Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 20 november 2010, 22:06   #1
magnetron01
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2008
Berichten: 52
Hulp nodig bij plan tegen aga + hoog voorhoofd. (fotos)

Hallo lotgenoten.

Ik ben al ongeveer vanaf mijn 16e 'bezig' met mn haar(nu ben ik 22). Ik kan me eigenlijk niet anders herinneren dan dat ik een hoog voorhoofd (of in het algemeen veel voorhoofd) heb en inhammen. Nou vind ik een hoog voorhoofd niet het einde van de wereld maar icm inhammen lijk ik wel kaler dan dat ik eigenlijk ben. plus al het haar, veel haar is meer gesitueerd op de achtergrond.

Qua oplossingen heb ik ongeveer alle dingen wel eens gedaan maar ook weer mee gestopt. Naast rooscure, roosmarijn shampoo + paar topicals heb ik ong 1 jaar saw P en 1,5/2 jaar Fina (proscar 1/4 pil p.d.) geslikt. Plus een poging om Duta te slikken 1 maand lang, maar toen was ik er eigenlijk al klaar mee.

Saw P deed niet meer dan licht stabiliseren/vertragen. Fina daarentegen gaf me nieuwe haartjes bij mn haaraanzet en maakte mn haar een stuk voller. Daarnaast stopte dit ook het gevoel van jeuk bij mn haarlijn ( het nare gevoel waarvan je gewoon weet dat je haar aangevallen wordt) De down-side van dit alles was dat ik ongeveer met alle bijwerkingen te kampen heb gehad; libido problemen, slappere erecties, gyno (borstvorming + meer vet op vrouwenplekken) en een aantal tekenen van brainfog (is een ruim en discutabel onderwerp, maargoed zolang je zelf het idee hebt dat het zo is dan is het jouw realiteit ongeacht of het er nou echt is. Plus de lichamelijke tekenen dan moet je toch bij jezelf nagaan of het in termijn waard is). Door deze ervaring raad ik sowieso iedereen af om zomaar fina te slikken, en als je het gaat slikken, doe het onder supervisie en begin met een lage dosis. Om deze redenen besloot ik met alles te stoppen omdat ik er eigenlijk een beetje klaar mee was. Het obstinate bezig zijn met het haar en het leven van een schema voor mn haar. Dus ik schoor mn haar structureel af en stopte met alle pillen / middelen.

Nu ongeveer 9-10 maanden verder merk ik dat mn haar langzaam maar zeker bij de aanzet en inhammen minder wordt terwijl de kruin uitstekend blijft. Ik heb weer het jeukende gevoel bij mijn haarlijn. Daarom begint het gevoel weer te kriebelen om er wat aan te doen.. zeker omdat ik op een cruciaal punt zit in de zin van nu is er nog wat aan te doen. Als het weg is, dan is het weg. Ik kan er nog wat van 'maken'. Daarnaast denk ik persoonlijk dat ik er op deze leeftijd, 22 jaar, er geen vrede mee heb. (of ik er ooit vrede mee zal/zou hebben is een 2e)

Nu ben ik aan het nadenken over wat ik nou echt wil, tegenover wat haalbaar is. Mijn grootste probleem is mn voorhoofd, de grootte daarvan. omdat ik een langwerpig hoofd heb + inhammen lijkt alles een stukje extra vergroot. Daarnaast zijn niet veel haarstijlen op dit moment mogelijk met mn haar omdat bij de meeste stijlen de dimensies snel niet meer 'kloppen'. In principe is dit altijd al zo geweest en is het een soort van droom om het wat kloppender te hebben.

Ik ben realistisch heb geen hemelse verwachtingen, perfectie hoeft niet maar een stukje normaler zou ik voor mezelf erg blij mee zijn. In mijn optiek zie ik het bij mezelf persoonlijk als een soort van neuscorrectie dan een hele verbouwing, als het kan waarom niet? Helaas blijft het bij haarproblemen een levenslange 'strijd' zonder garanties. But hey, that is life.

