Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 12 april 2013, 21:47   #1
Zoevo
kalend :o
 
Zoevo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 februari 2006
Berichten: 854
Geslacht:
Vervangen Minoxidil (met BNP-23)

Gent's,
na enkele jaren van minoxidil in verschillende varianten ben ik toch van plan om over te stappen naar iets nieuws.

Reden:
1. Ik heb niet het idee dat het gigantisch veel doet op dit moment. Waarschijnlijk voel ik het pas als ik stop. Dus ik wil terug naar 1 versie ipv 2 op dit moment (dr. lee 15% en Spectral DNC)

2. Sinds ik gebruik maak van minox is mijn huid aardig verouderd. Nu heb ik dit altijd laten versloffen, maar op dit moment begint het een beetje vervelend te worden en wil ik dus even kijken wat ik hier aan kan doen. Na veel zoektochten over het internet zijn er veel mensen die er last van hebben. Lijkt mij toch ook niet normaal als je op +-22 jarige leeftijd al begint met het krijgen van kreukels in je hoofd. Lijkt te liggen aan het terugdringen van de callogeen levél's in de huid a.d.h.v. minox. Dit wil ik dus niet als risico mee nemen.

3. De laatste tijd ben ik erg moe. Mogelijk door drukte op het werk. Dat is echter al heel lang aan de gang en kan ik aardig handellen. Omdat ik een mogelijke oorzaak zie ik mijn minox toevoeging wil ik dit dus wat gaan minderen.

Nu is mijn vraag. Wat voor opties heb ik op dit moment nog?
Als ik kijk naar de afgelopen jaren heb ik het volgende gebruikt (mogelijk ben ik nog wat vergeten). Ik ben inmiddels 5/7 jaar aan de gang.

1. Spectral DNC-L. Gestopt i.v.m. bijwerkingen rond mijn ogen.
2. Fluridil. Had weinig toegevoegde waarde had ik het idee.
3. Copper peptides. De versie voor alle haartypen zag men op de hoofdhuid in de zomer.
4. Dutasteride. Net als finasteride weet ik niet of dit direct heeft bijgedragen aangezien ik de gehele tijd nog achteruit ging.
5. Spiro Cream.
6. Minoxidil Foam. Geupgrade i.v.m. geen/te weinig resultaten.
7. Minoxidil met daarin enkele dht-blokkers. Was niet meer te verkrijgen.,
ETc.

Wat ik nu zoek is denk ik voor mij een nieuwe variant die sterk genoeg is voor in de ochtend als in de avond. Maar weinig/minder effect heeft op mijn callogeen level's.

Daarnaast zoek ik een sterke anti androgeen die mij helpt het huidige te bewaren en d.m.v. een goede topical mijn haren weer een boos te geven.

Huidige regime:
Ochtend: 1 x p/d Spectral DNC
Ochtend: Multi
Avond: Finasteride
Avond: 1 x p/d Dr. Lee 15%
Avond: 3 x p/w shampoo zonder SLS

Als ik zo mijn vraag eens bekijk kom ik automatisch neer bij de wat gevorderde gebruikers. Ik vind op de Amerikaanse forums op dit moment ook weinig interessants en ben zelf een beetje door mijn ideeen heen.
__________________
1x 1/4 proscar per dag.
Minoxidilmax 15% + RU in de avond(01-2009 + 01-06-2013)
Lipogaine in de ochtend(01-07-2013)
Multi
Algemene gezondheid
-------------------------------------------------
Status : Dikke haren, wel achteruitgang. Niet meer zo mee bezig als vroeger. Zou wel een goed middel willen voor mijn inhammen, die blijven groeien.
Zoevo is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2013, 13:11   #2
Volleboshaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 april 2013
Berichten: 118
Dan ben je bij mij aan het juiste adres. Je moet wel een beetje experimenteel ingesteld zijn. Ik zie dat dit forum algeheel best wel achterloopt op behandelingen. Ik neem aan dat je doel hergroei is en je stabilisatie al hebt door middel van bijvoorbeeld een dht inhibitor? Dit kan finasteride zijn, RU58841 of bijvoorbeeld cb-03-01 (meest potent, topisch) etc..

