Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 27 juni 2013, 14:59   #76
Cory
Green, bold & no worries
 
Cory's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2006
Berichten: 328
Na vier dagen is de hoeveelheid medicijn in het bloed al een stuk hoger, maar waarom ik daar niet tegen kon blijft voorlopig een raadsel. Misschien kan mijn lever het niet aan; wie weet.

Edit: bij Finasteride is de halfwaardetijd 6 uur voor volwassenen, dus van opbouw kan er geen sprake zijn, tenzij mijn lever er echt problemen mee heeft. https://nl.wikipedia.org/wiki/Finasteride
https://en.wikipedia.org/wiki/Finasteride
__________________

Sinds 1-9-2006: Minoxidil 5% (dr Lee), Spironolactone 2%.
Topicals sinds begin 2007 grotendeels vervangen door zelfgemaakt Spiro/Minox topical 3x daags.
Haarstatus: ik heb een heleboel haar nu; geen enkel probleem meer.
Sinds 12-12-2010 toenemende hoofdhuidirritatie door PG. Gewone vochtinbrengende creme of extra wassen helpt goed.
Sinds begin 2012: hernieuwde haaruitval aan de haargrens vermoedelijk wegens stoppen met Spiro (dr Lee levert niet meer).
18 april 2012 Finasteride, oraal, later topisch en op 15 feb 2013 gestopt wegens verdenking van bijwerkingen (bindweefselpijn).
10 maart 2013 haar valt uit.
Inmiddels weer begonnen met fina topisch; haaruitval gestopt.
Mei 2014: alles is weer hersteld en ik ben tevreden.


A chi consiglia non duole il capo


Laatst gewijzigd door Cory; 27 juni 2013 om 15:13
Cory is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2013, 19:29   #77
Lokaal
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juni 2013
Berichten: 9
Ieder lichaam werkt anders natuurlijk. Maar jij gebruikt nu dus geen fina meer?

Btw, ik zit erover te denken om een topic te starten over aanvullende voeding aangezien die in de "Haargroeimiddelen Voor Dummies" (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=10736) erg kort van stuk is.
Hierin kan iedereen dan zijn kennis over voeding in combinatie met haargroei delen met de anders gebruikers,
ik zal dan zo vaak als ik kan de eerste bovenste post updaten zodat gebruikers niet de hele topic hoeven door te spitten.
Zal ik deze in de categorie "Medicijnen/Haargroeimiddelen" posten? (deze dus) Het lijkt mij de beste
Lokaal is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2013, 21:20   #78
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ferry Bekijk bericht
Ik vind wel dat dit forum wel wat kritischer mag kijken naar de relatie (langdurig) Finasteride gebruik en neurologische afwijkingen. Depressie, vergeetachtigheid en andere motorische en cognitieve problemen zijn geconstateerd en de link met het centraal zenuwstelsel is geen fictie. Ik weet dat ik er geen vrienden mee maak hier, de struisvogelpolitiek is met name bij de huidige gebruikers flink aanwezig. Verveet niet dat ik ook een gebruiker van fina ben en gewoon het beste wil voor ons allemaal. Maar het moet wel uitgezocht worden, het is belangrijk genoeg. Ik hoop dat het allemaal toch blijkt mee te vallen, want ik wil Fina graag blijven gebruiken. Cheers!
Wat zou het forum er dan aan kunnen onderzoeken?

Er is een link, dat geloof ik best. Er is onduidelijkheid, dat is zeker. Er is paniek, terecht of onterecht, dat durf ik niet te zeggen. Er is paranoia en achterdocht, want dat hoort bij onze cultuur. Er is onzekerheid, dat is duidelijk ... we zouden helemaal niks te bespreken hebben, behalve vermoedens, theorieën, gedachten en angsten ...

Ik zie het feit dat we er niet continu nogal zinloos over discussiëren vooral als een teken van nuchterheid, niet van struisvogelgedrag. Ik vind het zelf pas discussie waard als zich werkelijk iemand aandient met problemen. Laat de paniek maar over aan de Angelsaksen, die zijn nog veel meer paranoïde dan wij Hollanders
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2013, 00:09   #79
Ferry
HaarWeb lid
 
Ferry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 maart 2013
Berichten: 290
Hey Anthonieh!

Nou gewoon wat meer duiken in het geheel, zoals ik heb gedaan. Van mij appart een bevriende arts vragen naar zijn mening, ik kan nog wel meer dingen bedenken, use your imagination. ;-) Met z'n allen kom je meer te weten, dan de research van één persoon.

