Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 10 november 2011, 20:52   #31
van score
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 november 2011
Berichten: 44
1 vierkante centimeter [een centimeter in het vierkant] is 100 vierkante milimeter [10 bij 10 milimeter], meer duidelijk is het niet, ik heb het niet mis. Ik heb zojuist een filmpje bekeken van de behandeling van ene Paul op de site van transhair en zie daar idd bij hem een groot geschoren gebied, een gebied wat m.i. niet de hooguit 3 cm2 beslaat wat m.i. nodig is voor de ''invulling'' van mijn [en zijn] inhammen. Betekent dit dat er veel ''afval'' is van de verwijderde huid met haar...? Het lijkt mij tevens onvermijdelijk dat de haardos van achteren vanaf het moment van ''scalpering'' een stuk minder vol zal zijn...

Laatst gewijzigd door van score; 10 november 2011 om 21:10
van score is offline   Met citaat reageren
Oud 10 november 2011, 21:33   #32
sneu
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juni 2009
Berichten: 401
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van score Bekijk bericht
Met alle respect, ik heb in de techniek gewerkt en 80 cm2 is bijna een vierkante meter! Zoveel haar heeft geen enkel mens...U bedoelt w.s. mm2...Het lijkt me duidelijk dat op 1 mm2 15 haarwortels zitten...
Als jij in de techniek hebt gezeten ..ben ik blij dat ik met jouw geen wand/muur hoef te betegelen en het rekenwerk met betrekking hoeveel tegels er nodig zijn aan jouw overlaat .80/cm2 is 8 cm breed en 10 cm =8cm keer 10 cm =80cm/2 (of zoals drreys het zegt 4cm bij 20 cm )
sneu is offline   Met citaat reageren
Oud 10 november 2011, 22:25   #33
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sneu Bekijk bericht
Als jij in de techniek hebt gezeten ..ben ik blij dat ik met jouw geen wand/muur hoef te betegelen en het rekenwerk met betrekking hoeveel tegels er nodig zijn aan jouw overlaat .80/cm2 is 8 cm breed en 10 cm =8cm keer 10 cm =80cm/2 (of zoals drreys het zegt 4cm bij 20 cm )
Mmm, is 4x20 echt 80 dan?
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 11 november 2011, 08:47   #34
van score
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 november 2011
Berichten: 44
Laat het technische maar zitten. Ik vraag mij af waarom er zo'n grote oppervlakte kaal moet worden geschoren om 2 inhammen van hooguit 3 bij 3 cm te vullen...je zou zeggen dat je dan aan het materiaal van een strook van 10 cm bij 2 cm [ik reken dan 1 cm bij 2 cm meer dan de oppervlakte van de inhammen] ruim voldoende hebt...Waarom dan in godsnaam een enorme strook van 4 bij 20 cm kaalmaken...? Ik neem aan dat eenzelfde oppervlakte aan huid wordt weggesnrden i.g.v. een FUT...? Dan komt je hoofdhuid na hechting toch vreselijk strak te zitten..?

Laatst gewijzigd door van score; 11 november 2011 om 09:58
van score is offline   Met citaat reageren
Oud 11 november 2011, 09:16   #35
transplantaatje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 april 2006
Berichten: 359
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van score Bekijk bericht
Laat het technische maar zitten. Ik vraag mij af waarom er zo'n grote oppervlakte kaal moet worden geschoren om 2 inhammen van hooguit 3 bij 3 cm te vullen...je zou zeggen dat je dan aan het materiaal van een strook van 10 cm bij 2 cm [ik reken dan 1 cm bij 2 cm meer dan de oppervlakte van de inhammen] ruim voldoende hebt...Waarom dan in godsnaam een enorme strook van 4 bij 20 cm kaalmaken...? Ik neem aan dat eenzelfde oppervlakte aan huid wordt weggesnrden i.g.v. en FUT...? Dan komt je hoofdhuid na hechting toch vreselijk strak te zitten..?
Bij een strip transplanteer je 100% haardichtheid uit het donorgebied. Een strip van oor tot oor is vaak 28 cm lang. De breedte is vaak 1 a 1,5 cm breed. Dit is natuurlijk afhankelijke van welk aantal je wilt verplaatsen.

