Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 10 april 2008, 17:39   #196
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door klaas Bekijk bericht
ik heb een paar foto's van mijn haarlijn, wat denken jullie als ik een fue zou doen? qua resuultaat en aantal grafts?
Het is erg moeilijk in te schatten van een foto. Bovendien hangt het er ook een beetje af wat voor resultaat je wenst en wat verder je situatie is (op je 25e sterk verdichten vooraan terwijl je haarlijn achteruit racet, bijvoorbeeld, is niet verstandig).

Ik heb zelf het gevoel dat het in jouw situatie niet zo erg nodig is.

Het is wel leuk om te zien dat je rechterinham dieper is dan de linker. Bij mij was dat ook het geval. Ik heb even een plaatje bijgevoegd van mijn situatie vòòr (rechts) en na zeven maanden (links). Bedenk erbij dat mijn haar op de voorfoto heel erg gebleekt was door de zomerzon en dat ik op de nafoto nog niet helemaal het eindresultaat had bereikt.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg voorennaht100kb.jpg‎ (96,9 KB, 159x gelezen)
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 10 april 2008, 18:35   #197
mlsbutt
HaarWeb lid
 
mlsbutt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2005
Berichten: 941
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door klaas Bekijk bericht
ik heb een paar foto's van mijn haarlijn, wat denken jullie als ik een fue zou doen? qua resuultaat en aantal grafts?
Zo was het qua ''patroon'' bij mij ook in 2002.
Alleen de inhammen waren dieper en de ''haarstrook'' tussen die inhammen was smaller en ''diffuser''
__________________
3 ''HT'' bij ''TH''(FUT) in jan'02, mei'03, okt'05.
Finasteride gebruik sins mrt'02(met nog steeds veel succes) Sins +- Sept. '10 gestopt met Finasteride

In okt 1,2,3 2007 2000 Grafts laten FUE Transplanteren bıj Derma-Plast ın Ankara, Turkıje!
Door Dr. M. Keser! en assıstente Sılhem.

4 dec. '09 gestart met de laserhelm van www.OverMachoGrande.com 300 Laser diodes!
Om de dag 20 min.(schoon handdoekdroog haar)
Helmpje op timer aan en Relaxed..

Geen gedoe met een laserborsteltje met 5 lasertjes...(borstelen borstelen worstelen..)
Nope result....Ya ''RSI'' oplopen mss...
mlsbutt is offline   Met citaat reageren
Oud 10 april 2008, 21:35   #198
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mlsbutt Bekijk bericht
Zo was het qua ''patroon'' bij mij ook in 2002.
Alleen de inhammen waren dieper en de ''haarstrook'' tussen die inhammen was smaller en ''diffuser''
Zeg mslbutt ,maar op die foto (avater) is er precies een vliegtuig over je kop geschoren..die driehoek....laagvlieger ? ...
__________________
29 Okt 07 - 3000 grafts
30 sept 2010 - 2865 grafts
4 nov 2011 - 1600 grafts (als afwerking)
--------------------------------------
Totaal : 7465 grafts
Dundee is offline   Met citaat reageren
Oud 10 april 2008, 21:47   #199
mlsbutt
HaarWeb lid
 
mlsbutt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2005
Berichten: 941
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dundee Bekijk bericht
Zeg mslbutt ,maar op die foto (avater) is er precies een vliegtuig over je kop geschoren..die driehoek....laagvlieger ? ...
Dat is lichtinval als je goed kijkt, niet kaal ofzo.
__________________
3 ''HT'' bij ''TH''(FUT) in jan'02, mei'03, okt'05.
Finasteride gebruik sins mrt'02(met nog steeds veel succes) Sins +- Sept. '10 gestopt met Finasteride

In okt 1,2,3 2007 2000 Grafts laten FUE Transplanteren bıj Derma-Plast ın Ankara, Turkıje!
Door Dr. M. Keser! en assıstente Sılhem.

4 dec. '09 gestart met de laserhelm van www.OverMachoGrande.com 300 Laser diodes!
Om de dag 20 min.(schoon handdoekdroog haar)
Helmpje op timer aan en Relaxed..

