Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 13 augustus 2015, 16:33   #16
M. Hayden
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2012
Locatie: Woumen, België
Berichten: 1.068
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAUSa Bekijk bericht
Vandaag het verband eraf en een wasbeurt gehad. Ging prima allemaal, al kleefde dat verband wel behoorlijk aan mijn achterhoofd. Zwelling valt gelukkig mee, alleen erg raar om jezelf met een kale en gehavende kop te zien.

Geinige was dat er vandaag twee dames om mij heen liepen, die allebei hebben gevraagd hoe ik de behandeling vond gaan afgelopen dinsdag. Ik had de weinige communicatie die ik gedurende de dag ervoer al aan Hidde gemeld. Hij belde afgelopen dinsdag netjes om te vragen hoe het was gegaan. Hij gaf ook aan dat hij deze tip zou communiceren met de kliniek. Dat heb ik dus geweten!

De hostess van de dag excuseerde zich voor de weinige communicatie, ze had het die dag erg druk omdat ze de enige op de afdeling was die Engels sprak. Daarnaast een dame van "kantoor" die verantwoordelijk is voor de begeleiding van buitenlandse patiënten, zij kwam ook even polshoogte nemen. Erg netjes!
Ik heb hen verteld dat het niet als klacht was bedoeld, maar meer als een tip voor de toekomst. Maar dat ligt cultureel volgens mij iets anders - in Turkije is alles 100% in orde, of je hebt een klacht. De tussenweg "tevreden, maar met een tip voor de toekomst" kennen ze blijkbaar niet.

Dat zorgde wel voor wat ongemakkelijkheid. De dames en de chirurg maakten vandaag een zenuwachtige indruk, waren extra vriendelijk en vroegen wel tien keer of alles naar wens was en of ik alle informatie had die ik wilde hebben. Goed om te zien dat ze de feedback serieus nemen - naar mijn idee iets té serieus. Ik hoop dat ze mijn feedback niet als een belediging of klacht hebben ervaren.

Dan het resultaat - het ziet er goed uit! Bijgevoegd twee foto's. Maar wat ik in topics van anderen ook al merkte: ook bij mij een vorm van achteraf-twijfel of alles wel goed gegaan is. Waar ik me een beetje zorgen over maak, is dat mijn voorhoofd en bovenkant nu goed begroeid zijn (als het goed is), maar de inhammen nogal abrupt overkomen. Is het niet zo dat de overgang van inhammen naar hoofd wat "vloeiender" hoort te zijn? Ik heb ook de twee foto's bewerkt erbij gezet, om duidelijk te maken wat ik bedoel. Ik heb met oranje / rood in Photoshop een "overgang" getekend, waarvan ik me afvraag of die er niet had moeten zijn? Benieuwd wat jullie ervan zeggen.

Verder is het heerlijk om verbandloos te zijn! Mijn hoofd voelt er meteen weer een stuk natuurlijker door aan. Ik kan ook niet wachten totdat die Ramboband er ook af mag. Van de chirurg moet ik die nog twee dagen blijven dragen, maar ik overweeg de mogelijkheid om ongehoorzaam te zijn op dit punt... Volgens mij was het toppunt van de zwelling gisteren, vandaag weinig zwelling meer te merken. Is die band nog nodig? Wat vinden jullie / hoe ervoeren jullie dit?

Oh trouwens, tegenvaller: twee weken niet sporten. Wist ik natuurlijk al van tevoren... Maar ik zit al vier dagen op deze hotelkamer en ik heb simpelweg teveel energie in mijn lijf. Het liefst ga ik een half uur keihard hardlopen... Maar op dit gebied zal ik me netjes aan de regels houden. Ik kan me makkelijk voorstellen dat heftig zweten, hogere bloeddruk en hartslag en druk op je hoofd tijdens sportinspanning niet goed is voor het herstel. Balen, want het maakt me een beetje gek hier.

