Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 10 november 2011, 10:22   #1
van score
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 november 2011
Berichten: 44
Transhair...

Hallo allen,

Ik ben 51 jaar en heb reeds sinds mijn 27e inhammen. Deze worden de latste jaren aanzienlijk dieper en daar ik mij in de ''showbizz'' bevindt [hardrockzanger] overweeg ik deze inhammen opnieuw met haar te laten ''vullen''..Ach ja, alles is ijdelheid. Ik heb gisteren een gesprekje gehad bij Transhair in Vlijmen. Een grijze meneer van 70 jaar met een flinke kruin deed nogal lichtvoetig over een haartransplantatie van 1200 grafts en verzekerde mij dat ik dan voor de rest van mijn leven klaar zou zijn. Deze ingreep zal mij wel 3750 euro gaan kosten [een ''aanbieding'', het zou alleen deze maand gelden...ik zal dus snel moeten beslissen, een beetje chantage dus], een flinke som geld, ik heb het financieel niet breed. Uiteraard stel ik vraagtekens bij een dergelijke ingreep. Ik lees nogal wat teleurstellingen van mensen die een ht hebben ondergaan, dat het resultaat nogal tegenvalt b.v. en wat voor middelen moet je slikken, ik heb van propecia b.v. gelezen wat je er impotent van wordt...zijn er overigens ook minder dure integere instituten waar je voor een dergelijke ingreep terecht kunt...?

Laatst gewijzigd door van score; 10 november 2011 om 10:54
van score is offline   Met citaat reageren
Oud 10 november 2011, 10:46   #2
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.282
Geslacht:
Hallo Van Score. Ik vind het niet fris dat Transhair nog steeds door middel van "aanbiedingen" druk op klanten probeert te zetten. Ik had gehoopt dat die periode achter hun lag. Geloof me, over drie maanden geldt die "aanbieding" nog steeds. Ik zou zeker niet aan de finasteride gaan. Op jouw leeftijd alleen nog maar inhammen, dan gaat het kalingsproces" dermate langzaam dat ik het niet zou gaan bestrijden met een toch wel redelijk heftig middel als finasteride. Maar mocht de haaruitval wel ineens door gaan zetten dan zul je er rekening mee moeten houden dat je alsnog aan de finasteride "moet". Anders gaan de inhammen op een soort van eilandjes lijken.

Denk er nog even goed over na. En bekijk ook even andere klinieken. Prohair en Aesthetic Clinics zijn wel de gerenommeerde klinieken wat betreft haartransplantaties.

Laatst gewijzigd door Henk; 10 november 2011 om 10:53
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 10 november 2011, 10:57   #3
sonico
HaarWeb lid
 
sonico's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2011
Berichten: 285
Tja, ze doen het blijkbaar wel vaker. Ik ben daar ook op gesprek geweest (in mijn orientatiefase) en dat was naar mijn idee één grote marketingbedoeling. Ook de aanbiedingen, de leuke voor-en-na-slideshows etc. En dan als kers op de taart proberen ze je een FUT aan te smeren ... Sorry, dat is mijn ervaring. Misschien doen ze prima werk, ik weet het niet, maar mij overtuig je me er niet mee.

Kijk inderdaad nog even verder bij de eerdergenoemde klinieken, hasci, de reys, ferudini en maak dan je keuze. Bij de laatste twee heb ik geen consult gehad, maar er zijn positieve verhalen te vinden op het forum. Geef dan ook liever iets meer uit, als het moet. Het bepaalt uiteindelijk wel een deel van je uiterlijk.

Wat medicatie betreft; als je 51 bent en 'slechts' inhammen hebt, dan zul je denk ik niet heel kaal meer worden. Ik vraag me dan af of het de moeite waard is. Je kunt misschien eens minoxidil proberen (2 of 5%) om het geheel wat sterker te maken en het kalingsproces te remmen.

