Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 14 januari 2012, 02:55   #1
Brothers
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 41
Na een aantal operaties helemaal klaar ermee

Beste lotgenoten.

Ik heb besloten vanaf morgen gewoon de stap te zetten en de rest van mijn leven met een kale kop rond te lopen of heel kort gemillimeterd. Ben helemaal klaar met het verstoppen en het leven in een leugen. Ik wou dat ik eerder tot dit besef was gekomen dan had ik nu niet de rest van mijn leven een enorm litteken op mijn kop gehad maar het zij zo.

Het is allemaal begonnen bij de eerste ingreep. Ik was niet 100% tevreden over het resultaat en het litteken wat enorm opgerekt was. Na een jaar een correctie uit laten voeren, er alles aan gedaan om het litteken netjes te houden. Toen de hechtingen er uit kwamen voorzichtig aan gedaan met activiteiten, totaal maar dan ook echt totaal niks aan de zomer gehad omdat ik bang was dat het litteken zou verbranden en lelijk zou worden. Als ik naar buiten ging was het met een muts op (met 30 graden buiten ), en voor de rest zat ik liever binnen.

Na een jaar besloten het litteken opnieuw te laten corrigeren omdat het weer opgerekt was. Dit keer was het eindresultaat ietsje beter maar niet dat je zegt van wauw wat een verbetering. Wederom in de zomer niks kunnen doen en mezelf verstoppen, geen vakantie in het buitenland, en amper een sociaal leven.

Ik kan wel weer aan de gang blijven met een FUE proberen in het litteken (wat ook weer kleine littekentjes achterlaat bij een kaal hoofd), of tattoo puntjes maar wat schiet ik er mee op dit mijn leven te laten beheersen?

Ik keek laatst naar de film Faster met Dwayne Johnson en hij heeft in die film echt een gigantisch litteken achter op zijn hoofd en dat zag er gewoon badass uit. Toen dacht ik bij mezelf, waarom ook niet? Niemand is perfect en eigenlijk heeft het best iets ruigs zon grote scar.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg phpmiyJRuPM.jpg‎ (28,3 KB, 250x gelezen)
Brothers is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2012, 03:52   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Goed dat je je er overheen kunt zetten, Brothers! Je kunt inderdaad niet de rest van je leven laten beheersen door iets wat je zelf niet eens kunt zien!

En als je zo breed bent, dan staat zo'n interessant gevormd litteken inderdaad enorm stoer, veel beter dan een smiley. Wel typisch, komt dat door alle correcties?
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2012, 04:05   #3
Brothers
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 41
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Goed dat je je er overheen kunt zetten, Brothers! Je kunt inderdaad niet de rest van je leven laten beheersen door iets wat je zelf niet eens kunt zien!

En als je zo breed bent, dan staat zo'n interessant gevormd litteken inderdaad enorm stoer, veel beter dan een smiley. Wel typisch, komt dat door alle correcties?
Bedankt voor je reactie.

Dat is een foto uit de film, om als voorbeeld te geven Ik hoop dat er hier mensen op dit forum zijn die er hetzelfde over kunnen gaan denken en het accepteren als een soort oorlogswond, een battlescar.

Ik zal volgende week eens kijken of ik een goede foto van mijn litteken kan laten maken door iemand, en 'm hier posten.
Brothers is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2012, 14:39   #4
ritchie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 augustus 2011
Locatie: amsterdam
Berichten: 26
denk dat je het op een bepaald moment moet accepteren dat er niks meer aan te doen is, of dat je op een leeftijd komt dat het eigenlijk niet meer uitmaakt, ik zelf ben nog niet op dat moment. En heb daarom 4 dagen geleden een fue gedaan in turkije.

een voordeel heb je wel me een kaal hoofd, grijs wordt je niet meer
ritchie is offline   Met citaat reageren
Oud 15 januari 2012, 18:44   #5
Brothers
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 41
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ritchie Bekijk bericht
denk dat je het op een bepaald moment moet accepteren dat er niks meer aan te doen is, of dat je op een leeftijd komt dat het eigenlijk niet meer uitmaakt, ik zelf ben nog niet op dat moment. En heb daarom 4 dagen geleden een fue gedaan in turkije.

een voordeel heb je wel me een kaal hoofd, grijs wordt je niet meer
FUE in je litteken? Hoe is het resultaat?

Gelukkig kunnen we wel uitkijken naar een grijze baard en wenkbrauwen
Brothers is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:55.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.