Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 10 augustus 2005, 13:14   #1
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
Question Haaruitval of paranoide?

Hoi allemaal,

enige tijd geleden zei een vriend een keer terloops:
"jij krijgt ook behoorlijke inhammen"
die dag had ik mijn haar snel gedaan en wat meer naar achteren gekamd.
mijn vader heeft ook inhammen maar is gezien zijn leeftijd van 70 jaar op die inhammen na niet kaal. mijn moeder heeft ook een haarlijn die een beetje inhammen heeft maar ook niet kaal.

kan het dus zijn dat ik een haarlijn heb geerfd die wat meer inhammen heeft dan normaal? Zelf kan ik niet goed oordelen aangezien ik altijd mijn kapsel in "pispot" stijl heb of een variant daarvan.

toch ben ik gaan opletten tijdens het douchen. ik was mijn meestal eenmaal per dag met Guhl shampoo en american crew conditioner. voor de rest gebruik ik vaak van die extreme gels waarbij je meer dat betonkapsel hebt. overdag heb ik dus weinig last van haartjes aangezien die vastzitten?

wanneer ik me douche en dan heb ik soms redelijk wat haaruitval, soms 30 haren, soms wel 100.

heb ik last van haaruitval of maak ik me teveel zorgen?

nog een paar korte vraagjes:

-is roken schadelijk voor je haar? (iets minder dan 20 cigaretten per dag)
-wanneer verlies je de meeste haren, men spreekt van 50 tot 150 haren per dag, zou dat bij mij onder de douche moeten zijn aangezien ik normaal altijd extreme gels heb die haren vasthouden?
-kan ik een test doen bij huisarts/dermatoloog om vast te stellen of ik haaruitval als "ziekte" heb?
-ik zie hier onwijs veel mensen die heel veel medicijnen/haarproducten gebruiken en wel 80 euro per maand uitgeven, helpt dat? (in de zin van, remt het de uitval of zorgt het ook nog weer voor nieuwe haargroei?

kan ik minoxidil op doktersrecept (en dus vergoed) krijgen? hoeveel kost me dit anders per maand? krijg ik dan haar terug op mijn mogelijke inhammen?
wat als ik ooit stop, valt dan al mijn haar wat ik in de tijd dat ik minoxidil gebruikte eigenlijk zou moeten uitvallen in een keer uit?

Vroeger dacht ik ook wel eens aan kaal worden (12 jaar) en dan d8 ik altijd, dan doe ik mijn kop kaal. helaas echter heb ik geen kop voor een kale kop en dus liever mijn haarbos. ik wist niet dat ik zo gek op mijn haar kon zijn en heb laatst letterlijk zitten janken bij het idee dat ik kaal zou worden.
en wat ik al helemaal niet snap, zoals ik ook elders hier op het fora heb gelezen, dat de wetenschap nog geen kuur heeft om nieuw haar te laten groeien of iets dergelijks

ik d8 ook nog eerst aan haartransplantatie maar dat zie ik na verhalen hier niet meer zitten. wat kun je nog meer laten doen voor zo'n 10.000 euro?

bij voorbaat dank en groeten

darkster
ray is offline   Met citaat reageren
Oud 10 augustus 2005, 13:28   #2
ycelik
HaarWeb lid
 
ycelik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2005
Berichten: 474
Alweer een newbie thread n0:#434033.
Hahaha nou jah sorry.
Kop op vriend maak je niet te druk, ook ik moest in het begin vaak huilen, helemaal omdat ik net als jouw waarde hecht aan mijn haar.
Wees positief , met depressie en stress maak je het alleen maar erger.
Oke nu krijg je mijn advies te horen.

