Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 21 februari 2013, 20:48   #16
musty
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juni 2012
Berichten: 21
ik heb goede resultaten bekomen met fina daar niet van ,maar als ik 0.25mg in plaats van 1.25mg neem , heb ik dan minder bijwerking , en hoe kom ik er in belgie aan ?
Mvg
musty is offline   Met citaat reageren
Oud 21 februari 2013, 20:55   #17
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door musty Bekijk bericht
ik heb goede resultaten bekomen met fina daar niet van ,maar als ik 0.25mg in plaats van 1.25mg neem , heb ik dan minder bijwerking , en hoe kom ik er in belgie aan ?
Mvg
Ik zou echt niet weten hoe je er in België aan moet komen. Geen ervaring mee. Via de huisarts misschien?

Wanneer je een lagere dosering neemt zal er ook minder DHT geblokkeerd worden. Dat betekent dat je dosering een minder grote invloed zal uitoefenen op je hormoon-huishouding. Lees dit eens door: http://www.hairlossbuddha.com/finast...o-reduce-them/

Of het ook daadwerkelijk effect heeft op jou bijwerkingen zal je dus moeten proberen. Wat ik er wel uit op maak is dat de verschillen qua effect niet heel erg verschillend zijn. Je kunt met 0.5mg ongeveer net zoveel bereiken als met 1mg of meer. Kortom, als je door hebt dat het voor jou werkt kun je gerust lager gaan in dosering. Op die manier doseer je ook in je portomonee!
themen is offline   Met citaat reageren
Oud 22 februari 2013, 16:30   #18
musty
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juni 2012
Berichten: 21
Angry

weet iemand hoelang het duurt dat de fina uit je lichaam is , en wanneer je merkt dat je haarvolume weer afneemt ? heeft iemand hier ervaring mee ,

Mvg
musty is offline   Met citaat reageren
Oud 22 februari 2013, 19:06   #19
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door musty Bekijk bericht
weet iemand hoelang het duurt dat de fina uit je lichaam is , en wanneer je merkt dat je haarvolume weer afneemt ? heeft iemand hier ervaring mee
De halfwaarde tijd voor finasteride in het bloed wordt uitgedrukt in uren. Het is dus maar een kwestie van dagen voordat het uit je bloed is. Maar het effect ijlt na. Hoe lang ... geen idee. Maar het zullen eerder weken dan maanden zijn. Als het naijleffect weg is, dan verkort de groeicyclus weer en zul je tijdelijk wat meer haaruitval hebben. Dat zal een kwestie van een paar maanden zijn. En daarna gaat het kaler worden verder zoals voordat je begon.

Schatting? Na een week is de finasteride uit je lijf. Na twee maanden is ook de invloed van finasteride totaal verdwenen. Tot zes maanden zul je wat meer haaruitval merken. En daarna wordt je in het oude tempo kaler.

Dat is theorie, maar ik hoop dat er ook echt ervaringsdeskundigen zijn die hun waarnemingen willen delen
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 23 februari 2013, 22:53   #20
wesley1982
HaarWeb lid
 
wesley1982's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Locatie: oostvlaanderen, belgie
Berichten: 2.960
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door musty Bekijk bericht
ik heb goede resultaten bekomen met fina daar niet van ,maar als ik 0.25mg in plaats van 1.25mg neem , heb ik dan minder bijwerking , en hoe kom ik er in belgie aan ?
Mvg
ik ben ook van belgie, ik ga gewoon elke 3 maand bij mijn arts , welke mij gewoon terug 3 voorschriftjes geeft voor dutasteride....
ik zou zeggen praat erover met je arts...
mijn dermatologe wou enkel 5% minox schrijven , dusja daar had ik al weinig aan, blijkt gewoon dat je enkel briefje van je huisarts nodig hebt, dus je arts moet er wel akkoord met zijn... normaal kan je bespreken dat je elke 3 maand of later eens je bloed kan prikken zodat hij het kan verder opvolgen, voor de meeste artsen geeft dit al gemoedrust om een prostaatmiddel voor te schrijven aan iemand met haarverlies
__________________
REGIME:
topical
:
-
minox 5% kirkland (10 en 15% geven geen extra boost)
- ru58841
- cb
- ahkcu
Schampoo's:
- redken scalp relief
- alpecin c1 cafeine
Suplementen:
- dutasteride (avodart) 1x dag (01-02-08)
- kelp & visolie caps
- msm 5000mg / biotine / silicium
apparaten:
- 1x dag 5min elektrische acupunctuur
- 3x week laserhelm 200 diodes 900mw
Situatie:
- 2725 FUT transplantatie istanbul (25-01-08)
- stabiel + hergroei
- 3x fitnessen 1x zwemmen en joggen
- 2509 FUE prohair (06/07-04-2010)
-----------
op 5-08-2009 prp gedaan bij prohair



wesley1982 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 februari 2013, 21:48   #21
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
En toch is er mij wel angst aan gejaagd na het verhaal van het post fina syndrome.

