Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 19 november 2009, 12:17   #1
Haarzoeker
HaarWeb lid
 
Haarzoeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 oktober 2003
Berichten: 191
Talking HT zoals Wolly en Gerard Joling

Een paar jaar geleden ben ik gestop met Fina. Het werkte niet meer bij mij en ik wilde geen medicijnen meer slikken en ander gehassle aan mijn haar, zoals minox ect.
Sindsdien scheer ik mijn haar tot enkele millimeters. Bevalt me goed en ik ben er zo ook minder mee bezig.

Mensen zagen mij ook niet meer als kalend, maar als iemand die vrijwillig een kort stoer kapsel had genomen.

Nu is het toch langzaam achteruit gegaan en zien mensen mij als kalend of kaal.

Ik heb in het verleden wel gedacht aan een ht toen ik nog een ´kapsel´had, maar ik vond de resultaten vaak te mager en was bang voor het lidteken. Ik vind als het haar langer is bij een ht dat het nog te veel een kalend en soms onnatuurlijk effect heeft.

Nu ik Gerard heb gezien met zijn gemillimeterde hoofd werd ik eigenlijk wel een beetje enthousiast over een ht. Ik hoef niet een pretty boy kapsel, maar toch vind ik dekking op mijn hoofd mooier dan een ´badmuts´.
Ik heb haarweb een beetje doorgespit en zag ook de foto´s van Wolly. Zoiets zou ik ook wel willen. Bij Wolly en Geer (en ik geloof Norwood 2 ook)vind ik het op lijken dat zij nooit kalend zijn geweest, maar gewoon hun haar hebben gemillimterd.

Ik heb nu wat vragen
1. Is het verstandig om een ht te doen voor een gemillimeterd kapsel als je nog niet je eindstadium weet. Kan je met een ht je hele hoofd optisch dekkend maken?

2. Hoe is de dekking met grijs haar? Zeker in het daglicht buiten ben ik aardig grijs in de krans.

3. Blijven de getransplanteerde grijze haren grijs of kunnen deze ook donker worden zoals het nu bovenop mijn hood is.

4. wat zal een Fue mij ongeveer kosten?

5. Tot hoe lang na een HT is het te zien dat je er een hebt laten uitvoeren?

Wat ik mij verder nog afvraag is dat een hoop mensen een of meerdere ht's hebben uitgevoerd, maar toch nog dagelijks hier posten en met fina en minox e.d. in de weer zijn. Levert een ht dan niet zo'n mooi resultaat op dat het ' haarprobleem' uit je leven is verdwenen. Ik bedoel, ik zou mij na een ht toch nooit meer druk om mijn haar willen maken, zeker omdat het mij veel geld gaat kosten.

P.s. Wolly de vergelijking met Geer is alleen op de positieve resultaten van jullie ht gemaakt.
Haarzoeker is offline   Met citaat reageren
Oud 19 november 2009, 14:32   #2
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarzoeker Bekijk bericht
Een paar jaar geleden ben ik gestop met Fina. Het werkte niet meer bij mij en ik wilde geen medicijnen meer slikken en ander gehassle aan mijn haar, zoals minox ect.
Sindsdien scheer ik mijn haar tot enkele millimeters. Bevalt me goed en ik ben er zo ook minder mee bezig.

Mensen zagen mij ook niet meer als kalend, maar als iemand die vrijwillig een kort stoer kapsel had genomen.

Nu is het toch langzaam achteruit gegaan en zien mensen mij als kalend of kaal.

Ik heb in het verleden wel gedacht aan een ht toen ik nog een ´kapsel´had, maar ik vond de resultaten vaak te mager en was bang voor het lidteken. Ik vind als het haar langer is bij een ht dat het nog te veel een kalend en soms onnatuurlijk effect heeft.

Nu ik Gerard heb gezien met zijn gemillimeterde hoofd werd ik eigenlijk wel een beetje enthousiast over een ht. Ik hoef niet een pretty boy kapsel, maar toch vind ik dekking op mijn hoofd mooier dan een ´badmuts´.
Ik heb haarweb een beetje doorgespit en zag ook de foto´s van Wolly. Zoiets zou ik ook wel willen. Bij Wolly en Geer (en ik geloof Norwood 2 ook)vind ik het op lijken dat zij nooit kalend zijn geweest, maar gewoon hun haar hebben gemillimterd.

Ik heb nu wat vragen
1. Is het verstandig om een ht te doen voor een gemillimeterd kapsel als je nog niet je eindstadium weet. Kan je met een ht je hele hoofd optisch dekkend maken?

2. Hoe is de dekking met grijs haar? Zeker in het daglicht buiten ben ik aardig grijs in de krans.

3. Blijven de getransplanteerde grijze haren grijs of kunnen deze ook donker worden zoals het nu bovenop mijn hood is.

4. wat zal een Fue mij ongeveer kosten?