En wat is er mis met het bespreken van theoriën, vermoedens en angsten. Het is geen 'zinloze discussie' zoals jij het beschrijft, want het gaat om je gezondheid, dus dat is nooit zinloos. ;-)

Daarnaast is het geen discussie, want ik heb het niet over voor- en tegenstanders, ik probeer meer inzicht te krijgen. Nuchterheid is goed, zolang je kan motiveren waarom je nuchter zou moeten zijn. Of er gevallen binnen dit forum zijn? Er zijn vast wel mensen geweest hier met 'brain fog' verschijnselen, alleen is de link misschien nog niet gelegd, als de theorie klopt tenminste.. Buiten dit forum zijn er iig wel voorbeelden te vinden.

Iets onzekers kunnen uitsluiten is beter dan nuchter zijn voor iets onzekers..



Grtz

Laatst gewijzigd door Ferry; 28 juni 2013 om 00:35
Ferry is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2013, 00:32   #80
tomb10
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 februari 2013
Berichten: 90
Ferry ik snap echt niet wat je wil bereiken hiermee.
Je wil dit op een forum bespreken? Op deze vragen kan een arts nog niet eens antwoord geven. Als er echt duidelijke aanwijzingen zouden zijn dat finasteride voor ernstige problemen zou zorgen, dan zal geen arts het je meer voor schrijven.
Ik denk dat als je finasteride slikt, je van te voren de afweging moet nemen, is het me me waard op bijwerkingen te krijgen? En ook het risico te nemen dat je er over 30 jaar enorm veel spijt van krijgt.
Ik zelf heb besloten het maximaal 6 jaar te gebruiken. Dan ben ik bijna 30, en hopelijk maak ik me dan zorgen over geheel andere dingen. En natuurlijk hoop ik dat er tegen die tijd, behandelingen als histogen of replicel zijn.
Ik snap dat je je druk maakt, maar op een forum zal je echt geen goed antwoord krijgen op je vragen.
tomb10 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2013, 00:55   #81
Ferry
HaarWeb lid
 
Ferry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 maart 2013
Berichten: 290
Tomb bedankt voor je reactie,
Mijn doel is om meer inzicht te krijgen, maar ik ben het met je eens dat het misschien iets te complex is voor een forum. Ik trek gewoon eens de stoute schoenen aan en probeer contact te leggen met een neuroloog. Ik vind het persoonlijk prettig om goed onderzoek naar iets te doen, onzekere factoren uit te kunnen sluiten. Misschien is het idd niet mogelijk, maar ik wil iig op de hoogte zijn van zaken die al wel bekend zijn ;-) Dat artsen het voorschrijven zegt niets, hoeveel anticonceptiepillen zijn er naderhand wel niet ingetrokken. Ach misschien ben ik wel iets te fanatiek haha.
Ferry is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2013, 12:00   #82
Ferry
HaarWeb lid
 
Ferry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 maart 2013
Berichten: 290
Bestian, Nick and others,
Hoe gaat 't bij jullie, alles nog steeds ok? Ik heb geen echte bijwerkingen tot op heden, alleen beetje zeurend gevoel bij me ballen, maar echt pijn doet het niet. Schijnt te liggen aan een iets hoger testosteron gehalte volgens mij.

Grtz
Ferry is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2013, 12:11   #83
napalm
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2013
Berichten: 17
waarschuwing

Hallo beste lezers in deze post. Ik vind het mooi om te horen als jullie een positieve ervaring hebben met Fina of Duta. Zonder mijn visie op jullie te forceren of iemand onnodig bang te maken wil ik toch even mijn verhaal met jullie delen. Dit omdat er blijvende bijwerkingen kunnen optreden na het stoppen van DHT blockers (bijwerkingen die je voorheen niet had en die tot op heden weinig onderzoek hebben gekregen)

Mijn complete verhaal kun je hier lezen: http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=32454

Hopelijk kan ik iemand behoeden voor dezelfde fout die ik heb gemaakt.
napalm is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2013, 12:26   #84
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Het is mooi dat je het je missie hebt gemaakt om anderen te behoeden voor fouten, Napalm, maar dat hoef je niet in iedere discussie te herhalen. Anderen kunnen jouw verhaal meenemen in hun afwegingen.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2013, 14:52   #85
Lokaal
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juni 2013
Berichten: 9
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ferry Bekijk bericht
Bestian, Nick and others,
Hoe gaat 't bij jullie, alles nog steeds ok? Ik heb geen echte bijwerkingen tot op heden, alleen beetje zeurend gevoel bij me ballen, maar echt pijn doet het niet. Schijnt te liggen aan een iets hoger testosteron gehalte volgens mij.

