Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 12 februari 2015, 12:33   #1
Nokket
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2014
Berichten: 54
Geslacht:
Question Fina bijwerkingen

Hallo allemaal,

Ik heb nu op recept van de dermatoloog 5mg Fina gekregen die ik moet vierendelen naar 1,25mg per dag. Ik slik dit nu 3 dagen (vandaag is de 3e dag, 2 uurtjes geleden ingenomen).

Kán het zijn dat ik (lichte) bijwerkingen ondervind? Of zit dit 'tussen mn oren'. Het gaat om het volgende:

Zodra ik de eerste keer fina nam werd ik ontzettend moe en heb eerst een tijd gewoon voor me uit zitten staren, hele dag flink veel energie gehad en eigenlijk een uurtje nadat ik fina in nam compleet ingekakt en gewoon vanaf 18:30u tot 22:00u liggen slapen, en dat is echt niets voor mij? Tegelijkertijd slaap ik een stuk slechter.

Omdat ik veel lees over bijwerkingen mbt tot het mannelijk geslachts 'instrument' heb ik deze de afgelopen 3 dagen 'getest' of ik veranderingen merkte. Eerst als ik ejaculeerde kwam er erg veel uit en met erg veel kracht en op moment is het een beetje (niet weinig, maar voor mijn doen een heel stuk minder) en het komt er totaal niet meer met kracht uit, eerder in tegendeel. De erectie lijkt ook iets moeilijker tot stand te komen en wat minder in kracht. Daarnaast heb ik af en toe een beetje een zeurend gevoel in m'n ballen. Het is niet dat dit laatste nu extra opvalt omdat ik fina slik en er eerder nooit op lette, ik heb daar nooit wat gevoeld en nu dus wel, daarom valt het op.

Nu zijn mijn vragen 1) is dit uberhaupt, op deze termijn mogelijk? 2) kan dit inderdaad door de fina komen? 3) mocht dit het geval zijn, en ik merk dit al na 3 dagen, is het dan verstandig om de behandeling voort te zetten?

Ter verdere informatie: ik ben 20 en wil later graag nog kinderen!
Ik heb verder (nog) geen andere bijwerkingen gehad.

En een compleet andere vraag: De komende 5 dagen zijn natuurlijk de leukste 5 dagen van het jaar (hier tenminste!): Carnaval! Dat wil zeggen dus heel veel, heel, heel veel alcohol (in mijn geval dan). Nu zijn medicijnen en alcohol natuurlijk nooit een goede combi, maar kan ik fina gewoon door blijven slikken of beter even stoppen?

Thanks!
__________________
3000mg MSM 1x daags
1.25mg Finasteride 1x daags
1ml Minoxdil 5% 1x daags
Nanoxidil 5% 1x daags

Laatst gewijzigd door Nokket; 12 februari 2015 om 15:08
Nokket is offline   Met citaat reageren
Oud 12 februari 2015, 16:22   #2
anijs
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2006
Berichten: 61
Ik gebruik het nu ook een week en heb ook die zeurende pijn in de ballen maar ga me er nog niet te druk in maken. Erecties ook meteen veel minder maar dat zal hopelijk wel over gaan met de tijd.
__________________
Finasteride 1,25mg p/d: april 2015 - heden
anijs is offline   Met citaat reageren
Oud 12 februari 2015, 17:33   #3
inter
HaarWeb lid
 