5. Tot hoe lang na een HT is het te zien dat je er een hebt laten uitvoeren?

Wat ik mij verder nog afvraag is dat een hoop mensen een of meerdere ht's hebben uitgevoerd, maar toch nog dagelijks hier posten en met fina en minox e.d. in de weer zijn. Levert een ht dan niet zo'n mooi resultaat op dat het ' haarprobleem' uit je leven is verdwenen. Ik bedoel, ik zou mij na een ht toch nooit meer druk om mijn haar willen maken, zeker omdat het mij veel geld gaat kosten.

P.s. Wolly de vergelijking met Geer is alleen op de positieve resultaten van jullie ht gemaakt.
Mij is verteld dat je eerder een 'vol' resultaat hebt wanneer je je haar daarna gemillimeterd gaat dragen. Zonder HT's zou ik ergens tussen de NW6 en NW7 inzitten denk ik, dus waarschijnlijk geen goede vergelijking met jou.

Na een week of twee zal je omgeving het niet meer opvallen dat je een FUE hebt ondergaan.

Voor de rest kan ik je adviseren om bij een paar klinieken op consult te gaan!
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 19 november 2009, 21:39   #3
DikkieD
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 december 2005
Locatie: Zevenhuizen
Berichten: 427
of een soort van haarwerk kan ook
DikkieD is offline   Met citaat reageren
Oud 20 november 2009, 13:29   #4
Haarzoeker
HaarWeb lid
 
Haarzoeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 oktober 2003
Berichten: 191
Nee, geen haarwerk voor mij.
Haarzoeker is offline   Met citaat reageren
Oud 20 november 2009, 15:09   #5
Wolly
HaarWeb lid
 
Wolly's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Berichten: 127
Als je je haar kort wilt houden is een FUE zeker wel wat voor je!
Het is wel een stuk duurder maar dan heb je ook geen scar. Dat was ook de rede waarom ik voor een Fue gekozen heb. De 1e 2 maanden heb ik het kort gehouden (3 mm) omdat de haren toch uit zouden vallen maar na de 3e maand was dat nog niet het geval Daarom heb ik het nu langer laten groeien. Je kan idd niet meer zien dat ik ooit kaal ben geweest.
Ik droeg altijd een pet voor mijn HT Heb het zo altijd voor de meeste mensen verborgen, nu vragen ze zich af waarom ik geen petten meer draag Het valt ze niet eens op dat ik wat heb laten doen en dan heb ik het over vrienden die ik dagelijks zie en al jaren ken
Zal snel weer nieuwe foto's posten het is weer flink gegroeid. Veel succes met je beslissing.
GR.
__________________
Finasteride 1 mg ( November 2008)
FUE 1814 AC Dr Feriduni 10-06-2009
Nog 6000-7000 grafts beschikbaar

Laatst gewijzigd door Wolly; 20 november 2009 om 15:12
Wolly is offline   Met citaat reageren
Oud 20 november 2009, 15:50   #6
Haarzoeker
HaarWeb lid
 
Haarzoeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 oktober 2003
Berichten: 191
Hoi Wolly,

Bedankt voor je reactie.

Mijn situatie is ongeveer hetzelfde als jouw sitautie voor je ht, alleen bij mij is het misschien wat dunner in het midden en bij de kruin.
Ben jij alleen aan de voorzijde of ook in het middengebied en de kruin behandeld.

Ben jij niet bang dat de fina op een gegeven moment is uitgewerkt en dat je aan de voorzijde mooi haar hebt en niet meer genoeg donor om alles daarachter op te vullen?

Heb jij geen lidtekens overgehouden aan de Fue?
Wat kostte jouw operatie en hoe lang was je 'niet aantoonbaar'.

Is een gemillimeterd kapsel bij jou meer denkend dan een langer kapsel.

Ik denk er aan om als ik een Feu doe omdan de eerste maanden mijn hoofd scheermeskaal te doen.

Gr, Haarzoeker.
Haarzoeker is offline   Met citaat reageren
Oud 20 november 2009, 18:39   #7
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Bedankt voor het compliment. Kaal wilde me eigen ook niet noemen, maar kalend toch wel. Was/ben er ook slechter aan toe dan Wolly.
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 november 2009, 01:28   #8
Wolly
HaarWeb lid
 
Wolly's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Berichten: 127
Hier wat antwoorden op je vragen:
Op mijn 1e consult was ik afgewezen omdat ze bang waren dat ik nogmeer haar zou verliezen. de Dr. heeft me toen fina voorgeschreven.
Na mijn gebruik van 1 jaar is mijn haar stabiel gebleven en een stuk beter van kwaliteit, daarna pas kon mijn HT uitgevoerd worden. Ik heb ook een vrij klein hoofd dus heb ook maar weinig grafts nodig. Ik heb nu 1814 grafts gebruikt (voor mijn haarlijn) dus heb er nog veel over als het ooit nodig is.
Ik heb geen lidtekens overgehouden die je kan zien ten minste.
Heb mijn haar 3 maanden heel kort gehad en na 4 weken kon niet eens iemand zien dat ik wat had laten doen. Het is heel erg meegevallen bij mij maar dat wil niet zeggen dat iedereen zoveel geluk heeft. Het verschil gewoon per persoon. Mijn haar is nu ongeveer 3 cm en het dekt zelfs als ik het omhoog zet, ik zie gewoon geen verschil met oude foto's van 6 jaar geleden toen ik al mijn haren nog had.
__________________
Finasteride 1 mg ( November 2008)
FUE 1814 AC Dr Feriduni 10-06-2009
Nog 6000-7000 grafts beschikbaar

