Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Bekijk resultaten enquête: Heb je interesse in een eventuele meeting met lotgenoten met TTM?
Nee, ik zie het door omstandigheden niet zitten. 3 6,67%
Ik weet het nog niet, ik twijfel enorm. 4 8,89%
Ja ik wil wel komen, de plaats zou Utrecht kunnen zijn. 16 35,56%
Ja ik wil wel komen, de plaats zou Eindhoven kunnen zijn. 7 15,56%
Ja ik wil wel komen, de plaats zou Antwerpen kunnen zijn. 13 28,89%
Ja ik wil wel komen, de plaats zou Brussel kunnen zijn. 2 4,44%
Aantal stemmers: 45. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 17 juni 2008, 15:15   #1
Stefke
TTM'er

 
Stefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 april 2006
Berichten: 304
Geslacht:
Poll - Meeting lotgenoten TTM

Mensen met trichotillomanie schamen zich vaak om over hun stoornis te praten, vooral erover praten met mensen die het niet hebben er niets van begrijpen. Het praten met lotgenoten geeft zelfacceptatie en omdat anderen het ook hebben is het erover praten een stuk makkelijker. Samen staan we sterker om de strijd met TTM aan te gaan en elkaar te steunen in deze strijd.

In een eerder topic waren er plannen om een meeting te organiseren, waar deze poll uiteindelijk uit voortkomt. De vraag lijkt me erg duidelijk; Heb je zin om naar een eventuele meeting te komen en zo ja, waar moet deze dan gehouden worden aangezien er Nederlandse en Vlaamse leden zijn.

Groetjes,
Stef
__________________
Zeilen op een zee van haren
Stefke is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juli 2008, 20:40   #2
Biebie.
HaarWeb lid
 
Biebie.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juli 2008
Berichten: 11
De 1ste helaas

groetjes Biebie.
__________________
dag 5
Biebie. is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juli 2008, 09:22   #3
anne ke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 september 2007
Berichten: 16
meeting

Ik denk dat het heel goed is om elkaar te ontmoeten.
Ik geloof dat we , naast lotgenoten, ook gewoon een stel leuke mensen zijn die het nodig hebben om te zien en ervaren dat we niet de enige zijn!!
Dus of het nu in Nederland of Belgie is.. het maakt ons niet uit. Wij komen wel.
Ik hoop dat er dan ook andere kinderen met TTM zullen komen.
Wij zijn naar een conferentie in Amerika geweest, mijn zoon en ik (10jaar).
Het werd georganiseerd door TLC, het trichitillomania learning centre.
We hebben daar een opkikker gekregen waar je u tegen zegt. Vooral mijn zoon heeft daar tijdens de kinderworkshops zoveel plezier gehad, zoveel geleerd en leren accepteren. We zijn sterker teruggekomen.
Ik lees op het forum nu berichten van tieners die ook TTM hebben. Ook die waren op de conferentie bij elkaar gekomen. 55 stuks om wel te zijn. Het was heerlijk om te zien hoe die meiden én jongens zo goed met elkaar omgingen en zo bemoedigd naar huis gingen. Msn werd volop uitgewisseld.
En ik geloof dat je samen altijd sterker staat dan alleen.
Vorgels mij moeten we zoiets toch ook in Nederland/Belgie van de gond kunnen krijgen?! 1x per jaar zou toch moeten lukken? Wij komen zowie zo, wanneer het toch in Belgie zou zijn dan hebben we nog wel 2/3 autoplaatsten vrij en kan je het laatste stuk een ritje meerijden.


Hier thuis is het erg op en neer. De ene dag komt hij kaler naar beneden uit zijn bed, en de volgende keer is er geen haartje extra weg. Op dit moment moet zijn hoofd het erg ontgelden, coupe de laatste der mohikanen noemen we het maar.
Wij hebben in ieder geval geleerd te leven bij de dag. We zijn bemoedigd door contact met anderen.
anne ke is offline   Met citaat reageren
Oud 24 november 2008, 18:26   #4
Stefke
TTM'er

 
Stefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 april 2006
Berichten: 304
Geslacht:
Door een roerige zomer en nazomer heb ik weinig vrije tijd gehad om over een meeting na te denken. Dat betekent echter niet dat ik er helemaal vanaf zie.

Integendeel zelfs,

Graag stel ik mijn woning tot beschikking voor een samenzijn. Als er nog andere suggesties en/of aanbevelingen zijn dan hoor ik het graag.

