Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 31 december 2010, 15:42   #1
NielsDR
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Berichten: 59
Haaruitval in nog geen 2 maand tijd.. :s

Myn situatie:

Ik had vroeger altijd lang haar en had dus sinds vorig jaar in februari mijn haar laten bros snijden dit met een mooi strakke en rechte haarlijn. In juli had ik mijn haar voor het laatst laten bros zetten en vanaf dan had ik het terug wat laten groeien dit tot en met eind oktober(had het tussentijds wel eens laten opknappen).

Toen ik dus in oktober naar de kapper ging heb ik mijn haar terug laten kort zetten met de bedoeling het recht op te zetten met gel.. Hierbij merkte ik dat ik 1 inham gekregen had aan mijn rechterkant.. Ik zat er wel wat mee en was bijgevolg mijn haar verder gaan inspecteren.. 3 weken nadat ik bij de kapper was langs geweest vond ik dat ik eens veel haarverlies leed, de week hierop had ik de griep gekregen en heb ik in die week bijna mijn haar niet gewassen met als gevolg dat ik ineens vettig haar gekregen had (dat sindsdien nog niet gestopt is) Nu heb ik ook gemerkt dat ik in de laatste 2-3 weken ook een inham begint te krijgen op mijn linkerkant en ook aan de linkerzijkant begint mijn haar uit te vallen.

Ik zit hier echt met in wetende dat ik eind oktober totaal nog geen inham had op mijn linkerkant en in juli helemaal nog geen inham op mijn rechterkant.. Verder had ik vroeger totaal geen last van vettig haar enzo..


Btw ; ik ben 21 jaar.
NielsDR is offline   Met citaat reageren
Oud 31 december 2010, 17:07   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Dat klinkt heel vervelend, Niels. Probeer wel een beetje kalm te blijven, want als je je heel erg focust op je haar, dan wil het wel eens erger lijken dan het objectief gesproken is. En het klinkt alsof je toch wel erg met je haar bezig bent.

Zelf heb ik in het verleden ook perioden gehad dat ik me angstig afvroeg of ik niet ineens snel kaal aan het worden was. Mijn reactie was dan om heel vaak en goed naar mijn haar te gaan kijken (waardoor ik steeds meer meende te zien) en steeds voorzichtiger mijn haren te wassen (waardoor het slap en vet werd). Zachtjes wassen is natuurlijk onzin, een haar die uitvalt, valt toch wel uit. En haren die niet uitvallen vallen ook met een goede wasbeurt niet uit. Uiteindelijk viel het allemaal steeds wel mee.

Ik zeg niet dat het in jouw geval zo is, maar probeer dus wel kalm te blijven.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 2 januari 2011, 04:00   #3
NielsDR
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Berichten: 59
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Dat klinkt heel vervelend, Niels. Probeer wel een beetje kalm te blijven, want als je je heel erg focust op je haar, dan wil het wel eens erger lijken dan het objectief gesproken is. En het klinkt alsof je toch wel erg met je haar bezig bent.

Zelf heb ik in het verleden ook perioden gehad dat ik me angstig afvroeg of ik niet ineens snel kaal aan het worden was. Mijn reactie was dan om heel vaak en goed naar mijn haar te gaan kijken (waardoor ik steeds meer meende te zien) en steeds voorzichtiger mijn haren te wassen (waardoor het slap en vet werd). Zachtjes wassen is natuurlijk onzin, een haar die uitvalt, valt toch wel uit. En haren die niet uitvallen vallen ook met een goede wasbeurt niet uit. Uiteindelijk viel het allemaal steeds wel mee.

Ik zeg niet dat het in jouw geval zo is, maar probeer dus wel kalm te blijven.
Misschien beeld ik mij dat inderdaad wel in omdat het toch terug een andere snit was de laatste keer bij de kapper.. En let sindsdien toch wel meer op mijn haaruitval iets wat ik vroeger bijna nooit deed.. Dus in principe kan ik het niet vergelijken en stellen dat het verslecht, ouders zeggen ook niet dat mijn haar verslecht is en verminderd is maarja we zullen zien wat de tijd uitwijst zeker..

Bedankt voor je reactie.
NielsDR is offline   Met citaat reageren
Oud 2 januari 2011, 04:10   #4
Dirty Hairy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 december 2010
Berichten: 125
ik wil niemand bang maken ofzo maar vaak als je zelf veranderingen ziet wat anderen niet kunnen zien is het omdat het misschien nog niet opvalt omdat andere natuurlijk niet zo in je haar zitten als jijzelf en ook niet gauw veranderingen opmerken.

