Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 10 januari 2012, 21:17   #1
mark3
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 december 2011
Berichten: 8
FUE - littekens

Ik was enige tijd geleden op consult bij Laser Surgery in Haarlem. Ze vertelden me daar dat de FUE methode (net als de FUT) kleine littekens achterlaat die met kort haar zichtbaar zijn. De consulent liet ook een foto hiervan zien. En hetzelfde maak ik ook op uit de FUT/FUE/HST vergelijkingstabel van hasci.com. Ik heb een aantal berichten gelezen op dit forum, maar ik lees weinig over deze bezwaren. Wat zijn jullie ervaringen m.b.t. kort haar en FUE littekens en hoe anders zijn die bij de HST methode?
__________________
Behandelingen:
07-2001: FUT (1500 grafts, LA in Haarlem, Dr. Villnow)
mark3 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2012, 21:42   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mark3 Bekijk bericht
Ik was enige tijd geleden op consult bij Laser Surgery in Haarlem. Ze vertelden me daar dat de FUE methode (net als de FUT) kleine littekens achterlaat die met kort haar zichtbaar zijn. De consulent liet ook een foto hiervan zien. En hetzelfde maak ik ook op uit de FUT/FUE/HST vergelijkingstabel van hasci.com. Ik heb een aantal berichten gelezen op dit forum, maar ik lees weinig over deze bezwaren. Wat zijn jullie ervaringen m.b.t. kort haar en FUE littekens en hoe anders zijn die bij de HST methode?
Als je FUT niet ziet zitten, dan laat je foto's zien van rode bobbelige dikke littekens. Zie je FUE niet zitten, dan zoek je een foto van een slechte kliniek die te veel haren heeft uitgenomen (mottig effect) of waar een grote maat boor is gebruikt. Voor lelijke FUT-littekens hoef je niet lang te zoeken. Je hoeft niet eens 'ugly' in de zoekopdracht te plaatsen

Voor een lelijk FUE donorgebied komt veel meer kijken ... een korte zoektocht leverde mij niks op.

Het klopt wel dat bij FUE kleine littekentjes achterblijven. In de regel in de vorm van witte stipjes. En die kunnen zeker de eerste jaren goed zichtbaar zijn als je je glad scheert of extreem kort gemillimeterd bent. Met haren van 5 mm zijn ze niet te zien en met de jaren worden ze ook minder zichtbaar. Je kunt ze vergelijken met littekentjes die achterblijven als je een puistje uitknijpt. Sommigen krijgen daar wel vervelende littekens van, maar zelfs die vervagen in de loop der jaren.

Er blijft een wezenlijk verschil tussen honderden kleine puntjes en een litteken van oor tot oor ...
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2012, 21:58   #3
Hallo12
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 mei 2011
Berichten: 121
Je moet die Erwin Kettman niet geloven jo! hij is z'n eikel!! Hij wou je zeker ook een FUT aansmeren terwijl je zei dat je alleen een FUE wou? BIj mij ook en hij liet ook die foto van die littekens zien die foto zag er inderdaad niet uit maar zo erg zal het niet zijn! ik denk dat er op die foto wel 15000 grafts zijn uitgehaald! Niet intrappen!! als je wil kan ik een foto maken van mijn achterkant ik heb het 5 maanden geleden laten doen en me haar is aan de achterkant nu 3 mm en heb een HT van 3000 grafts gehad
Hallo12 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2012, 00:32   #4
mark3
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 december 2011
Berichten: 8
Bedankt voor jullie reactie.
Hij praatte me inderdaad een FUT aan, terwijl ik voor een FUE kwam. FUT zou ook een betere dichtheid geven. Bovendien had ik dat litteken toch al van een FUT van 10 jaar geleden.
Ik heb de FUT behandeling afgezegd op het laatst, omdat hun verhaal over het litteken me niet lekker zat: ze hadden me bij een behandeling van 10 jaar geleden ook al een potloodstreepje beloofd en dat was het niet geworden (al valt die wel mee) en toen ik vervolgens op het Internet keek, las ik tegenstrijdige verhalen over de resultaten van de nieuwste hechtingstechnieken. Een groter litteken leek zelfs nog mogelijk.
Daarnaast had die laser mijn bestaande haren vernietigd en vroeg me af of dat met een verdichting niet weer gaat gebeuren (had zoiets gelezen op het Internet). Maar ik weet niet of ze nog steeds een laser gebruiken voor de FUT.
__________________
Behandelingen:
07-2001: FUT (1500 grafts, LA in Haarlem, Dr. Villnow)
mark3 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:03.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.