Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 26 juni 2008, 22:14   #1
voodoo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 juni 2008
Berichten: 13
Wat denken jullie?

Hallo,
ik ben nieuw hier.
Ik ben een meisje van 18 en ik merk de laatste 2 maanden opvallend veel haaruitval bij mezelf. Ik voel me hier écht niet goed bij, dus hopelijk kunnen jullie me wat raad brengen. Ik zal de situatie zo goed mogelijk omschrijven.

Voor ik haaruitval ontdekte (zo'n 2 maanden geleden dus), verloor ik zo'n 30-40 haren per dag gok ik. 2 jaar geleden heb ik een permanent laten zetten in mijn haar, maar dat lijkt me nu niet erg relevant.
Ik gok dat ik nu zo'n 150-200 haren verlies per dag. Als ik smorgens opsta en ik schud even met mijn haar, vallen er al zo'n 10 uit. Meestal steek ik het ook direct in een losse staart na het opstaan, om mezelf wat leed te besparen. Als ik mijn haar kam, komen zowiezo een 30-tal haren los. Tegenwoordig durf ik mijn haar zelfs niet elke dag te kammen, omdat ik gewoon misselijk word van onrust. Wanneer ik mijn haar was- wat ik al veel minder doe dan vroeger, zo'n 1 of 2 keer per week- durven weleens volledige lokken uit te vallen. Dat resulteert elke keer natuurlijk in een huilbui. Ik heb niet de indruk dat mijn haarbos al is verdund. Maar mijn haren zijn zowiezo al niet superdik. 2 weken geleden ben ik naar mijn huisarts gegaan om bloed af te nemen. Al mijn waarden zijn goed, zowel ijzer als schildklier als vitaminen enz.. Toch ben ik extra vitaminen gaan slikken, namelijk Vitacys. Mijn eerste inname was nu zo'n 2.5 weken geleden, en ik heb de indruk dat de uitval nog erger is. Kan dit een shedding zijn of is dat onmogelijk met Vitacys?

Ik wilde even mijn verhaal posten omdat ik er mentaal heel veel last van heb. Er is geen minuut dat voorbij gaat zonder te denken aan mijn haarprobleem. Ik hoopte dus dat iemand een goed middel/diagnose heeft, alles helpt!
Alvast bedankt.
voodoo is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juni 2008, 23:08   #2
mama
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 april 2007
Berichten: 185
Geslacht:
haarverlies

Hallo voodoo,

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=4459

kijk eens bij alopecia androgenetica.

http://www.haarweb.nl/forum/showthre...?p=39266#39266

en ook bij TE telogeen effluvium

Ik gok op één van de twee

Bij alopecia areata valt het haar plekgewijs uit

Laatst gewijzigd door mama; 26 juni 2008 om 23:10
mama is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juni 2008, 23:11   #3
voodoo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 juni 2008
Berichten: 13
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mama Bekijk bericht
Hallo voodoo,

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=4459

kijk eens bij alopecia androgenetica.

http://www.haarweb.nl/forum/showthre...?p=39266#39266

en ook bij TE telogeen effluvium

Ik gok op één van de twee
Ik hoop op een tijdelke haaruitval

Enkele maanden geleden heb ik last gehad van een beetje stress, mar ook niet overdreven veel. Ik heb in die periode ook een week of 3 onregelmatig gegeten

Kan het kortknippen vn mijn haren goed doen? want ze hangen er de laatste tijd heel slap bij. En bovenden zien ze er niet erg gezond uit.
voodoo is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juni 2008, 23:22   #4
mama
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 april 2007
Berichten: 185
Geslacht:
Hanna gevraagd

Hallo ,zelf ben ik alleen maar bekent met allopecia areata.
Maar mischien dat Hanna wel wat meer uitleg kan geven ,die heeft meer ervaring in deze problemen.
mama is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juni 2008, 23:25   #5
concetta
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2007
Berichten: 71
Hallo Voodoo,

Is je ijzerferritine gehalte ook gemeten ? Het is iets anders dan ijzer. Als het ijzerferritine te laag is kan je haar gaan uitvallen. Vaak wordt het niet gemeten, je moet er meestal om vragen.

groetjes en sterkte

Concetta
concetta is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juni 2008, 23:48   #6
voodoo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 juni 2008
Berichten: 13
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door concetta Bekijk bericht
Hallo Voodoo,

Is je ijzerferritine gehalte ook gemeten ? Het is iets anders dan ijzer. Als het ijzerferritine te laag is kan je haar gaan uitvallen. Vaak wordt het niet gemeten, je moet er meestal om vragen.

groetjes en sterkte

Concetta
Kan ik ook ijzerferritine-pilletjes (ja weet geen andere benaming) bij de apotheker halen zonder voorschrift en mag ik ze 'zomaar' nemen?
Of moet toch eerst mijn bloed worden geprikt, wat ik overigens 2 weken geleden heb laten doen
Ik heb inderdaad de dokteres er niet specifiek om gevraagd.. Maar ik had haar wel verteld over mijn haarverlies. Zou ze dat dan niet automatisch gedaan hebben? Of toch gaan voor alle veiligheid?