In ieder geval tijd voor actie. Raadpleeg een dermatoloog en doe daar je verhaal om kom tot een conclusie.

Haastegespoed is zelden goed maar in geval van mogelijk AGA kan je er niet vroeg genoeg bij zijn, ik ben zelf 22 en heb ook te maken met zeer snel uitdunnend haar en heb over 2 dagen een afspraak bij de dermatoloog om nou te kijken wat de oorzaak is.

tijd voor actie dus, als je het zelf al aangeeft.
Dirty Hairy is offline   Met citaat reageren
Oud 2 januari 2011, 21:14   #5
Energie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 januari 2011
Berichten: 51
je moet verse knofook fijn raspen en op je opperhuid smeren,vriend,,maar het werkt echt,maar het stinkt.Probeer dat,je zal binnen paar weken resultaat krijgen.
Energie is offline   Met citaat reageren
Oud 2 januari 2011, 22:49   #6
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Energie Bekijk bericht
je moet verse knofook fijn raspen en op je opperhuid smeren,vriend,,maar het werkt echt,maar het stinkt.Probeer dat,je zal binnen paar weken resultaat krijgen.
Knoflook helpt totaal niet bij AGA. Het heeft jou ook niets geholpen, integendeel, jouw haarstatus is slechter dan 3 jaar geleden.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 2 januari 2011, 23:00   #7
Energie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 januari 2011
Berichten: 51
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Knoflook helpt totaal niet bij AGA. Het heeft jou ook niets geholpen, integendeel, jouw haarstatus is slechter dan 3 jaar geleden.
ik had heel veel haaruitval,ik had eerste olijfolie,ei etc. geprobeerd,het hiep niet echt,Daarom heb ik afgelopen zomer paar keer knoflook gebruikt toen wel gestopt,Ik moest voor en goede uitslag min. 3 maanden het doen,omdat het erg stinkt,ben ik ermee gestopt
__________________
Hou het maar vast,ik help je wel.
Energie is offline   Met citaat reageren
Oud 3 januari 2011, 01:11   #8
NielsDR
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Berichten: 59
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirty Hairy Bekijk bericht
ik wil niemand bang maken ofzo maar vaak als je zelf veranderingen ziet wat anderen niet kunnen zien is het omdat het misschien nog niet opvalt omdat andere natuurlijk niet zo in je haar zitten als jijzelf en ook niet gauw veranderingen opmerken.

In ieder geval tijd voor actie. Raadpleeg een dermatoloog en doe daar je verhaal om kom tot een conclusie.

Haastegespoed is zelden goed maar in geval van mogelijk AGA kan je er niet vroeg genoeg bij zijn, ik ben zelf 22 en heb ook te maken met zeer snel uitdunnend haar en heb over 2 dagen een afspraak bij de dermatoloog om nou te kijken wat de oorzaak is.

tijd voor actie dus, als je het zelf al aangeeft.
Dat is misschien wel waar ; maar vroeger lette ik niet echt op mijn haar zorgde er enkel voor dat mooi in de plooi lag. Nu let ik er meer op maar weet totaal niet of het effectief veranderd is in vergelijking met vroeger. Toen ik de leeftijd van 10-12 had en zette mijn haren rechtop zag je altijd al beetje mijn hoofdhuid maarja. Enige verandering waarvan ik zeker ben is vettig haar.. Weet niet of stress hiermee iets te maken heeft?

Anyways ik ga een afspraak maken bij de dermatoloog om mijn situatie voor te leggen en dan zien we wel.
NielsDR is offline   Met citaat reageren
Oud 3 januari 2011, 07:36   #9
Serious
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 januari 2005
Berichten: 76
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Knoflook helpt totaal niet bij AGA. Het heeft jou ook niets geholpen, integendeel, jouw haarstatus is slechter dan 3 jaar geleden.
Don't feed the troll!!!
Serious is offline   Met citaat reageren
Oud 6 januari 2011, 02:57   #10
NielsDR
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Berichten: 59
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Knoflook helpt totaal niet bij AGA. Het heeft jou ook niets geholpen, integendeel, jouw haarstatus is slechter dan 3 jaar geleden.
Hanna ; weet jy soms hoe het kan dat ik van de ene op de andere dag last ben beginne krijgen van vettig haar?

