Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 19 april 2007, 09:51   #1
Andrei
Andrei
 
Andrei's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 januari 2007
Berichten: 33
Dik door Fina?

Hoi, ik gebruik nu ruim een jaar Fina en ben over de resultaten wel tevreden. Geen verdere (ernstige) bijwerkingen hoewel het me wel opviel dat ik een stuk meer problemen ondervind kwa het 'onderhoud' van m'n lichaam. Waar ik voorheen de trotse eigenaar van een goed getraind lichaam was, heb ik er nu toch wel wat spekrandjes omheen gekweekt. Dit is natuurlijk mijn eigen schuld (ik houd van lekker eten en zo nu en dan een biertje) maar nu ik het eraf wil trainen merk ik dat dat een stuk moeizamer gaat dan voorheen. Ook kan ik me tijdens de training een stuk minder 'driftig' maken zodat ik een stuk luier ben tijdens de training. Nu heb ik ergens gelezen dat Fina je hormonale huishouding redelijk in de war kan gooien. Heeft dit daar mischien mee te maken? En zijn er hier meer mensen die hier ook mee zijn geconfronteerd?
Andrei is offline   Met citaat reageren
Oud 19 april 2007, 14:16   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andrei Bekijk bericht
Hoi, ik gebruik nu ruim een jaar Fina en ben over de resultaten wel tevreden. Geen verdere (ernstige) bijwerkingen hoewel het me wel opviel dat ik een stuk meer problemen ondervind kwa het 'onderhoud' van m'n lichaam. Waar ik voorheen de trotse eigenaar van een goed getraind lichaam was, heb ik er nu toch wel wat spekrandjes omheen gekweekt. Dit is natuurlijk mijn eigen schuld (ik houd van lekker eten en zo nu en dan een biertje) maar nu ik het eraf wil trainen merk ik dat dat een stuk moeizamer gaat dan voorheen. Ook kan ik me tijdens de training een stuk minder 'driftig' maken zodat ik een stuk luier ben tijdens de training. Nu heb ik ergens gelezen dat Fina je hormonale huishouding redelijk in de war kan gooien. Heeft dit daar mischien mee te maken? En zijn er hier meer mensen die hier ook mee zijn geconfronteerd?
Ik ben zelf fanatieker geworden met trainen de laatste jaren, maar vooruitgang gaat maar traag. Zelf geef ik gewoon de schuld aan het voortkruipen der jaren. Maar finasteride grijpt wel in in je hormoonhuishouding en het zou kunnen dat het een negatief effect heeft. Veel mensen hebben het ook over 'vermoeidheid' als bijwerking van fina.

Overigens heb ik ook wel eens 'luie' perioden. Hoe langer die duren, hoe moeilijker het is om weer op gang te komen. Ik denk zelf niet dat fina bij mij daar iets mee van doen heeft.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:49.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.