Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 11 juli 2014, 09:24   #16
Plant40
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 juni 2014
Berichten: 7
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hairback Bekijk bericht
bij cosmipolis noemden ze dit een triple behandeling.

Mijn litteken achteraan is proper gedaan. Een kleine snee van ongeveer oor tot oor. Ik kan litteken + hoofdlijn later nog altijd laten bijwerken door een fue. Mijn haar is voller maar inderdaad vooraan kon het haar wat dichter bij elkaar gezet zijn. Misschien doordat ze mijn volledige hoofd hebben gedaan dat dit meer uit elkaar is.

een fue is voor mij niet echt een optie omdat ik het zo onzichtbaar als mogelijk wil houden voor mijn omgeving. Plots mijn haar zeer kort zetten is nu nog altijd geen optie. Nu ben ik 20 dagen thuis geweest en niemand heeft iets opgemerkt. Voor mij was is het zeer belangrijk dat niemand iets opmerkt.

Ik kan misschien mis zijn en dat het inderdaad 3600 haartjes zijn.
Viel de pijn mee bij de FUT behandeling? Hoe lang was ongeveer je herstelperiode?
Plant40 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juli 2014, 11:18   #17
hairback
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 januari 2014
Berichten: 7
Geslacht:
Talking

Tijdens de operatie viel de pijn goed mee. Het is nu niet zo dat je niets voelt maar het is zeker te doen. 2 dagen na de operatie was mijn gezicht enorm gezwollen. Ik zag er niet uit. Pijn had ik niet.
De enige pijn die ik kon hebben was toch wel het herstellen van de snee op het achterhoofd. Ik kon niet op mijn rug liggen om te slapen.
Na ongeveer 8 dagen begonnen de korstjes te verdwijnen en dit tot ongeveer 14 dagen na de HT. Daarna blijven er rode plekjes over met hier en daar nog een haartje. Na de operatie was er gevoelloosheid op het achterhoofd. Na een 3 tal maanden begon het gevoel in mijn achterhoofd boven de snee terug te komen. Dit is nog altijd niet volledig terug. Dit kan tot een jaar duren is mij verteld.

Na 3 weken kon ik perfect naar buiten zonder dat het zichtbaar was voor anderen. Ik heb 1 maand vakantie genomen en dat was voldoende.

Er zijn personen op dit forum die altijd op het litteken hameren. Voor mij is dit een bewuste keus geweest. De arts Dr Decoopman is plastisch chirurg en heeft dit perfect gedaan. ongeveer 1mm snee. Zelf moet ik erachter zoeken :-) !

Over de Ht zelf ben ik op vandaag nog niet tevreden maar de arts zelf zegt me te wachten tot 9 maanden. Dan kan je al meer vertellen. Mijn Familie ziet wel verschil in volume. Voor mij mag het altijd meer zijn
hairback is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2014, 10:18   #18
Plant40
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 juni 2014
Berichten: 7
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hairback Bekijk bericht
Tijdens de operatie viel de pijn goed mee. Het is nu niet zo dat je niets voelt maar het is zeker te doen. 2 dagen na de operatie was mijn gezicht enorm gezwollen. Ik zag er niet uit. Pijn had ik niet.
De enige pijn die ik kon hebben was toch wel het herstellen van de snee op het achterhoofd. Ik kon niet op mijn rug liggen om te slapen.
Na ongeveer 8 dagen begonnen de korstjes te verdwijnen en dit tot ongeveer 14 dagen na de HT. Daarna blijven er rode plekjes over met hier en daar nog een haartje. Na de operatie was er gevoelloosheid op het achterhoofd. Na een 3 tal maanden begon het gevoel in mijn achterhoofd boven de snee terug te komen. Dit is nog altijd niet volledig terug. Dit kan tot een jaar duren is mij verteld.

Na 3 weken kon ik perfect naar buiten zonder dat het zichtbaar was voor anderen. Ik heb 1 maand vakantie genomen en dat was voldoende.

Er zijn personen op dit forum die altijd op het litteken hameren. Voor mij is dit een bewuste keus geweest. De arts Dr Decoopman is plastisch chirurg en heeft dit perfect gedaan. ongeveer 1mm snee. Zelf moet ik erachter zoeken :-) !

Over de Ht zelf ben ik op vandaag nog niet tevreden maar de arts zelf zegt me te wachten tot 9 maanden. Dan kan je al meer vertellen. Mijn Familie ziet wel verschil in volume. Voor mij mag het altijd meer zijn
O.k. in het begin dus rustig aan doen. Hoe lang mag je geen zware dingen tillen i.v.m. het litteken, weet je dat misschien? En na hoeveel weken verwijderen ze de hechtingen ?
Plant40 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2014, 10:29   #19
hairback
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 januari 2014
Berichten: 7
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Plant40 Bekijk bericht
O.k. in het begin dus rustig aan doen. Hoe lang mag je geen zware dingen tillen i.v.m. het litteken, weet je dat misschien? En na hoeveel weken verwijderen ze de hechtingen ?
Hoe lang mag je geen zware dingen tillen ?
21 dagen
na hoeveel weken verwijderen ze de hechtingen
Dit is met oplosbare draadjes. Deze verwijderen vanzelf.
hairback is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2014, 12:27   #20
Tampert35
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 december 2012
Berichten: 118
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hairback Bekijk bericht
een fue is voor mij niet echt een optie omdat ik het zo onzichtbaar als mogelijk wil houden voor mijn omgeving.
Juist door je kaal te scheren valt het minder op dan ineens tussen je haren nieuwe haren te zien groeien dacht ik.
Tampert35 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2014, 13:25   #21
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tampert35 Bekijk bericht
Juist door je kaal te scheren valt het minder op dan ineens tussen je haren nieuwe haren te zien groeien dacht ik.
Ach ja, ik kan me het probleem dat sommigen hebben met de gedachte om tijdelijk met een gemillimeterd hoofd rond te lopen wel indenken ... ik zag er ook enorm tegenop.

Maar het woog voor mij op tegen het risico op een breed uitgerekt litteken, gevoelloos of pijn en vooral de reële mogelijkheid dat op latere leeftijd het litteken toch onder de dunner wordende haardos zichtbaar zou worden. Liever nu 3 maanden ongemakkelijk gekortwiekt dan later 3 decennia met een ongemakkelijk gevoel over het litteken op mijn achterhoofd. Maar zulke afwegingen zijn heel persoonlijk.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2014, 19:49   #22
Tampert35
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 december 2012
Berichten: 118
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
..Liever nu 3 maanden ongemakkelijk gekortwiekt dan later 3 decennia met een ongemakkelijk gevoel over het litteken op mijn achterhoofd. Maar zulke afwegingen zijn heel persoonlijk.
Tuurlijk. Sneu die korte termijn planning.
Tampert35 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.