Bij FUE is de richtlijn dat je 15 transplantaten per vierkante cm eruit haalt in 1 behandeling. Dit is dus maar 20 % van de gemiddelde dichtheid. Indien je meer doorboord per vierkante cm in 1 behandeling dan kan er bijvoorbeeld shokloss in het donor optreden omdat de doorbloeding teveel verstoord word voor de haarwortels die nog blijven staan.

Afgelopen dinsdag hebben wij 1200 FUE zonder scheren op 1 dag maar dit is echt het maximale. Meestal is 750 a 1000 graft het maximale wat uitgevoerd kan worden.
transplantaatje is offline   Met citaat reageren
Oud 11 november 2011, 09:37   #36
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van score Bekijk bericht
Laat het technische maar zitten. Ik vraag mij af waarom er zo'n grote oppervlakte kaal moet worden geschoren om 2 inhammen van hooguit 3 bij 3 cm te vullen...je zou zeggen dat je dan aan het materiaal van een strook van 10 cm bij 2 cm [ik reken dan 1 cm bij 2 cm meer dan de oppervlakte van de inhammen] ruim voldoende hebt...Waarom dan in godsnaam een enorme strook van 4 bij 20 cm kaalmaken...? Ik neem aan dat eenzelfde oppervlakte aan huid wordt weggesnrden i.g.v. en FUT...? Dan komt je hoofdhuid na hechting toch vreselijk strak te zitten..?
Logisch nadenken, Score en je getallen zuiver houden.

Ze kunnen bij een FUE niet alle haren weghalen. Ze nemen ongeveer 10 tot 15% uit, zodat er na de ingreep niks van te zien is. Het betekent dat je om 8 cm2 in te planten 80 cm2 moet hebben om uit te oogsten.

Bij FUT snijden ze een smalle reep uit je achterhoofd, liefst van oor tot oor om mogelijke rek later op het litteken zoveel mogelijk te beperken (zo smal mogelijke reep). Maar uit die reep wordt 100% van de haren gebruikt, dus die kan veel smaller zijn dan het kaal te scheren strookje bij een FUE volgens het principe waar Dr. De Reys over spreekt.

Maar joh, als je overtuigd bent dat een FUT echt goed voor je is, doe het dan gewoon. Je neemt de keuze weloverwogen, je kent ins en outs. Aantrekkelijke voordelen, verborgen nadelen.

Snelle ingreep, lang herstel, risico op langjarig ongemak (gevoelloosheid of zelfs pijn). Weinig zichtbaar direct na de ingreep, kans op meer zichtbaarheid door rek, mooie smiley over je achterhoofd voor de rest van je leven. Maar op jouw leeftijd mag je hopen dat je (ziekte daargelaten) het wel bedekt kunt houden tot je hoogbejaard bent.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 11 november 2011, 09:41   #37
DrDeReys
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 mei 2010
Berichten: 20
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door transplantaatje Bekijk bericht
[FONT=Calibri][SIZE=3]

