Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 24 maart 2015, 19:32   #1
failly
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 maart 2015
Berichten: 10
Geslacht:
Question Vragen over finasteride

Hallo allemaal,

Dit is mijn eerste berichtje op dit forum. Ik zit met een aantal vragen en ik denk dat hier de juiste mensen zitten.

Ik ben 20 jaar en ik heb vrij grote inhammen en erg dun haar. Ik heb een HT overwogen alleen heb ik hier afstand van genomen door de vele leeftijdsgerelateerde waarschuwingen.

Nu ik geen HT meer neem, heb ik besloten om finasteride te nemen. Nu resten mij enkel nog een aantal vragen.
1. Welke middel wordt aangeraden? Ik heb propecia, proscar en andere namen voorbij zien komen, maar heb geen idee wat het verschil is qua effect.
2. Hoeveel milligram raden jullie aan voor een 20 jarige?
3. Is er bij gebruik van propecia/proscar/(...) ook een shedding periode? en vallen de haren na het stoppen van dit middel weer uit?
4. Heeft propecia of minoxidil over het algemeen meer effect?
5. Waar kan ik het goedkoopst bestellen?

Sorry voor de vele vragen. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Groet,
Failly

Laatst gewijzigd door failly; 24 maart 2015 om 19:40
failly is offline   Met citaat reageren
Oud 24 maart 2015, 19:40   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Ik neem aan dat je je goed hebt ingelezen in de werking van het middel. Het blijft serieuze medicatie en er is altijd een kans op bijwerkingen.

Finasteride is finasteride. Propecia is de finasteridepil van Merck met 1 mg. Proscar is de finasteridepil van Merck met 5 mg. De andere pillen zullen finasteridepillen van andere farmaceuten zijn, meestal ook met sterkte 1 of 5 mg.

Je tweede vraag moet je eigenlijk aan je huisarts of dermatoloog stellen. Maar goed, het is een lastige. Ik neig te denken dat je het best kunt beginnen met een lagere dosis (0,5 mg). Als je na een half jaar niks van bijwerkingen hebt gemerkt zou je 1 mg (de standaardhoeveelheid) kunnen proberen. Maar je bent jong en AGA is sterk bij jou ...

Lang niet iedereen heeft een shedding, maar als je het hebt is het meestal ergens tussen 6 weken en 3 maanden. In eerste instantie win je haren doordat de haarcyclus langer wordt. Die winst ben je bij stoppen snel weer kwijt. Verder 'win' je behoud. Je haren worden minder snel aangetast door AGA. Die winst ben je niet kwijt. Maar na stoppen worden je haren wel weer sneller aangetast.

Voor goedkoop moet je even snuffelen in discussies hier op haarweb.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.