Laatste weetje, voor degenen die benieuwd zijn: het waren blijkbaar 2.300 grafts en 4.900 haren! Ik heb een getekende verklaring ontvangen met deze aantallen erop, echter staat er geen garantie of iets dergelijks (zoals eerder benoemd in dit topic). Daarnaast ontving ik een ondertekende verklaring dat er medisch gezien geen problemen zijn om te vliegen, mocht ik worden tegengehouden door vliegtuigpersoneel.
Het ziet er goed uit. Die inhammen lijken wat abrupt maar eens de haren langer zijn komt dit toch natuurlijk over. Als je geen zwelling hebt hoeft die band niet meer. Ik had flink wat zwelling en dan is die band geen overbodige luxe tenzij je er een wil uitzien als Rocky. De jongen die op dezelfde dag als ik behandeld was had die band op dag 2 al niet meer op. Ik zie ook geen zwelling op de foto en in het slechtste geval zullen je ogen wat dikker zitten. Verband die in de wonde plakt is normaal en komt door het wondvocht. Je zal versteld staan hoe snel dit allemaal geneest. Het gevoel komt wel pas enkele weken later terug en bij sommigen pas na enkele maanden. Ik zat vrij snel terug in de fitness maar je weet ook wel dat je niet moet overdrijven natuurlijk.
__________________
Sinds 8/10/2014:
2 x per dag Minoxidil 2%=>gestopt wegens hevige bijwerkingen
Elke dag Revita shampoo
Multi vitamine
Zink tabletten
False Daisy 2 tabs daags=>gestart op 2-02-2015=>gestopt
MSM 2 tabs daags=>gestart op 16-03-2015
Saw Palmetto=>gestart op 16-03-2015=>gestopt
Curegen=>gestart op 01-06-2015=>gestopt
09-09-2014 fue 2820 grafts bij Esteworld
5 x 2u fitness per week
Revita Core conditioner=>gestart op 20-11-2015=>gestopt
Essengen 6 plus=> gestart op 10-06-21
M. Hayden is offline   Met citaat reageren
Oud 13 augustus 2015, 17:31   #17
Hair91
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 augustus 2015
Berichten: 32
Geslacht:
HAUSa, wat betreft de imhammen, bij mij heb ik specifiek gevraagd om mijn zogenaamde "temple points" bij te werken, daar ik vind dat ik daar ook wat haaruitval had (als ik m'n verslag post zal je dat duidelijk zien). Ik vind HT's waarbij de inhammen opgevuld worden er soms onnatuurlijk uitzien omdat juist die temple points niet bijgewerkt worden. Bij jou valt het nog goed mee vind ik, je temple points zijn niet zo aangetast en er moet naar mijn mening een abrupte overgang zijn van haarlijn op voorhoofd op temple points, een "hoek" zeg maar.

Wat betreft een schriftelijke garantie, ik had van Hidde indertijd een e-mail ontvangen waarin staat dat er een algemene garantie is voor iedereen waarbij er een gratis herstel-HT wordt aangeboden bij teruggroei van minder dan 95% van de haren. Ik heb eveneens geen schriftelijke garantie gekregen. ik had een heleboel vragen, maar in het tumult die vraag vergeten te stellen.

Laatst gewijzigd door Hair91; 13 augustus 2015 om 17:33
Hair91 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 augustus 2015, 12:36   #18
HAUSa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2015
Berichten: 21
Geslacht:
Dank voor de reacties!

Zojuist ben ik gebeld door Hidde, hij wilde even een status geven over de feedback die ik heb gegeven. Het idee dat ik opperde om een geplastificeerd A4'tje met stappenplan erbij te hebben in de behandelkamer werd goed opgepakt en hebben ze zelfs al besloten om te gaan doen. Super qua daadkracht! En ik denk ook dat toekomstige patiënten hier wel wat aan hebben. Zo kan het niet-Engelstalig personeel tijdens de behandeling steeds op het A4'tje aanwijzen wat ze precies gaan doen. Top!

