Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 2 november 2009, 14:33   #31
Tato
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2008
Berichten: 1.549
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Voor mij is een hoog voorhoofd toch meer een teken van ouder worden. Het hoort bij het leven, maar als je het nog even uit kunt stellen, waarom niet?
Voor de duidelijkheid, ik heb het over een intacte haarlijn waarbij de afstand tussen die haarlijn en de wenkbrauwen groot is.

Ik zoek nu naar een bron ervoor, maar die kan ik niet vinden. Ik meende het toch echt ergens gelezen te hebben maar wellicht ben ik in de war met iets anders. Ik plaats het wel als ik het vind.
Tato is offline   Met citaat reageren
Oud 2 november 2009, 20:53   #32
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tato Bekijk bericht
Voor de duidelijkheid, ik heb het over een intacte haarlijn waarbij de afstand tussen die haarlijn en de wenkbrauwen groot is.

Ik zoek nu naar een bron ervoor, maar die kan ik niet vinden. Ik meende het toch echt ergens gelezen te hebben maar wellicht ben ik in de war met iets anders. Ik plaats het wel als ik het vind.
Ow, maar dan is het bij de geboorte bepaald en lijkt het me sterk dat er een link is met een hoog testosterongehalte op latere leeftijd. Maar mocht je een bron vinden, dan houden we ons aanbevolen
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 2 november 2009, 22:15   #33
Narcis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 mei 2009
Berichten: 250
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tato Bekijk bericht
Wat ik niet snap is dat mensen graag een "hoog voorhoofd" willen vermijden. Ik maak eruit op dat men denkt dat het esthetisch niet mooi zou zijn, maar niet iets minder waar: een hoog voorhoofd is een teken van veel testosteron en dus aantrekkelijk.
Een hoogvoorhoofd is voor mij alles behalve aantrekkelijk..:p

Elk persoon heeft daar weer een andere kijk op.
Narcis is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2009, 10:43   #34
Tato
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2008
Berichten: 1.549
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Ow, maar dan is het bij de geboorte bepaald en lijkt het me sterk dat er een link is met een hoog testosterongehalte op latere leeftijd. Maar mocht je een bron vinden, dan houden we ons aanbevolen
Ik heb gelezen dat er verschillende kenmerken in het gezicht van een man zijn die toe te schrijven zijn aan veel testosteron. Het gaat dan om zaken als een ontwikkelde kaaklijn, een sterke kin, dikkere wenkbrauwen etc. en volgens mij viel een hoog voorhoofd daar ook onder. Dat zijn dan zaken die met name in de puberteit ontwikkeld worden.

Ik zal vanavond nog wel ff zoeken
Tato is offline   Met citaat reageren
Oud 4 november 2009, 02:49   #35
Tato
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2008
Berichten: 1.549
Nou, vooruit dan maar Anthonie

Op haarcentrum.nl staat bijvoorbeeld het volgende:

Het mannelijke hormoon testosteron wordt bij mannen aangemaakt in de testikels en in de bijnierschors. Testosteron is bij mannen onder andere verantwoordelijk voor de spierproductie en voor de groei van schaam- en lichaamshaar.
Het hormoon DHT is verantwoordelijk voor onder andere de groei van de prostaat, de implantatielijn van het hoofdhaar op het voorhoofd en de groei van baard en lichaamshaar.


Dit staat op nrcboeken.nl naar aanleiding van het onderzoek van Helen Fischer, de grote vriendin van Zameer:

De vier typen verschillen, dankzij de verschillen in dominante hormonen en neurotransmitters, ook in hun uiterlijk. Verkenners, zegt Fisher, zijn expressief, energiek en hebben een soepele manier van bewegen. Bouwers hebben een traditioneel kapsel en dragen traditionele kleding. Regelaars zijn dankzij testosteron vaak lang en slank en hebben vierkante kaken en een breed hoog voorhoofd. Oestrogeen geeft Onderhandelaars hun frisse gladde huid en babyachtige trekken.

Tato is offline   Met citaat reageren
Oud 9 september 2012, 20:18   #36
glennv
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 september 2012
Berichten: 8
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door desteffen Bekijk bericht
Alvast bedankt!!!

Het is inderdaad geen maatstaf om te bepalen of je kaal oogt of niet maar waar men de nieuwe haarlijn zou plaatsen om esthetisch proportioneel te zijn met de rest van het gezicht en aangezien de 8cm regel niet bij iedereen toepasbaar is en er al heel wat studies omtrendt de ideale afstand van de haarlijn zijn uitgevoerd zonder enige vorm van standaardregel wordt de regel van derdes nog steeds als de gouden ratio voor de bepaling van de haarlijn aanschouwd ook al heb ik nog maar weinig gelezen dat men deze regel daadwerkelijk in de praktijk toepast.
Ikzelf zit bij de kleinere voorhoofden blijkbaar; de afstand van middenwenkbrauw tot haarlijn is 5.6cm en 6.3 van middenhaarlijn tot wenkbrauw(boven neus). Ik had echter een hoog voorhoofd dat ik heb laten verlagen rond mijn 20ste ; ik zat boven de 8 cm en dat was met mijn kleine kop veel te veel; als derde zou bij mij 6 cm gelden en dan maakt 2cm wel een groot verschil. Als je iemand bent of kent waarbij de afstand kin-neus vb 7cm is en neus-wenkbrauw 6cm dan kan het voorhoofd zowel 6-8cm verdragen om in harmonie te zijn, maar als deze maten beiden evenredig zijn en het voorhoofd 2-3cm verschilt dan krijg je dus de indruk van een te hoog voorhoofd ook al is dezelfde afstand bij een ander individu een normaal voorhoofd. Ik kan nog steeds mijn oorspronkelijke haarlijn zien die zogoed als bovenop mijn hoofd staat maar ben nu ook in afwachting tot de getransplanteerde haren van tweede ingreep gaan beginnen schieten want niemand wil een doorkijkhaarlijn met daarachter nog een volle bos

