Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 11 juli 2009, 19:38   #1
Pelle
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 april 2008
Berichten: 199
Stoppen Minoxidill

Beste forumgebruikers,

Ik ben al enkele maanden bezig met minox, maar moet eerlijk bekennen dat ik best graag zou willen stoppen.

Ik smeer het 1 maal per dag ('s avonds voor het slapen) 0.5 ml op mijn 2 inhammen. Gebruik het nu vanaf februari 2009 en heb pas 1 flesje op (dus gebruik echt weinig).

Na het aanbrengen begint het bijna iedere avond een beetje te 'prikken' en 's morgens als ik wakker wordt zitten er witte schilfertjes in mijn haren op de plekken waar ik het heb aangebracht, tevens is mijn hoofdhuid op die plaatsen iets gevoeliger (als ik bijvoorbeeld krab), maar dat is niet heel lastig.

Nu vind ik het ook vervelend om elke avond te moeten aanbrengen, ook al kost het weinig tijd, het kost toch tijd. Als ik thuis kom, plof ik het liefste gewoon in me bed en dan bedenk ik me later: Shit ik moet minox nog aanbrengen.

's morgens bij het afspoelen en weghalen van de schilfers en bij het krabben op de plekken waar ik het heb aangebracht verlies ik voor mijn gevoel meer haren mee dan dat ik niks smeer.

Wat zullen de gevolgen zijn als ik stop met minox? Voor mijn gevoel heb ik weinig hergroei ondervonden van minox, maar het kan natuurlijk wel zo zijn dat het me haren wat gezonder houdt op die plekken, zodat ze langer blijven staan.

Is het mogelijk met het relatief weinige gebruik van mij om te stoppen met minox? Of zouden jullie dit niet doen?

Groetjes,
Pelle
Pelle is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juli 2009, 19:50   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Als het gebruik van minox je niet bevalt, dan moet je gewoon stoppen, Pelle. Met zult kort gebruik zul je na stoppen dan niet al te ver terugvallen. Vooral ook omdat je nog in de tijd zit dat je sowieso nog weinig effect kan merken (dan moet je toch 6 maanden tot een jaar geduld hebben).
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juli 2009, 20:33   #3
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Pelle, zo te lezen klink je nog jong, dus hou er wel rekening mee dat er een grote kans is dat er meer haar gaat uitvallen bij je!

Voorkomen (minox of andere haarvriendelijke produkten) is beter dan genezen (haartranplantatie, haarwerk).
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juli 2009, 21:27   #4
X-Zeem
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 juni 2009
Berichten: 163
Stel je hebt geen haaruitval door AGA, maar door huidschimmel.
En je smeert minox op plaatsen waar de schilfer meerdere haartjes heeft laten vallen (beetje kale plekje) en je stopt ermee, vallen dan alsnog je haren uit of ?
Want dan is de werking van minox toch niet echt gezond, je zit dan vast aan een soort van "levenslange contract".
Je zou toch echt elke moment moeten kunnen stoppen zonder dat er dubbel zoveel haren gaan uitvallen toch?
X-Zeem is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2009, 00:43   #5
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Mensen met AGA(erfelijke haaruitval) moeten minox levenslang blijven gebruiken.
Mensen met tijdelijke haaruitval(b.v. bij telogeen effluvium) kunnen minox tijdelijk gebruiken, alleen om de hergroei sneller op gang te brengen.
Of het gebruik van minox bij eczeem of psoriasis verstandig is, weet ik niet.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2009, 10:34   #6
Pelle
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 april 2008
Berichten: 199
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambo Bekijk bericht
Pelle, zo te lezen klink je nog jong, dus hou er wel rekening mee dat er een grote kans is dat er meer haar gaat uitvallen bij je!

Voorkomen (minox of andere haarvriendelijke produkten) is beter dan genezen (haartranplantatie, haarwerk).

Gaan er meer haren uitvallen? Ook als je maar 1 x per dag 0.5 (of minder) alleen op de inhammen hebt aangebracht?

Is het misschien een optie om af te bouwen? Ik ben er nog maar een paar maanden mee bezig, heb het alleen op de inhammen aangebracht en dan ook nog maar 25% van de dagelijkse aanbevolen hoeveelheid.

Ik kan me voorstellen als je het op de gehele hoofdhuid smeert (2 x per dag 1 ml) dat de uitval ineens extreem kan zijn als gestopt wordt met minox.
Pelle is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2009, 11:54   #7
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelle Bekijk bericht
Gaan er meer haren uitvallen? Ook als je maar 1 x per dag 0.5 (of minder) alleen op de inhammen hebt aangebracht?

Is het misschien een optie om af te bouwen? Ik ben er nog maar een paar maanden mee bezig, heb het alleen op de inhammen aangebracht en dan ook nog maar 25% van de dagelijkse aanbevolen hoeveelheid.

Ik kan me voorstellen als je het op de gehele hoofdhuid smeert (2 x per dag 1 ml) dat de uitval ineens extreem kan zijn als gestopt wordt met minox.
Ik bedoelde meer dat er een reële kans bestaat dat je haren op andere plekken ook uit gaan vallen omdat dat bij je inhammen al het geval is.

Wil je niet bang maken, maar behouden wat je hebt is ook belangrijk!
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2009, 12:07   #8
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambo Bekijk bericht
Ik bedoelde meer dat er een reële kans bestaat dat je haren op andere plekken ook uit gaan vallen omdat dat bij je inhammen al het geval is.

