Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 12 mei 2006, 03:54   #1
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Lang haar en AGA

Hey allemaal,

Even een introverhaaltje: Ik heb vrij lang haar van gemiddeld ongeveer 12 cm. Geen hippie, maar voor een jongen toch vrij lang. Ik heb het zo lang omdat ik op deze manier m'n haar het leukste vind zitten EN omdat ik zo makkelijk m'n aga kan verbergen door m'n haar over m'n inhammen te dragen. Maargoed, daar gaat het nu niet om. Hoewel het me wel opvalt dat veel jongens met aga hun haar korter knippen om het te verbergen en ik een van de weinigen ben die zijn haar niet meer kort wil knippen omdat ik aga heb.

Ik slik nu een jaar fina en ik ben er tot heden wel tevreden over. Maar wat me nu al maanden lang bezig houdt is dat voornamelijk bij mijn rechter (probleem)inham, maar ook eigenlijk de hele haarlijn de haren niet zo lang worden als de rest van m'n hoofd. Daarnaast zien ze er minder gezond uit omdat ze een beetje raar kroezen/krullen terwijl ik op de rest van m'n hoofd een slag in m'n haar heb en helemaal niets kroezigs. Ik zie dit voornamelijk als ik m'n haar net heb gewassen met weleda en rooscure. Het haar is dan natuurlijk compleet schoon en misschien ook zelfs een beetje droog waardoor de haren niet aan elkaar plakken van talg(?) of vet(?). Maar als ik het net heb gewassen zijn al deze haartjes los van elkaar en kroest het enorm. Deze haren zitten hier trouwens al maanden lang en worden niet korter of langer dan ongeveer 7 a 8 cm (ik weet dit omdat als ik mijn haar laat knippen ik het niet korter laat knippen dan deze haren lang zijn). Als ik mijn haar kort zou knippen zouden deze rare halflange kroesharen me denk ik niet eens opvallen. Overigens is de inplant waar deze haartjes korter worden vrijwel hetzelfde als waar m'n haar nog gezond en lang is. Als ik m'n haar strak naar achteren kam dan heb ik eigenlijk nog m'n oude haarlijn op m'n rechterinham na.

SORRY voor dit lange introverhaal, maar ik wilde even de situatie schetsen. Mijn vragen zijn, voornamelijk aan mannen of vrouwen met langer haar en AGA of zij zich in deze situatie herkennen. Of ze een specifiek middel hebben gevonden waardoor deze haren weer een normale lengte krijgen en minder gaan kroezen. Wat zij hebben gedaan. Tips ofzo? Ik weet verder niet zo goed wat ik moet vragen maar iedere keer als ik die kortere kroesharen zie heb ik het gevoel dat ik het bijltje er net zo goed bij neer kan leggen. Maar ik wil het bijltje nergens bij neerleggen! Tips anyone?
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
• Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 14 mei 2006, 18:16   #2
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Guoy

Hoi,

Herken het probleem enigszins. Heb kaaklengte bobline met pony die altijd uit het gezicht werd geblazen door fohn en met wat haarlak op plaats bleef. haar vooraan springt steeds terug en ziet er idd ook wat kroezig/droog uit. Linkerinham allemaal korte haartjes die nog slechts 5 cm worden, langer niet ... Enige dat beetje helpt is met haarlak in kam spuiten en vervolgens het haar, in gewenste richting 'fixeren'. Flinke windvlaag maakt verzietk coupe vooraan weer...
herken het probleem, heb er (nog) geen oplossing op gevonden.

Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 14 mei 2006, 18:29   #3
another
dil beWraaH
 
another's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2005
Locatie: Hollande
Berichten: 1.140
herken het probleem ook, allen is het bij mij haar dat niet langer dan een cm is, en wordt...vergeleken met de rest...het ziet er niet uit:| heb hetzelfde ook bij mn inham...het wordt wel korter, tot 1 cm, maar dan stopt het...ipv volkomen kaal groeit het tot 1 cm, wel wordt het diffuus dunner
__________________
Regime:
noks
another is offline   Met citaat reageren
Oud 14 mei 2006, 19:00   #4
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Dank voor jullie reacties. Kas, blijven die haren bij jou 5 cm of waren ze eerst langer? Met andere woorden, kan jij ze met je regime op 5 cm houden of worden ze constant korter? Ik zit aan spironolactone te denken voor de voorkant om de haren zo lang te houden, of misschien langer te maken. Binnenkort ook aan de laser therapie.
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
• Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 14 mei 2006, 22:52   #5
laurens7
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 februari 2006
Berichten: 46
Hey