Voor ik de problemen had met vettig haar waste ik mijn haren elke keer mee toen ik ging douchen dus dagelijks. Omdat ik dan gelezen had je haren niet elke dag te wassen ben ik dit uiteindelijk begin november beginnen doen en is de miserie begonnen verder ben ik in november hele week ziek geweest en heb bijgevolg mijn haren bijna niet gewassen en sindsdien is het eigenlijk niet meer weg gegaan. Hoe kan dat nu ineens? Stress? Voeding? ...?

Ik heb nu al vast een shampoo aangeschaft tegen vettig haar maar heeft nog niet veel geholpen paar uur nadat ik mijn haar heb gewassen zijn er al weer paar stukken vettig..
NielsDR is offline   Met citaat reageren
Oud 6 januari 2011, 03:33   #11
Dirty Hairy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 december 2010
Berichten: 125
stress is het ergste wat er is en je krijgt er nare dingen en ziektes van..

ik leed/lijd misschien nog steeds wel onbewust aan stress maar ik denk niet dat het bij mij met de haaruitval te maken heeft. De inhammen beginnen, daarna word het dunner en volgt het een patroon. De zijkanten blijven vaak ongemoeid, dit is AGA.

Het is zonde dat wij in onze zeer vroege 20er jaren al dit hebben maar er zijn mensen die al hun hele bovenkant zijn verloren op deze leeftijd.

Ik heb eigenlijk nooit goed van mijn haar kunnen genieten ik ben er ook altijd vrij onzeker over geweest. Ik had altijd al inhammen iets maar altijd wel mooi dik donkerbuin bijna pikzwart haar en ik vind het vreselijk jammer dat ik nu aan het uitblonden ben bovenop. Maar de hoop is nog niet gevaren want mijn asc-j9 komt eraan en dit beloofd veel goeds na de reacties op het forum.

Check anders mijn topic ook in de AGA sectie, met foto's van mijn haartoestand.

gr.
Dirty Hairy is offline   Met citaat reageren
Oud 6 januari 2011, 11:52   #12
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NielsDR Bekijk bericht
Hanna ; weet jy soms hoe het kan dat ik van de ene op de andere dag last ben beginne krijgen van vettig haar?..
Aangezien je elders schreef dat je nu ook inhammen begint te krijgen, zou het een hormonale aangelegenheid kunnen zijn.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 6 januari 2011, 17:59   #13
NielsDR
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Berichten: 59
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Aangezien je elders schreef dat je nu ook inhammen begint te krijgen, zou het een hormonale aangelegenheid kunnen zijn.
Een kleine inham had ik al en volgens mij denk ik dat het nu andere kant ook begint.
Maar kan het effectief dat ik eerst een kleine inham gekregen heb en nu pas last krijg van vettig haar?

Wel raar dat ik nooit het ontstaan van die inham heb gezien aangezien mijn haar toch altijd vrij kort was..
NielsDR is offline   Met citaat reageren
Oud 6 januari 2011, 18:10   #14
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Het is voor buitenstaanders op afstand moeilijk in te schatten.
Heb je ook een vette gezichtshuid en acné, dan zal de talgproductie verhoogd zijn.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 6 januari 2011, 18:16   #15
NielsDR
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Berichten: 59
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Het is voor buitenstaanders op afstand moeilijk in te schatten.
Heb je ook een vette gezichtshuid en acné, dan zal de talgproductie verhoogd zijn.
Ja dat is inderdaad waar.. Nee heb enkel ineens van de ene op de andere dag last van vettig haar.. Vind het best maar klote en het irriteert mij best wel enorm
NielsDR is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mega haaruitval na gebruik van de pil AnitaR Haarproblemen bij vrouwen 22 31 augustus 2010 10:31
Ondanks gebruik van minoxidil teveel haaruitval Colmar Haarproblemen bij vrouwen 26 15 augustus 2010 14:19
nieuwe revlon anti-haaruitval patch ibbi Medicijnen/haargroeimiddelen 34 7 september 2008 01:27
Ethiek, haaruitval en zorgwet 1baardaap AGA - Algemeen 55 27 januari 2007 01:57
Wie kan mij adviseren over gebruik fenasteride bij verstandelijk gehandicapt kind Marivon Haarproblemen bij vrouwen 3 20 januari 2006 15:57


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:15.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.