Laatst gewijzigd door Wolly; 21 november 2009 om 02:25
Wolly is offline   Met citaat reageren
Oud 22 november 2009, 09:48   #9
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wolly Bekijk bericht
Hier wat antwoorden op je vragen:
Op mijn 1e consult was ik afgewezen omdat ze bang waren dat ik nogmeer haar zou verliezen. de Dr. heeft me toen fina voorgeschreven.
Na mijn gebruik van 1 jaar is mijn haar stabiel gebleven en een stuk beter van kwaliteit, daarna pas kon mijn HT uitgevoerd worden. Ik heb ook een vrij klein hoofd dus heb ook maar weinig grafts nodig. Ik heb nu 1814 grafts gebruikt (voor mijn haarlijn) dus heb er nog veel over als het ooit nodig is.
Ik heb geen lidtekens overgehouden die je kan zien ten minste.
Heb mijn haar 3 maanden heel kort gehad en na 4 weken kon niet eens iemand zien dat ik wat had laten doen. Het is heel erg meegevallen bij mij maar dat wil niet zeggen dat iedereen zoveel geluk heeft. Het verschil gewoon per persoon. Mijn haar is nu ongeveer 3 cm en het dekt zelfs als ik het omhoog zet, ik zie gewoon geen verschil met oude foto's van 6 jaar geleden toen ik al mijn haren nog had.
Klinkt erg goed Wolly, het is je gegund!

Ja, zelfs in Drenthe gunnen de mensen je alle goeds...
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 22 november 2009, 12:15   #10
Wolly
HaarWeb lid
 
Wolly's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Berichten: 127
haha bedankt Ambo Hoe is he trouwens met jou HT? Komen er al wat haren door?
__________________
Finasteride 1 mg ( November 2008)
FUE 1814 AC Dr Feriduni 10-06-2009
Nog 6000-7000 grafts beschikbaar
Wolly is offline   Met citaat reageren
Oud 22 november 2009, 15:24   #11
gebruikersnaam1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juli 2008
Berichten: 292
Die afbeelding van haarzoeker..
Zouden er echt mensen zijn die hun haar nu zo nog dragen?
gebruikersnaam1 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 november 2009, 15:28   #12
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gebruikersnaam1 Bekijk bericht
Die afbeelding van haarzoeker..
Zouden er echt mensen zijn die hun haar nu zo nog dragen?
Ja. Ik zag er laatst nog eentje op t.v. die tussen het publiek zat.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 22 november 2009, 15:28   #13
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wolly Bekijk bericht
haha bedankt Ambo Hoe is he trouwens met jou HT? Komen er al wat haren door?
Als ik over mijn bolletje aai, voelt het wel wat voller.

Maar als ik een foto ervan maak zie ik nog geen spectaculaire groei.

Ik draag het ook heel erg kort, als er wat opkomt scheer ik het gelijk weer af haha...

Maar ik ben nooit vlot geweest, ga er vanuit dat ik binnenkort wel resultaten ga zien op de foto's!
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 22 november 2009, 15:30   #14
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gebruikersnaam1 Bekijk bericht
Die afbeelding van haarzoeker..
Zouden er echt mensen zijn die hun haar nu zo nog dragen?
Het wordt wel minder, zulke mensen die denken dat anderen hun niet als kaal beschouwen, maar ondertussen hebben ze niet door dat mensen dat wel zien en dat ze ontzettend voor l*l lopen.

Maar af en toe zie ik er nog wel eentje lopen, heel errug..

Had in België dit jaar nog een consult waarbij de HT-arts zelf zijn zijharen liet groeien en dat over zijn kale kop kamde.... (was geen reclame zeg... ).
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 23 november 2009, 12:41   #15
Kiran
HaarWeb lid
 
Kiran's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2009
Berichten: 244
Citaat:
Ik draag het ook heel erg kort, als er wat opkomt scheer ik het gelijk weer af haha...
Waarom scheer je het eigenlijk gelijk weer af?
Bedoel je hebt een ht toch gedaan om meer haar te verkrijgen of wil je dat het straks gelijkmatig gaat groeien?
__________________
Een kiwi verliest ook zijn haar!
Kiran is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Gerard Joling gaat kaal test123 Chirurgische behandelingen 573 2 augustus 2011 22:00
Gerard Joling Chris Chirurgische behandelingen 192 20 april 2008 16:36


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:02.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.