Ik herken het ook, heb ook lang haar(+- tot op mn schouders en momenteel 20-25cm lang(vroeger nog 60cm,maar door de aga was dat niet mooi meer).
Mijn haren vanvoor wouden ook niet doorgroeien,ik ben al even gestopt met medicatie, ik heb het alweer geaccepteerd
binnenkort mss eens een passend kapsel zoeken, laat mijn haar nu gewoon al maanden groeien.
__________________
dι oplossing!
http://www.haarweb.nl/forum/showthre...4432#post94432
laurens7 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 mei 2006, 11:57   #6
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
Die kleinere haartjes bij de haarlijn heb ik ook, maar ik zag het laatst ook bij een vriend van me die geen aga heeft en ik zie het ook vaak dat heleboel meiden het hebben! Dus misschien is dit wel normaal!
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 15 mei 2006, 13:19   #7
Kretos
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 182
Volgens mij schets jij de normale gang van zaken bij AGA, die ik, omdat ik AGA heb, ook bij mijzelf herken: de haren worden steeds kleiner totdat je ze niet meer ziet. De haren die nu bij jou korter zijn zullen, als de AGA voortzet, steeds korter worden. Daarna zijn de haren de lange haren daarachter aan de beurt en op die manier schuift de haarlijn op.



Mensen die (nog) geen AGA hebben, kunnen inderdaad kleinere (dons-/baby-)haartjes langs de haarlijn hebben, cees. Naar mijn mening heeft dit echter niets te maken met AGA en dus ook niet met Guoy's situatie.
Kretos is offline   Met citaat reageren
Oud 15 mei 2006, 14:59   #8
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kretos
Volgens mij schets jij de normale gang van zaken bij AGA, die ik, omdat ik AGA heb, ook bij mijzelf herken: de haren worden steeds kleiner totdat je ze niet meer ziet. De haren die nu bij jou korter zijn zullen, als de AGA voortzet, steeds korter worden. Daarna zijn de haren de lange haren daarachter aan de beurt en op die manier schuift de haarlijn op.

Mensen die (nog) geen AGA hebben, kunnen inderdaad kleinere (dons-/baby-)haartjes langs de haarlijn hebben, cees. Naar mijn mening heeft dit echter niets te maken met AGA en dus ook niet met Guoy's situatie.
Ja ik zie wat je bedoeld, maar die haren van mij zie ik al maandenlang. Soms heb ik het gevoel dat ze langer worden en soms denk ik ineens dat ze korter zijn. Het is heel veel optisch bedrog denk ik ook. Ik weet nog dat ik een aantal maanden geleden hier ongerust postte dat ik heel veel haren op m'n haarlijn had die maar 4 of 5 cm waren. Nu post ik hetzelfde met haren die maar 8 cm zijn. Dat lijkt vooruitgang, maar toch vallen deze haren me ineens weer op omdat ze nu beginnen te krullen, waardoor ze weer korter lijken. Ze vielen me dus heel lang niet op maar nu ineens wel. Ik heb dus geen idee of ik met vooruitgang, stabilisatie of achteruitgang te maken heb. Ik gebruik vooralsnog alleen fina, keto en folligen en nog een grote smak aan voeding, maar ik denk toch dat ik maar eens hardcore m'n haarlijn ga beschermen. Te beginnen met spironolactone en laser therapy.

De situatie van Cees herken ik ook wel. Ik bespreek soms met m'n ouders wat en ik vertelde een aantal geleden dat ik veel kortere haren had waarvan ik niet wist of het nieuwe waren of doodgaande. M'n moeder kwam later terug uit de supermarkt en vertelde me dat ze heel veel mensen zag met korte haren op de haarlijn (voornamelijk meisjes die hun haar strak naar achteren hebben. Ik zie ook vaak bij donkere meisjes veel van die halflange haren op de haarlijn. Toch denk ik niet dat al die meisjes met aga te maken hebben.
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
• Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 15 mei 2006, 21:28   #9
raichu85
HaarWeb lid
 
raichu85's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 november 2005
Berichten: 48
ehey guoy
ff vraagje oftopic, ik zie dat jij 1 tot 2 liter groene thee per dag drinkt bij je regime, ben je sinds je dat drinkt afgevallen?
raichu85 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 mei 2006, 21:55   #10
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door raichu85
ehey guoy
ff vraagje oftopic, ik zie dat jij 1 tot 2 liter groene thee per dag drinkt bij je regime, ben je sinds je dat drinkt afgevallen?
laat me raden, je bent een vrouw

als je zoveel thee drinkt dan moet je hongergevoel iig wel flinlk afnemen
__________________
intern:
-propecia (1 mg finasteride) 21-9-2005-> 21-01-2006 proscar (1,25 mg Fina)
-vitaminen en mineralen augustus 2005

extern:
-rooscure
-Alpecin Caffein shampoo C1 (gestopt)
-Tricomin copper peptides (shampoo+cond) (gestopt)
-tricomin copper peptides therapys spray (elke avond inhammen)
verder:
gezondere levenstijl:
-meer groente/fruit/vis
-sporten
-gestopt met roken op 14/07/2006 --> al weer een jaar aan de peuk
Status:
Stabiel+langzaam verbetering



ray is offline   Met citaat reageren
Oud 15 mei 2006, 23:50   #11
raichu85
HaarWeb lid
 
raichu85's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 november 2005
Berichten: 48
nee ben geen vrouw.
Ik hoorde laatst wel wat chicks praten over dat hun zoveel afvallen met groene thee. En dat is me bijgebleven, ik was gewoon benieuwd of het echt zo is. en of dat dan verband heeft met haaruitval
raichu85 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2006, 13:28   #12
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
guoy