Ik ben nog 1 iemand aan het zoeken die mee wil doen aan een groupbuy die wij houden op een internationaal prive forum. We hadden genoeg mensen, maar er is helaas 1 afgevallen, hij antwoord niet op tijd. Het middel waarmee we in zee gaan is bnp-32. Gezien het patent dat hiervoor gepubliceerd is en de talloze studies die ik heb gelezen erover is het in theorie de meest potente regrowth agent ooit. Een soort super super minox, die natuurlijk helemaal anders werkt. Het toont bijzondere eigenschappen door middel van het doorvoeren van de paracrine signalling. Ook toont het sterkte anti-fibrotic en anti-inflammation functies door het bestrijden van o.a. kgf-b, cox2, il6 etc. Dit in combinatie met een dht inhibitor zou voor bijna iedereen voor behoorlijke hergroei + stabilisatie kunnen zorgen.

Laatst gewijzigd door Volleboshaar; 13 april 2013 om 13:28
Volleboshaar is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2013, 18:11   #3
cop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 april 2004
Berichten: 182
dat is iets nieuw..nog nooit hiervan gehoord
cop is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2013, 18:18   #4
Nord
HaarWeb lid
 
Nord's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2012
Berichten: 242
ik ben een beetje nieuwschierig, niet dat ik het wil kopen, maar hoeveel kost dat spul wat je met die groep wilt kopen en hoelang kan je daar mee omgaan?
__________________
Regime:
- 09-11-2012 0,15 mg dutasteride (gestopt)
- 01-01-2013 2x per week nizoral (gestopt op 2-4-2013)
- 12-01-2013 1x per dag saw palmetto 490 mg (gestopt)
- 21-01-2013 handjevol pompoenpitten elke week (Al een lange tijd mee gestopt)
- 01-03-2013 0,125 mg dutasteride ipv 0,15 mg (Al sinds eind juli mee gestopt))
- 04-04-2013 3 a 4 x per week regenepure shampoo
- 24-04-2013 3 a 4 x per week alpecin dubbel-effect shampoo (gestopt)
- 02-05-2013 2 x per dag capillogain. 'S morgens & 'S avonds 1 mL. (Rond Maart mee gestopt))
- 02-05-2013 1x per dag MSM 5000 mg
- 13-05-2013 1 x per dag Triple Omega 3-6-9 1200 mg (Gebruik ik nauwelijks meer)
- 13-05-2013 1 x per dag Biotine 5000 mg
- 25-07-2013 0,167 mg dutasteride ipv 0,125 mg (Overgegaan op 0,25 mg)
- 23-09-2013 0,5 mm Dermaroller 2x per week (gestopt)
- 01-10-2013 0,25 mg dutasteride (gestopt sinds 2 jaar ongv.)
- 01-10-2013 0,167 mg dutasteride
- 15-7-2020 Vega Omega 3 olie
- 1-1-2020 Revita Shampoo
Nord is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2013, 18:28   #5
cop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 april 2004
Berichten: 182
BNP-32 showed results that are better than minox, finasteride and ru5884 all COMBINED. It basically regrew a shit-ton of hair on individuals of 60 years of age and older and from the small trial it showed no side effects (injected use) Of the 45 subjects only 4 complained of adverse reactions, of those 4, one was in the placebo group. (And it's also worth noting that all participants had pre existing heart conditions). Of he other 3, 1 suffered hypertension, 1 suffered dizziness and one suffered blurry vision. Keep in mind the body already produces BNP-32 naturally.
cop is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2013, 22:58   #6
cop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 april 2004
Berichten: 182
February 1, 2013 9:48 AM Subscribe

Has a new and effective treatment for hair loss been found in Japan? Agent for the treatment of alopecia: US PATENT 20120238498 A1

ABSTRACT


ABSTRACT
It is an object of the present invention to provide a new agent for the treatment of alopecia, the agent being not only effective and safe for, in particular, alopecia areata, androgenetic alopecia in a male, androgenetic alopecia in a female, female pattern alopecia, postpartum alopecia, seborrheic alopecia, alopecia pityroides, senile alopecia, cancer chemotherapy drug-induced alopecia, and alopecia due to radiation exposure, but also effective for a target having resistance to treatment with minoxidil or finasteride, there being no side effects such as an itching sensation, irritation, or feminization, and no contraindications, the agent suppressing dandruff or having a therapeutic effect for white hair, and the therapeutic effect for alopecia being maintained for a long period even when use of the agent is stopped.

