Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 39 stemmen, 4,85 gemiddeld. Weergave
Oud 24 mei 2010, 17:28   #856
Sarray
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2010
Berichten: 4
Nou om heel eerlijk te zijn heb ik dat 2 weken gedaan en daarna eigenlijk mee gestopt omdat er niet echt iets gebeurde
Sarray is offline   Met citaat reageren
Oud 24 mei 2010, 17:35   #857
theo sluis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2006
Berichten: 420
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S
Ik vond het toen bij me voorhoofd geen big deal maar nu het op me wang en wenkbrauwen komt word ik wel erg onzeker
Waarom ben je niet veel eerder naar een dermatoloog gegaan? Vraag aan je huisarts daarvoor een verwijzing. En als die huidarts het niet weet, probeer je een andere dermatolog.
theo sluis is offline   Met citaat reageren
Oud 24 mei 2010, 18:44   #858
Sarray
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2010
Berichten: 4
Nou ik had een tijd gehad dat die Denorex Shampoo wel een effect gaf van vermindering maar opgegeven moment werkte het gewoon niet meer ofzo

Zal deze week inderdaad maar eens naar een Dermatoloog vragen hopen dat hun wel weten wat zou kunnen werken
Sarray is offline   Met citaat reageren
Oud 28 mei 2010, 15:09   #859
Soldaat
Leest mee
 
Soldaat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2008
Berichten: 149
Sarray, als je ook gele plekke hebt dan kun je guhl rozemarijn shampoo in combinatie met babyolie proberen. Ik gebruik nu al een aardige tijd (meer dan half jaar) babyolie na het douchen en 's avond voor ik naar bed ga en heb nu minder last van die grote gele plekken.

Heb nog wel steeds SE, maar in een iets beheersbare versie. Ik hoop zo dat er een oplossing komt die werkt voor iedereen die het heeft. Soms wordt je gek van de jeuk en de haaruitval !!
__________________
Situatie: SE Geconstateerd door dermatoloog. Nu redelijk stabiel, maar wel jeukend en vervelend.

Voorheen:

Behoorlijke haaruitval en schimmel met schilfers, jeuk en het haar stinkt.

Ik probeer op dit moment de volgende dingen:
- 2x per week douchen met Guhl Rozemarijn shampoo
- Groene thee drinken, meer fruit en groenten eten
- Niet met mijn handen door mijn haar en niet veel kammen
- Hoofd en haar koud/lauw douchen
- Af en toe vitamine en ijzertabletten innemen.
Soldaat is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juni 2010, 00:58   #860
pindaolie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 juni 2010
Berichten: 1
pindaolie exceem

geloof me of niet ik had 18 jaar exceem op beide benen en na het gebruik van pindaolie (stond op ayurvedisch website) is mijn exceem helemaaaaal weg, wonder gewoon, in het begin leek het erger te worden maar schijn bedriegt het is helemaaal weg gelukkig, ook als je roos hebt gebruik pinda olie (arachideolie) maar test eerst een klein beetje op je huid, sommige mensen kunnen er alergisch op reageren, zie ook ayurvedische olien voor exceem er zijn meer oplossingen te vinden, alleen deze was voor mij de juiste remedie
pindaolie is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juni 2010, 17:10   #861
jord-y
HaarWeb lid
 
jord-y's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 974
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pindaolie Bekijk bericht
geloof me of niet ik had 18 jaar exceem op beide benen en na het gebruik van pindaolie (stond op ayurvedisch website) is mijn exceem helemaaaaal weg, wonder gewoon, in het begin leek het erger te worden maar schijn bedriegt het is helemaaal weg gelukkig, ook als je roos hebt gebruik pinda olie (arachideolie) maar test eerst een klein beetje op je huid, sommige mensen kunnen er alergisch op reageren, zie ook ayurvedische olien voor exceem er zijn meer oplossingen te vinden, alleen deze was voor mij de juiste remedie
Zucht en nu moeten mensen geloven dat je echt van je eczeem af bent leuk allemaal die indianenverhalen,maar ik geloof er geen ruk van eczeem kan je niet ff oplossen vooral niet van de buitenkant(wel verlichtende werking) zal eerder dan oraal met medicijnen of iets dergelijks moeten gebeuren,maar ook dat bestaat momenteel helaas niet
__________________
Nu:
-Rauw plantaardig eten en intermittent fasting
-Focus op ontgiften en ontzuren van het lichaam
-Sauna elke week
jord-y is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juni 2010, 08:43   #862
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Ik kom hier wel eens berichten tegen dat finasteride de oorzaker kan zijn van seborroïsch eczeem. Ik heb zelf deze vraag ook regelmatig via de PM gekregen.

Nu ben ik hier al een tijdje over aan het piekeren, en vermoed zelf ook dat bij mij finasteride de trigger is geweest voor mijn seborroïsch eczeem. Helemaal zeker ben ik er niet van, maar ik ben eind 2006 gestart met finasteride, en eind 2006 heb ik op haarforum ook geklaagd over een pijnlijke hoofdhuid.