Andere vraag: hoe lang moet ik die lotion / shampoo gebruiken? Er staat nergens echt termijn op. Ik denk nu maar gewoon totdat die twee tubes die ik mee kreeg op zijn?
HAUSa is offline   Met citaat reageren
Oud 14 augustus 2015, 14:32   #19
Hair91
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 augustus 2015
Berichten: 32
Geslacht:
Ik dacht dat het product gewoon opgebruikt kon worden. Pas vanaf 4 weken mag ik de curegon producten gebruiken. Ik vermoed dat als die speciale shampoo op is het niet echt uitmaakt. Ik ga de lotion en shampoo gewoon gebruiken tot het op is.

Inderdaad echt knap dat ze feedback en ideeën ter harte nemen. Geeft aan dat ze er toch bezig zijn met de noden van de klant.
Hair91 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 augustus 2015, 14:52   #20
M. Hayden
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2012
Locatie: Woumen, België
Berichten: 1.068
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAUSa Bekijk bericht
Dank voor de reacties!

Zojuist ben ik gebeld door Hidde, hij wilde even een status geven over de feedback die ik heb gegeven. Het idee dat ik opperde om een geplastificeerd A4'tje met stappenplan erbij te hebben in de behandelkamer werd goed opgepakt en hebben ze zelfs al besloten om te gaan doen. Super qua daadkracht! En ik denk ook dat toekomstige patiënten hier wel wat aan hebben. Zo kan het niet-Engelstalig personeel tijdens de behandeling steeds op het A4'tje aanwijzen wat ze precies gaan doen. Top!

Andere vraag: hoe lang moet ik die lotion / shampoo gebruiken? Er staat nergens echt termijn op. Ik denk nu maar gewoon totdat die twee tubes die ik mee kreeg op zijn?
Tot je korstenvrij bent en vanaf drie weken mag je terug je gebruikelijke shampoo gebruiken. Minoxidil, curegen of iets dergelijks pas vanaf 4 weken.
__________________
Sinds 8/10/2014:
2 x per dag Minoxidil 2%=>gestopt wegens hevige bijwerkingen
Elke dag Revita shampoo
Multi vitamine
Zink tabletten
False Daisy 2 tabs daags=>gestart op 2-02-2015=>gestopt
MSM 2 tabs daags=>gestart op 16-03-2015
Saw Palmetto=>gestart op 16-03-2015=>gestopt
Curegen=>gestart op 01-06-2015=>gestopt
09-09-2014 fue 2820 grafts bij Esteworld
5 x 2u fitness per week
Revita Core conditioner=>gestart op 20-11-2015=>gestopt
Essengen 6 plus=> gestart op 10-06-21
M. Hayden is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2015, 15:47   #21
HAUSa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2015
Berichten: 21
Geslacht:
Dag 6 na de HT! Gisteren teruggevlogen naar Nederland, fijn om weer thuis te zijn. Al met al ben ik wel blij dat ik de beslissing had gemaakt om drie extra nachten bij te boeken. Mijn hoofd was tot rust gekomen, donor al aardig geheeld. Heb me tijdens het reizen nergens zorgen over gemaakt.

Zojuist heb ik weer 30 minuten met die lotion op mijn hoofd gezeten en het daarna afgespoeld. Nu is er geen ontkomen meer aan: alle korstjes zitten los en als er een zuchtje wind door mijn "haar" gaat, vliegen ze in het rond. Ik ben nu nagenoeg kortjesloos.

Als ik voor de spiegel een flinke lamp op mijn hoofd zet, zijn allemaal kleine haartjes te zien! Ze voelen ook bij even zacht aan als het bestaande haar dat weer terug aan het groeien is. Wat zonde dat ik over twee weken waarschijnlijk alweer afscheid van ze moet ga nemen... Maar dan kan een paar maanden later het feest echt beginnen!