The solution means of the present invention is an agent for the treatment of alopecia containing as an active ingredient a C-type natriuretic peptide (CNP), a B-type natriuretic peptide (BNP), a derivative of these NPs, a chimeric peptide of these NPs, or a derivative of a chimeric peptide of these NPs.
Conclusions from Case Test Results


[0666] As is clear from the above-mentioned test cases, the agent for the treatment of alopecia of the present invention had a very high recovery rate for hair loss, and the period taken to express its hair growth promoting effect was short. In most cases, hair growth was confirmed by applying the agent for the treatment of alopecia of the present invention for 1 week to 2 weeks, and clear hair growth was observed during the 3rd week. Furthermore, the treatment agent of the present invention restored white hair to black hair, decreased dandruff in an alopecia pityroides patient, and improved seborrheic scalp in a seborrheic alopecia patient.

[0667] When the agent for the treatment of alopecia of the present invention contained CNP or BNP as an active ingredient, the therapeutic effects were marked, hair grew almost certainly with application twice a day for 1 week, terminal hair was observed with application for 2 weeks, and it became difficult to see the skin with application for 4 weeks. Worthy of special note is that it was unnecessary to continue application after vellus hair grew; the vellus hair became dark and thick, became terminal hair, and continued to grow.
cop is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2013, 07:51   #7
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Begrijp me niet verkeerd, hoop dat dit echt iets werkends is, maar 't ziet er te mooi uit om waar te zijn? Lijkt haast wel een reclame boodschap van Tell-Sell... Haargroei vanaf 1 WEEK, (??? is dit überhaupt mogelijk?) met 2x per dag aanbrengen. En dit wordt alleen maar beter de 2e en 3e week. Én het verandert je grijze haren weer in de originele kleur, geen huidschilfers meer, geen bijwerkingen... Wat kost het? Vast geen Tell-Sell prijsje denk ik?
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2013, 08:11   #8
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Interessant, besef wel dat dit een patentaanvraag is en geen wetenschappelijk artikel. Over Tell-Sell gesproken, voor slakkenslijm hebben ze ook dergelijke aanvragen met fantastische claims liggen.

Net als Reet krijg ik het gevoel dat er wel heel erg veel in 1 keer beloofd wordt. Het werkt voor alle haarproblemen en je hoeft het maar eventjes te gebruiken om voor de rest van je leven van het probleem af te zijn.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2013, 13:01   #9
Volleboshaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 april 2013
Berichten: 118
Klopt het is idd een patentaanvraag die er heel rooskleurig uitziet. Ik heb al talloze studies gelezen erover en ik denk dat het potentieel ook echt goed kan gaan werken voor regrowth. Het onderdrukt ook tgf-b2 voor behoorlijke lange tijd zoals ik al zei maar ook IL-6 en cox2.

Het zure van de huidige middelen is dat regrowth gewoon heel lastig gaat terwijl stabilisatie makkelijk te doen is d.m.v een dht inhibitor. Mijn mening is dat als de dermal papilla te lang onder invloed van dht staat , de paracrine signalling verstoord word (feit) en er daarna veel pathways weer veranderd/inactief worden.

Ik denk dat dit echt het beste kan werken, zoniet dan moeten we gaan kijken naar bijvoorbeeld fgf7, fgf2, wnt10b etc. (a la histogen)
Volleboshaar is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2013, 13:08   #10
Volleboshaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 april 2013
Berichten: 118
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Interessant, besef wel dat dit een patentaanvraag is en geen wetenschappelijk artikel. Over Tell-Sell gesproken, voor slakkenslijm hebben ze ook dergelijke aanvragen met fantastische claims liggen.

