Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 5 januari 2012, 00:00   #1
denhoeter
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 januari 2012
Berichten: 1
Hoi ik wil binnenkort een HT doen maar heb een paar vragen?

Ik zal me dus even voorstellen ik ben jeffrey en ben 31 jaar.

Al sinds me 22 aardig kalend aan het worden en het begint eigenlijk steeds erger geworden. In het begin had ik er wel problemen mee maar de laatste heb ik me er al een beetje bij neergelegd.
Draag ik eigenlijk al jaren een petje vanaf voor me 22ste al en heb er nooit echt problemen mee gehad, niemand zag het toch.
Dus zo;n grote issue is het eigenlijk niet eens voor mij. Maar ik mis toch die tijd dat ik een lekkere haarbos had. Kalend staat me niet echt superslecht vind ik zelf, dus ik scheer het altijd heel kort ong. 1 a 2 mm maar de laatste tijd begin je toch echt wel erg te zien dat een hoop haartjes zijn vergaan.
Ik zal binnekort wel even wat foto;s plaatsen. Boven is het al bijna helemaal kaal tot verder dan tot over me kruin zegmaar dus dat ik aan alleen de zijkanten en aan de achterkant onderop alleen haargroei heb.
Nu vraag ik voor mezelf af of het dan slim is om een HT te doen ( heb trouwens ook heel dun haar ) ? En of het uberhaupt zin heeft om er wat aan te doen. En als ik na die behandeling ook altijd gewoon een petje ophoudt zou dat de groei van die nieuwe haren in de wegstaan of problemen opleveren?

Dat zijn dingen die ik me afvraag, want ik kan er niet veel over vinden op internet. Iemand hier die wat meer informatie kan geven??


Gegroet, Jeffrey
denhoeter is offline   Met citaat reageren
Oud 5 januari 2012, 07:27   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Dat je altijd een petje hebt gedragen zie ik toch als een teken dat je er wel degelijk flinke problemen mee had en hebt. Anders zette je dat petje af. Het kan niet anders of zo'n petje hindert je in je dagelijks leven. Ik probeer me bijvoorbeeld voor te stellen hoe je dat doet bij een sollicitatie, knus op de bank met je vriendin, aan het kerstdiner met je schoonfamilie, ...

Maar goed, om meer te zeggen over je (on)mogelijkheden is een foto wel nodig. Van wat je nu beschrijft krijg ik de indruk dat je zelfs van een flinke haartransplantatie alleen maar mag verwachten dat je dun uitgesmeerd haar terug krijgt. Te weinig voor een mooie haardos, maar mogelijk genoeg voor een frisse superkorte coupe.

Zelf vind ik dat het wel erg gevaarlijk is om je strijd tegen kaler worden meteen met een haartransplantatie te beginnen. Er zijn andere middelen die je eerst zou kunnen proberen.

En over een petje, de eerste dagen na de ingreep kun je dat beter niet doen. De kans dat je geïmplanteerde haren beschadigt is dan te groot. Maar daarna kan het geen kwaad.

Van petjes word je niet kaal of zo. Het enige dat petjes wel kunnen doen is haren wegslijten (laten afbreken en zo). Misschien dat je haar onderop daarom ook dunner toont. Na een paar maanden zonder pet zou dat er wel eens heel anders uit kunnen zien.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:47.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.