Het enige waar ik over twijfel, waar ik meer van wil weten en waar jullie misschien meer over kunnen vertellen is een plan van aanpak waar ik mezelf in zou kunnen vinden. Een effectief plan zonder al teveel neveneffecten.

Zelf zat ik te denken aan:
-Fina
Miscchien weer beginnen aan fina icm een zeer lage dosis 2x week 1.25 g proscar bv. (ik las ook ergens dan mensen fina nemen en daarnaast ook nog eens mannelijke hormonen slikken, echter vind ik dit nergens meer terug op HW) Niet dat ik dat per se zou willen doen maar vraag me af hoe dat zat?

- Asc-j9 topical
klinkt als een super oplossing.. maar zoals alle superoplossingen in het verleden moet het nog maar blijven of het alle verwachtingen waarmaakt. Plus mijn ervaringen met topicals is dat het vooral lastig en onderhoudsgevoelig is.. daarentegen is ASC-J9 mende ik maar 1 keer smeren per dag, wat dan nog wel oke is.

- Een HT
Dit is de enige manier om de haarlijn te verbeteren / licht te verlagen. Icm een goed plan(fina, asc-j9?) + goede levenstijl zie ik hier persoonlijk wel wat in. Maar hoeveel grafts is reëel? plus is het verstandig?

- qua natuurlijke middelen ben ik een beetje kwijt wat nou echt effect heeft bij mensen, omdat iedereen wat anders roept en ik nog nooit ergens overtuigend heb kunnen vaststellen dat iets zou werken. Waar hebben forumleden persoonlijk een goed gevoel over plus goede ervaringen mee?

magnetron01 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 november 2010, 22:26   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Op 'natuurlijke middelen' moet je niet al te veel hoop stellen. Sinds het begin der tijden worden mannen kaal en reken maar dat ze het vanaf het begin af aan al niet leuk vonden en middeltjes zochten om met dat kaler worden af te rekenen. Miljarden mannen die in de loop van de geschiedenis de meest rare dingen probeerden. Van krokodillenpoep en likkende koeien tot gemalen mummies met kerriesaus en gemarineerde stierenballen.

Maar ja, besjes van de zaagbladpalm lijken mogelijk iets te kunnen doen. Groene thee kan een beetje positief bijdragen. Omega 3 vetzuren kunnen de haargroei nog wat ondersteunen en misschien doet caffeïne ook nog wel iets.

Voor het overige kun je van alles eten en slikken wat misschien voor je algemene gezondheid goed is. Gezonde haren op een gezond lichaam, moet je maar denken. En al gaat het kaler worden niet tegen, je kunt het zichtbare kaler worden wel langer uitstellen. Een goed gevoedde gezonde haar toont altijd beter.

De enige middelen waar je een beetje hoop op mag vestigen zijn toch heus finasteride/dutasteride, minoxidil en in mindere mate ketoconazol. Eerlijk zuiver chemisch

En misschien dat er in de toekomst nog wel iets komt (ASC-J9?). Mijn gok is in ieder geval dat het volgende werkende middel weer in een chemische fabriek gemaakt zal worden

Je voorhoofd toont inderdaad hoog, maar wellicht past dat ook bij je gezichtsvorm. In ieder geval zou ik zeer terughoudend zijn met het verlagen van de haarlijn door middel van een transplantatie. Maar je kunt wel heel goed iets aan de inhammen laten doen en je haarlijn laten verstevigen. Met iets meer dan 1000 grafts kunnen je waarschijnlijk al een leuk resultaat halen.

Wil je dan toch nog verlagen, reken er dan per cm die je verlaagt al snel 1000 grafts bij. En bedenk dat je in je donorgebied misschien 6000 grafts beschikbaar hebt ... als je je inhammen laat wegwerken en je haarlijn met 2 cm verlaagt, dan ben je de helft van je bruikbare donor al kwijt. En mocht je het kaler worden niet kunnen tegenhouden met de beschikbare middelen, dan ga je die donor hard nodig hebben om in de toekomst je situatie nog toonbaar te houden ... denk dus echt heel goed na voor je aan zoiets als een HT begint.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 20 november 2010, 23:13   #3
magnetron01
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2008
Berichten: 52
Dat idee met natuurlijke middelen had ik eigenlijk al afgeschreven. Er zijn vast wel een aantal natuurlijke middelen die ' ondersteunen' maar dat was het dan ook wel.

