Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Bekijk resultaten enquête: Ik denk dat RK-19 haaruitval stopt en voor hergroei zorgt.
Ja. 23 30,26%
Nee. 53 69,74%
Aantal stemmers: 76. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussie gesloten
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 17 augustus 2004, 14:15   #1471
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
de beste natuurlijke anti-oxidanten zitten volgens mij in groene thee, dus veel groene thee drinken of anders tabletten halen.
kevin is offline  
Oud 17 augustus 2004, 14:21   #1472
Druifstuif
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 juli 2004
Berichten: 335
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
In het artikel werd o.a. gesproken over de schadelijke gevolgen van dagelijks gebruik van alleen al aspirine
Wat zeiden ze dan van aspirine?
__________________
Regime:
3 x 160 mg SP van Cheapregaine per dag
1 mg fina per dag
3 tot 5 keer per week wassen met rooscure
Vit B complex
5 mg Cetirizine per dag sinds 1-1-2005
Druifstuif is offline  
Oud 17 augustus 2004, 14:32   #1473
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Druifstuif
Wat zeiden ze dan van aspirine?
dat dat op de lange termijn tot infecties kan leiden.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline  
Oud 17 augustus 2004, 14:40   #1474
Webmaster
Your friendly webmaster

 
Webmaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 mei 2001
Locatie: HaarWeb City
Berichten: 1.794
Geslacht:
Lightbulb OT: Wie bepaalt wat op HaarWeb?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door [b
Haarmannetje][/b]
Wat betreft je moderatorschap: gefeliciteerd; je hebt het verdient. Ik heb er alle vertrouwen in, dat je het ambt met een vlijt zult bekleden . De Webmaster spreekt dikwijls in meervoud, zoals "wij", "wij van de directie", of "het management" enzovoort. Wat ik mij nu altijd afvraag, zijn er meerdere mensen die tot die "directie" behoren, afgezien van de bekende moderators hier? Uiteraard mag Webmaster dit zelf ook beantwoorden. Het is niets meer dan een vraag uit interesse .
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
Zoals ik al had laten weten leek mij jou een meer geschikt persoon voor het ambt - dat heb ik de webmaster ook gezegd-, maar dat is allemaal wat anders gelopen door de hairevive-kwestie. Maar het is niet aan mij wie moderator wordt, dat is zaak van de webmaster. Hij dacht dat ik hem goed kon helpen en ik help dit forum graag.
Wat betreft die directie: ik kan dat natuurlijk niet helemaal goed beantwoorden maar de enige echte "directeur" is natuurlijk de webmaster: hij heeft de meeste bevoegdheden en de uiteindelijke verantwoordelijkheid. Maar hij deelt dit meer en meer met het team van moderators (Henk, Smorlez, etc.), omdat het natuurlijk heel moeilijk is om het forum in je eentje te runnen. Dus de meeste zaken/plannen worden besproken met de andere moderators, vandaar dat hij spreekt van "wij".
Hoi Haarmannetje,

Je mag alles aan ons vragen wat je wilt (zolang het respectvol is naar ons toe): ik vind het leuk dat je interesse toont.

Ik zal er de volgende vraag aan vastknopen:

Vraag: WIE BEPAALT HET BELEID, DE MOGELIJKHEDEN EN CONTENT OP HAARWEB?
Antwoord: WIJ ALLEN. Te weten: JULLIE, als HaarWeb-leden, de MODERATORS en de WEBMASTER.

Jullie hebben als lid de grootste inbreng op het gebied van de content. M.b.t. het beleid en de functionaliteit op HaarWeb wordt er door ons goed geluisterd naar jullie eigen wensen hierin en daar proberen wij zo goed als mogelijk in tegemoet te komen, in het belang van iedereen. HaarWeb is een support website voor en door lotgenoten : wij bestaan door onze gezamenlijke inbreng.

In mijn functie als Webmaster heb ik de meeste technische mogelijkheden tot mijn beschikking en mede daardoor ook de meeste bevoegdheden zoals Laurensj al aangeeft. De Moderators hebben voornamelijk bevoegdheden op de forums die zij beheren. Het Management Team bestaat uit de Moderators en de Webmaster.