Geen gedoe met een laserborsteltje met 5 lasertjes...(borstelen borstelen worstelen..)
Nope result....Ya ''RSI'' oplopen mss...
mlsbutt is offline   Met citaat reageren
Oud 10 april 2008, 21:49   #200
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mlsbutt Bekijk bericht
Dat is lichtinval als je goed kijkt, niet kaal ofzo.
Echt ? ..is net een kaal geschoren driehoek ...raar hoe je daar een miskijk kan op hebben ...foto's he ..
__________________
29 Okt 07 - 3000 grafts
30 sept 2010 - 2865 grafts
4 nov 2011 - 1600 grafts (als afwerking)
--------------------------------------
Totaal : 7465 grafts
Dundee is offline   Met citaat reageren
Oud 10 april 2008, 22:22   #201
mlsbutt
HaarWeb lid
 
mlsbutt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2005
Berichten: 941
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dundee Bekijk bericht
Echt ? ..is net een kaal geschoren driehoek ...raar hoe je daar een miskijk kan op hebben ...foto's he ..
Nee echt lichtinval in combinatie met die shaduw natuurlijk.
__________________
3 ''HT'' bij ''TH''(FUT) in jan'02, mei'03, okt'05.
Finasteride gebruik sins mrt'02(met nog steeds veel succes) Sins +- Sept. '10 gestopt met Finasteride

In okt 1,2,3 2007 2000 Grafts laten FUE Transplanteren bıj Derma-Plast ın Ankara, Turkıje!
Door Dr. M. Keser! en assıstente Sılhem.

4 dec. '09 gestart met de laserhelm van www.OverMachoGrande.com 300 Laser diodes!
Om de dag 20 min.(schoon handdoekdroog haar)
Helmpje op timer aan en Relaxed..

Geen gedoe met een laserborsteltje met 5 lasertjes...(borstelen borstelen worstelen..)
Nope result....Ya ''RSI'' oplopen mss...
mlsbutt is offline   Met citaat reageren
Oud 10 april 2008, 23:09   #202
klaas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Berichten: 157
bedankt voor de reacties en de foto's. Antonieh is je haarlijn nog meer verbeterd na de foto's? en mlsbutt is dat je foto van je haarsituatie van nu? Als je ongeveer hetzelfde had als ik is het een mooi resultaat.

Ik heb op de foto een haarlijn getekend dat ik ongeveer zou willen hebben. De lijnen zijn niet echt keurig getekend haha. Maar is dit realistich?
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg ff1.JPG‎ (52,6 KB, 90x gelezen)
Bestandstype: jpg naamloosbvbd.JPG‎ (12,9 KB, 79x gelezen)
__________________
duta
klaas is offline   Met citaat reageren
Oud 10 april 2008, 23:33   #203
Lucky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 1.198
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door klaas Bekijk bericht
ik heb een paar foto's van mijn haarlijn, wat denken jullie als ik een fue zou doen? qua resuultaat en aantal grafts?
Dag Klaas, je zou je inhammen al beetje kunnen opvullen, zoals ik heb aangegeven op de foto (en links idem dito). Dat is vrij risicoloos nog.

Je haar aan de zijkant van je hoofd, zit al best ver naar achteren, waardoor je nog diepere inhammen krijgt. Door dat gedeelte op te vullen, wat ik rood geschetst heb, krijg je weer en veel naturlijker resultaat.

Vervolgens kun je afwachten wat er gaat gebeuren met je frontale haargrens. Als je daar aan gaat beginnen is er geen weg terug en het lijkt me vrij vroeg nog.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg ff.JPG‎ (17,3 KB, 64x gelezen)

Laatst gewijzigd door Lucky; 10 april 2008 om 23:35
Lucky is offline   Met citaat reageren
Oud 10 april 2008, 23:50   #204
Spiderman
HaarWeb lid
 
Spiderman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2006
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3.313
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door klaas Bekijk bericht
bedankt voor de reacties en de foto's. Antonieh is je haarlijn nog meer verbeterd na de foto's? en mlsbutt is dat je foto van je haarsituatie van nu? Als je ongeveer hetzelfde had als ik is het een mooi resultaat.

Ik heb op de foto een haarlijn getekend dat ik ongeveer zou willen hebben. De lijnen zijn niet echt keurig getekend haha. Maar is dit realistich?
Je haarlijn lijkt heel erg sterk op mijn haarlijn van voor mijn HT''s. Zelf heb ik inmiddels ongeveer 3100 grafts op mijn hoofd staan en heb ik weel zo goed als een NW1. De haarlijn die je getekend hebt is misschien iets te recht, maar ik denk dat je al aardig in de richting zit met je tekening.
__________________
Regime:

1.25 mg Proscar (sept 06)

1e HT (FUT) + 1250 grafts (nov 06)