Wil je niet bang maken, maar behouden wat je hebt is ook belangrijk!
Maar ze gaan dan niet uitvallen vanwege het stoppen met minoxidil, Ambo, ze vallen dan gewoon uit door de voortschrijdende AGA.

Daarom denk ik dat Pelle beter nu kan stoppen, nu hij het gevoel heeft dat minoxidil toch niets doet. Als hij over een jaar stopt, dan kan heel goed blijken dat minoxidil toch gewerkt heeft en dan wordt ie in korte tijd een stuk kaler. Nu zal dat wel loslopen en loopt AGA de door zijn genen uitgestippelde route.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2009, 12:28   #9
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Maar ze gaan dan niet uitvallen vanwege het stoppen met minoxidil, Ambo, ze vallen dan gewoon uit door de voortschrijdende AGA.

Daarom denk ik dat Pelle beter nu kan stoppen, nu hij het gevoel heeft dat minoxidil toch niets doet. Als hij over een jaar stopt, dan kan heel goed blijken dat minoxidil toch gewerkt heeft en dan wordt ie in korte tijd een stuk kaler. Nu zal dat wel loslopen en loopt AGA de door zijn genen uitgestippelde route.
Anthonie, dat bedoelde ik ook te zeggen, maar was dus niet duidelijk genoeg..
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2009, 18:53   #10
RdN
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juni 2008
Berichten: 171
Neem eens minox. zonder ppg. Met ppg kreeg ik ook schilfers als een gek op de kop. Zonder nergens geen last van.
RdN is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juli 2009, 10:39   #11
Pelle
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 april 2008
Berichten: 199
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RdN Bekijk bericht
Neem eens minox. zonder ppg. Met ppg kreeg ik ook schilfers als een gek op de kop. Zonder nergens geen last van.
Mja heb jij dat ook ja? Vooral als je smorgens wakker wordt zitten de plekken die je gesmeerd hebt vaak vol me schilfertjes?
Pelle is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juli 2009, 18:17   #12
RdN
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juni 2008
Berichten: 171
ik had heel mijn hoofdhuid vol schilfers zitten. Als ik het er net op smeerde viel het mee. Hoe langer het erop zat hoe meer schilfers. Niet normaal.
RdN is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juli 2009, 18:32   #13
Pelle
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 april 2008
Berichten: 199
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RdN Bekijk bericht
ik had heel mijn hoofdhuid vol schilfers zitten. Als ik het er net op smeerde viel het mee. Hoe langer het erop zat hoe meer schilfers. Niet normaal.

Ja precies, ik heb precies hetzelfde!
Ik smeer het savonds voordat ik ga slapen erop en smorgens zit het vrij vol met schilfers.

Dan zal ik toch eens kijken naar Minox zonder PPG

Bedankt voor je tip!
Pelle is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juli 2009, 18:38   #14
Tarco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 46
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RdN Bekijk bericht
ik had heel mijn hoofdhuid vol schilfers zitten. Als ik het er net op smeerde viel het mee. Hoe langer het erop zat hoe meer schilfers. Niet normaal.
Had ik ook! Toen erover geklaagd bij de apotheek en sindsdien maken ze voor mij minoxidil zonder ppg
Tarco is offline   Met citaat reageren
Oud 6 augustus 2009, 14:28   #15
Pelle
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 april 2008
Berichten: 199
Hey mensen,

Ik heb toch besloten om te stoppen met minox.
Ik heb, sinds ik minox gebruik, best veel jeuk op mijn hoofd. Het krabben zorgt voor vrij veel haaruitval.

's Morgens wordt ik ook wakker (nadat ik het minox s avonds heb aangebracht op de inhammen) met witte schilfers op de plaatsen waar ik het heb aangebracht.

Deze schilfers zijn moeilijk te verwijderen, en telkens kost me dat een hoop kostbare haren als ik deze schilfers bij de inhammen probeer te verwijderen.

Ook het bezig zijn met me haren, 's avonds met aanbrengen en 's morgens met het verwijderen van de schilfers kost me teveel tijd om bezig te zijn met mijn haren. Ik merk dat het teveel in mijn hoofd gaat zitten dat het beter is als ik wat minder bezig ben met mijn haren.

Al met al heb ik het gevoel dat mijn haaruitval op dit moment extreem is (al enkele weken) dus heb maar besloten te stoppen met minox.

Ik heb dagelijks (vanaf februari) de halve hoeveelheid gebruikt (alleen op de inhammen) ik ben 2 weken geleden pas met een nieuw flesje begonnen (dus heb heel weinig gebruikt).

Gisteravond heb ik het voor het eerst niet gebruikt voordat ik naar bed ging, ik hoop dat de shedding nu zal meevallen nu ik gestopt ben.
Maar dat is puur een kwestie van afwachten
Pelle is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
haaruitval na stoppen dianepil? petraa Haarproblemen bij vrouwen 6 22 april 2008 18:13
Stoppen met Diane35 Andastra Haarproblemen bij vrouwen 10 24 oktober 2007 19:22
Stoppen met de pil, meer beharing? sab1310 Hirsutisme - Algemeen 2 5 januari 2007 20:20
gevolgen slikken en stoppen van Androcur? sigur Haarproblemen bij vrouwen 25 5 november 2006 11:12
Stoppen met finasteride Steven Medicijnen/haargroeimiddelen 4 15 november 2003 13:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:13.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.