Roken jeps, er word beweerd dat het een versnellend effect heeft op MPB(mannelijke patroon kaalheid.)
Gel heeft geen directe resultaat op kaalheid want het gaat om het Hormoon DHT wat aangemaakt word en waar je haar follicels zo gevoelig voor zijn.
Maar jah dat zegt niet dat het smeren van gel(zo diep mogelijk)en niet uitwassen niet de haren beschadigd.
Ten eerste is leeftijd belangrijk ben je nog geen 18 dan zou ik niet beginnen aan een middel genaamd propecia, omdat dat je natuurlijke gang van ontwikkeling(down stairs) kan verstoren.
Dan zou ik minox gebruiken, wat voor de inhammen wel resultaat kan hebben volgens sommigen.
Als je wel 18 bent dan zou ik naar de huisarts gaan en propecia voor laten schrijven.
Dat is een middel die je DHT verlaagt waardoor de wortels safe zijn, je moet het altijd blijven gebruiken, mits je je haren wilt behouden.
Er kunnen bijwerkingen optreden als verlies van libido, borstvorming(scary huh) maar probeer het eerst , want ook als je ze krijgt ze gaan na het stoppen weer weg of soms als je doorgaat ook.
Je moet onwijs veel geduld hebben meeste resultaten haal je pas na de 3 maand en anders wel na 24 maanden!!
Take a chill pill(Rizla heeft er wel 1 voor je ), ga genieten van alles en nog wat en weet dat je ook al werken deze middelen niet echt, je niet in de komende maanden kaal gaat worden hoor, dit duurt vaak jaren.
Wees optimistisch , verwacht niet je haarlijn van jaren geleden te krijgen, maar wees blij met elke vellus haar die terminaal(dikke haar) word.
Geniet van het leven , van de dames en van heerlijk eten.
Want je bent nog jong in de rollercoaster of life en je zult nog veel beleven.
__________________
Regimen:
Fina 1mg (15-06-2005).
MSM 3000mg.
Rooscure.
Groene thee(pickwick.)
Omega 3-6-9.

Plannen:
Misschien ooit minox.

Situatie:

Ik weet het niet voor fina ook al stabilisatie en nu nog steeds.
Subjectief gesproken milde hergroei bij de inhammen,is mijn familieleden ook opgevallen.
-------------------------------------------------
"I pity the poor fools that succumb to the Mass Media Opinion without learning about their "Divine Calling" - That God created a few perfect heads, the rest he covered with hair" --- Tony

Laatst gewijzigd door ycelik; 10 augustus 2005 om 13:30
ycelik is offline   Met citaat reageren
Oud 10 augustus 2005, 23:32   #3
rizla
HaarWeb lid
 
rizla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 april 2005
Locatie: omg. amsterdam
Berichten: 303
hey ik ben geen dealer ofzow kerel
__________________
als ik later groot ben wil ik meer haar.
mijn regimen: geen geleuter over haar, een blik lieve meissies elk weekend, 140 rijden in de bebouwde kom en circuit dagen, en vooral geen geleuter over haar
!! dont worry, be naked
rizla is offline   Met citaat reageren
Oud 10 augustus 2005, 23:40   #4
rizla
HaarWeb lid
 
rizla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 april 2005
Locatie: omg. amsterdam
Berichten: 303
en zn pa is 70 dus hij zal ook al wel 18 geweest zijn... maar kijk eens goed naar jezelf je moeder en vader... ik heb van mezelf al een vrij groot voorhoofd net als me pa en ma en als die inhammetjes wel zo ongeveer overeenkomen met die van hun, zal het toch allemaal wel goedkomen zonder fina of minox of wat dan ook.
een vriend van mij heeft ook behoorlijke inhammen maardan al vannaf zn 14e zonder dat het na 10 jaar ofzo erger is geworden... net als zn ma heeft (zn pa is wel een btje kaal btw)
__________________
als ik later groot ben wil ik meer haar.
mijn regimen: geen geleuter over haar, een blik lieve meissies elk weekend, 140 rijden in de bebouwde kom en circuit dagen, en vooral geen geleuter over haar
!! dont worry, be naked
rizla is offline   Met citaat reageren
Oud 11 augustus 2005, 00:18   #5
Pieter19
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 november 2004
Locatie: Almere, Nederland
Berichten: 163
Darkstar, je moet jezelf nog niet meteen zorgen maken hoor... Als je echt kaal zou worden ga je het na een tijdje wel merken en je haar zou ook een pak dunner worden, indien dat zo is kan het wel zo zijn dat je misschien aan AGA lijd maar er zijn zo veel mensen die inhammen hebben en daarom niet kalend zijn. Moest je toch kalend zijn, is het nog niet het einde van de wereld hoor ...
Pieter19 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 augustus 2005, 22:43   #6
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
Hou je kruin in de gaten, als dat dunner begint te worden heb je AGA, wat inhammen is heel normaal< kijk maar eens om je heen. Dus vooral nog niet druk maken over al die toestanden omtrent het redden van haar, kijk het eens rustig aan en vraag desnoods je kapper het in de gaten te houden.
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 12 augustus 2005, 11:26   #7
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pizzacat
Hou je kruin in de gaten, als dat dunner begint te worden heb je AGA, wat inhammen is heel normaal< kijk maar eens om je heen. Dus vooral nog niet druk maken over al die toestanden omtrent het redden van haar, kijk het eens rustig aan en vraag desnoods je kapper het in de gaten te houden.
in ieder geval al bedankt voor de reacties. misschien maak ik me idd te veel zorgen.