2e HT (FUT) + 1850 grafts (jan 08)
Spiderman is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2008, 07:31   #205
test123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 januari 2005
Locatie: Nederland
Berichten: 560
Geslacht:
ik raad aan de haarlijn niet verder naar voren te halen maar alleen de inhammen op te vullen. Dan krijg je denk ik het meest natuurlijke resultaat.
__________________
- - - - - - - - - - - - -
-1 mg Finasteride per dag sinds begin 2005
-4 strip HT's bij Transhair (~ 2800 grafts. tevreden over resultaat op het implantatiegebied, wel litteken bij het donorgebied)
-1 litteken correctie bij Transhair (28-03-2007)
-1 littekencorrectie bij Aesthetic Clinics (01-04-08)
-op 24-06-08:875 FUE (bij Aesthetic Clinics)


test123 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2008, 12:37   #206
flyehigh1987
HaarWeb lid
 
flyehigh1987's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 mei 2004
Berichten: 97
Hoi, ik wil dus ook een FUE laten doen. Na wat berekeningen te hebben gedaan, kom ik uit op een kaal gebied van 50cm2 en ik wil het maximale aantal grafts laten plaatsen, 60 grafts per cm2, dus dan kom ik op 3000 grafts uit. Ik wil ongeveer de haarlijn van toen ik 13 was (toen begon mijn haaruitval al).
Wat denken jullie?

Hier mijn situatie:

Foto1: 13 jaar links nat
Foto2: 20 jaar links nat
Foto3: 16 jaar voor beetje nat
Foto4: 20 jaar voor nat
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 13jaar nat links.jpg‎ (42,5 KB, 109x gelezen)
Bestandstype: jpg 20 jaar nat links.jpg‎ (53,6 KB, 98x gelezen)
Bestandstype: jpg 16jaar beetje nat voor.jpg‎ (93,6 KB, 106x gelezen)
Bestandstype: jpg 20jaar nat voor.jpg‎ (47,6 KB, 102x gelezen)
__________________

Extern
Topicals:
-Kirkland Minoxidil 5% 2x1ml per dag
-Dr. Lee Spironolactione crème 5% 2x1ml per dag
Shampoos
-Mildeen Vitamine B5 Shampoo(Aldi), 2x per week
-Dr. Lee shampoo 2 x per week
-Rooscure Shampoo 1 x per 2 week
-Denorex shampoo (heel soms)

Intern:
-Vitamine B5 complex (Kruidvat), elke dag
-Zink Picolinate 22mg elke dag
-Kruidvat Multi A-Z elke dag


Laatst gewijzigd door flyehigh1987; 11 april 2008 om 12:45
flyehigh1987 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2008, 13:15   #207
Lucky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 1.198
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flyehigh1987 Bekijk bericht
Hoi, ik wil dus ook een FUE laten doen. Na wat berekeningen te hebben gedaan, kom ik uit op een kaal gebied van 50cm2 en ik wil het maximale aantal grafts laten plaatsen, 60 grafts per cm2, dus dan kom ik op 3000 grafts uit. Ik wil ongeveer de haarlijn van toen ik 13 was (toen begon mijn haaruitval al).
Wat denken jullie?
Dan denk ik dat je heel ver komt.

Hoe zit kaalheid verder in de familie, broers ? je vader ? Wat kan je te wachten staan ?

Het is eigenlijk hetzelfde verhaal...als je frontaal gaat beginnen, zou het zonde zijn als daarachter de kaalheid zich verder voortzet en je donorhaar verkwanselt hebt.

Je wilt als ik het goed begrijp, volledig je natuurlijke haarlijn terug, terwijl ik denk (zeker op jouw leeftijd) dat het misschien verstandiger is je inhammen wat op te vullen, daar waar het weinig tot geen kwaad kan.

Laatst gewijzigd door Lucky; 11 april 2008 om 13:17
Lucky is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2008, 13:24   #208
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flyehigh1987 Bekijk bericht
Hoi, ik wil dus ook een FUE laten doen. Na wat berekeningen te hebben gedaan, kom ik uit op een kaal gebied van 50cm2 en ik wil het maximale aantal grafts laten plaatsen, 60 grafts per cm2, dus dan kom ik op 3000 grafts uit. Ik wil ongeveer de haarlijn van toen ik 13 was (toen begon mijn haaruitval al).
Wat denken jullie?
Je gebruikt al minoxidil en ik las in een ander bericht van je dat je overweegt om finasteride te gaan slikken. Misschien is het wel verstandig om eerst te zien of die finasteride ook goed werk bij je doet. Ik bedoel dan niet dat je inhammen weer dicht zullen groeien, dat is niet waarschijnlijk, maar vooral dat de situatie stabiliseert en dat je geen bijwerkingen ervaart. Als dat het geval is, dan weet je in ieder geval met meer zekerheid dat je niet meteen volgend jaar al een nieuwe transplantatie achter de eerste moet laten plaatsen.

In jouw situatie is zo dicht aanplanten voorop wel risicovol als je naar de wat langere termijn kijkt. Bij vervolgingrepen kan je donorsituatie wel eens tekort schieten, zodat je op je 40e eindigt met een dichte rand voorop en steeds dunner haar naar achteren.