wat betreft mijn andere maten ; daar heb ik te weinig vingers voor om het in de vingerregel uit te drukken lol

wel leuk: al de haarwebbers aan de slag met de meetlat lol
he man sorry voor de zeer late bump maar ik heb gelezen dat je je voorhoofd hebt laten verlagen, nu vind ik van mezelf dat ik ook een hoog voorhoofd heb en daarom wil ik er iets laten aan doen.
Maar omdat ik nog maar 22 jaar ben wil ik nog geen haartransplantatie laten uitvoeren en dus zoek ik andere oplossen.
Hopelijk kan je me helpen of iemand anders van het forum
glennv is offline   Met citaat reageren
Oud 9 september 2012, 20:44   #37
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Er is geen andere oplossing..

Een gedeeltelijk haarwerk komt nog het dichtste bij; maar buiten magische spreuken en tovenarij zal er niet veel zijn..
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 9 september 2012, 20:57   #38
glennv
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 september 2012
Berichten: 8
Oke, welke oplossing zou het beste zijn verlaging of haartransplantatie.
Zou gewoon 1 cm willen verlagen dan lijkt het niet meer zo hoog, nu is de lengte tussen mijn haargrens en wenkbrauwen 7-7.5 cm.
glennv is offline   Met citaat reageren
Oud 9 september 2012, 23:41   #39
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
verlaging of transplantatie...? Je praat over hetzelfde.
Heb je wel enig idee wat een HT inhoudt?

Ik zou je eens goed verdiepen voordat je verder gaat kijken. Vrijwel elke behandeling met je haar is een serieuze zaak. Een HT is duur, heeft een herstelperiode en kan gepaard gaan met zwellingen.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 10 september 2012, 17:37   #40
koekenbakker
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2008
Berichten: 379
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glennv Bekijk bericht
Oke, welke oplossing zou het beste zijn verlaging of haartransplantatie.
Zou gewoon 1 cm willen verlagen dan lijkt het niet meer zo hoog, nu is de lengte tussen mijn haargrens en wenkbrauwen 7-7.5 cm.
6 of 6.5 ipv 7 a 7.5 who cares? Daar ga je toch geen HT voor doen....Als je nou kaal begint te worden....oke...
koekenbakker is offline   Met citaat reageren
Oud 10 september 2012, 22:44   #41
hey69
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 augustus 2010
Berichten: 302
Geslacht:
je kan ook voor een justin Bieber kapsel gaan natuurlijk.... zo ziet niemand het..
En volgens mij is het ook maar perceptie hoor en zit het meer tussen je eigen oren
hey69 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2013, 13:25   #42
silverheart
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 maart 2005
Berichten: 27
Beste Allen,

Je moet naar mijn optiek meten vanaf de wenkbrauwen naar het hoogste punt boven op je hoofd. Waarom? Omdat als je alles kaal scheert je de hoogste punt ziet en niet de haargrens (wat bij mij een eilandje in het midden is wat lager zit ten opzichte van de wenkbrauwen) Mijn hoofd is dan gemeten op de 3 genoemde punten:
1) van kin naar neus 8 cm
2) van neus naar wenkbrauwen 6 cm
3) van wenkbrauwen naar hoogste punt boven op hoofd circa 10-11 cm

Graag jullie terugkoppelingen wat jullie afstand in cm is vanaf wenkbrauwen naar hoogste punt boven op hoofd (dus niet haargrens want die zit lager)?
silverheart is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juli 2013, 19:16   #43
glennv
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 september 2012
Berichten: 8
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koekenbakker Bekijk bericht
6 of 6.5 ipv 7 a 7.5 who cares? Daar ga je toch geen HT voor doen....Als je nou kaal begint te worden....oke...
/

Laatst gewijzigd door glennv; 23 juli 2013 om 20:47
glennv is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
wat vinden jullie hiervan? lesley Hirsutisme - Behandelingen 2 23 maart 2006 21:38
[minoxidil en kinderwens] Wat zouden jullie doen? Joney Haarproblemen bij vrouwen 33 30 november 2005 13:55
wat doen jullie om te stoppen? erna TTM - Algemeen 23 11 augustus 2005 19:29
Waarom zijn jullie zo pessimistisch over HT's? mij Chirurgische behandelingen 9 8 oktober 2004 16:25
Hoe gaan jullie met haaruitval ( STRESS ! ) om ? Rocco AGA - Algemeen 29 11 januari 2003 18:13


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:59.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.