@pieter19 --> een kale kop staat me helaas niet
ik zal in vervolg de kapper vragen al lijkt het me niet een leuke vraag om te stellen

maar even over haaruitval per dag, wat tussen de 50 en 150 (normaal zou zijn). ik gebruik dus de wat extremere gels, zou dan bij mij die 100 haren per dag uit moeten vallen als ik mijn haren was (douche)? ik heb voor een man nog wel lang haar.

ps---> ben net 24 jaar.

greetz darkster

ps2---> gister bij een meid van de vakantie geweest en die streek me iedere keer door het haar, zelfs daar had ik al een ontzettende hekel aan terwijl ik op dat moment hele andere leuke dingen aan het doen was. kun je nagaan hoeveel het me bezig houdt
ray is offline   Met citaat reageren
Oud 12 augustus 2005, 12:00   #8
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door darkster1981
maar even over haaruitval per dag, wat tussen de 50 en 150 (normaal zou zijn). ik gebruik dus de wat extremere gels, zou dan bij mij die 100 haren per dag uit moeten vallen als ik mijn haren was (douche)? ik heb voor een man nog wel lang haar.
Met die 50 tot 150 haren moet je wel bedenken dat dat voor je hele lichaam geldt. Als je dat alleen al op je hoofd verliest is dat toch wel iets om op te letten, zeker als je voorheen niet zoveel verloor. Ik zou dan toch wat extra waakzaam zijn omdat je lichaam een signaal geeft (het hoeft geen AGA te zijn).

Maar staar je niet blind op die haaruitval. Dat getal van tussen de 50 en 150 is niet meer dan een getal.

Als je lang haar hebt, hoeft niet iedere haar die je ziet ook een uitgevallen haar te zijn. Het kan ook zo zijn dat er van een haar een stuk is afgebroken.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 12 augustus 2005, 12:03   #9
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door darkster1981

ps2---> gister bij een meid van de vakantie geweest en die streek me iedere keer door het haar, zelfs daar had ik al een ontzettende hekel aan terwijl ik op dat moment hele andere leuke dingen aan het doen was. kun je nagaan hoeveel het me bezig houdt
Hmmm ik zou je nu heel erg op het hart drukken je voorlopig niet druk te maken, het meisje deed dat toch ook niet? dus de focus erbij en laat die meid lekker strijken, moet jij terug'kroelen' aan de achterkant van haar hoofd, is een heel prettig gevoel TIP
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 13 augustus 2005, 14:53   #10
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
kan ik bij de huisarts of dermatoloog (waar ik binnenkort nog naartoe moet) een test doen waaruit blijkt of ik al of niet AGA heb?

ik ben btw ook een behoorlijke stresskip en kan me om de kleinste dingen zorgen maken.... in hoeverre kan dat een rol spelen?
ray is offline   Met citaat reageren
Oud 13 augustus 2005, 15:00   #11
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH
Met die 50 tot 150 haren moet je wel bedenken dat dat voor je hele lichaam geldt. Als je dat alleen al op je hoofd verliest is dat toch wel iets om op te letten, zeker als je voorheen niet zoveel verloor. Ik zou dan toch wat extra waakzaam zijn omdat je lichaam een signaal geeft (het hoeft geen AGA te zijn).

Maar staar je niet blind op die haaruitval. Dat getal van tussen de 50 en 150 is niet meer dan een getal.

Als je lang haar hebt, hoeft niet iedere haar die je ziet ook een uitgevallen haar te zijn. Het kan ook zo zijn dat er van een haar een stuk is afgebroken.
mmm, kan iemand dit conformeren?
ik lees op diverse infosites dat ze het hebben over haaruitval op hoofd en hoeveel haren een mens op het hoofd heeft etc en daar dan steeds vlak onder dat je 50 tot 150 haren per dag gemiddeld verliest ....

geldt dit dan echt alleen voor hele lichaam of hoofdhaar?

okay ik blijf even doorzeuren:
1) waar kan ik het beste voor advies naartoe gaan? dermatoloog of huisarts (of is er een haardokter of zoiets)

2) zijn er medicijnen die de haargroei stimuleren (hergroei) en uitval tegengaan? minoxidil zie ik vaak, wat zijn de kosten en worden die vergoedt?