inter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2014
Berichten: 179
Geslacht:
Die zeurende pijn in je ballen trekken vanzelf weer weg, bij mij althans.
Je moet je er niet zo druk om maken haha.
Je sperma kan in inderdaad wateriger worden daar had ik ook last van.
Nu niet meer dus dat kan blijkbaar ook weer weg gaan (helaas).
inter is offline   Met citaat reageren
Oud 15 februari 2015, 15:03   #4
aaron
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 november 2013
Berichten: 71
Pijn in de ballen erectie minder...pijn in de ballen mensen. De ballen waar de mannelijkheid zit...en toch doorgaan echt ziek dit hahahahhaaa. Wat denk je dat je ballen zomaar pijn doen en je piemeltje zomaar slappe sliertje wordt
aaron is offline   Met citaat reageren
Oud 15 februari 2015, 21:02   #5
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aaron Bekijk bericht
Pijn in de ballen erectie minder...pijn in de ballen mensen. De ballen waar de mannelijkheid zit...en toch doorgaan echt ziek dit hahahahhaaa. Wat denk je dat je ballen zomaar pijn doen en je piemeltje zomaar slappe sliertje wordt
Aaron, reageer aub even normaal. Mannelijke kaalheid is voor veel mensen een psychologisch probleem. Bijwerkingen is geen zekerheid dat je ze krijgt. Laat mensen het proberen..
themen is offline   Met citaat reageren
Oud 15 februari 2015, 22:40   #6
aaron
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 november 2013
Berichten: 71
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door themen Bekijk bericht
Aaron, reageer aub even normaal. Mannelijke kaalheid is voor veel mensen een psychologisch probleem. Bijwerkingen is geen zekerheid dat je ze krijgt. Laat mensen het proberen..
Laat mensen het proberen PRIMA. Maar vermeld ook de EVENTUELE bijwerkingen zoals slap piemeltje, minder libido en onvruchtbaarheid. Wel zo eerlijk
aaron is offline   Met citaat reageren
Oud 16 februari 2015, 06:48   #7
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Als je terugleest, dan zie je dat mensen vrijwel altijd wordt aangeraden om zich verder te verdiepen in de middelen, omdat het serieuze medicijnen zijn en omdat er een kans is op serieuze bijwerkingen.

Ik vind het persoonlijk onzin om bij alles steeds maar weer alle mogelijke bijwerkingen op te sommen die een enkeling kan treffen. Lees wat dat betreft de bijsluiter maar. Het Haarwoordenboekje.

Ik ga dalijk op de fiets naar mijn werk. Met kans op een lekke band, schaafwonden, gebroken ledematen, hersenletsel, ernstige onderkoeling of zelfs de dood. Maar waarschijnlijk wordt het net als altijd een rustig ritje.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 16 februari 2015, 09:11   #8
aaron
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 november 2013
Berichten: 71
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Als je terugleest, dan zie je dat mensen vrijwel altijd wordt aangeraden om zich verder te verdiepen in de middelen, omdat het serieuze medicijnen zijn en omdat er een kans is op serieuze bijwerkingen.

Ik vind het persoonlijk onzin om bij alles steeds maar weer alle mogelijke bijwerkingen op te sommen die een enkeling kan treffen. Lees wat dat betreft de bijsluiter maar. Het Haarwoordenboekje.

Ik ga dalijk op de fiets naar mijn werk. Met kans op een lekke band, schaafwonden, gebroken ledematen, hersenletsel, ernstige onderkoeling of zelfs de dood. Maar waarschijnlijk wordt het net als altijd een rustig ritje.
goeie vergelijking
aaron is offline   Met citaat reageren
Oud 16 februari 2015, 16:41   #9
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aaron Bekijk bericht
goeie vergelijking
Nee, het is een heeeel andere vergelijking. En ja, wat AnthonieH bedoeld snap jij ook. Mensen zijn zich écht wel bewust van bijwerkingen. En ja, sommige worden zo wanhopig dat ze het gewoon gebruiken zonder zich te verdiepen in bijwerkingen. Maar dat wil absoluut NIET zeggen dat het hier op het forum wordt ontweken. In werkelijk elk topic wat gerelateerd is aan Fina word gesproken over bijwerkingen.

Dus het is zeker eerlijk wat hier gebeurd. Informatie genoeg. Wat de gebruiker er mee doet, is zijn of haar verantwoording. Lees je om de mogelijke bijwerkingen heen.....prima. Maar het word op dit forum zeer zeker niet verdoezeld.
themen is offline   Met citaat reageren
Oud 18 februari 2015, 13:32   #10
Nokket
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2014
Berichten: 54
Geslacht:
Ik moet zeggen de 'pijn' is helemaal weg, heb daar echt geen last meer van gehad. Erectie is ietsje minder, maar hij 'werkt' nog gewoon. Libido misschien ietsje lager maar dat is opzich niet zo'n probleem gezien het feit dat die voor Fina echt achterlijk hoog was in mijn ogen.

