Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 24 januari 2011, 02:39   #1
mutsuz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juli 2010
Berichten: 85
haaruitval achterkant hoofd

Twee weken terug heb ik de diagnose AGA gehad. De dermatoloog bekeek mijn teruggetrokken haarlijn, en mijn kruin en zijn conclusie was AGA. Dit omdat mijn bloedonderzoek ok was en hij dus geen andere oorzaak kon vinden voor mijn haaruitval. Nu heb ik daar een aantal vragen over.

Ik heb dus een terugtrekkende haarlijn, en een grote inham (andere inham is nog aardig ok) maar ook heel veel haarverlies op de achterkant. Haarverlies is dus diffuus. Mijn vraag is of dat bij AGa ook kan uitval haren achterkant van het hoofd?? Volgens dermatoloog kon het wel maar hij klonk een beetje twijfelachtig. Trouwens ik ben een vrouw en de reden dat ik mijn vraag hier stel is dat ik hier meer reacties verwacht. Ik hoop dat jullie mij ook kunnen helpen
mutsuz is offline   Met citaat reageren
Oud 24 januari 2011, 10:48   #2
moksel
HaarWeb lid
 
moksel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2009
Berichten: 255
Hoi Suus,

Wat vervelend dat er AGA bij je is deconstateerd. Hopelijk vind je hier alle kennis die je zoekt. Bij je vraag of AGA ook aan de achterkant z'n werk doet. Om eerlijk te zijn wordt daar weinig over gerept, meen spreekt vaak over de inhammen en het gebied rond de slapen evenals haaruitval op de kruin.

Wat je echter ook vaak ziet bij mensen met AGA dat de haarlijn vanaf de nekharen omhoog begint uit te dunnen en vlak achter de oren. Ook al wordt dit toch vaak aangeduid als de zone waarin men AGA vrij blijft. Het is cosmetisch ook minder belangrijk dan de kruin en of de inhammen dus ik denk uitval aan de achterkant wat minder belangstelling krijgt.
moksel is offline   Met citaat reageren
Oud 24 januari 2011, 13:28   #3
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
AGA-vrouwen hebben vaak de vrouwelijke vorm van AGA, die ook wel Female Pattern Hair Loss (FPHL) wordt genoemd, diffuus rondom het hele hoofd. Diffuus haarverlies kan echter veel andere oorzaken hebben, zoals ijzertekort, medicijngebruik, etc. òf diffuse alopecia areata.
Daarbij kunnen ze tevens last hebben van de mannelijke vorm van AGA, dus inhammen, terugtrekkende haarlijn, kalende kruin.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 24 januari 2011, 21:18   #4
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moksel Bekijk bericht
Wat je echter ook vaak ziet bij mensen met AGA dat de haarlijn vanaf de nekharen omhoog begint uit te dunnen en vlak achter de oren. Ook al wordt dit toch vaak aangeduid als de zone waarin men AGA vrij blijft. Het is cosmetisch ook minder belangrijk dan de kruin en of de inhammen dus ik denk uitval aan de achterkant wat minder belangstelling krijgt.
Bij Prohair onderkenden ze dat kennelijk ook, vandaar dat ze niet heel laag uitnemen. Ik vroeg er bij mijn laatste behandeling speciaal naar, want ik was er namelijk een beetje verbaasd over dat ze bij mij dat strookje niet zo laag mogelijk wilden scheren. Het leek me een perfecte plek, makkelijk te camoufleren, snel weer op lengte en veilg .... maar nu ik er op let zie ik inderdaad bij 50-tigers vaker dat ze laag op het achterhoofd ook dunner haar krijgen. Dat was me eerder ontgaan.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 24 januari 2011, 23:56   #5
Energie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 januari 2011
Berichten: 51
ik had altijd gelezen dat de haren aan de achterkant een andere soort DNA heeft zodat ze nooit uitvallen.mischien heb je eczeem of zo?
__________________
Hou het maar vast,ik help je wel.
Energie is offline   Met citaat reageren
Oud 25 januari 2011, 03:11   #6
Dirty Hairy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 december 2010
Berichten: 125
Bij mij heb ik weer een nieuw patroon ontdekt, ik denk zelf nog steeds aan AGA maar ga over een week terug naar de demratoloog voor de uitslag van mijn bloed en een eventuele conclusie omtrent mijn haarprobleem.

Ik hou de zijkanten kaal (tondeuse zonder kammetje, 0,5 mm.) en laat de bovenkant ongemoeid, ik heb mijn hele hoofd kaalgeschoren met een scheermesje om te kijken of de zijkanten ook echt sneller leken te groeien en dat was dus ook het geval bij mij. Nu de zijkanten sneller groeide heb ik zeg maar een soort van overloop van kaalheid.

- de zijkanten vertonen geen kaalheid/dunheid

- de rand van het hoofd die van de zijkant overloopt naar de bovenkant van het hoofd vertoon iets minder dik haaroverals de achterkant

-bovenop het hoofd is een soort van rechthoekig/vierkant patroon te zien wat aan het uitblonden is (ik heb donkerbruin haar)

en wat gemeld is, zie ik bij mezelf achter de oren dat de haren kalende zijn en dat idee heb ik ook laag op mijn nek.

Kan het ook zijn dat mannen aan de vrouwelijke vorm van aga leiden?

gr.
Dirty Hairy is offline   Met citaat reageren
Oud 25 januari 2011, 03:22   #7
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirty Hairy Bekijk bericht
Kan het ook zijn dat mannen aan de vrouwelijke vorm van aga leiden?
Misschien wel, maar ik heb daar nooit van gehoord.
Het kan wel zijn dat je diffuus haarverlies door een tekort aan vitaminen of mineralen hebt, maar dat hoor je wel als je de uitslag van het bloedonderzoek krijgt.
Je slikt toch niet toevallig een medicijn dat haaruitval als bijwerking heeft?
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 25 januari 2011, 17:49   #8
Dirty Hairy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 december 2010
Berichten: 125
niet dat ik weet, ik slik wel proteïne shakes voor het fitnessen wat ik doe om spiermassa aan te komen. Verder heb ik de multievitamine van ADAM.

hier de lijst van vitaminen in de hoeveelheid die aanwezig is per capsule.
Ik slik nooit meer dan 1 keer per dag een capsule.

http://www.powersupplements.nl/adam-multi-vitamine-43

gr.
Dirty Hairy is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
sinds 2 maanden hevige haaruitval Melaniexx Haarproblemen bij vrouwen 14 5 november 2010 20:40
Haaruitval en roos, kan dat? Rune Overige (haar)discussies - Algemeen 0 29 oktober 2010 11:31
medicijnen en haaruitval Lon Haarproblemen bij vrouwen 26 9 februari 2010 02:11
Haaruitval hoofd en wenkbrauwen pietje84 AGA - Algemeen 0 3 juni 2008 22:30
Shampoo/lotion tegen haaruitval vanvoor op het hoofd? JackTheRipper Medicijnen/haargroeimiddelen 9 7 mei 2002 23:39


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:41.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.