Heb ik hiermee je vraag voldoende beantwoord? Aangezien ik niet alle postings lees, wil ik je verzoeken om vragen die direct aan mij gericht zijn in het vervolg in onze 'feedback en suggesties'-rubriek te plaatsen.
__________________
Webmaster
HaarWeb oprichter en webmaster
www.haarweb.nl

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België

Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Code of Ethics

-----------------------------------------------------------------------
You can be helping many people, but if you are not helping yourself,
you have missed the one person you were born to heal.'

~Alan Cohen
-----------------------------------------------------------------------

Laatst gewijzigd door Webmaster; 17 augustus 2004 om 14:42
Webmaster is offline  
Oud 18 augustus 2004, 08:49   #1475
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Your order shipped. Please let me know
if you do not receive it by the end of next week.

Ken
kevin is offline  
Oud 18 augustus 2004, 09:49   #1476
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
Your order shipped. Please let me know
if you do not receive it by the end of next week.

Ken
hey kevinme, kan ik hieruit opmaken dat je rk19 hebt besteld?

zou je antwoord kunnen geven op de vraag die ik in deze post stel als je zin/tijd hebt? ben wel benieuwd naar je antwoord.

thnx
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline  
Oud 18 augustus 2004, 10:16   #1477
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Ik heb me niet verdiept in de stoffen die erin zitten die eventueel schadelijk kunnen zijn en ik heb ook niet met de huisarts overlegd. Hetzelfde heb ik met duta gedaan. Overal rondgelezen en dan een oordeel plaatsen, maar niet kijken uit welke bestandsdelen het geheel staat en dat onderzoeken. Als rk19 zwaar schadelijk op de lange termijn is verhuis ik wel naar Amerika en klaag ik Ken aan, wordt ik toch nog rijk
kevin is offline  
Oud 18 augustus 2004, 10:24   #1478
pindakaas
pindakaas the 2nd.
 
pindakaas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2003
Berichten: 1.798
Mocht één van jullie naar de dokter gaan. Praat dan niet over RK19, hij zal er waarschijnlijk niet van op de hoogte zijn. Vraag dan naar het middel Zyrtec. Hierin zit p`cies hetzelfde middel dat Ken 'overmatig' in RK19 gebruikt.

Stel hem bijv. de vraag: 'Is het schadelijk om Zyrtec elke dag, het hele jaar door, te slikken?' Ik ga dit ook aan mijn huisarts vragen. Maar misschien is het beter om verschillende meningen van verschillende artsen te bekijken en om daaruit dan weer een conclusie te kunnen trekken...
__________________

M
y

r
e
g
i
m
e
n

finasteride

e
n

cetirizine



--'blablabla'--
pindakaas is offline  
Oud 18 augustus 2004, 10:32   #1479
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
De meest voorkomende bijwerkingen van de eerste generatie antihistaminica zijn slaperigheid, verlaagd concentratieniveau, minder reactievermogen en sufheid. Deze medicijnen hebben invloed op deelname aan het snelverkeer. Gebruik van sederende antihistaminen leidt namelijk tot slechtere snelheidscontrole, een langzamere reactie en in geval van het zijwaarts bewegen van de auto verlies van controle (Pharm Sel 1997; 6:48). Overige bijwerkingen zijn maagdarmstoornissen, toegenomen eetlust, droge mond, onscherp zien, plasproblemen en impotentie. Bij een overdosis is het mogelijk dat zich een coma ontwikkelt met spierslapte, hallucinaties en psychose.

In 1997 klaagde Schering-Plough BV, de producent van Loratadine, dat onder de merknaam Claritine verkocht wordt, ucb Pharma BV, producent van cetirizine, dat als Zyrtec wordt verkocht, aan. Reden was dat in de advertenties voor Zyrtec beweerd werd dat Zyrtec niet sederend zou zijn, iets wat niet waar is (GeBu 1997; 31:74). De producent moest van de rechter de advertenties aanpassen. Overigens kan bij sommige mensen die de minder versuffende antihistaminica gebruiken toch wel degelijk slaperigheid optreden. Wat het beste  niet -versuffende middel is zal door vergelijkend onderzoek nog moeten blijken, want daarover zijn nog geen gegevens. Er komen er steeds meer bij zonder dat een van die nieuwe middelen werkelijk beter is dan wat er al was.

