Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 18 september 2015, 12:30   #1
ryan82
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 november 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 725
Post Voedsel/Magnesium

Ik was laatst op vakantie in Mexico. Het viel mij erg op dat de mensen daar nauwelijks kalend zijn. Dit triggerde mij. Dat zetten mij tot denken. Waarom in Europese landen zijn de mensen vaak kalend?! Veel denken? Stress? weinig slaap? Drukkere schema? Meer zon? Het eten? Ik kwam erachter dat de mensen daar qua persoonlijkheid erg relaxed zijn.. Ook qua afspraak tijden haha

Ik kwam op een andere forum iets tegen waarbij iets soortgelijk wordt verteld. Wat is jullie persectief hier op?

Op het wereldlandkaart map van kaalheid staan de europese landen bovenaan..
Overigens heeft 80% van de Amerikaanse bevolking een te kort aan Magnesium. Zou het iets te maken hebben met wat wij eten?

http://www.hairlosstalk.com/interact...=1#post1264466


Throughout our lives we have been told that calcium is good for our bones; "get as much calcium as you can", "drink your milk", etc. Well now there is new knowledge that claims the opposite. It is now said that without Vitamin D and magnesium, calcium is not properly absorbed into the bones and is instead stored in body tissues, ever hear of kidney stones? Bladder stones? Well I’ve recently heard of an interesting theory on balding.

Magnesium deficiency could be a very big part of the picture in regards to male pattern baldness. Magnesium is used for many things; two of them are used for glucose/blood sugar metabolism, and calcium absorption, among many others. Magnesium deficiency could possibly result in insulin resistance, type-two-diabetes, and even heart disease; all of which coincide with male pattern baldness!

Without magnesium, calcium can be mishandealed, leading to excess amounts being stored in the tissue.

Now, here is where it gets interesting, the theory went on to say that, calcium could be stored in the scalp tissue, and that too much calcium, will literally clog up your follicles! And cause you to have what is referred to as a "tight scalp".

Just think of your shower facet, when calcium-build-up gets too strong, the water can't flow out properly and the holes in that facet get clogged!

This is one of the many reasons why I believe dairy products such as milk, cheese and butter are one of the main reasons for hair loss. And like I’ve said before, having high blood glucose levels caused by eating sugary foods and drinks like candy/sweets and soda's/syrup will deplete magnesium, which means calcium does not get absorbed properly and is stored else where in the body other than the bones. This is why chronic consumption of sugar can cause the teeth to decay and rot.

It has been claimed that over 80% of the U.S.A. is deficient in magnesium. And yet the "professionals" tell us to drink more milk, get more calcium and forget to tell us about magnesium.

I personally believe that calcium has a huge role in male pattern baldness; I've always had this feeling, yet I couldn't make the connection until now. This is silly but let me say it. Black people are darker in complexion because they have absorbed more Vitamin D throughout their evolution, while white people haven't as much, now I have noticed that more white people bald sooner more often compared to black people, also I’ve heard that white people have more circulating levels of IGF-1 levels compared once again to black people.

I will tell you from personal experience that magnesium citrate has "loosened up my scalp". Whenever I raise my eyebrows, my whole scalp moves forward! I've never felt this before until I began taking 200%D.V. of Magnesium Citrate a week ago!

Anyhow, research magnesium and if you want to try I suggest you try magnesium citrate.
__________________
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Maatregelen:
04-2004: minoxidil

07-2004: Dustateride (dichter haar, ook frontaal)
08-2012: RU
01-2014: Spiro cream (Toekomst)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)

Laatst gewijzigd door ryan82; 18 september 2015 om 13:26
ryan82 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 september 2015, 14:35   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Het zal je zijn opgevallen dat mannen er gemiddeld ook minder baard- en lichaamshaar hebben. Veel indiaans bloed.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 18 september 2015, 14:40   #3
ryan82
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 november 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 725
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Het zal je zijn opgevallen dat mannen er gemiddeld ook minder baard- en lichaamshaar hebben. Veel indiaans bloed.
Klopt, ook stukken kleiner zijn ze. Gemiddeld 1.65 schat ik. Het kan genen zijn maar ik geloof dat niet helemaal. We hebben ook hier last van welvaart ziektes zoals diabetes, suikerziekte kanker etc. Wellicht heeft haaruitval hier ook mee te maken? "Ik probeer out of the box" te denken. Voedsel doet meer dan alleen een maag te vullen denk ik. Denk alleen al aan melk en kip. Het zit vol hormonen
__________________
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Maatregelen:
04-2004: minoxidil