Sorry voor de vragen, maar ik merk dat velen hier heel veel ervaring hebben met oorzaken/oplossingen voor haaruitval

groeten
voodoo is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juni 2008, 23:50   #7
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Even een kleine correctie: ijzer is ijzer en ferritine is ferritine. IJzer is een mineraal en ferritine is een eiwit. En nu komt een moeilijke: een laag ferritine-gehalte duidt meestal op ijzertekort, maar een hoog ferritinegehalte zie je bij een ontstekingsproces ergens in het lichaam òf na de menopauze.

Als er geen tekorten in het bloed zijn vastgesteld, heeft het weinig nut om voedingssupplementen te slikken en 't kan zelfs gevaarlijk worden als je teveel slikt.

Je kunt de huisarts ook vragen om doorverwezen te worden naar een dermatoloog.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juni 2008, 23:53   #8
voodoo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 juni 2008
Berichten: 13
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Even een kleine correctie: ijzer is ijzer en ferritine is ferritine. IJzer is een mineraal en ferritine is een eiwit. En nu komt een moeilijke: een laag ferritine-gehalte duidt meestal op ijzertekort, maar een hoog ferritinegehalte zie je bij een ontstekingsproces ergens in het lichaam òf na de menopauze.

Als er geen tekorten in het bloed zijn vastgesteld, heeft het weinig nut om voedingssupplementen te slikken en 't kan zelfs gevaarlijk worden als je teveel slikt.

Je kunt de huisarts ook vragen om doorverwezen te worden naar een dermatoloog.

Dus jouw suggestie is te stoppen met Vytacis? Nochtans slikt de helft van mijn vriendenkring het 'zomaar' zonder tekorten, er staat namelijk op de bijsluiter goed voor haar en nagels en niks specifiek over eventuele tekorten.


Ik had nog een vraag: Als een uitgevallen haar een wortel bevat, groeit uit het haarzakje dan zowiezo een haar terug? Had ergens gelezen van wel..
voodoo is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2008, 00:03   #9
voodoo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 juni 2008
Berichten: 13
Ik heb iets vergeten vertellen: een 4 maanden geleden heb ik last gehad van luizen (!!) heel erg zelfs, omdat ik met kleine kinderen werk
Zou dit een infectie veroorzaakt kunnen hebben ofzo??
voodoo is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2008, 00:07   #10
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Helaas is de reclame-business sterker/rijker dan de wetenschappers. Daardoor gelooft nog steeds menigeen dat het slikken van extra vitaminen en mineralen geen kwaad kan. Helaas.
Beter kun je de exacte waarden opvragen bij je huisarts: wat is het ijzergehalte? en zink? en magnesium? Je kunt ook aan de dermatoloog vragen je bloed daarop nog te laten onderzoeken. Als de gehaltes dan blijken aan de lage kant te zijn, kun je supplementen slikken, anders niet.

Een haarzakje produceert normaliter een nieuwe haar met wortel.

Bij een infectie is de hoofdhuid meestal rood, gezwollen, jeukerig etc.
Misschien dat je nu haaruitval hebt door het anti-luizen-medicijn?
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2008, 00:11   #11
voodoo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 juni 2008
Berichten: 13
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Helaas is de reclame-business sterker/rijker dan de wetenschappers. Daardoor gelooft nog steeds menigeen dat het slikken van extra vitaminen en mineralen geen kwaad kan. Helaas.
Beter kun je de exacte waarden opvragen bij je huisarts: wat is het ijzergehalte? en zink? en magnesium? Je kunt ook aan de dermatoloog vragen je bloed daarop nog te laten onderzoeken. Als de gehaltes dan blijken aan de lage kant te zijn, kun je supplementen slikken, anders niet.

Een haarzakje produceert normaliter een nieuwe haar met wortel.

Bij een infectie is de hoofdhuid meestal rood, gezwollen, jeukerig etc.
Misschien dat je nu haaruitval hebt door het anti-luizen-medicijn?
Ik had radical als 'medicijn': uitwendig gebruik op de hoofdhuid. Op de bijsluiter stond niks ivm haaruitval
En ja, luizen zijn jeukerig
voodoo is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2008, 00:20   #12
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Radical is wel erg agressief. Misschien is de hoofdhuid daardoor toch te veel geïrriteerd geraakt. Luizen en neten kun je beter verwijderen door een fijne kam door nat haar te trekken.

Verder weet ik 't ook niet.

Sterkte en succes!
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
wat doen jullie om te stoppen? erna TTM - Algemeen 23 11 augustus 2005 19:29
Een discussie met Webmaster; waarschijnlijk als Pasen en Pinksteren op één dag vallen Haarmannetje Archief: afgehandelde Suggesties 58 28 juli 2005 09:10
Enquête (beetje hulp van jullie aub) Salvamia Haarwerken 4 21 oktober 2004 15:03
Ik zal jullie erg missen! Ellis TTM - Algemeen 4 20 december 2002 21:30


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.