Net als Reet krijg ik het gevoel dat er wel heel erg veel in 1 keer beloofd wordt. Het werkt voor alle haarproblemen en je hoeft het maar eventjes te gebruiken om voor de rest van je leven van het probleem af te zijn.
Skeptisch mag je zijn, ik persoonlijk denk dat het zeker de beste regrowth agent gaat zijn die er is. Dat eventjes gebruiken is niet waar je moet het zeker gaan cyclen of in combinatie met een dht inhibitor gebruiken anders verlies je de aangegroeide haren toch weer na een tijdje.
Volleboshaar is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2013, 13:38   #11
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Als er ook geen serieuze bijwerkingen zijn dan zou 't zeker wel het proberen waard zijn. Ben ook van mening dat er genoeg stoffen zijn die het hele kalingsproces kunnen vertragen/stoppen of zelf kunnen zorgen voor hergroei. Waar vind je een betrouwbare leverancier? Is de batch dan ook getest? Is er geen systematische opname? Hoeveel zou het kosten per maand? Welke vehicle zou je moeten gebruiken? (om maar een paar vragen te noemen)
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2013, 14:29   #12
Volleboshaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 april 2013
Berichten: 118
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reet Bekijk bericht
Als er ook geen serieuze bijwerkingen zijn dan zou 't zeker wel het proberen waard zijn. Ben ook van mening dat er genoeg stoffen zijn die het hele kalingsproces kunnen vertragen/stoppen of zelf kunnen zorgen voor hergroei. Waar vind je een betrouwbare leverancier? Is de batch dan ook getest? Is er geen systematische opname? Hoeveel zou het kosten per maand? Welke vehicle zou je moeten gebruiken? (om maar een paar vragen te noemen)
Wil je meedoen? Verzending gaat er morgen/dinsdag uit, dan heb je het volgende week. Qua bijwerkingen zou ik me niet veel zorgen gaan maken, gezien het patent, dat het approval heeft, en short half-life. Systematische opname kan ik niet te veel over zeggen. De meeste van ons gaan lubrajel als vehicle gebruiken voor bnp-32. Bnp-32 heeft een mw van 3464 dus dat is behoorlijk hoog voor lubrajel of ethanol/pg om uberhaupt al door de huid heen te komen, daarvoor moet je toch al richting de liposomes gaan kijken of dmso.
Je zou in principe dus alles als vehicle kunnen gebruiken. Toch gaan wij het met lubrajel doen aangezien dat het meest gangbare is in het patent.

Leverancier hebben we al, is ook al getest door middel van een hplc + masspec test. Kosten ligt er behoorlijk aan hoeveel je inkoopt, omdat wij met een grote groep zijn hebben we het voor $150~ kunnen krijgen. Voor dat krijgen we 10mg dit is genoeg voor 100 applicaties als je 100µg (beste dosis uitgaande van het patent) gebruikt.

Anyways let me know. Je moet snel zijn want morgen sluit ik alles af en dan duurt het wel weer een tijdje voordat we een groupbuy gaan doen.
Volleboshaar is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2013, 14:32   #13
Volleboshaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 april 2013
Berichten: 118
Btw vertragen/stoppen van haargroei is niet de kunst dat kunnen we eigenlijk al. Zeker met cb-03-01 bijvoorbeeld. Hergroei is gewoon lastig, dat is waar bnp-32 komt kijken. Denk dat ik in ieder geval zeer spoedig haren op me slick bald temples ga zien
Volleboshaar is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2013, 16:09   #14
Volleboshaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 april 2013
Berichten: 118
Heb al iemand gevonden btw. Als iemand nog vragen heeft of iets dergelijks, shoot it .
Volleboshaar is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2013, 22:28   #15
Stefd
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juli 2012
Berichten: 4
Ja, wil je ons op de hoogte houden hoe het gaat en wat het doet voor je?

Tnx
Stefd is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:50.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.