Succes!
sonico is offline   Met citaat reageren
Oud 10 november 2011, 11:02   #4
van score
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 november 2011
Berichten: 44
Hoi Henk,

Dankjewel voor je advies en info. Punt is dat transhair dicht bij mij in de buurt is...ik stel de ingreep [mits ik deze toch laat doorzetten] bij deze uit, had al zo'n vermoeden dat de aanbieding niet echt een aanbieding zou zijn, wel lees ik over het algemeen redelijke berichten v.w.b. hun kwaliteit...ik ga je tips m.b.t. genoemde instituten nog even onderzoeken...
van score is offline   Met citaat reageren
Oud 10 november 2011, 11:13   #5
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.439
Geslacht:
Ja, ik ben er ook geweest, kreeg natuurlijk ook zo'n eenmalig aanbod, maar ben zeker tevreden!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 10 november 2011, 11:17   #6
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.282
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limbo Bekijk bericht
Ja, ik ben er ook geweest, kreeg natuurlijk ook zo'n eenmalig aanbod, maar ben zeker tevreden!
Ik geloof ook wel dat ze goed werk kunnen leveren. Maar ik vind dat ze nog teveel in de marketingsmethode blijven hangen waar ze mee "groot" zijn geworden. Het onder "druk" zetten van cliënten en inspelen op hun onzekerheden. Nu weet ik dat jij daar niet gevoelig voor bent , maar heel veel (vooral jonge) cliënten wel. En het proberen doordrukken van een FUT, terwijl de cliënt komt voor een FUE dat vind ik een foute zaak.
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 10 november 2011, 12:05   #7
Graft
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 juli 2008
Berichten: 152
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk Bekijk bericht
Ik geloof ook wel dat ze goed werk kunnen leveren. Maar ik vind dat ze nog teveel in de marketingsmethode blijven hangen waar ze mee "groot" zijn geworden. Het onder "druk" zetten van cliënten en inspelen op hun onzekerheden. Nu weet ik dat jij daar niet gevoelig voor bent , maar heel veel (vooral jonge) cliënten wel. En het proberen doordrukken van een FUT, terwijl de cliënt komt voor een FUE dat vind ik een foute zaak.
Als wij een aanbieding doen moet iedereen zelf beslissen of hij daar gebruik van wil maken. Wij voeren op dit moment bijna netzo veel FUE behandelingen als FUT behandeling uit, dus waar een persoon voor kiest is ook een eigen keuze.
__________________
Transhair, al 20 jaar haartransplantatie ervaring!

Al meer dan 30.000 behandelingen!

Voor meer informatie: www.transhair.nl
email: info@transhair.nl

Het bovenstaande bericht is een betaalde advertentie. De verantwoordelijkheid voor de inhoud van deze advertentie ligt geheel bij de desbetreffende adverteerder. ~ Webmaster HaarWeb
Graft is offline   Met citaat reageren
Oud 10 november 2011, 14:16   #8
van score
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 november 2011
Berichten: 44
Mijn haar is lang, ik had aanvankelijk ook een feu in gedachten, maar mits ik mijn haar lang wil houden heb ik louter de keus voor een fut...Dat gesnij in mijn achterhoofd zie ik echter niet zo zitten...en v.w.b. littekens vertrouw ik het niet, laat dat litteken op mijn achterhoofd duidelijk zijn [mijn haar zal daar overheen vallen], ze kunnen mij wel vertellen dat de inhammen bedekt zullen blijven tot mijn dood, maar indien ze daar de haarzakjes gaan plaatsen zal indien het haar toch gaat uitvallen dit zeker zichtbare littekentjes nalaten...

Voor zover ik nu onderzoek heb gedaan is transhair niet zo prijzig in vergelijk met andere klinieken...