Liefs,
Stef
__________________
Zeilen op een zee van haren
Stefke is offline   Met citaat reageren
Oud 24 november 2008, 19:39   #5
Lila
Proefkonijn
 
Lila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2004
Berichten: 310
Jaaa!
Roep maar een datum!
Waar woon je eigenlijk?

Ik neem in ieder geval de Girlz mee met het verhaal van just_him, als ze zelf niet komt tenminste.
__________________
Weblog: TLC Conference 2009

Bereid je maar vast voor
op de dag dat alles beter is.
Lila is offline   Met citaat reageren
Oud 24 november 2008, 19:58   #6
Tai
HaarWeb lid
 
Tai's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 december 2003
Berichten: 102
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lila Bekijk bericht
Jaaa!
Roep maar een datum!
Waar woon je eigenlijk?

Ik neem in ieder geval de Girlz mee met het verhaal van just_him, als ze zelf niet komt tenminste.
Locatie: .. staat in zijn profiel, dus ik neem aan in .. dat Stefke bedoelde.

Laatst gewijzigd door Stefke; 25 november 2020 om 23:18
Tai is offline   Met citaat reageren
Oud 3 december 2008, 23:18   #7
lynniie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 november 2006
Berichten: 4
Hallo Allemaal,
ik heb me ooit eens aangemeld hier, en dacht neem weer eens een kijkje, want wil ook heel erg graag mensen ontmoeten die hetzelfde hebben.
Dus ik ben ook wel in voor een meeting met logenoten lijkt me erg gezellig.
Groetjes Lynn

p.s ik zal nu meer op dit forum gaan kijken.
lynniie is offline   Met citaat reageren
Oud 22 december 2008, 16:14   #8
Madelief
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2002
Berichten: 580
ontmoeten..

Dag allemaal,
Ik lees hier een enquete voor een ontmoeting....
Als ik het goed is er nog geen ontmoeting gepland en geweest, toch?
Uit ervaring weet ik dat ontmoetingen zinvol zijn. Ik ben zelf al een keer of 4/5 afgereisd naar het midden en zuiden des lands (Nederland) voor een ontmoeting en het is de moeite waard geweest.
Tja, je moet er wat voor over hebben...
Ik kom zelf uit het Noorden van Nederland, daar hebben we ook al een aantal keren ontmoetingen gehad.
Ik zou zeggen: prik vroegtijdig een datum en ga d'r voor!
Succes!

groeten,
Madelief
Madelief is offline   Met citaat reageren
Oud 23 december 2008, 15:22   #9
lies
HaarWeb lid
 
lies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2004
Berichten: 347
Ik heb inderdaad ook zoiets dat er eens een knoop doorgehakt moet worden want volgens mij speelt dit nu al een half jaar of langer en er gebeurt niet echt heel erg veel krijg ik het idee. Sorry als het bot klinkt.
Ik wil daarom ook best mijn appartement ter beschikking stellen. Ik woon inmiddels in Harderwijk.Ik heb eerder al weer enkele jaren geleden in Amsterdam een ontmoeting georganiseerd.
Wat mij betreft kan het in februari of maart. Voorkeur gaat uit naar de zaterdag.
lies is offline   Met citaat reageren
Oud 27 december 2008, 13:32   #10
Tinniemans
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 december 2006
Locatie: België
Berichten: 64
ik zou ook echt graag eens mensen met ttm ontmoeten!! want dat is in die 8jaar nog nooit gebeurd.. heb nu examens, maar vanaf februari ben ik terug beschikbaar! en mss is dan zaterdag voor mij ook wel het gemakkelijkst want ik zit op kot.. Nederland of Belgie maakt me niet echt zoveel uit, heb een auto dus ik zal er wel geraken (en kan eventueel ook nog anderen meenemen..)

groetjes
Tinniemans is offline   Met citaat reageren
Oud 28 december 2008, 14:49   #11
Webmaster
Your friendly webmaster

 
Webmaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 mei 2001
Locatie: HaarWeb City
Berichten: 1.794
Geslacht:
Thumbs up Bedankt voor je feedback!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lies Bekijk bericht
Ik heb inderdaad ook zoiets dat er eens een knoop doorgehakt moet worden want volgens mij speelt dit nu al een half jaar of langer en er gebeurt niet echt heel erg veel krijg ik het idee. Sorry als het bot klinkt.
Beste Lies,

Het klinkt niet bot . Niet alleen dat, maar je hebt ook nog eens volkomen gelijk. De oproep van PoellieJ stamt uit januari 2008 : bijna 1 jaar geleden!