07-2004: Dustateride (dichter haar, ook frontaal)
08-2012: RU
01-2014: Spiro cream (Toekomst)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
ryan82 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 september 2015, 14:47   #4
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Ik ben ook overtuigd dat voedsel en levenswijze een rol spelen. Maar niet de hoofdrol, helaas, anders wisten we na duizenden jaren beschaving en kennisoverdracht van de ene op de andere generatie wel precies wat we moesten eten

En heel veel voedsel zit vol hormonen. Omdat het van levende dingen komt
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 18 september 2015, 15:13   #5
ryan82
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 november 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 725
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Ik ben ook overtuigd dat voedsel en levenswijze een rol spelen. Maar niet de hoofdrol, helaas, anders wisten we na duizenden jaren beschaving en kennisoverdracht van de ene op de andere generatie wel precies wat we moesten eten

En heel veel voedsel zit vol hormonen. Omdat het van levende dingen komt
Ben ik met je eens, is absoluut geen hoofdrol. Haaruitval bestaat uit vele factoren. Maar ik vind het best vreemd dat het in dat in Afrika, Azie, en deels in Zuid Amerika kaalheid STUKKEN minder is dan hier. Zou de zon misschien hier de oorzaak hebben? Net als een plant? Bij te weinig zonlicht gaat het dood?
__________________
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Maatregelen:
04-2004: minoxidil

07-2004: Dustateride (dichter haar, ook frontaal)
08-2012: RU
01-2014: Spiro cream (Toekomst)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
ryan82 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 september 2015, 15:45   #6
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Ik heb hier al heel veel over opgezocht. Zuid-Oost Azië blijft ook kampioen in het behouden van de haardos. In Afrika is er nog relatief veel AGA trouwens. Wat dieet betreft, kwam ik ongeveer tot volgende conclusie: 'high fat' diets zorgen voor meer androgenen, dus veel vet (ook onverzadigd) kan je best vermijden. Bovendien lees je wel eens online dat er 'zeker genoeg proteine' moet ingenomen worden om gezond haar te produceren, maar de landen waar AGA het minst voorkomt eten véél minder vlees dan wij, wel meer plantaardige proteinebronnen. Na totale vergelijk, hebben ze nog steeds minder proteine binnen. Zelf denk ik dat té veel vlees juist voor meer inflammation zorgt.

Een hoge inname van vezelrijk voedsel zorgt voor meer SHBG, hetgeen aan vrije oestrogenen, testosteron en DHT bindt, wat dus een goede zaak is. Qua koolhydraten hou je het best bij de complexe, anders krijg je insuline problemen en dat kan - naast de voor de hand liggende gezondheidsproblemen - ook je haar parten spelen.

Lees ook dit eens: http://hairlossclinic.com.au/insulin...ern-hair-loss/

Lijkt me voor je haar het beste voedingspatroon: "Eat a wholesome diet of good protein, ALL forms and colours of vegetables; some fruits and small servings of complex carbohydrates. Hydrate well; moderate alcohol intake, don’t smoke cigarettes or take illicit drugs."
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie

Laatst gewijzigd door Hairpilot; 18 september 2015 om 15:51
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Oud 18 september 2015, 15:48   #7
Mayo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2015
Berichten: 61
Geslacht:
Wat mij altijd opvalt is dat bijv wegwerkers, stratenmakers, mensen die lichamelijk zwaar werk doen, over het algemeen, meer hoofdhaar hebben dan kantoormensen.
__________________
03-2015 HT FUE Esteworld
04-2015 Finasteride
04-2015 Regenepure DR
Mayo is offline   Met citaat reageren
Oud 18 september 2015, 16:02   #8
ryan82
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 november 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 725
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hairpilot Bekijk bericht
Ik heb hier al heel veel over opgezocht. Zuid-Oost Azië blijft ook kampioen in het behouden van de haardos. In Afrika is er nog relatief veel AGA trouwens. Wat dieet betreft, kwam ik ongeveer tot volgende conclusie: 'high fat' diets zorgen voor meer androgenen, dus veel vet (ook onverzadigd) kan je best vermijden. Bovendien lees je wel eens online dat er 'zeker genoeg proteine' moet ingenomen worden om gezond haar te produceren, maar de landen waar AGA het minst voorkomt eten véél minder vlees dan wij, wel meer plantaardige proteinebronnen. Na totale vergelijk, hebben ze nog steeds minder proteine binnen. Zelf denk ik dat té veel vlees juist voor meer inflammation zorgt.

