Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 31 oktober 2005, 15:13   #1
goedie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 augustus 2005
Berichten: 47
welk regime past het best bij mij ?

ik ben 20 jaar en heb al een NW2 A
mijn volledige haarlijn is al 5cm teruggetrokken.
(achteraan is alles nog OK , al heb ik over heel mijn hoofd wel heel dunne haren)
ik wil mijn haarlijn zo snel mogelijk terug naar voor brengen.
nu is mijn vraag welk regime ik het best zou beginnen.

ik heb gehoord dat finasteride de haarlijn verpest. Dus durf ik hiermee niet te beginnen. Michien is dit een fabeltje.

ik heb ook gedacht aan minox - maar dit vermindert de DHT dan weer niet.

3e oplossing is michien Saw Palmetto - Al is dit niet getest.

...

Kunnen jullie me aan de hand van deze info een goed regime aanbevelen. Ik wil dus vooral mijn haarlijn ( niet enkel inhammen ) naar voor brengen. Als dat niet zou lukken zal ik me tevreden stellen met stabilisatie van de haarlijn. Maar ik wil dan wel een regime waarvan ik weet dat het mijn haarlijn stabiliseert.

Alvast bedankt voor jullie reacties...!
goedie is offline   Met citaat reageren
Oud 31 oktober 2005, 16:56   #2
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
fina zorgt in de meeste gevallen voor stabilisatie. haaruitval zal dus gestopt worden. hergroei met fina blijft altijd een kwestie van een beetje geluk hebben. er word beweerd dat je soms tijdelijk wat meer uitval hebt door fina (shedden) maar dan groeien er later wel betere haren voor terug.

minoxidil is ook een middel waarmee je meer kans maakt op hergroei.
je moet wel ff een goede minoxidil hebben (dr. lee). 5% schijnt goed te werken en meest gebruikt. je moet dit echter wel je hele leven 2x per dag aanbrengen en als je stopt verlies je je herwonnen minoxharen.

daarnaast is het wassen van je haren met rooscure aan te raden. schijnt ook een positieve werking op je haar te hebben en het haar op de duur 10% dikker te maken.

saw palmetto is wetenschappelijk niet bewezen als haargroeimiddel dus daar zou ik niet je regime op basseren.

als je al 5 cm terugtrek heb zou ik iig fina (proscar of propecia) gaan slikken en rooscure gaan gebruiken. wanneer jij de tijd en de moeite wilt nemen voor minoxidl zou ik dat ook doen.

fina-minox-rooscure is een van de beste combo's die er is.
__________________
intern:
-propecia (1 mg finasteride) 21-9-2005-> 21-01-2006 proscar (1,25 mg Fina)
-vitaminen en mineralen augustus 2005

extern:
-rooscure
-Alpecin Caffein shampoo C1 (gestopt)
-Tricomin copper peptides (shampoo+cond) (gestopt)
-tricomin copper peptides therapys spray (elke avond inhammen)
verder:
gezondere levenstijl:
-meer groente/fruit/vis
-sporten
-gestopt met roken op 14/07/2006 --> al weer een jaar aan de peuk
Status:
Stabiel+langzaam verbetering



ray is offline   Met citaat reageren
Oud 31 oktober 2005, 23:41   #3
Q'modo
klokluider v/d Notr'inham
 
Q'modo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2005
Berichten: 113
vraagje:
Als je nu ineens zou beginnen met een regime zoals hier wordt voorgesteld, zou het dan om het risico van shedding te verminderen het best zijn om met enige tussenposen de middelen één voor één te introduceren in je regime of gewoon direct met alles er vol tegenaan te gaan?

Het regime dat Darkster aanraadt lijkt mij ook een hele hoge kans te hebben effectief te zijn. Goedie, kijk wel ff naar de mogelijke (lange termijn) bijwerkingen van met name fina voordat je het gaat gebruiken.
Q'modo is offline   Met citaat reageren
Oud 1 november 2005, 07:12   #4
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Q'modo
vraagje:
Als je nu ineens zou beginnen met een regime zoals hier wordt voorgesteld, zou het dan om het risico van shedding te verminderen het best zijn om met enige tussenposen de middelen één voor één te introduceren in je regime of gewoon direct met alles er vol tegenaan te gaan?
Hangt denk ik een beetje af van hoe snel je AGA zich manifesteert en hoeveel vertrouwen je hebt in de middelen.

Als het langzaam gaat kun je misschien beter met 1 middel beginnen en dan na een jaar het effect evalueren en een volgend middel aan je regime toevoegen. Dan heb je in ieder geval een beter beeld of zo'n middel iets toevoegt. En misschien ben je al tevreden met het resultaat van dat ene middel en spaar je je een hoop rompslomp en kosten voor de verdere toekomst uit.

Bovendien weet je -in het zeldzame geval dat je slecht reageert of dat er serieuze bijwerkingen zijn- ook door welk middel het komt en hoef je niet met je hele regime te stoppen. Dit laatste pleit denk ik ook voor tussenpozen, al hoeven die dan geen jaar te zijn.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Regime vermelden in signature SjonKanon Suggesties en feedback 4 5 mei 2004 17:27
Aanmerkingen op iemand z`n regime thread Henk21 Medicijnen/haargroeimiddelen 30 13 april 2004 11:02
Welk middel heeft je het meest geholpen!? Henk21 Medicijnen/haargroeimiddelen 4 29 januari 2004 15:33
Pindakaas Regime Raymond79 Medicijnen/haargroeimiddelen 1 13 oktober 2003 16:46


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:40.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.