3) ik ben behoorlijk sceptisch over medicijnen aangezien het mij een verloren strijdt lijkt tegen haaruitval en dit meer dweilen met de kraan open lijkt dan dat je vooruitgang boekt

Laatst gewijzigd door ray; 13 augustus 2005 om 15:31
ray is offline   Met citaat reageren
Oud 14 augustus 2005, 02:52   #12
rizla
HaarWeb lid
 
rizla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 april 2005
Locatie: omg. amsterdam
Berichten: 303
sorry hoor maar aga en het aantal haren dat je verliest staan egt helemaal los van elkaar. ik verloor er (tot voordat ik in een shedding geraakte) ook bijna geen maar werd dr wel kaler op
__________________
als ik later groot ben wil ik meer haar.
mijn regimen: geen geleuter over haar, een blik lieve meissies elk weekend, 140 rijden in de bebouwde kom en circuit dagen, en vooral geen geleuter over haar
!! dont worry, be naked
rizla is offline   Met citaat reageren
Oud 15 augustus 2005, 17:52   #13
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
nog bedankt voor de reacties tot dusver.

ik heb besloten om morgen of overmorgen naar de huisarts te gaan met mijn "probleem".
hebben jullie nog tips waarom ik moet vragen (bepaalde geneesmiddelen) of iets wat ik niet moet doen?
of krijg ik via de huisarts een doorverwijzing naar een dermatoloog?
ray is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2005, 03:48   #14
michael222
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 mei 2005
Berichten: 16
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door darkster1981
mmm, kan iemand dit conformeren?
ik lees op diverse infosites dat ze het hebben over haaruitval op hoofd en hoeveel haren een mens op het hoofd heeft etc en daar dan steeds vlak onder dat je 50 tot 150 haren per dag gemiddeld verliest ....

geldt dit dan echt alleen voor hele lichaam of hoofdhaar?

100.000 haren op je hoofd....5 jarige cyclus (max.). Dan mag je 100.000/5/365= 54 haren per dag verliezen. 100 a 150 lijkt me dus een beetje aan de hoge kant voor alleen je hoofdhaar.
__________________
Regimen:

Dutasteride sinds 02-07-04 (elke dag)
Rooscure sinds 20-07-05 (om de dag)
michael222 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2005, 09:10   #15
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Het ligt niet zo simpel, denk ik. Niet alle haren vallen elk jaar uit, een simpele rekensom met delen door 365 klopt dus niet. De "levensduur" van een haar is persoonsgebonden. Bij de een is die langer dan bij de ander. Bij "gezond" haar is volgens mijn dermatoloog ongeveer 10% van de haren in de "uitvalfase". De rest is in de groei of rustfase.
Even een uitleg van de site van Transhair:

Iedereen heeft bij de geboorte ongeveer 100000 haarzakjes op het hoofd. Ieder haarzakje produceert gemiddeld 20 keer een haar. Een haarcyclus bevat een groeifase (duur van 4-6 jaar), een rustfase (duurt 2-3 weken) en een uitvalfase (duurt 2-4 maanden). De haren op het hoofd bevinden zich in deze verschillende fasen. Iedere dag vallen er 100 tot 150 haren uit. Dit is volstrekt normaal. De groeifase van het hoofdhaar duurt 4 tot 6 jaar. Een simpel rekensommetje verklaart waarom iemand theoretisch tot zijn 125e levensjaar een bos met haar kan hebben (de groeifase van 4-6 jaar kan zich 20 tot 25 keer herhalen, wat betekent dat je tot je 125e levensjaar een mooie bos met haar kunt hebben).

Over hoe veel maal een haarzakje een hair produceert lopen overigens de meningen ook iets uiteen.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Stress en haaruitval rickie rick AGA - Algemeen 97 12 mei 2011 14:54
Haaruitval...en al de rest Dawid AGA - Algemeen 15 21 augustus 2009 11:57
de pil en haaruitval marion Haarproblemen bij vrouwen 105 15 september 2007 01:41
Is er een relatie tussen AGA en lichaamsbeharing? RICK AGA - Algemeen 73 5 maart 2007 19:22
Seborroïsch eczeem en haaruitval kortkoppie Haarproblemen bij vrouwen 4 1 oktober 2005 00:20


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.