 was

nee 4500 heb ik uiteindelijk betaald... inclusief TP ! Turkse Pizza

Thanks Tarco
Narf717 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 december 2011, 11:26   #22
sonico
HaarWeb lid
 
sonico's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2011
Berichten: 285
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Narf717 Bekijk bericht
Haha, was het maar waar dat het rond de 2000 was

nee 4500 heb ik uiteindelijk betaald... inclusief TP ! Turkse Pizza
Had je dan niet lieverd € 500,- meer willen betalen en het bij Prohair laten doen? Die doen 2000 voor € 5000,- En dat mag je gerust een gerenomeerde kliniek noemen. Of bijvoorbeeld de Reys ofzo. Die prijzen ontlopen elkaar niet zoveel.

Ik vind het voor een hobbyproject wel een dure grap.

Desondanks natuurlijk een fantastisch resultaat toegewenst!
sonico is offline   Met citaat reageren
Oud 15 december 2011, 11:49   #23
Narf717
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2005
Berichten: 19
Ik ben bij veel klinieken geweest en veel gesprekken gehad. Uiteindelijk lagen de prijzen toch wat hoger dan deze en ik had een erg goed gevoel bij deze dokter. Misschien ook wel vanwege mijn moeder... ze heeft heel lang met hem gewerkt en kan met zekerheid zeggen dat het een goede kerel is. Heb alle contact met hem ook zo ervaren. Dat telt voor mij zwaarder mee

Daarnaast had ik al resultaten gezien van patienten voordat ik besloten had voor hem te kiezen, overigens heeft hij zelf ook een gelijke behandeling laten doen en resultaat is erg goed.

Ondanks snap ik waarom je dat zegt Sonico, zou voor de meeste ook echt wel een prima keuze kunnen zijn
Jij ook bedankt Sonico! ^^

edit: nog een vraagje trouwens, is het beter om elke dag het hoofd nat te maken en de lotion te gebruiken die ik meekreeg of is het beter dit om de dag te doen ?? oh en kan ik nu weer in gewone positie slapen of is het 2 weken na operatie pas weer mogelijk?

Laatst gewijzigd door Narf717; 15 december 2011 om 12:10
Narf717 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 december 2011, 12:31   #24
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Narf717 Bekijk bericht
edit: nog een vraagje trouwens, is het beter om elke dag het hoofd nat te maken en de lotion te gebruiken die ik meekreeg of is het beter dit om de dag te doen ?? oh en kan ik nu weer in gewone positie slapen of is het 2 weken na operatie pas weer mogelijk?
Wat voor lotion heb je dan precies meegekregen? Ik neem aan dat ze er toch wel aanwijzingen bij gegeven hebben. Meestal moet je dat soort spullen gewoon dagelijks gebruiken in de eerste tijd na de HT.

Na 2 dagen zitten de grafts alweer redelijk vast. Door lichtjes aanraken gaan ze echt niet meer los en je zou gewoon moeten kunnen slapen. Je moet alleen nog oppassen voor stoten, trekken en (hard) wrijven.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 15 december 2011, 12:42   #25
sonico
HaarWeb lid
 
sonico's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2011
Berichten: 285
Hoi Narf,

Dat is uiteindelijk het belangrijkste, dat jij je er goed bij voelt. En misschien komt het hier wel knulliger over, dan het in de werkelijkheid is geweest. Maar je zult ongetwijfeld goed voorwerk hebben gedaan. Ik ben erg benieuwd naar het resultaat!

Wat ik weet (en heb gedaan), is dat je de haren uberhaupt beter niet kunt natmaken - m.u.v. het implantatiegebied. Elke dag een aantal keer sprayen met de lotion (zal wel een soort aloe vera achtig serum zijn) vanaf dag 3 wordt doorgaans aangeraden. Zo rond dag 6 kun je weer volledig douchen en de korsten verwijderen. Stevig met een shampoo de korsten er af wassen, zolang je ze er maar niet afkrabt. Als het niet in één keer lukt, dan gewoon de volgende dag weer, etc., totdat de korsten zijn verwijderd.

Succes!
sonico is offline   Met citaat reageren
Oud 17 december 2011, 00:20   #26
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Ongelooflijk!

Hier breekt echt mn klomp.....
Zoiets heb ik de laatste 5 jaar nog nooit gehoord.

Dat zoiets nog bestaat anno 2011!
Morehair is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:51.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.