Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Overige (haar)discussies - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 11 januari 2011, 21:51   #1
K.A.
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 januari 2011
Berichten: 2
Exclamation Schadevergoeding

Beste allemaal!
Nu hebben we allen wel eens meegemaakt dat er een eigendom van een klant of eigen kleding vuil is gemaakt met verf of blondeer...
Ik zit met het volgende probleem:
Er is vorige week een klant in de salon geweest wiens tas á 300,- vuil is gemaakt met verf. Het zijn twee stipjes van een oppervlakte van de helft van een pinknagel.
Na overleg is aangeboden na het zien van de originele bon van de tas dat de dame de tas af kan staan voor de verzekering en hem dan cash vergoed krijgt.
Helaas is de tas niet meer leverbaar en wilt ze hem graag houden, wij hebben daaarop aangeboden voor € 300,- euro aan behandelingen in de salon op account te zetten. Dan kan ze hem nog mooi houden en toch iets vergoed krijgen.

Nu wordt er van haar kant gedreigd met juridische stappen. Ze staat er op dat de tas volledig vergoed wordt en ze hem mag houden gezien de vlekjes er niet uit kunnen.
Ben ik nu raar of is deze dame uit op een forse schadevergoeding van ons?
Ze gaf ook al aan naar de kappersbranche te gaan indien wij niet akkoord gaan. Het doet me zeer dat een klant, geen vaste danwel, zo gemeen kan zijn en wil proberen ons in een kwaad daglicht te stellen!

Wat vinden jullie??
Liefs
K.A.
K.A. is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2011, 22:08   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door K.A. Bekijk bericht
Beste allemaal!
Nu hebben we allen wel eens meegemaakt dat er een eigendom van een klant of eigen kleding vuil is gemaakt met verf of blondeer...
Ik zit met het volgende probleem:
Er is vorige week een klant in de salon geweest wiens tas á 300,- vuil is gemaakt met verf. Het zijn twee stipjes van een oppervlakte van de helft van een pinknagel.
Na overleg is aangeboden na het zien van de originele bon van de tas dat de dame de tas af kan staan voor de verzekering en hem dan cash vergoed krijgt.
Helaas is de tas niet meer leverbaar en wilt ze hem graag houden, wij hebben daaarop aangeboden voor € 300,- euro aan behandelingen in de salon op account te zetten. Dan kan ze hem nog mooi houden en toch iets vergoed krijgen.

Nu wordt er van haar kant gedreigd met juridische stappen. Ze staat er op dat de tas volledig vergoed wordt en ze hem mag houden gezien de vlekjes er niet uit kunnen.
Ben ik nu raar of is deze dame uit op een forse schadevergoeding van ons?
Ze gaf ook al aan naar de kappersbranche te gaan indien wij niet akkoord gaan. Het doet me zeer dat een klant, geen vaste danwel, zo gemeen kan zijn en wil proberen ons in een kwaad daglicht te stellen!

Wat vinden jullie??
Liefs
K.A.
Heel lastig, K.A. Ik heb zo gauw geen gouden idee of zo. Het eerste wat ik wel dacht was 'tas volledig vergoed en toch de tas ook zelf houden? '... als de tas nog zo toonbaar is dat ze hem graag wil houden, dan heeft die tas nog waarde voor haar.

Overigens, is dit niet gewoon een kwestie voor jullie eigen aansprakelijkheidsverzekering? Laat die de afwikkeling doen en ga er niet zelf tussen zitten.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2011, 22:15   #3
K.A.
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 januari 2011
Berichten: 2
Klopt ik ga morgen contact opnemen met de verzekering om dit verder af te wikkelen.
Ik heb er gewoon een erg naar gevoel bij dat deze dame gewoon een luxe salon uit wilt melken... Is misschien niet aardig om te zeggen maar vaak krijg je zo'n gevoel door de manier van doen van zo'n persoon.
Het lijkt me raar als ze tas mag houden gezien er maar 1/1000 van de tas beschadigd is. Als iemand een deuk in het portier van mijn auto rijd krijg ik ook slechts een nieuw portier vergoed en niet de hele auto.
K.A. is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2011, 22:48   #4
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Daarom, voor een deuk in je portier krijg je niet de nieuwwaarde van je auto terwijl je de oude mag houden omdat het model niet meer te koop is ....

Door zelf de zaak af te willen wikkelen stel je je heel kwetsbaar op. Heel klantvriendelijk en met goede vertrouwde vaste klanten misschien ook verstandig. Maar sommige mensen zijn er nu eenmaal op uit om het onderste uit de kan te halen, soms opgehitst door het thuisfront. Laat de verzekering het verder afhandelen, die heb je niet voor niks. En zij hakken vaker met het bijltje en ze zijn veel weerbaarder (niet onder druk te zetten) omdat ze meer op afstand staan. En als de klant ontevreden is, dan is dat ook de partij waarop ze boos kan worden.

En voor je eigen gemoedsrust zou je de verzekeringsmaatschappij kunnen vragen of ze een seintje geven als de zaak wat hun betreft is afgerond. Op dat moment kun je altijd nog de mevrouw een tegoedbon geven voor 25 euro met een briefje dat de verzekeringmaatschappij aangaf dat de zaak is afgerond, dat je hoopt dat de afwikkeling voor haar bevredigend is verlopen en dat je hoopt haar ook in de toekomst weer als klant te mogen verwelkomen. Niks meer.

Ongelukjes kunnen gebeuren en dit soort ongelukjes zeggen totaal niks over jullie dienstverlening. Je branche-organisatie kan echt totaal niks met een klacht van deze mevrouw, dus met zo'n dreigement hoef je niks te doen.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:50.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.