Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Overige (haar)discussies - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 17 oktober 2005, 19:58   #1
pipilover
Haar Guru
 
pipilover's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2005
Berichten: 77
Question Hard water

Hallo jongens/dames!!! Wie v. jullie heeft er ook last v. hard water? Ik namelijk heb er last van en ik denk dat mijn hoofdhuid er daarom door naar de klote is. Waarschijnlijk ligt het aan de slechte mineralen erin, vooral chlorine is slecht. Ik ben van plan om zo een douchekop te kopen die het water filtert, maar ik weet niet welke ik moet kiezen omdat er zoveel keus is en ik weet niet welke er goed is. Iemand idee? Krijgen jullie ook droge/doffe haren na het wassen met water?
pipilover is offline   Met citaat reageren
Oud 17 oktober 2005, 20:59   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pipilover
Hallo jongens/dames!!! Wie v. jullie heeft er ook last v. hard water? Ik namelijk heb er last van en ik denk dat mijn hoofdhuid er daarom door naar de klote is. Waarschijnlijk ligt het aan de slechte mineralen erin, vooral chlorine is slecht. Ik ben van plan om zo een douchekop te kopen die het water filtert, maar ik weet niet welke ik moet kiezen omdat er zoveel keus is en ik weet niet welke er goed is. Iemand idee? Krijgen jullie ook droge/doffe haren na het wassen met water?
In welk ver buitenland woon je? Je leest zo te zien te veel angstverhalen op Engelstalige sites (daar spreken ze over 'chlorine' waar wij over chloride zouden spreken).

Het is waar dat je van zout water stugger haar krijgt. Ik weet dat van een dagje strand. Maar in gewoon leidingwater zit toch heus veel te weinig zout om het effect te hebben dat je beschrijft.

Ik zou het eerder wijten aan te heet, te lang of te vaak douchen of anders aan een soort shampoo die je haar kennelijk minder goed verdraagt. Of wellicht schort er iets aan je eetgewoonten.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 17 oktober 2005, 22:29   #3
pipilover
Haar Guru
 
pipilover's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2005
Berichten: 77
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH
In welk ver buitenland woon je? Je leest zo te zien te veel angstverhalen op Engelstalige sites (daar spreken ze over 'chlorine' waar wij over chloride zouden spreken).

Het is waar dat je van zout water stugger haar krijgt. Ik weet dat van een dagje strand. Maar in gewoon leidingwater zit toch heus veel te weinig zout om het effect te hebben dat je beschrijft.

Ik zou het eerder wijten aan te heet, te lang of te vaak douchen of anders aan een soort shampoo die je haar kennelijk minder goed verdraagt. Of wellicht schort er iets aan je eetgewoonten.
Hehe ik woon gewoon in Ned. hoor. Maar sommige mensen hebben een waterallergie, nou ja niet het water zelf maar de mineralen die erin zitten. En ik douche niet te lang en heet dus daar kan het niet aan liggen en toch droogt mijn huid uit en vroeger had ik dit niet. En ik ben volgens mij niet de enigste die last heeft v. hard water en zout is niet het enigste probleem. En shampoo gebruik ik niet meer. Dus echt hoor hard water kan voor sommigen een probleem zijn, zoals bij mij jammer genoeg !!! Maar dank voor je reactie!!!
pipilover is offline   Met citaat reageren
Oud 17 oktober 2005, 23:57   #4
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pipilover
Hehe ik woon gewoon in Ned. hoor. Maar sommige mensen hebben een waterallergie, nou ja niet het water zelf maar de mineralen die erin zitten. En ik douche niet te lang en heet dus daar kan het niet aan liggen en toch droogt mijn huid uit en vroeger had ik dit niet. En ik ben volgens mij niet de enigste die last heeft v. hard water en zout is niet het enigste probleem. En shampoo gebruik ik niet meer. Dus echt hoor hard water kan voor sommigen een probleem zijn, zoals bij mij jammer genoeg !!! Maar dank voor je reactie!!!
Ik begrijp niet goed waarom je blijft kijken naar 'hard water'. Volgens mij is het vrijwel uitgesloten dat dat je probleem is, hoor. Dat je het vroeger niet had en nu wel lijkt daar ook op te wijzen; het water in Nederland is al decennia van een vergelijkbare en heel erg goede kwaliteit. Wat wel een feit is, is dat je huid droger wordt naarmate je ouder wordt ...