Grtz
Hou het in de gaten, (dat hoef ik waarschijnlijk ook niet te zeggen) ikzelf heb nergens last van nog (dag 5 nu)
Lokaal is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2013, 15:14   #86
Nord
HaarWeb lid
 
Nord's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2012
Berichten: 242
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lokaal Bekijk bericht
Hou het in de gaten, (dat hoef ik waarschijnlijk ook niet te zeggen) ikzelf heb nergens last van nog (dag 5 nu)
Een steek in een van je testikels is normaal, dan weet je dat het werkt. Ik had er 2 weken ongeveer last van daarna verdween het. Gebeurde toen ik 2+ maanden bezig was aan de duta.
__________________
Regime:
- 09-11-2012 0,15 mg dutasteride (gestopt)
- 01-01-2013 2x per week nizoral (gestopt op 2-4-2013)
- 12-01-2013 1x per dag saw palmetto 490 mg (gestopt)
- 21-01-2013 handjevol pompoenpitten elke week (Al een lange tijd mee gestopt)
- 01-03-2013 0,125 mg dutasteride ipv 0,15 mg (Al sinds eind juli mee gestopt))
- 04-04-2013 3 a 4 x per week regenepure shampoo
- 24-04-2013 3 a 4 x per week alpecin dubbel-effect shampoo (gestopt)
- 02-05-2013 2 x per dag capillogain. 'S morgens & 'S avonds 1 mL. (Rond Maart mee gestopt))
- 02-05-2013 1x per dag MSM 5000 mg
- 13-05-2013 1 x per dag Triple Omega 3-6-9 1200 mg (Gebruik ik nauwelijks meer)
- 13-05-2013 1 x per dag Biotine 5000 mg
- 25-07-2013 0,167 mg dutasteride ipv 0,125 mg (Overgegaan op 0,25 mg)
- 23-09-2013 0,5 mm Dermaroller 2x per week (gestopt)
- 01-10-2013 0,25 mg dutasteride (gestopt sinds 2 jaar ongv.)
- 01-10-2013 0,167 mg dutasteride
- 15-7-2020 Vega Omega 3 olie
- 1-1-2020 Revita Shampoo
Nord is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2013, 18:36   #87
Nick1989
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juni 2013
Berichten: 41
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lokaal Bekijk bericht
Hou het in de gaten, (dat hoef ik waarschijnlijk ook niet te zeggen) ikzelf heb nergens last van nog (dag 5 nu)
Ik heb ook nog nergens last van gelukkig (dag 7 nu). Geen libido of erectieproblemen, integendeel zelfs! Het verhaal over PFS doet me echter wel weer twijfelen over het blijven gebruiken van Fina..
Nick1989 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2013, 18:42   #88
Ferry
HaarWeb lid
 
Ferry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 maart 2013
Berichten: 290
@lokaal: fijn dat het allemaal goed gaat man!

@nord: bedankt voor je bericht, het is gelukkig maar een hele lichte pijn. Ik heb vandaag 0,5 gram genomen voor de zekerheid. Misschien dat ik de 1,25 gram stukjes toch ga afbrokkelen zodat de dosis rond de 0.7 gram zit. Het zal misschien de ene dag wat meer of minder zijn, maar dat mag toch niet uitmaken? Of moet de dosis elke dag gelijk zijn. Ik heb ook het gevoel dat ik niet meer zo oversekst ben als ik altijd was, maar dat kan tussen de oren zitten haha.

@nick: mooi! Ja dat heb ik ook hoor, ik heb een haat-liefde relatie met Fina op het moment.
Ferry is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2013, 19:29   #89
Lokaal
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juni 2013
Berichten: 9
Ik denk dat het gewoon heel belangrijk is dat wanneer je besluit ermee te stoppen dat je dit dan gewoon rustig afbouwt en niet in een keer afkapt, dat is natuurlijk allesbehalve goed voor je lichaam en ik kan me voorstellen dat je dan blijvende schade aanricht.
Wat is rustig afbouwen? Tjah, goeie vraag. Hoe langzamer hoe beter is mijn mening.
Lokaal is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2013, 10:14   #90
Nick1989
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juni 2013
Berichten: 41
Zijn er eigenlijk meer mensen die pas begonnen zijn en die over het algemeen geen ochtenderectie meer hebben? Mijn libido is verder prima en ook geen andere (erectie)stoornissen!
Nick1989 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.