Alleen uit bovenstaande reacties kan ik nou niet helemaal opmaken of dat jullie het doorgaan met fina mij aan of afraden?
__________________
3000mg MSM 1x daags
1.25mg Finasteride 1x daags
1ml Minoxdil 5% 1x daags
Nanoxidil 5% 1x daags
Nokket is offline   Met citaat reageren
Oud 18 februari 2015, 15:32   #11
jordinho10
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2012
Berichten: 38
Ik gebruik ondertussen al 3 jaar fina en ben er nu 26.
Heel wat vrienden voelen zich ondertussen ook wel onzeker over hun haarstatus maar durven, door de potentiële bijwerkingen, er zelf niet aan te beginnen.
Ik was een tijdje geleden al zinnens om een update te komen geven over m'n finagebruik, dus doe ik het ineens maar in deze thread.
Net als jullie had ik in het begin wel kleine gewaarwordingen maar die verdwenen al heel snel. Na 3 jaar fina merk ik wel dat sneller gewicht aankom, maar da's dan ook meteen alles.
IMO kan je als je twijfelt altijd fina proberen, en voel je na een maand nog steeds die initiële problemen of voel je je er niet 100% gerust bij, laat het dan voor wat het is.
De vrienden waar ik over sprak gaan van 19j tot 30j.
Sommigen vloeken dat ze er nooit aan begonnen zijn, anderen hebben de haarstrijdbijl begraven en een grote groep twijfelt aan fina.
Mijn originele foto's van 2.5 jaar terug staan hier ergens in een BDD thread voor de geïnteresseerden.
Ik voeg even wat updatefoto's bij deze post als leidraad voor het verhaal .
(3 haarlijnfoto's en 1 zoals ik het meestal draag)
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg lj3.JPG‎ (35,8 KB, 58x gelezen)
Bestandstype: jpg lj2.JPG‎ (42,2 KB, 50x gelezen)
Bestandstype: jpg lj4.JPG‎ (25,2 KB, 43x gelezen)
Bestandstype: jpg lj1.JPG‎ (26,6 KB, 55x gelezen)
jordinho10 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 februari 2015, 17:07   #12
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Jordinho, dat ziet er klasse uit man! Daarmee kan je een mooie meid scoren
Bedankt dat je die foto`s deelt!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aaron Bekijk bericht
Pijn in de ballen erectie minder...pijn in de ballen mensen. De ballen waar de mannelijkheid zit...en toch doorgaan echt ziek dit hahahahhaaa. Wat denk je dat je ballen zomaar pijn doen en je piemeltje zomaar slappe sliertje wordt
Pijn in een van de ballen is minder geworden sinds een poos na gebruik.
Als ik een lekker ding zie krijg ik een stijve en ik kom een paar keer p dag klaar, net zoals vanaf mijn begintijd toen ik nog kroop, als ik het zo mag stellen. Mijn sperma is geen hele douch, soms een beetje en soms een hoop, net zoals vanaf mijn begintijd toen ik sperma ging produceren, als ik het zo mag stellen.

De ene moment is sperma waterig, de ander moment dikker en weer de ander moment draderig. Tja, zoals bij iedereen..
Misschien dat er na het gebruik van fina daar zeer wordt opgelet en je sneller foutieve oordelen uithaalt.

Nokket, om op je bovenstaande reactie te reageren:
Heel, heel, heeeeeel veel alcohol is nooit ergens goed voor! Je zult het vast wel overleven als je geen gevaarlijke overdosis neemt en je lichaam na het carnaval weer hersteld. Je lichaam is vast meer gewend aan alcohol als je dat vaker drinkt, maar aan alcohol gewend zijn is ook niet gezond. Ik wens je natuurlijk wel een plezierige (en ook een gezonde) carnaval toe

Laatst gewijzigd door 123hallo; 19 februari 2015 om 17:41 Reden: spelfouten
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 19 februari 2015, 17:13   #13
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
moet nog even toevoegen dat ik pijn (met betrekking tot dit) wel een heel overdreven woord vind
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 19 maart 2015, 09:23   #14
Justin69
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 januari 2014
Berichten: 140
Geslacht:
Hoi Nokket,

Was eigenlijk wel benieuwd hoe het er nu voor stond.

Heb je nog last van bijwerkingen of was er spraken van het nocebo-effect?
__________________
Huidig:
17-09-2015 Regenepure DR Shampoo
17-09-2015 Regenepure Intense Biotin Conditioner
05-02-2015 Foligain.P5 Minoxidil 5%
01-01-2015 Regenepure Capules & Foligain Capsules [Om de dag]

Gestopt:
19-03-2015 - 31-12-2015 Finasteride 1,25mg
17-01-2014 - 26-03-2014 Minoxidil 2% Apotheek
26-03-2014 - 05-02-2015 Minoxidil 5% Spectral.UHP
27-03-2014 - 17-09-2015 Revita Shampoo
15-05-2014 - 17-09-2015 Revita.COR Conditioner
Justin69 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:14.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.