Ik vind het allemaal vaag. SUPER veel mannen over de hele wereld gebruiken het. Ook in de VS. En hier is gewoon niks duidelijk over....
themen is offline   Met citaat reageren
Oud 26 februari 2013, 22:24   #22
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door themen Bekijk bericht
En toch is er mij wel angst aan gejaagd na het verhaal van het post fina syndrome.

Ik vind het allemaal vaag. SUPER veel mannen over de hele wereld gebruiken het. Ook in de VS. En hier is gewoon niks duidelijk over....
Ik kan me voorstellen dat het je angst aanjaagt. Voor mij is het net als de hel. Als je erin gelooft dan wordt je er bang van. Ik geloof er niet in

Heel veel mannen gebruiken finasteride.

Heel veel mannen hebben gezondheidsproblemen.

Veel mannen die finasteride gebruiken hebben gezondheidproblemen.

Maar daarmee heb je geen causaliteit
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 27 februari 2013, 18:43   #23
musty
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juni 2012
Berichten: 21
Cool gezocht

gezocht 1 mg pillen fina die ik kan delen in 4 kwartjes van 0.25 mg
in de hoop dat bijwerking ook minder zullen zijn
musty is offline   Met citaat reageren
Oud 27 februari 2013, 18:47   #24
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door musty Bekijk bericht
gezocht 1 mg pillen fina die ik kan delen in 4 kwartjes van 0.25 mg
in de hoop dat bijwerking ook minder zullen zijn
Je zou natuurlijk eerst een 1mg pil kunnen delen in de helft. Starten met 0,5mg. vervolgens kijken hoe dit gaat.
themen is offline   Met citaat reageren
Oud 27 februari 2013, 18:54   #25
musty
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juni 2012
Berichten: 21
Post 5mg

in belgie zijn die 1 mg niet te krijgen , ik heb er alleen van 5 mg
musty is offline   Met citaat reageren
Oud 27 februari 2013, 18:59   #26
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Je hebt PM
themen is offline   Met citaat reageren
Oud 28 februari 2013, 11:32   #27
musty
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juni 2012
Berichten: 21
Wink

thx
musty is offline   Met citaat reageren
Oud 1 maart 2013, 13:36   #28
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Ik kan me voorstellen dat het je angst aanjaagt. Voor mij is het net als de hel. Als je erin gelooft dan wordt je er bang van. Ik geloof er niet in

Heel veel mannen gebruiken finasteride.

Heel veel mannen hebben gezondheidsproblemen.

Veel mannen die finasteride gebruiken hebben gezondheidproblemen.

Maar daarmee heb je geen causaliteit
AnthonieH, je bent altijd zo kritisch, maar als het over bijwerkingen van Finasteride gaat verdwijnt die kritische blik van jou regelmatig. Het is helemaal niet raar dat als je met je hormonen klooit er bij gebruikers rare klachten kunnen gaan ontstaan. En er zijn er tegenwoordig een hele hoop die klachten krijgen na het gebruik van Finasteride. En ik vind het zelf helemaal niet raar dat je lichamelijke problemen krijgt als je met je hormonen aan het klooien bent, ik zie daar meer logica in dan jouw theorie, dat mensen naar jouw mening niet duidelijk genoeg kunnen aantonen dat Finasteride echt de oorzaak is van hun gekregen problemen en daardoor de kans heel groot is dat die problemen door andere factoren zijn ontstaan.

Toevallig belde ik vandaag mijn huisarts weer op voor een nieuwe dosis Finasteride, zij vertelde mij dat ze van de apotheek had gehoord dat Finasteride problemen kan opleveren als je een kinderwens hebt. Het wordt tijd dat er een goed alternatief voor Finasteride komt, die niet meer systematisch werkt

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door musty Bekijk bericht
ik heb goede resultaten bekomen met fina daar niet van ,maar als ik 0.25mg in plaats van 1.25mg neem , heb ik dan minder bijwerking , en hoe kom ik er in belgie aan ?
Mvg
Dat verschil zal marginaal zijn, ik neem zelf rond de 0.30mg, en ik merk geen verschil met 0.6mg
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag

Laatst gewijzigd door Strider; 1 maart 2013 om 13:45
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 1 maart 2013, 13:49   #29
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strider Bekijk bericht
AnthonieH, je bent altijd zo kritisch, maar als het over bijwerkingen van Finasteride gaat verdwijnt die kritische blik van jou regelmatig. Het is helemaal niet raar dat als je met je hormonen klooit er bij gebruikers rare klachten kunnen gaan ontstaan. En er zijn er tegenwoordig een hele hoop die klachten krijgen na het gebruik van Finasteride.