Een hoge inname van vezelrijk voedsel zorgt voor meer SHBG, hetgeen aan vrije oestrogenen, testosteron en DHT bindt, wat dus een goede zaak is. Qua koolhydraten hou je het best bij de complexe, anders krijg je insuline problemen en dat kan - naast de voor de hand liggende gezondheidsproblemen - ook je haar parten spelen.

Lees ook dit eens: http://hairlossclinic.com.au/insulin...ern-hair-loss/

Lijkt me voor je haar het beste voedingspatroon: "Eat a wholesome diet of good protein, ALL forms and colours of vegetables; some fruits and small servings of complex carbohydrates. Hydrate well; moderate alcohol intake, don’t smoke cigarettes or take illicit drugs."
Dit zijn nou eens goede tips! Thanks
__________________
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Maatregelen:
04-2004: minoxidil

07-2004: Dustateride (dichter haar, ook frontaal)
08-2012: RU
01-2014: Spiro cream (Toekomst)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
ryan82 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 september 2015, 16:03   #9
ryan82
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 november 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 725
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mayo Bekijk bericht
Wat mij altijd opvalt is dat bijv wegwerkers, stratenmakers, mensen die lichamelijk zwaar werk doen, over het algemeen, meer hoofdhaar hebben dan kantoormensen.
Klopt, ik denk dat bij het vele denken (grote inspanning op denkwerk) slecht is voor het haar. Ik werk dus op een ingeneursbureau en bijna iedereen is KAAL!
__________________
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Maatregelen:
04-2004: minoxidil

07-2004: Dustateride (dichter haar, ook frontaal)
08-2012: RU
01-2014: Spiro cream (Toekomst)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
ryan82 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 september 2015, 16:06   #10
jord-y
HaarWeb lid
 
jord-y's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 974
Geslacht:
Epigenetica beïnvloedt [heeft beïnvloedt] de genetica van generatie tot generatie.
Het ligt er maar net aan hoe je het bekijkt en welke overtuiging je hebt.

Denk zelf dat epigenetica de basis is als het gaat om meeste invloed/oorzaak van bv kaalheid en genetica krijg je uiteraard gedeeltelijk mee van je ouders en nog invloeden van je voorouder[s] die ook weer zijn beïnvloedt door de epigenetica door o.a levensstijl/voeding.

Tja kip en ei verhaal, interessant is het wel en magnesium is sowieso 1 van de belangrijkere mineralen.

Zelf neem ik d.m.v voeding natuurlijk en voetenbaden waarin je magnesiumvlokken oplost in warm water en minimaal een half uur in gaat zitten.

Wat is het?
Misschien is het handig dat ik eerst het een en ander over magnesium vertel. Magnesium is een enorm belangrijk mineraal omdat het eigenlijk de “manager” is van je gehele energiestofwisseling. Daarnaast reguleert het ook nog eens stofwisselingsenzymen (meer dan 300). Je kunt dit mineraal hoofdzakelijk vinden in je botten en behoed ons voor tandbederf omdat het ons tandglazuur kan hard maakt.
Dit zijn slechts een aantal onderdelen waar magnesium in betrokken is. Zonder de aanwezigheid van magnesium zal je gehele energievoorziening vastlopen. Kort door de bocht gezegd heb je magnesium nodig om energie op te wekken!

Zelf geloof ik dat kaalheid ook zeker te maken heeft met chronische tekorten in het lichaam door fysieke of mentale oorzaken.
Waar haalt het lichaam het eerst jouw voedingsstoffen/mineralen bij een tekort dat zijn je nagels witte plekjes,haren en dergelijke ergens een mooi systeem , zodat jouw belangrijkere lichaamsonderdelen zoals organen beschermd worden en zoveel mogelijk intact blijven door op deze manier te handelen.

Daarnaast is bij velen vermoed ik de darmflora ook niet in een geweldige staat darmflora ligt je immuunsysteem,juiste spijsvertering etc.
Geen goede darmflora en spijsvertering betekend automatisch geen goede opname van voedingsstoffen of helemaal niet met alle gevolgen van dien.