Bij FUE is de richtlijn dat je 15 transplantaten per vierkante cm eruit haalt in 1 behandeling. Dit is dus maar 20 % van de gemiddelde dichtheid. Indien je meer doorboord per vierkante cm in 1 behandeling dan kan er bijvoorbeeld shokloss in het donor optreden omdat de doorbloeding teveel verstoord word voor de haarwortels die nog blijven staan.
Ik zou het niet beter kunnen uitleggen, transplantaatje; en vermits we maar 15 grafts uithalen per cm2, moet de oppervlakte van het gebied waar we oogsten 3 tot 4 x groter zijn dan het inplantgebied.
DrDeReys is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2012, 16:56   #38
van score
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 november 2011
Berichten: 44
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DrDeReys Bekijk bericht
Ik raad je aan je in geen geval te laten overhalen tot een FUT, je zal er je leven lang spijt van hebben : je zal zeker ooit op een leeftijd komen dat je je haar kort wil.
Trouwens, je lange haar behouden sluit een FUE niet uit : vorige week hebben wij een FUE gedaan van 1500 grafts, met afscheren van een strook haar in het donorgebied; het haar van de patient viel er gewoon overheen, en er was achteraf niets van te merken.
Hier was ik weer eens...Heb een kortingsaanbod gedaan aan Transhair voor een FUT behandeling van 1200 grafts. Ik ga niet zeggen voor hoeveel euri dit eventeel gaat plaatsvinden, maar de meneer van Transhair gaat accoord, ik geloof niet dat ik ooit volledig kaal wordt, dus mijn achterhoofdhaar zal dat litteken wel blijvend bedekken. Maar FUT schijnt dus uit te zijn, en FUE in...Ik heb niet veel poen, vandaar toch eventueel een FUT. Wat rekent u, Dr, de Reys, voor een FUE van 1200 grafts met behoud van mijn lange haar..? U kunt mij eventueel een pb'tje sturen.
van score is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2012, 11:28   #39
transplantaatje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 april 2006
Berichten: 359
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van score Bekijk bericht
Hier was ik weer eens...Heb een kortingsaanbod gedaan aan Transhair voor een FUT behandeling van 1200 grafts. Ik ga niet zeggen voor hoeveel euri dit eventeel gaat plaatsvinden, maar de meneer van Transhair gaat accoord, ik geloof niet dat ik ooit volledig kaal wordt, dus mijn achterhoofdhaar zal dat litteken wel blijvend bedekken. Maar FUT schijnt dus uit te zijn, en FUE in...Ik heb niet veel poen, vandaar toch eventueel een FUT. Wat rekent u, Dr, de Reys, voor een FUE van 1200 grafts met behoud van mijn lange haar..? U kunt mij eventueel een pb'tje sturen.
1200 of meer transplantaten door middel van een FUE zonder heel het hoofd te scheren is voor weinig mensen weggelegd. Je moet lang haar hebben zodat je het geschoren oppervlakte goed kunt bedekken. Bij de meeste clienten kun je er maximaal 1000 grafts eruit halen omdat je toch erg beperkt bent in het oppervlakte waarin je kunt boren. Wat ook belangrijk is waar de transplantaten geplaatst moeten worden. Indien de haren boven op het hoofd lang zijn en je moet deze zone verdichten is dat niet eenvoudig. Indien je alleen kale inhammen moet opvullen zal dit makelijker zijn omdat je ziet wat je aan het doen bent.
transplantaatje is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2012, 11:44   #40
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door transplantaatje Bekijk bericht
1200 of meer transplantaten door middel van een FUE zonder heel het hoofd te scheren is voor weinig mensen weggelegd. Je moet lang haar hebben zodat je het geschoren oppervlakte goed kunt bedekken. Bij de meeste clienten kun je er maximaal 1000 grafts eruit halen omdat je toch erg beperkt bent in het oppervlakte waarin je kunt boren. Wat ook belangrijk is waar de transplantaten geplaatst moeten worden. Indien de haren boven op het hoofd lang zijn en je moet deze zone verdichten is dat niet eenvoudig. Indien je alleen kale inhammen moet opvullen zal dit makelijker zijn omdat je ziet wat je aan het doen bent.
Inderdaad, 1200 is veel.

Ik had zelf bij mijn tweede behandeling voor deze benaderwijze gekozen. Ik heb toen dus mijn haar lekker lang laten groeien en ik heb toen een afspraak gemaakt voor 1000 grafts. Mooie strook achterop kaal geschoren en een beetje vergeten dat het door de eerste FUE toch al wat dunner was. Er konden dus maar 900 grafts uit, met pijn en moeite. Je kunt de kale strook ook niet te breed maken, dan verbergen zelfs heel lange haren het niet meer.

Bij mij moest er ook een strookje voorop worden gemillimeterd om daar grafts tussen te kunnen zetten. Voor een kapsel met strak achterover getrokken lang haar is dat niet zo handig. Bij mij valt mijn haar over mijn voorhoofd, dus dat was geen probleem.

En bij toekomstige behandelingen loop je er tegenaan dat er uit een klein gebied heel veel grafts zijn gehaald. Een tweede vergelijkbare ingreep zal een ander gebied moeten worden gezocht, eronder of erboven ... dat is lastig.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.