Uit de reacties van anne ke en Madelief blijkt duidelijk hoe waardevol een bijeenkomst voor lotgenoten met TTM kan zijn (ik ben zelf 1 á 2 keer aanwezig geweest bij een dergelijke bijeenkomst en kan het alleen maar bevestigen).

Onze Moderator Stefke heeft het goede initiatief genomen deze poll op te zetten. De resulaten daarvan zijn dat 30 (!) lotgenoten hebben aangegeven te willen komen, waarvan er 3 nog twijfelen. Nu we dat inzicht hebben, lijkt het mij hoog tijd om inderdaad een knoop door te hakken.

N.a.v. jouw reactie lies, zullen wij ervoor zorgen dat z.s.m. meer duidelijkheid komt, zodat er hopelijk in het voorjaar van 2009 weer eens -na lange tijd- een TTM ontmoeting kan plaatsvinden.

En een wens van mij voor 2009 voor HaarWeb : ik hoop dat wij de komende jaren meer van dit soort feedback mogen ontvangen. Laat ons horen wat je mist op HaarWeb! Laat ons horen wanneer dingen niet goed gaan! Laat ons horen waar je behoefte aan hebt! HaarWeb is er voor jullie, dus als wij niet of nauwelijks feedback krijgen, kunnen wij daar weinig mee/aan doen. Jullie kunnen ons helpen jullie beter te helpen, door je stem te laten horen.
__________________
Webmaster
HaarWeb oprichter en webmaster
www.haarweb.nl

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België

Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Code of Ethics

-----------------------------------------------------------------------
You can be helping many people, but if you are not helping yourself,
you have missed the one person you were born to heal.'

~Alan Cohen
-----------------------------------------------------------------------

Laatst gewijzigd door Webmaster; 28 december 2008 om 14:53
Webmaster is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2009, 19:52   #12
Lila
Proefkonijn
 
Lila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2004
Berichten: 310
Ik heb het idee dat iedereen nu een beetje zit te wachten tot Lies of Stefke een datum prikt. Zij hebben aangeboden om een bijeenkomst in hun huis te houden, en dan kan iemand anders niet beslissen wanneer dat dan zou kunnen.

Dus ik zou zeggen: prik een datum en we hebben een date.
__________________
Weblog: TLC Conference 2009

Bereid je maar vast voor
op de dag dat alles beter is.
Lila is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2009, 20:40   #13
Stefke
TTM'er

 
Stefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 april 2006
Berichten: 304
Geslacht:
Ik heb aangeboden om het bij mij thuis te doen, alleen zit ik met één probleem (nou ja probleem???)

Mijn tuin is 2x zo groot als mijn huis, met dit koude weer kan ik niet iedereen kwijt in mijn huis.
__________________
Zeilen op een zee van haren
Stefke is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2009, 21:29   #14
Lila
Proefkonijn
 
Lila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2004
Berichten: 310
In de zomer kan het ook regenen .

Betekent dat dat je je terugtrekt?
Geeft niks natuurlijk... Ik probeer alleen duidelijkheid te krijgen zodat we spijkers met koppen kunnen slaan.
__________________
Weblog: TLC Conference 2009

Bereid je maar vast voor
op de dag dat alles beter is.
Lila is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2009, 21:36   #15
Stefke
TTM'er

 
Stefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 april 2006
Berichten: 304
Geslacht:
Ik trek me zeker niet terug, maar het betekent wel dat, als ik het ga organiserenm het in de lente/zomer wordt. (dan is het hopenlijk lekkerder weer en kunnen we buiten zitten)
__________________
Zeilen op een zee van haren
Stefke is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ik wil een meeting houden voor alle lotgenoten! PoellieJ TTM - Algemeen 20 29 juli 2008 23:34
lotgenoten advertenties milshar Archief: afgehandelde Suggesties 7 22 mei 2007 12:11
Bijeenkomst: op 15-02-03 voor vrouwelijke lotgenoten met haarproblemen. Webmaster Haarproblemen bij vrouwen 4 10 februari 2003 19:33
Lotgenoten ontmoeten!!! monique3 TTM - Algemeen 8 19 maart 2002 22:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:04.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.