Ik denk dat je een goed beeld moet proberen te krijgen van het worst-case scenario. Dus hoe ver gaat je kaalheid waarschijnlijk doorzetten als je helemaal niks doet. En daar kun je dan -afhankelijk dus van de grootte van het uiteindelijke gebied en de situatie in je donorgebied- het aantal grafts per cm2 mee bepalen.

Ik weet zelf niet of ik 80 zou willen worden met de haarlijn van een 13-jarige. Zeker niet als het betekent dat ik op een 13-jarige met een zielig diffuus dun bosje haar ga lijken.

Dat je kaler wordt is een gegeven. Je wil dat niet accepteren en tegenwoordig hoeft dat ook niet. Maar je moet wel accepteren dat je nooit de volle haardos van vroeger terug gaat krijgen. Wees dus realistisch in wat je doet.

Je beseft ook dat je voor een grote FUE helemaal gemilimeterd moet worden? 3 maanden rondlopen met een ultrakorte coupe dus
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2008, 14:40   #209
flyehigh1987
HaarWeb lid
 
flyehigh1987's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 mei 2004
Berichten: 97
@Lucky, mijn vader (nw4), oom(nw6) en opa (nw6) van mijn vaders kant kaal. Van mijn moederskant: ooms lichtkalend (inhammen, nw2), opa diffuus kalend (over zijn hele hoofd) vanaf ongeveer zijn 60e.

@Dat over donorhaar besparen voor latere ingrepen is idd. een beter idee, mocht de fina later niet meer werken of niet goed aanslaan, bedankt voor de tips.

Eerst had ik de onderstaande getekende haarlijn in gedachten (50cm2 haar), nu denk ik dat een haarlijn op de afbeelding er naast een beter idee is.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg haartrans.jpg‎ (12,7 KB, 95x gelezen)
Bestandstype: jpg tekening haarlijn.jpg‎ (62,0 KB, 108x gelezen)
__________________

Extern
Topicals:
-Kirkland Minoxidil 5% 2x1ml per dag
-Dr. Lee Spironolactione crème 5% 2x1ml per dag
Shampoos
-Mildeen Vitamine B5 Shampoo(Aldi), 2x per week
-Dr. Lee shampoo 2 x per week
-Rooscure Shampoo 1 x per 2 week
-Denorex shampoo (heel soms)

Intern:
-Vitamine B5 complex (Kruidvat), elke dag
-Zink Picolinate 22mg elke dag
-Kruidvat Multi A-Z elke dag

flyehigh1987 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2008, 16:32   #210
mlsbutt
HaarWeb lid
 
mlsbutt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2005
Berichten: 941
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flyehigh1987 Bekijk bericht
@Lucky, mijn vader (nw4), oom(nw6) en opa (nw6) van mijn vaders kant kaal. Van mijn moederskant: ooms lichtkalend (inhammen, nw2), opa diffuus kalend (over zijn hele hoofd) vanaf ongeveer zijn 60e.

@Dat over donorhaar besparen voor latere ingrepen is idd. een beter idee, mocht de fina later niet meer werken of niet goed aanslaan, bedankt voor de tips.

Eerst had ik de onderstaande getekende haarlijn in gedachten (50cm2 haar), nu denk ik dat een haarlijn op de afbeelding er naast een beter idee is.
Zulke inhammen had ik ook, zoals op die geheel rechtse foto.
Maar toen was ik net 26(2mnd) bij aanvang eerste HT in '02
__________________
3 ''HT'' bij ''TH''(FUT) in jan'02, mei'03, okt'05.
Finasteride gebruik sins mrt'02(met nog steeds veel succes) Sins +- Sept. '10 gestopt met Finasteride

In okt 1,2,3 2007 2000 Grafts laten FUE Transplanteren bıj Derma-Plast ın Ankara, Turkıje!
Door Dr. M. Keser! en assıstente Sılhem.

4 dec. '09 gestart met de laserhelm van www.OverMachoGrande.com 300 Laser diodes!
Om de dag 20 min.(schoon handdoekdroog haar)
Helmpje op timer aan en Relaxed..

Geen gedoe met een laserborsteltje met 5 lasertjes...(borstelen borstelen worstelen..)
Nope result....Ya ''RSI'' oplopen mss...
mlsbutt is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Trainshair 2000 grafts pietje1234 Chirurgische behandelingen 28 9 juli 2007 18:55
"Wordt het zustertje niet moe!" hairobservator Chirurgische behandelingen 86 3 januari 2007 16:22
Prijsvergelijk haartransplantatie klinieken! Opa Chirurgische behandelingen 36 28 april 2006 09:53


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:41.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.