... en een ander feit is dat er een paar fabrikanten van waterzuiveringsapparatuur voor thuisgebruik zijn die heel graag hun product willen slijten ... geholpen door het vaak foutieve idee dat bij mensen leeft dat alles wel heel erg slecht en vervuild is tegenwoordig, veel meer dan vroeger.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 18 oktober 2005, 00:03   #5
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Er is hier al een thread over Pipilover (geweldige naam trouwens! beetje dubieus.. ) In die thread gaat het over zowel het water voor douchen als drinken. In die thread staat ook een grafiekje geloof ik met alle hardheden van het leidingwater overal in Nederland. Voor drinken heeft het weinig nut om op fleswater over te stappen aangezien dit water ook gewoon uit de leiding wordt gehaald uit ik geloof Utrecht en Tilburg (Bar Le Duc en nog wat). Utrecht en Tilburg hebben beiden relatief hoge hardheden, dus dit is geen nodige overstap. Qua douchen....... gewoon minder en minder heet, zoals Anthonie al zegt.
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 18 oktober 2005, 12:33   #6
pipilover
Haar Guru
 
pipilover's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2005
Berichten: 77
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guoy
Er is hier al een thread over Pipilover (geweldige naam trouwens! beetje dubieus.. ) In die thread gaat het over zowel het water voor douchen als drinken. In die thread staat ook een grafiekje geloof ik met alle hardheden van het leidingwater overal in Nederland. Voor drinken heeft het weinig nut om op fleswater over te stappen aangezien dit water ook gewoon uit de leiding wordt gehaald uit ik geloof Utrecht en Tilburg (Bar Le Duc en nog wat). Utrecht en Tilburg hebben beiden relatief hoge hardheden, dus dit is geen nodige overstap. Qua douchen....... gewoon minder en minder heet, zoals Anthonie al zegt.
OK, in ieder geval bedankt voor jullie antwoorden. Het ging me niet echt over het drinken, maar maakt niet uit altijd handig om te weten. En ik douche echt niet heet en te lang maar maakt eigenlijk toch niet zoveel uit. Ik had trouwens die thread over water gezien, maar ik dacht dat het alleen over drinken ging en niet over douchen, maar waarschijnlijk heb ik het over me hoofd gezien. En Anthonie ja ik weet dat het duidelijk is dat het mij om hardwater ging !!! Maar ik ken toch echt sommige mensen die last krijgen v. hun huid als ze in aanraking komen met hard water en niet wanneer dit met zacht water gebeurd. En ja het water van Nederland is inderdaad wel v. goede kwaliteit, wat niet overal zo is, daar hebben jullie gelijk in! En Anthonie, zo oud ben ik nou ook weer niet (joke). Fijne dag verder!
pipilover is offline   Met citaat reageren
Oud 15 november 2005, 00:26   #7
Boris
HaarWeb lid
 
Boris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2004
Locatie: Disney World
Berichten: 617
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH
In welk ver buitenland woon je? Je leest zo te zien te veel angstverhalen op Engelstalige sites (daar spreken ze over 'chlorine' waar wij over chloride zouden spreken).
.

