Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 20 maart 2006, 20:57   #1
Toolman
Tim the Toolman
 
Geregistreerd: 20 maart 2006
Locatie: Noord Nederland
Berichten: 12
Talking Sinds 1 maand haaruitval, advies?

Hallo

Ik ben nieuw hier. Even in het kort: man, 38 jaar, sinds 6 jaar diabetes, verder erg gezond, niet rokend, veel sporten. Heb middellang blond haar. Al mijn kappers hebben altijd verteld dat ik niet snel kaal zou worden gezien mijn dichte inplant. Geen kaalheid in beide kanten van de familie. Op mijn leeftijd uiteraard wel een klein beetje inhammen en licht terugwijkende haargrens, maar prima voor mijn leeftijd. Ik heb vorig jaar een burnout gehad, veel stress, maar ben sinds begin dit jaar weer helemaal topfit.

Een maand geleden begon ik meer haar in het doucheputje te ontdekken, was mijn haar steeds steeds in model te brengen en heb ik sinds een paar dagen een branderig gevoel aan voorkant van de schedel en beetje op voorhoofd. Schat dat ik 50 haren per dag verlies. Niet heel extreem maar wel ten opzichte van wat het was, ik zie de dichtheid bij de haargrens dunner worden.

Ik ben vandaag begonnen met wassen met RoosCure. Gebruik sinds week Bioscalin elixer en lotion en Acacia Collageen spray van Guhl om te stylen.

Hebben mensen ervaring met haaruitval niet tijdens maar na burnout? Haaruitval in combinatie met diabetes? Misschien ziet iemand andere aanknopingspunten? Wat te doen? Wanneer wordt het tijd voor dermatoloog?

Ik wil graag op tijd ingrijpen. Ik ben nu nog hopelijk op tijd voordat het erger wordt. Je advies wordt gewaardeerd.

Bedankt alvast!
Toolman is offline   Met citaat reageren
Oud 20 maart 2006, 22:24   #2
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Diabetes en vooral insuline kan te maken hebben met haaruival, maar daar weet men nog niet genoeg over. Verder zou ik eerst goed kijken of je wel echt haarverlies hebt in de vorm van AGA. Verder is een afspraak maken met je huisarts of dermatoloog nooit verkeerd in dit soort zaken. Maar zoals je al zegt heeft niemand in je familie last van kaalheid, dus de kans is wel klein dat jij het krijgt, maar de kans is er wel. Houdt het goed in de gaten en maak een afspraak.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2006, 02:01   #3
haarmens2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 januari 2006
Berichten: 162
Ik zie trouwens de relatie niet tussen dichte inplant en niet kaal worden..volgens mij heb ik genoeg mensen gezien met vrij dichte plant maar toch kaal worden.
haarmens2 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2006, 09:55   #4
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
toolman

Zou mbt dat branderige gevoel en haarverlies toch ff naar dokter, liefst dermatoloog gaan.

kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2006, 14:46   #5
flappie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2005
Berichten: 494
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door haarmens2
Ik zie trouwens de relatie niet tussen dichte inplant en niet kaal worden..volgens mij heb ik genoeg mensen gezien met vrij dichte plant maar toch kaal worden.
Ik meld me . Vrij dichte inplant, alleen 't wil ni echt blijven zitten bij de inhammen..
__________________
Regime
0,5 mg Dutasteride caps | sinds 16 mei 2006

Status
Rechterinham inmiddels ook al aangetast. Linkerinham al aardig richting NW2. Vooral diffuus haaruitval bij beide inhammen.
Begonnen aan duta omdat fina geen/weinig effect had.
flappie is offline   Met citaat reageren
Oud 22 maart 2006, 01:13   #6
laurens7
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 februari 2006
Berichten: 46
idd,ik had ooit ook superveel haar,bij de kapper dunde ze dat bij elke beurt uit, ik ga niet meer naar de kapper sinds 4-5jaar,een echte hekel aan die bruuten(was altijd pijnlijk,overgevoelig).Sinds ik minoxidil neem,geen last meer van overgevoelig haar,zonder krijg ik ook makkelijk jeuk.

Kies een goede determatoloog! niet zo een waar ze 1minuut naar je haar kijken en dan een product voorschrijven.Ik ga naar mijn huisarts voor voorschriften minox,daar heb ik tenminste de indruk dat ik serieus genomen wordt en wordt ik goed ingelicht (de dermatoloog had mij niet verteld hoe ik minoxidil moest gebruiken,...)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door haarmens2
Ik zie trouwens de relatie niet tussen dichte inplant en niet kaal worden..volgens mij heb ik genoeg mensen gezien met vrij dichte plant maar toch kaal worden.
__________________
dé oplossing!
http://www.haarweb.nl/forum/showthre...4432#post94432
laurens7 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 maart 2006, 22:27   #7
Toolman
Tim the Toolman
 
Geregistreerd: 20 maart 2006
Locatie: Noord Nederland
Berichten: 12
Thanx!

Bedankt voor jullie reacties tot nu toe!
Toolman is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Help haaruitval advies nasty Haarproblemen bij vrouwen 0 1 augustus 2005 14:17
Advies gevraagd Michelv Chirurgische behandelingen 41 3 juni 2005 15:41
Advies gevraagd van kenners!!! hair81 Chirurgische behandelingen 1 20 maart 2005 13:48
Graag advies.. MikeSpike AGA - Algemeen 4 19 november 2004 10:43
Advies / antwoord lex AGA - Algemeen 7 12 februari 2004 18:57


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:04.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.