Bijgevoegd twee foto's in verschillende belichting en eentje van het donorgebied.

Vraagje over shockloss: waar treedt dat op, en wanneer? Duurt het voor de shockloss even lang om weer terug aan te groeien als bij de getransplanteerde haren?
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Schermafbeelding 2015-08-17 om 15.44.17.jpg‎ (43,8 KB, 111x gelezen)
Bestandstype: jpg Schermafbeelding 2015-08-17 om 15.45.40.jpg‎ (31,9 KB, 115x gelezen)
Bestandstype: jpg Schermafbeelding 2015-08-17 om 14.57.59.jpg‎ (88,3 KB, 109x gelezen)
HAUSa is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2015, 16:53   #22
hvk1987
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Berichten: 216
Na 6 dagen al korst vrij dat lijkt me niet goed. Ik mocht er de eerste 6 dagen niet eens aan zitten van de dokter. Sterker nog. De eerste 8 dagen niet.
hvk1987 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2015, 17:04   #23
Crazy9
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Berichten: 336
Bij mij pas op dag 15 dat ze weg waren


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hvk1987 Bekijk bericht
Na 6 dagen al korst vrij dat lijkt me niet goed. Ik mocht er de eerste 6 dagen niet eens aan zitten van de dokter. Sterker nog. De eerste 8 dagen niet.
Crazy9 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2015, 19:47   #24
Hair91
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 augustus 2015
Berichten: 32
Geslacht:
Waarom is dit niet goed?

Ik zit nu op dag 7, de korsten op het donorgebied zijn nagenoeg weg, alleen ziet het nog wat rood. Op het transplantatiegebied zijn er voor de eerste keer bij het wassen een hoop korsten afgespoeld. Maar het is zeker nog niet korstenvrij. Komende woensdag (dag 9 na HT) mocht ik een grondige wasbeurt doen, wrijven en ervoor zorgen dat alle korsten er af zijn.
Hair91 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2015, 21:34   #25
kalekop28
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 december 2014
Berichten: 579
Geslacht:
@m.hayden

Hoeveel artsen werken er nu bij esteworld en zijn die allemaal even goed? Of moet je het treffen wat betreft arts. Heb je bv de kans om te kiezen bij welke arts je de transplantatie wil gaan doen?

In mijn persoonlijke omgeving kom ik toch veel mensen tegen die tevreden zijn in esteworld, ook de resultaten die we op haarweb zien zijn zeker niet slecht. Dat zijn echter wel vaak de mensen die kale plekken aanpakken, hoe succesvol zijn ze met verdichting? Toch een punt waar denk ik veel artsen niet aan willen beginnen, hoe doet esteworld het wat dat betreft?

Laatst gewijzigd door kalekop28; 17 augustus 2015 om 21:37
kalekop28 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2015, 21:35   #26
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Het is prima hoor. Ik was bij mijn tweede ingreep na 3 dagen al alle korstjes kwijt. Zolang je het maar niet forceert.

Nu is het even afwachten. Waarschijnlijk vallen je getransplanteerde haren na komend weekend uit.

Shockloss treedt meestal direct op. Oftewel, je haren krijgen een dreun en houden op met groeien. Een week of 2 later zijn ze uit de schacht geduwd en vallen ze dus uit. Nog eens een week of 6 later beginnen ze terug te groeien. Meestal wel eerder dan dat de getransplanteerde haren beginnen terug te groeien.

Na een transplantatie heb je de eerste twee weken een beetje een gevoel hoe het kan gaan worden. Daarna raak je alles kwijt plus, als je pech hebt, nog extra haren door shockloss. Zo tussen 3 weken en 2 maanden ben je op z'n allerkaalst. Doorbijten dus. Daarna groeit het shocklosshaar weer terug en een maand of 2 later komen ook de transplantaten op.