Laatst gewijzigd door van score; 10 november 2011 om 14:19
van score is offline   Met citaat reageren
Oud 10 november 2011, 14:28   #9
DrDeReys
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 mei 2010
Berichten: 20
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van score Bekijk bericht
Mijn haar is lang, ik had aanvankelijk ook een feu in gedachten, maar mits ik mijn haar lang wil houden heb ik louter de keus voor een fut...Dat gesnij in mijn achterhoofd zie ik echter niet zo zitten.
Ik raad je aan je in geen geval te laten overhalen tot een FUT, je zal er je leven lang spijt van hebben : je zal zeker ooit op een leeftijd komen dat je je haar kort wil.
Trouwens, je lange haar behouden sluit een FUE niet uit : vorige week hebben wij een FUE gedaan van 1500 grafts, met afscheren van een strook haar in het donorgebied; het haar van de patient viel er gewoon overheen, en er was achteraf niets van te merken.
DrDeReys is offline   Met citaat reageren
Oud 10 november 2011, 14:32   #10
van score
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 november 2011
Berichten: 44
@DrDeReys

Wij..? Je bent chirurg of zo..?
van score is offline   Met citaat reageren
Oud 10 november 2011, 14:40   #11
sonico
HaarWeb lid
 
sonico's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2011
Berichten: 285
Ook een FUE is gewoon met behoud van haren mogelijk, maar het is altijd beter om het volledig af te scheren. In jouw geval gaat het om de inhammen en dan zal een FUE best kunnen werken denk ik zo.

Kwestie is dat je je niet blind moet staren op de prijs, maar om de kwaliteit en de kliniek waar jij je het best bij voelt. Als dat voor jou TH is, dan moet je er voor gaan. Al is het m.i. wel verstandig om eerst 'rond te kijken'.
sonico is offline   Met citaat reageren
Oud 10 november 2011, 15:05   #12
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van score Bekijk bericht
@DrDeReys

Wij..? Je bent chirurg of zo..?
Dr. De Reys is inderdaad chirurg. In 2006 was hij (in dienst van Prohairclinic) degene die mijn eerste transplantatie uitvoerde. Tegenwoordig werkt hij zelfstandig.

Ik ben persoonlijk ook van mening dat je een FUT gewoon niet moet willen. Zoals gezegd, voor kleine ingrepen (al zou ik 1500 toch als middelgroot moeten omschrijven) is volledig kaal scheren niet noodzakelijk. En Transhair biedt ook FUE aan, wellicht kunnen zij zoiets ook bieden.

Vergis je niet, met een beetje pech kan zo'n litteken later in je leven een enorme last worden.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 10 november 2011, 15:22   #13
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.439
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Dr. De Reys is inderdaad chirurg. In 2006 was hij (in dienst van Prohairclinic) degene die mijn eerste transplantatie uitvoerde. Tegenwoordig werkt hij zelfstandig.
Ik dacht dat "Dr." of "Drs" geen deel mocht uitmaken van je naam hierzo? Hoewel voor een echte Dr. ik daar geen problemen mee heb. Overigens is er nogal wat verschil tussen een Drs dokter die zich Dr noemt en een echte Dr. Zo, dat ben ik ook weer kwijt!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 10 november 2011, 15:23   #14
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.439
Geslacht:
By the way, als je 51 bent zoals 'van score' dan is de kans klein dat je later spijt krijgt van een FUT!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 10 november 2011, 15:27   #15
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limbo Bekijk bericht
Ik dacht dat "Dr." of "Drs" geen deel mocht uitmaken van je naam hierzo? Hoewel voor een echte Dr. ik daar geen problemen mee heb. Overigens is er nogal wat verschil tussen een Drs dokter die zich Dr noemt en een echte Dr. Zo, dat ben ik ook weer kwijt!
Oorspronkelijk was een drs. iemand die graag dr. wilde worden, maar er nog niet helemaal was

Iemand die echt aantoonbaar een medische titel mag voeren, die mag die ook hier als onderdeel van zijn naam gebruiken. Maar dus niet anoniem. Iemand die zich bijvoorbeeld Dr.MetHaar noemt zullen we verzoeken een andere naam te kiezen, zelfs als ie echt dr. is.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:54.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.