Toevallig belde ik vandaag mijn huisarts weer op voor een nieuwe dosis Finasteride, zij vertelde mij dat ze van de apotheek had gehoord dat Finasteride problemen kan opleveren als je een kinderwens hebt. Het wordt tijd dat er een goed alternatief voor Finasteride komt, die niet meer systematisch werkt
Hallo Strider, ik ben ook op finasteride kritisch. Ik vind dan ook dat je meteen moet stoppen als je bijwerkingen ervaart. Niet minderen, niet voorzichtig aankijken, stoppen. En natuurlijk naar de dokter stappen als het echt iets serieus is, want je wil niet het risico lopen dat het toch iets anders is waarbij snel ingrijpen vereist is.

Maar ik ben ook heel kritisch op paniekverhalen. Mensen informeren zich niet goed en vertellen dan dingen door die weer zorgen voor onnodige ophef. En de mensen aan wie ze het vertellen, die vertellen het weer door met hun eigen interpretaties erbij en zo versterkt paniek zich en zingen verhalen rond en rond.

Zoals nu toevallig je huisarts. Wat heeft ze gehoord? Wat gaat precies het probleem zijn? Hoe groot zijn de risico's? Ik lees helemaal niks daarvan. Alleen 'ze heeft gehoord dat' en dan iets heel ernstigs. Niet gek dat er dan ineens weer alarmbellen gaan rinkelen. Terwijl de boodschap waarschijnlijk is dat finasteride wel eens negatief inwerkt op je libido en soms zelf op je seksueel functioneren. En tja, als je apparaat hapert of als je gewoon nooit zin hebt, dan kun je die kinderwens wel vergeten. In ieder geval zal het meer moeite kosten. Maar door die enkele opmerking van je huisarts heb je jouw hoofd nu misschien een scenario waarin finasteride waarschijnlijk al spermacellen vernietigt en er voor zorgt dat je kinderen 4 armen krijgen of zo.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 1 maart 2013, 15:18   #30
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Hallo Strider, ik ben ook op finasteride kritisch. Ik vind dan ook dat je meteen moet stoppen als je bijwerkingen ervaart. Niet minderen, niet voorzichtig aankijken, stoppen. En natuurlijk naar de dokter stappen als het echt iets serieus is, want je wil niet het risico lopen dat het toch iets anders is waarbij snel ingrijpen vereist is.

Maar ik ben ook heel kritisch op paniekverhalen. Mensen informeren zich niet goed en vertellen dan dingen door die weer zorgen voor onnodige ophef. En de mensen aan wie ze het vertellen, die vertellen het weer door met hun eigen interpretaties erbij en zo versterkt paniek zich en zingen verhalen rond en rond.

Zoals nu toevallig je huisarts. Wat heeft ze gehoord? Wat gaat precies het probleem zijn? Hoe groot zijn de risico's? Ik lees helemaal niks daarvan. Alleen 'ze heeft gehoord dat' en dan iets heel ernstigs. Niet gek dat er dan ineens weer alarmbellen gaan rinkelen. Terwijl de boodschap waarschijnlijk is dat finasteride wel eens negatief inwerkt op je libido en soms zelf op je seksueel functioneren. En tja, als je apparaat hapert of als je gewoon nooit zin hebt, dan kun je die kinderwens wel vergeten. In ieder geval zal het meer moeite kosten. Maar door die enkele opmerking van je huisarts heb je jouw hoofd nu misschien een scenario waarin finasteride waarschijnlijk al spermacellen vernietigt en er voor zorgt dat je kinderen 4 armen krijgen of zo.
Ik heb hier al vaker artikelen gepost die te vinden zijn op www.sciencedirect.com waaruit blijkt dat Finasteride de spermacellen vermindert, en zelfs met een vrij hoge factor. Ik heb hier hier dus niet over mismaakte kinderen, maar dat Finasteride de kans op zwangerschap verlaagt.

Mijn huisarts kon niet specifiek vertellen welk onderzoek dat was, maar alleen al het feit dat mijn huisarts dit te horen heeft gekregen bevestigt mij dat het niet verstandig is om Finasteride te gebruiken op het moment ook je ook een sterke kinderwens hebt.
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:14.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.