Ik denk er dan ook over om fina te proberen, maar dit keer wellicht via mijn huisarts en lage dosis ipv eigen houtje. Om in ieder geval het effect in de gaten te houden. Is het nog verstandig om bepaalde bloedwaardes na te laten gaan?

Daarnaast had ik nog een vraag over kleine jeukende onstekingkjes. Ik merk dat ik soms een aantal rode 'puistjes/bultjes' krijg die lijken op kleine ontstekingkjes, Dit gebeurt alleen bij de gevestigde haarlijn over het algemeen. Is dit een resultaat van AGA? Is überhaupt een licht-jeukend gevoel een bij-effect van AGA? Ik ging er wel min of meer vanuit, zeker omdat mijn broers sowieso al vergevorderde aga hebben. Daardoor ging ik er vanuit dat het wel een AGA effect moet zijn.

Over die HT ga ik nog nadenken, op zich zou een consult niet misstaan dan weet ik in ieder geval hoeveel donor beschikbaar is, mijn eigen indruk is dat ik redelijk veel donor heb. Maar ik ben geen expert.
magnetron01 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 november 2010, 13:13   #4
magnetron01
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2008
Berichten: 52
Ik heb nog eens een nacht geslapen over Finasteride en gister een aantal sites / fora etc. bekeken en ben tot de conclusie gekomen dat ik het echt niet meer moet nemen. Hoe makkelijk en aantrekkelijk het ook lijkt.

Op naar de ASC-J9 dan maar?
magnetron01 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 december 2010, 11:11   #5
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
@magnetron01

zou je die conclusie ook kunnen onderbouwen?
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 7 december 2010, 20:51   #6
moksel
HaarWeb lid
 
moksel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2009
Berichten: 255
Hey magnetron01...

Dat licht jeukende zou je proberen aan te kunnen pakken door met nizoral shampoo te beginnen. Veel mannen met AGA krijgen ook last van een jeukend hoofd, ik meen dat dit zou kunnen komen door een hogere productie van sebum (talg) door de klieren die bij de haarzakjes zitten. DHT de stof, waarover een algemene consensus bestaat dat dit een van de grote veroorzakers van AGA is, is mede verantwoordelijk voor de verhoogde talg productie. Volgens mij gedijen schimmels beter wanneer er veel talg in de hoofdhuid zit. Nu heeft nizoral het bewezen effect van DHT verlaging, en daarbij is het vrij veel gebruikt middel bij hoofdschimmel. Vele mensen, vooral op amerikaanse fora,gebruiken het en zeggen er baat bij te hebben.

Het is gemakkelijk verkrijgbaar, en vrij onschuldig dus je zou eens kunnen kijken wat deze shampoo voor jouw doet. Ik gebruik het zelf ook, en mix het met 2 theelepels olijfolie, en voel me er goed bij.
moksel is offline   Met citaat reageren
Oud 8 december 2010, 09:40   #7
HairCoach
sdw
 
Geregistreerd: 21 februari 2008
Berichten: 1.256
Nizoral KAN je haar uitdrogen.

Een veiligere shampoo met hetzelfde (en op sommige vlakken, beter) effect is Revita.
__________________
Regime:
Finasteride(2001 tot 2003, herstart 02-2008 -> ) op di, do, za en zo,
Dutasteride 0,5mg op ma, wo en vr
Tuinen Super Haar Formule
Omega 3
Biotine (3000mcg per dag)
Vitamine D3 (2000mcg)
Toco-Sorb (1x/dag)
Spiruella MSM (6000mg per dag)
Revita & Alpecin Shampoo

Behandelingen:
1e HT: 2000; 650 grafts FUT dr. Feriduni inhammen.
2e HT: 2001; 700 grafts FUT dr. Villnow verdichting/herstel 1e behandeling.
3e HT: 07-2014; 2240 grafts FUE herstel eerdere behandelingen - Prohair
4e HT: 09-2016; 800 grafts Verdichting / Herstel haarlijn FUE - Kliniek Veldhoven.
5e HT: 12-2017; 600 grafts temples FUE - Kliniek Veldhoven


