Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

 
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
Oud 25 januari 2002, 18:52   #20
Savior
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2001
Berichten: 24
Citaat:
Originally posted by Rocco
Naar mijn weten bestaat Fina al sinds de 80 er jaren......alleen werd het gebruikt voor prostaat toestand...dus echt schadelijk zal fina niet zijn....
Hmmm.. elk medicijn kan schadelijk zijn als het niet gebruikt wordt waarvoor het bedoeld is. Iemand die geen kanker heeft wordt niet bestraald en iemand die niet aan manische depressies lijdt geven ze ook geen prozac. Wat ik hiermee wil zeggen is dat het medicijn wel degelijk potentiele gevaren oplevert.

Dit medicijn bevat inderdaad hoofdbestandelen die worden gebruikt bij prostaataandoeningen die veelal bij oudere mannen voorkomen. Dit medicijn verkleint kort gezegd de prostaat die door de aandoening te groot is geworden. In dit context doet het medicijn zijn werk.

In het geval van een jongere man die zijn haren verliest heeft het wordt het medicijn in een heel andere context gebruikt. Het voorkomt verder haarverlies en laat het haar in sommige gevallen in dikte toenemen. Het feit blijft dat de prostaat van de meeste jonge mannen gezond en dus niet te groot is. Toch gaan ze een medicijn nemen wat een prostaatverkleindende weking heeft.

Nu snap je denk ik wel waar ik heen wil. Het is dus mogelijk dat je gezonde prostaat beinvloed wordt door het medicijn en bijvoorbeeld kleiner wordt dan hij hoort te zijn. Dat gaat ten kostje van je libido en misschien wel van je vruichtbaarheid. Niemand weet namelijk welke lichaamsdelen nog meer beinvloed worden. Dit medicijn doet iets met je hormoonhuishouding en dat heeft in feite werking op je hele lichaam.

Ik beweer dus niet dat het per se gaat gebeuren zoals Jay onterecht opmerkt. Ik kan namelijk ook niet in de toekomst kijken. Ik wil er alleen op wijzen dat die risico's er zijn. Het medicijn is niet voor niks niet in Nederland verkrijgbaar. Het is gewoon nog niet veilig verklaard wat wil zeggen dat men nog niet weet wat de langertermijnresultaten zijn. Of iemand bereid is dit risico te nemen is zijn eigen keus. En voor die keuze heb ik alle respect. Ik vindt het alleen belangrijk om de realiteit niet uit het oog te verliezen door je alleen te fixeren op de eventuele positieve resultaten van het product en niet op de mogelijke risico's.

Wat mijn eigen situatie betrefd. Zodra de resultaten tastbaar zijn zullen deze zaken op internet gezet worden in de vorm van foto's etc. Ik weet dat dat wat illuster overkomt maar zo lijkt me het nou eenmaal het beste. Ik wil geen valse hoop wekken. In feite had ik het beste niks kunnen zeggen tot die resultaten er zijn. Daar heeft oa Jay gelijk an gehad. Maar goed het is nu eenmaal zo gelopen dus daar valt niks meer aan te doen. Ik maak nou eenmaal ook met de regelmaat van de klok fouten. Te vroeg mijn mond hierover opentrekken is daar 1 van. Mijn excuses hiervoor.

Dus Jay.. zand erover en ik neem alle shit terug die ik heb gezegd om van me af te bijten. Mijn mening over Boersma blijft staan maar die houdt ik in vervolg voor mezelf.

Het gaat nu de trouwens goede kant op. Mijn haaruitval is helemaal gestopt en de plekken die dun of kaal waren zijn helemaal bedekt met dons. Met het blote oog zie je dus nog weinig verschil maar dat heeft tijd nodig. Een deel van het dons begint trouwens al de vorm van echte haren aan te nemen. Maar in het eerste stadium zijn die ook nog kleurloos. Ik hou jullie op de hoogte.
__________________
Never give up
Savior is offline   Met citaat reageren
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:15.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.