Denk dat de meeste hier weleens antibiotica of medicatie hebben gehad in hun leven funest voor o.a je darmflora om nog maar te zwijgen over de rest!
Het probleem is dat het vaak niet bij 1malige medicatie blijft , maar dit veel vaker gebruikt wordt in het leven van de westerse nederlandse man/vrouw.
__________________
Nu:
-Rauw plantaardig eten en intermittent fasting
-Focus op ontgiften en ontzuren van het lichaam
-Sauna elke week

Laatst gewijzigd door jord-y; 18 september 2015 om 16:16
jord-y is offline   Met citaat reageren
Oud 18 september 2015, 16:53   #11
ryan82
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 november 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 725
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jord-y Bekijk bericht
Epigenetica beïnvloedt [heeft beïnvloedt] de genetica van generatie tot generatie.
Het ligt er maar net aan hoe je het bekijkt en welke overtuiging je hebt.

Denk zelf dat epigenetica de basis is als het gaat om meeste invloed/oorzaak van bv kaalheid en genetica krijg je uiteraard gedeeltelijk mee van je ouders en nog invloeden van je voorouder[s] die ook weer zijn beïnvloedt door de epigenetica door o.a levensstijl/voeding.

Tja kip en ei verhaal, interessant is het wel en magnesium is sowieso 1 van de belangrijkere mineralen.

Zelf neem ik d.m.v voeding natuurlijk en voetenbaden waarin je magnesiumvlokken oplost in warm water en minimaal een half uur in gaat zitten.

Wat is het?
Misschien is het handig dat ik eerst het een en ander over magnesium vertel. Magnesium is een enorm belangrijk mineraal omdat het eigenlijk de “manager” is van je gehele energiestofwisseling. Daarnaast reguleert het ook nog eens stofwisselingsenzymen (meer dan 300). Je kunt dit mineraal hoofdzakelijk vinden in je botten en behoed ons voor tandbederf omdat het ons tandglazuur kan hard maakt.
Dit zijn slechts een aantal onderdelen waar magnesium in betrokken is. Zonder de aanwezigheid van magnesium zal je gehele energievoorziening vastlopen. Kort door de bocht gezegd heb je magnesium nodig om energie op te wekken!

Zelf geloof ik dat kaalheid ook zeker te maken heeft met chronische tekorten in het lichaam door fysieke of mentale oorzaken.
Waar haalt het lichaam het eerst jouw voedingsstoffen/mineralen bij een tekort dat zijn je nagels witte plekjes,haren en dergelijke ergens een mooi systeem , zodat jouw belangrijkere lichaamsonderdelen zoals organen beschermd worden en zoveel mogelijk intact blijven door op deze manier te handelen.

Daarnaast is bij velen vermoed ik de darmflora ook niet in een geweldige staat darmflora ligt je immuunsysteem,juiste spijsvertering etc.
Geen goede darmflora en spijsvertering betekend automatisch geen goede opname van voedingsstoffen of helemaal niet met alle gevolgen van dien.

Denk dat de meeste hier weleens antibiotica of medicatie hebben gehad in hun leven funest voor o.a je darmflora om nog maar te zwijgen over de rest!
Het probleem is dat het vaak niet bij 1malige medicatie blijft , maar dit veel vaker gebruikt wordt in het leven van de westerse nederlandse man/vrouw.
Mooi dat ik dit lees, ik heb namelijk last van tandbederf. Ik poets normaal, tandflossen etc. Dit zou bij mij misschien wel het hoofdoorzaak kunnen zijn.

Ben blij dat er leuk wordt gereageerd op mijn topic. Was bang dat deze bleef hangen op 0 reacties haha

Jordy kan je iets meer vertellen over die voetbaden? en welke voedingsmiddelen neem je?
__________________
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Maatregelen:
04-2004: minoxidil

07-2004: Dustateride (dichter haar, ook frontaal)
08-2012: RU
01-2014: Spiro cream (Toekomst)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)

Laatst gewijzigd door ryan82; 18 september 2015 om 16:58
ryan82 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 september 2015, 17:35   #12
jord-y
HaarWeb lid
 
jord-y's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 974
Geslacht:
Cool

Volg zoveel mogelijk de Paleo benadering [biologisch van oorsprong vlees,vis,groente,fruit,zaden en noten o.a] , maar niet helemaal want neem ook de [juiste] vetten biologische grasroomboter,beetje olijfolie koudgeperste virgin om maar wat voorbeelden te noemen, valt niet onder paleovoeding.

Belangrijkste is zoveel mogelijk onbewerkte voeding zonder etikettes dus.
Hoe meer ingrediënten, hoe minder echt voedsel het waarschijnlijk is.
Liefst 1 ingrediënt als beste uiteraard , bv broccoli is broccoli, vis is vis.
Daarnaast bestaat je hersenen voor een groot gedeelte uit vetten! en 50% verzadigde vetten btw.