Status:
NW1
HairCoach is offline   Met citaat reageren
Oud 8 december 2010, 17:16   #8
INT
HaarWeb lid
 
INT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2006
Berichten: 984
No fin=no hair
INT is offline   Met citaat reageren
Oud 9 december 2010, 09:12   #9
moksel
HaarWeb lid
 
moksel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2009
Berichten: 255
Nizoral is voor veel mensen inderdaad een aanslag op het haar in de zin dat het er droger van wordt. Maar door de olijfolie die ik erin doe heb ik daar nog nooit last van gehad. Revita heb ik alleen maar slechte ervaringen mee, en m'n vriendin ook. Die kreeg er vooral meer haaruitval door.
moksel is offline   Met citaat reageren
Oud 11 december 2010, 00:55   #10
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moksel Bekijk bericht
Hey magnetron01...

Dat licht jeukende zou je proberen aan te kunnen pakken door met nizoral shampoo te beginnen. Veel mannen met AGA krijgen ook last van een jeukend hoofd, ik meen dat dit zou kunnen komen door een hogere productie van sebum (talg) door de klieren die bij de haarzakjes zitten. DHT de stof, waarover een algemene consensus bestaat dat dit een van de grote veroorzakers van AGA is, is mede verantwoordelijk voor de verhoogde talg productie. Volgens mij gedijen schimmels beter wanneer er veel talg in de hoofdhuid zit. Nu heeft nizoral het bewezen effect van DHT verlaging, en daarbij is het vrij veel gebruikt middel bij hoofdschimmel. Vele mensen, vooral op amerikaanse fora,gebruiken het en zeggen er baat bij te hebben.

Het is gemakkelijk verkrijgbaar, en vrij onschuldig dus je zou eens kunnen kijken wat deze shampoo voor jouw doet. Ik gebruik het zelf ook, en mix het met 2 theelepels olijfolie, en voel me er goed bij.
Nizarol is toch ketoconazol 1%, dit vermindert de DHT toch niet maar is enkel een schimmeldodend middel. (en het verwijderend het talg waardoor je hoofdhuid en haar heel droog worden)
Ik heb gelezen dat onverzadigde vetzuren in talg je hoofdhuid juist irriteren. (Seborroisch eczeem) dan is olijf olie niet goed want dat bevat veel onverzadigde vetzuren.
Noob is offline   Met citaat reageren
Oud 11 december 2010, 13:03   #11
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noob Bekijk bericht
Nizarol is toch ketoconazol 1%, dit vermindert de DHT toch niet maar is enkel een schimmeldodend middel. (en het verwijderend het talg waardoor je hoofdhuid en haar heel droog worden)
Ik heb gelezen dat onverzadigde vetzuren in talg je hoofdhuid juist irriteren. (Seborroisch eczeem) dan is olijf olie niet goed want dat bevat veel onverzadigde vetzuren.
Nizoral is verkrijgbaar zowel met 1% als 2% ketoconazol.
Over de werking van ketoconazol bij AGA kun je lezen in het Haarwoordenboekje, waarvan een link staat onder dit bericht.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
21 Jaar, en dikke inhammen, wat is hier het beste tegen te doen? ( Foto's) koen1988 AGA - Algemeen 11 16 januari 2010 17:09
Bijwerking Minox 5%. Hulp nodig Desmond_Hume Medicijnen/haargroeimiddelen 9 4 januari 2010 13:45
Hoog voorhoofd henkie22 Overige (haar)discussies - Algemeen 7 6 mei 2009 00:48
Propecia: werkt dit middel ook tegen haaruitval op het voorhoofd? Sjembek Medicijnen/haargroeimiddelen 7 21 november 2007 21:49
mijn foto's..kb te hoog!! cherifo Hoe gebruik ik het Forum? 5 21 juli 2004 23:34


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:46.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.