Wat ik me nu afvroeg, zijn er mensen met seborroïsch eczeem die hetzelfde idee hebben ooit gestopt met finasteride? En zoja verdween destijds het seborroïsch eczeem?
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juni 2010, 09:52   #863
papatata
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 april 2010
Berichten: 8
Dat gevoel heb ik ook met alopesan 400,heb nog steeds een flinke bos haar maar sinds ik alopesan gebruikte merkte ik dat me hormonen anders gingen werken en nu heb ik seborroïsch eczeem.

Ben vorige week naar de Dermatoloog geweest en kreeg shampoo en gel en heb tot nu toe geen jeuk meer gehad gelukkig.
Maar hoe kan je merken dat je haren weer gaan groeien?door een lichte tinteling?
papatata is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juni 2010, 08:41   #864
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Kan het niet zo zijn dat seborroïsch eczeem er al was, maar nog in een beginfase? Een fase waarin de irritatie nog licht is, maar haaruitval al wel goed merkbaar? In dat geval zijn middelen als saw palmetto of finasteride niet de oorzaak, maar het gebruik ervan is een gevolg ....

.... mensen gebruiken het om haaruitval te bestrijden en het eczeem blijft ondertussen sterker worden tot het zeer hinderlijke (en als eczeem herkend) wordt.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juni 2010, 10:48   #865
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Kan het niet zo zijn dat seborroïsch eczeem er al was, maar nog in een beginfase? Een fase waarin de irritatie nog licht is, maar haaruitval al wel goed merkbaar? In dat geval zijn middelen als saw palmetto of finasteride niet de oorzaak, maar het gebruik ervan is een gevolg ....

.... mensen gebruiken het om haaruitval te bestrijden en het eczeem blijft ondertussen sterker worden tot het zeer hinderlijke (en als eczeem herkend) wordt.
Ja daar denk ik ook wel eens aan, ik ben ook van plan om een tijdje te stoppen met finasteride om te kijken hoe mijn eczeem daarop reageert.

Maar misschien reageren mijn haren daar ook wel op...
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juni 2010, 12:44   #866
w12345r
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 oktober 2009
Berichten: 146
Bij mij is ook (een beetje) Seborroisch eczeem gevonden...
Ik gebruik nou 1 week ketaconazol shampoo, maar mijn haren gaan er pijn van doen (haarwortelpijn). En ik heb het gevoel dat ik er een nog drogere hoofdhuid van krijg (had al een droge hoofdhuid).

Zijn er nog andere middeltjes dan ketaconazol shampoo's?

En kan het zijn dat het seborroisch eczeem mijn inhammen veroorzaakt heeft?
w12345r is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juni 2010, 10:43   #867
Jojo76
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 augustus 2009
Berichten: 84
Van de week zag ik op de tv de reclame voor de nieuwe anti-roos shampoos van Nivea http://www.nivea.nl/products/show/Pure%20Color%20Anti-Roos%20Shampoo Heeft iemand deze al eens gebruikt en werkt het? Ik blijf last houden van droge schilfertjes ondanks dat ik Guhl anti-roos gebruik.

Wat ik me ook afvraag is wat voor hoofdhuid ik nu heb. Ik heb mijn haar altijd al na 2 dagen vet als ik het heb gewassen maar heb wel droge schilfertjes. Heb ik dan nu een vette of droge hoofdhuid?
__________________
Groetjes Jolanda

Dermolin - 2x in de week
Nog wel iets kleine, droge schilfertjes maar al bijna 2 jaar geen Seb. eczeem meer gehad
Jojo76 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juni 2010, 11:31   #868
papatata
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 april 2010
Berichten: 8
W12345r ik gebruik nu 2 weken ketaconazol shampoo en heb echt helemaal geen jeuk meer gehad.
Ik doe van tevoren eerst wassen met een neutral shampoo en dan pas ketaconazol en helemaal nergens geen last van.
Maar heeft je dermatoloog geen gel meegegeven die je om de dag moet gebruiken?
papatata is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juni 2010, 11:34   #869
w12345r
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 oktober 2009
Berichten: 146
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door papatata Bekijk bericht
W12345r ik gebruik nu 2 weken ketaconazol shampoo en heb echt helemaal geen jeuk meer gehad.
Ik doe van tevoren eerst wassen met een neutral shampoo en dan pas ketaconazol en helemaal nergens geen last van.
Maar heeft je dermatoloog geen gel meegegeven die je om de dag moet gebruiken?
Ik heb de ketaconazol shampoo van de huisarts gekregen...
De jeuk is inderdaad weg, heb nu dus alleen die haarwortelpijn.
w12345r is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juni 2010, 18:00   #870
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
W12345r,
Maak s.v.p. een handtekening onder je berichten, zodat wij allemaal kunnen zien welke middelen je al uitgeprobeerd hebt.
Tegen de jeuk: Rozemarijnshampoo van Guhl of Weleda?
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
seborroisch eczeem


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
haaruitval door seborroisch eczeem sigur AGA - Algemeen 90 19 april 2022 19:21
[dutasteride] Algemeen Rob Medicijnen/haargroeimiddelen 1316 9 december 2020 17:37
Astma, Eczeem of nog wat anders? Lies86 AA - Algemeen 18 7 november 2006 09:59
Seborroïsch eczeem en haaruitval kortkoppie Haarproblemen bij vrouwen 4 1 oktober 2005 00:20
Haaruitval door eczeem? brandon AGA - Algemeen 1 11 april 2004 21:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:44.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.