Ik neem 2 a 3x p/week magnesiumvoetbaden en via de huid word het goed opgenomen en hoeft niet via je darmen te gaan wat er voor zorgt dat je een nog meer optimalere opname van o.a magnesium hebt.

Tandbederf kan van alles zijn lastig vanuit hier te beoordelen, kan zijn teveel fruit[suikers] ,teveel snoepen toch, verkeerde tandpasta dus fluoride of andere commerciele meuk tandpasta.

In hoeverre is je tandbederf eigenlijk?

En ja altijd een interessant onderwerp toch
__________________
Nu:
-Rauw plantaardig eten en intermittent fasting
-Focus op ontgiften en ontzuren van het lichaam
-Sauna elke week
jord-y is offline   Met citaat reageren
Oud 18 september 2015, 17:45   #13
jord-y
HaarWeb lid
 
jord-y's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 974
Geslacht:
Kefir [darmflora/probioticadrankje] ,kombucha [darmflora/probioticadrankje], Molkosan [darmflora/spijsvertering] Chlorella doet ook nuttige dingen en heeft een bredere werking van ontgiften tot spijsvertering bevorderend en een natuurlijke soort van kleine multivitamine.
__________________
Nu:
-Rauw plantaardig eten en intermittent fasting
-Focus op ontgiften en ontzuren van het lichaam
-Sauna elke week
jord-y is offline   Met citaat reageren
Oud 18 september 2015, 18:02   #14
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mayo Bekijk bericht
Wat mij altijd opvalt is dat bijv wegwerkers, stratenmakers, mensen die lichamelijk zwaar werk doen, over het algemeen, meer hoofdhaar hebben dan kantoormensen.
Misschien omdat de zon op hun hoofd schijnt. Uiteindelijk zitten de golflengten die bij LLT worden gebruikt ook in zonlicht
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 18 september 2015, 18:06   #15
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jord-y Bekijk bericht
Volg zoveel mogelijk de Paleo benadering [biologisch van oorsprong vlees,vis,groente,fruit,zaden en noten o.a] , maar niet helemaal want neem ook de [juiste] vetten biologische grasroomboter,beetje olijfolie koudgeperste virgin om maar wat voorbeelden te noemen, valt niet onder paleovoeding.

Belangrijkste is zoveel mogelijk onbewerkte voeding zonder etikettes dus.
Hoe meer ingrediënten, hoe minder echt voedsel het waarschijnlijk is.
Liefst 1 ingrediënt als beste uiteraard , bv broccoli is broccoli, vis is vis.
Daarnaast bestaat je hersenen voor een groot gedeelte uit vetten! en 50% verzadigde vetten btw.

Ik neem 2 a 3x p/week magnesiumvoetbaden en via de huid word het goed opgenomen en hoeft niet via je darmen te gaan wat er voor zorgt dat je een nog meer optimalere opname van o.a magnesium hebt.

Tandbederf kan van alles zijn lastig vanuit hier te beoordelen, kan zijn teveel fruit[suikers] ,teveel snoepen toch, verkeerde tandpasta dus fluoride of andere commerciele meuk tandpasta.

In hoeverre is je tandbederf eigenlijk?

En ja altijd een interessant onderwerp toch
En toch is in wetenschappelijk onderbouwde studies aangetoond dat voedingspatronen waar een groot deel van de calorieën uit vetten komt, méér androgenen produceren dan andere diëten. Ik zou dus opletten met al te veel vetten.

Ik blijf ervan overtuigd dat haaruitval door genetica komt en ik geloof ook dat we met ons voedingspatroon en levensstijl (naast de medicatie) zeker een verschil kunnen maken op het niveau van hormonenproductie, dat is ook héél logisch natuurlijk!

Ik geloof echter niet dat kaalheid te maken heeft met andere stoornissen in het lichaam. Je kan écht wel kalend zijn én perfect gezond. Wat mij betreft kan dieet dus een factor zijn om mee te helpen strijden tegen de haaruitval, maar daarom zeggen dat een kalend iemand ongezond is op andere vlakken gaat me te ver. Neem nu die darmenflora: ik heb vreselijk gevoelige darmen en vaak last ervan. Maarrrrr mijn ma heeft éxact hetzelfde en is als één van de weinige vrouwen op haar leeftijd nog geen haar kwijt: integendeel, ze heeft ongeveer het dikste haar dat ik ooit al gezien heb. Wat concludeer ik dan? Wij hebben gewoon genetisch lastige darmen, dat ik toevallig haaruitval geërfd heb van m'n vaderskant heeft daar geen snars mee te maken.
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:53.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.