Wat is dat chlorine dan precies??? Ik heb een tijdje in de Uk gestudeert en daar begon mijn AA-problematiek. En het opvallende was dat ik niet de enige buitenlandse student was die er toen ineens last van had.
__________________
My regimen:
  • Sinds 2011 weer 2 x per week keta 2% shampoo. met breaks van soms een maand of 2,3.
  • Sinds 2012 steeds een aantal maanden Inneov van Vichy

In the past:
  • La Biosthetique haarampullen (soort Aminexil)
  • jan 2003 - mei 2011 Proscar 0,8 tot 1,25 mg 6 x p/w
  • nov. 2004 - 2008 af en toe rooscure of keta 2%
  • Saw Palmetto 1 a 2 x per dag
  • 12/2001, 04/2002, 02/2004, 2010 aminexil kuur
Boris is offline   Met citaat reageren
Oud 15 november 2005, 06:59   #8
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boris
Wat is dat chlorine dan precies??? Ik heb een tijdje in de Uk gestudeert en daar begon mijn AA-problematiek. En het opvallende was dat ik niet de enige buitenlandse student was die er toen ineens last van had.
Het is gewoon chloor, Cl, zoals wat je voornamelijk in keukenzout (natriumchloride) aantreft. Maar chloor in een actieve vorm werd vroeger ook gebruikt om leidingwater bacteriologisch betrouwbaar te maken. In het buitenland wordt het nog wel toegepast.

Toch weet ik niet of je daar iets aan kunt wijten. Elders op het forum heb ik wel gesprekken gezien over toenemende percentages kaalheid onder mannen op jongere leeftijd (geen objectieve statistieken, alleen het gevoel van mensen). Je zou juist verwachten dat dat is afgenomen dan sinds ons drinkwater niet meer gechloreerd wordt.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2009, 23:13   #9
ugh
HaarWeb lid
 
ugh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2002
Berichten: 944
Geslacht:
Heb zelf last van Cholinergic Urticaria (allergies voor je eigen zweet, wat vooral bij sporten lastig is) (=Heat Hives) (soort van eczeem). Op de volgende links wordt de veronderstelling gemaakt dat dit (Eczeem en Urticaria/netelroos) met hard water te maken kan hebben:
http://www.heathives.com/2009/08/19/...k-like-anyway/
http://www.heathives.com/2009/08/14/...sing-my-hives/

http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/7820081.stm
Citaat:
Scientists are investigating if installing a home water softener can relieve children's eczema symptoms.
Als hardwater daadwerkelijk een oorzaak is bij sommigen, dan kan het plaatsen van waterontharders een oplossing zijn.

Trial in de UK, waarvan de resultaten in 2010 bekend gemaakt zullen worden: http://www.swet-trial.co.uk/
__________________
Regimen: niets meer
ugh is offline   Met citaat reageren
Oud 28 augustus 2009, 12:13   #10
X-Zeem
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 juni 2009
Berichten: 163
there is nothing I won't try, ik ga een keer wassen met bronwater
X-Zeem is offline   Met citaat reageren
Oud 28 augustus 2009, 19:15   #11
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door X-Zeem Bekijk bericht
there is nothing I won't try, ik ga een keer wassen met bronwater
Neem dan geen bronwater uit de Ardennen of bronwater met bubbels. Daar kan leidingwater in hardheid absoluut niet tegenop
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 29 augustus 2009, 01:14   #12
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door X-Zeem Bekijk bericht
there is nothing I won't try, ik ga een keer wassen met bronwater
Een paar jaar geleden was er een t.v.-programma (Keuringsdienst van Waarde, geloof ik) over het feit dat het zogenaamde bronwater van Sourcy en Bar-le-Duc gewoon uit dezelfde grondlagen wordt gepompt als het water van de gemeente Utrecht. Ze lieten ook zien dat de fabrieken vlakbij het waterleidingbedrijf van die gemeente liggen. Je wordt dus gewoon in de maling genomen, het water is precies hetzelfde en er worden hooguit wat bubbels aan toegevoegd.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[ketoconazol] Algemeen (Rooscure en Nizoral) Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 1636 25 januari 2019 14:29
Kraanwater slecht? ugh Overige (haar)discussies - Algemeen 53 30 augustus 2011 12:34
Groene thee jornkielman Overige (haar)discussies - Algemeen 299 22 oktober 2009 16:20
haren dagelijks wassen met water herman AGA - Algemeen 4 5 oktober 2004 20:10
Nasa`s Mars Project News(2004) pindakaas Van alles en nog wat... 54 20 juli 2004 17:38


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.