Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 15 oktober 2014, 16:37   #1
lounge
HaarWeb lid
 
lounge's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 december 2009
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 262
Geslacht:
Spannende stap voorwaarts voor de behandeling van alopecia areata

Voor de tweede keer in twee maanden, heeft de wereldwijde media gegaan beserk dan foto's die volledige omkering van alopecia areata tonen. De eerste keer was twee maanden geleden bij een patiënt van Dr Brett King's, via de reumatoïde artritis medicijn tofacitinib .

Deze keer is het via het beenmerg kanker medicijn ruxolitinib (goedgekeurd voor verkoop in de VS en de EU onder merknamen Jakafi en Jakavi). De huidige resultaten zijn zelfs groter als gevolg:
1. Zij kwam in drie patiënten plaats van slechts een.

2. Het onderzoek en de bevindingen werden uitgevoerd door de gerenommeerde haaruitval onderzoek expert Dr Angela Christiano en haar team (in het bijzonder, Dr Raphael Clynes) aan de Columbia University. In 2013 had Dr Christiano reeds gepresenteerde bevindingen dat zowel tofactinib en ruxolitinib omgekeerd alopecia areata in muizen . Bovendien zijn deze twee artsen al een patent met betrekking tot JAK remmers 3 ingediend in 2012 en zijn bonafide deskundigen op dit gebied.

3. Deze nieuwe bevindingen bepalen ook het cellulaire mechanisme (bepaalde set van T-cellen aan te vallen haarzakjes) dat haaruitval bij mensen met alopecia areata, iets dat niet helemaal door voordat begrepen werd veroorzaakt.

De huidige bevindingen werden uitgebracht in de online editie van Nature Medicine gisteren . Alle drie de patiënten zagen uitstekende resultaten binnen 4-5 maanden na het nemen van de twee keer per dag pil, en geen negatieve bijwerkingen werden gemeld.
Net zoals ik zei twee maanden geleden, toen de tofactinib resultaten naar buiten kwam, zijn deze resultaten nog krijgen onbewezen om te werken aan de meerderheid van de kalende mensen (die last hebben van alopecia androgenetica in plaats van alopecia areata). Er zijn echter geen doorslaggevende studie nog is uitgevoerd dat de impact van tofactinib of ruxolitinb op mensen met alopecia androgenetica onderzoekt, dus de zaak is nog lang niet gesloten. Ik denk dat er een goede kans dat er een inflammatoire immuunsysteem aanval component aan androgene alopecia voor veel mensen, vooral degenen die hebben belangrijke jeuk en roos in verband met hun haaruitval.

Deze medicijnen zijn duur, en mogelijke bijwerkingen zijn veel ernstiger dan met een geneesmiddel, zoals Propecia, zodat artsen terughoudend zijn om deze studies uit te voeren voor wat ze voelen is een cosmetisch probleem. Het is echter slechts een kwestie van tijd (waarschijnlijk maanden in plaats van jaren in mijn mening) voor kleinschalige studies zullen worden uitgevoerd op alle kalende mensen.
Mede als gevolg van deze ontwikkeling, Mark Blake van De trichologische Society van Groot-Brittannië zei het volgende gisteren:

"Het is een kwestie van tijd voordat we een remedie voor mannelijke kaalheid en alopecia. We weten zo veel meer over haar vandaag en hoe het groeit. We willen graag denken dat een remedie zou binnen vijf jaar te komen, zeker 10 "

Ik ben ervan overtuigd dat het zal komen in 2020.

Video : http://vimeo.com/103265367

Extra info : http://www.aadmeetingnews.org/2013-summer-academy-dailies/genetic-studies-lead-to-alopecia-areata-breakthrough/

http://www.google.com/patents/WO2013149194A1?cl=en

http://www.nature.com/nm/journal/v20/n9/full/nm.3645.html

Laatst gewijzigd door lounge; 15 oktober 2014 om 16:46 Reden: extra info
lounge is offline   Met citaat reageren
Oud 25 oktober 2014, 14:59   #2
Webmaster
Your friendly webmaster

 
Webmaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 mei 2001
Locatie: HaarWeb City
Berichten: 1.794
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lounge Bekijk bericht
[SIZE=3][FONT=Calibri]Deze medicijnen zijn duur, en mogelijke bijwerkingen zijn veel ernstiger dan met een geneesmiddel, zoals Propecia, zodat artsen terughoudend zijn om deze studies uit te voeren voor wat ze voelen is een cosmetisch probleem.
Bedankt voor je posting Lounge.

Haaruitval is veel meer dan een cosmetisch probleem, maar ik vertel niemand hier op HaarWeb iets nieuws .

Iedereen bepaalt zijn of haar eigen weg uiteraard... ik persoonlijk stel altijd grote vraagtekens bij het toepassen van medicijnen waarbij de bijwerkingen onderhand nog groter zijn of kunnen zijn dan de kwaal waarvoor ze zouden helpen...

Voor mij heeft kaalheid ook een psychische kant en dan bedoel ik niet alleen de effecten op jezelf (je psyche), maar ook de oorzaken... en specifiek die oorzaken zal men nooit met medicijnen kunnen aanpakken.
__________________
Webmaster
HaarWeb oprichter en webmaster
www.haarweb.nl

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België

Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Code of Ethics

-----------------------------------------------------------------------
You can be helping many people, but if you are not helping yourself,
you have missed the one person you were born to heal.'

~Alan Cohen
-----------------------------------------------------------------------
Webmaster is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.