Meestal begint rond 6 maanden wel een aardige bos zichtbaar te worden. Met een jaar heb je wel je eindresultaat.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 18 augustus 2015, 10:20   #27
Hair91
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 augustus 2015
Berichten: 32
Geslacht:
In hoeveel procent van de gevallen treedt shock loss niet op?
Treedt shock loss op over gans het hoofd? Of is het enkel in de buurt van waar de getransplanteerde haren zitten en het donorgebied?
Hoe kan je je haar het best doen? Ik dacht om de eerste twee maanden met gemillimeterd haar rond te lopen. Staat niet eens zo slecht, maar de eerste drie maand mag ik er niet met de tondeuse over, waarom is dat eigenlijk?
Hair91 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 augustus 2015, 11:50   #28
hvk1987
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Berichten: 216
Shockloss kan optreden bij de donor en het ontvangstgebied en vlak daaromheen.
hvk1987 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 augustus 2015, 13:04   #29
M. Hayden
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2012
Locatie: Woumen, België
Berichten: 1.068
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hair91 Bekijk bericht
In hoeveel procent van de gevallen treedt shock loss niet op?
Treedt shock loss op over gans het hoofd? Of is het enkel in de buurt van waar de getransplanteerde haren zitten en het donorgebied?
Hoe kan je je haar het best doen? Ik dacht om de eerste twee maanden met gemillimeterd haar rond te lopen. Staat niet eens zo slecht, maar de eerste drie maand mag ik er niet met de tondeuse over, waarom is dat eigenlijk?
Je mag al vroeger een tondeuze gebruike maar niet bloot op de huid, je moet zo'n opzetkammetje gebruiken. Dit omdat de huid nog broos is en je met een scherpe tondeuze je en grafts zou kunnen beschadigen. Shock loss kan optreden in het transplant gebied maar ook vaak in het donorgebied. Een percentage op kleven is moeilijk, ik zou durven zeggen dat 1 op 3 er last van heeft. Maar in 99% is dit tijdelijke shock loss. Ik had shock loss in het transplant gebied wat ervoor zorgde dat ik de eerste twee maanden kaler was dan voor mijn ht Na drie maanden trok dit terug bij.
__________________
Sinds 8/10/2014:
2 x per dag Minoxidil 2%=>gestopt wegens hevige bijwerkingen
Elke dag Revita shampoo
Multi vitamine
Zink tabletten
False Daisy 2 tabs daags=>gestart op 2-02-2015=>gestopt
MSM 2 tabs daags=>gestart op 16-03-2015
Saw Palmetto=>gestart op 16-03-2015=>gestopt
Curegen=>gestart op 01-06-2015=>gestopt
09-09-2014 fue 2820 grafts bij Esteworld
5 x 2u fitness per week
Revita Core conditioner=>gestart op 20-11-2015=>gestopt
Essengen 6 plus=> gestart op 10-06-21
M. Hayden is offline   Met citaat reageren
Oud 19 augustus 2015, 13:14   #30
Pie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 augustus 2015
Berichten: 14
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door M. Hayden Bekijk bericht
Je mag al vroeger een tondeuze gebruike maar niet bloot op de huid, je moet zo'n opzetkammetje gebruiken. Dit omdat de huid nog broos is en je met een scherpe tondeuze je en grafts zou kunnen beschadigen. Shock loss kan optreden in het transplant gebied maar ook vaak in het donorgebied. Een percentage op kleven is moeilijk, ik zou durven zeggen dat 1 op 3 er last van heeft. Maar in 99% is dit tijdelijke shock loss. Ik had shock loss in het transplant gebied wat ervoor zorgde dat ik de eerste twee maanden kaler was dan voor mijn ht Na drie maanden trok dit terug bij.
Dag Wouter,

Zie dat je ook Belg bent. Zou je mij wat meer info kunnen geven over je transplantatie? Prijs, resultaat? Hou oud ben je?
Pie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.