Van vier antihistaminica kan gesteld worden dat ze minder versuffend zijn, maar met name van Fexofenadine en Loratadine is duidelijk dat ze zonder risico gebruikt kunnen worden door mensen met werk waarin veiligheid en aandacht van het grootste belang zijn (BMJ 2000;320:1184).
kevin is offline  
Oud 18 augustus 2004, 10:32   #1480
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pindakaas
Mocht één van jullie naar de dokter gaan. Praat dan niet over RK19, hij zal er waarschijnlijk niet van op de hoogte zijn. Vraag dan naar het middel Zyrtec. Hierin zit p`cies hetzelfde middel dat Ken 'overmatig' in RK19 gebruikt.

Stel hem bijv. de vraag: 'Is het schadelijk om Zyrtec elke dag, het hele jaar door, te slikken?' Ik ga dit ook aan mijn huisarts vragen. Maar misschien is het beter om verschillende meningen van verschillende artsen te bekijken en om daaruit dan weer een conclusie te kunnen trekken...
ja precies, helemaal mee eens... als iedereen hier nou de reactie post van de huisartsen krijg je een goed beeld van de visie van doktoren op lang gebruik van antihistamine.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline  
Oud 18 augustus 2004, 10:35   #1481
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
De meest voorkomende bijwerkingen van de eerste generatie antihistaminica zijn slaperigheid, verlaagd concentratieniveau, minder reactievermogen en sufheid. Deze medicijnen hebben invloed op deelname aan het snelverkeer. Gebruik van sederende antihistaminen leidt namelijk tot slechtere snelheidscontrole, een langzamere reactie en in geval van het zijwaarts bewegen van de auto verlies van controle (Pharm Sel 1997; 6:48). Overige bijwerkingen zijn maagdarmstoornissen, toegenomen eetlust, droge mond, onscherp zien, plasproblemen en impotentie. Bij een overdosis is het mogelijk dat zich een coma ontwikkelt met spierslapte, hallucinaties en psychose.
goeie post kevinme, thnx.
dit zijn toch al bijwerkingen waar ik liever niet mee te maken heb, maar ik maak me eigenlijk het meest zorgen over gevolgen op de lange termijn.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline  
Oud 18 augustus 2004, 10:41   #1482
pindakaas
pindakaas the 2nd.
 
pindakaas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2003
Berichten: 1.798
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
De meest voorkomende bijwerkingen van de eerste generatie antihistaminica zijn slaperigheid, verlaagd concentratieniveau, minder reactievermogen en sufheid.
En één van deze antihistaminica heeft Ken in zijn RK19 zitten. Zyrtec heeft de daarop volgende generatie, zonder al die bijwerkingen. Dus ik maak me niet zoveel zorgen...
__________________

M
y

r
e
g
i
m
e
n

finasteride

e
n

cetirizine



--'blablabla'--
pindakaas is offline  
Oud 18 augustus 2004, 10:54   #1483
Druifstuif
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 juli 2004
Berichten: 335
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
Van vier antihistaminica kan gesteld worden dat ze minder versuffend zijn, maar met name van Fexofenadine en Loratadine is duidelijk dat ze zonder risico gebruikt kunnen worden door mensen met werk waarin veiligheid en aandacht van het grootste belang zijn (BMJ 2000;320:1184).
Zelfs bij loratadine treed bij mij soms sufheid op.
__________________
Regime:
3 x 160 mg SP van Cheapregaine per dag
1 mg fina per dag
3 tot 5 keer per week wassen met rooscure
Vit B complex
5 mg Cetirizine per dag sinds 1-1-2005
Druifstuif is offline  
Oud 18 augustus 2004, 14:14   #1484
opzichgoed
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 oktober 2003
Berichten: 246
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
Your order shipped. Please let me know
if you do not receive it by the end of next week.

Ken
Ik heb exact het zelfde ontvangen gister. Dus ik denk dat we het tegelijk krijgen.

Is er verder iets bekend over die sufheid op hairsite forums? Dus als resultaat van rk19?
__________________
Finasteride 1,25mg (1/4 Proscar)
Minoxidil 5% (Kirkland Signature) (3x p wk)
Multivit. (Etos)
Rooscure Shampoo (3x p wk)
opzichgoed is offline  
Oud 19 augustus 2004, 12:27   #1485
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
VinDiesel, hoe gaat het nu met RK19?
Haarmannetje is offline  
Discussie gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.