Dank voor jullie reacties. Kas, blijven die haren bij jou 5 cm of waren ze eerst langer? Met andere woorden, kan jij ze met je regime op 5 cm houden of worden ze constant korter? Ik zit aan spironolactone te denken voor de voorkant om de haren zo lang te houden, of misschien langer te maken. Binnenkort ook aan de laser therapie.
__________________

Tot op heden blijven ze idd ong. 5 cm.. toch zie ik heel langzaam maar zeker achteruitgang in dat gebied.. minder haren, dus dunner wordend vooraan en de onderharen zijn korter dan die aangegeven 5 cm.
Het was nl allemaal even lang dus.. ong. 20 cm. na periode van uitvallen die bij mij echt in linkerinham mindere haardichtheid ontstond en ook 'vooraan, in het ponygebied dus...
Zie ik toch nu na een 9mnd regime met androcur dat het 'probleemgebied dus dunner wordt, heel erg langzaam dat wel maar toch achteruitgang in 1 jr. tijd.
Ik ga geen spiro, minoxidil of laser of wat dan ook nog aan dit regime toevoegen en ga de dosis androcur ook echt niet meer verhogen..
Ben inmiddels dat hele haaruitvalgedoe zo enorm beu.. dat ik eerder overweeg om op termijn al die hormonen aan de kant te kwakken en maar te zien wat er van komt.
Op deze wijze blijf je er elke dag mee bezig vind ik.
Haar in z'n totaliteit nog overigens hartstikke ok om te zien voor buitenstaanders, doch ik mis toch zo'n 30 a 40%. 't kon wel ff lijden omdat ik een enorm volle bos had, maar die krijg ik toch niet meer terug ook met dit regime niet.
Kitty

__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2006, 16:18   #13
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door raichu85
ehey guoy
ff vraagje oftopic, ik zie dat jij 1 tot 2 liter groene thee per dag drinkt bij je regime, ben je sinds je dat drinkt afgevallen?
Haha, ja dat is een goede! Ik weet niet of ik ben afgevallen. In ieder geval niet enorm veel. Ik weeg nu 78 kilo met 1,93 meter lang. Ik zou niet veel lichter moeten wegen dan ik nu weeg. Ik geloof dat ik toen ik een jaar geleden aan groene thee begon ik 80 woog. Ik heb geen idee of ik die twee kilo ben afgevallen door groene thee. Maar als je overgewicht hebt en je gaat dan groene thee drinken voor het eten je wel zal afvallen.

Ik heb inderdaad niet vaak veel honger, maar als je maag vol groene thee zit heb je dat ook niet snel! Ik ben het gaan drinken omdat ik er achter kwam dat met aga vrijwel niets gezond is voor je haar behalve groene thee en water. In alle frisdranken zit teveel suiker. Vruchtensappen is 1 glas per dag wel genoeg. Melk schijnt over het algemeen slecht te zijn voor je maag en darmkanaal en je zou er allerlei nare huidreacties van kunnen krijgen of in stand houden. Met in gedachte houdend dat inflammation niet gezond is voor je haar ben ik hier ook maar me gaan minderen. Dan kom ik al gauw terecht op 1 tot 2 glaxen vruchtensap per dag en voor de rest alleen maar groene thee en water. En natuurlijk wel lekker een biertje in den avonden. Helemaal met dit weer!

Maar ik zag laatst een reclame van "reduce fat fast" en de enige inhoud van die pilletjes is groene thee en nog een soort thee. Dit zet zich uit in je maag ofzo en met twee glazen water voor het eten heb je ook niet veel honger! Dus als je wilt afvallen drink gewoon een paar glazen groene thee voor het eten. Het kost bijna niets.
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
• Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2006, 22:29   #14
raichu85
HaarWeb lid
 
raichu85's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 november 2005
Berichten: 48
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guoy
Haha, ja dat is een goede! Ik weet niet of ik ben afgevallen. In ieder geval niet enorm veel. Ik weeg nu 78 kilo met 1,93 meter lang. Ik zou niet veel lichter moeten wegen dan ik nu weeg. Ik geloof dat ik toen ik een jaar geleden aan groene thee begon ik 80 woog. Ik heb geen idee of ik die twee kilo ben afgevallen door groene thee. Maar als je overgewicht hebt en je gaat dan groene thee drinken voor het eten je wel zal afvallen.

Ik heb inderdaad niet vaak veel honger, maar als je maag vol groene thee zit heb je dat ook niet snel! Ik ben het gaan drinken omdat ik er achter kwam dat met aga vrijwel niets gezond is voor je haar behalve groene thee en water. In alle frisdranken zit teveel suiker. Vruchtensappen is 1 glas per dag wel genoeg. Melk schijnt over het algemeen slecht te zijn voor je maag en darmkanaal en je zou er allerlei nare huidreacties van kunnen krijgen of in stand houden. Met in gedachte houdend dat inflammation niet gezond is voor je haar ben ik hier ook maar me gaan minderen. Dan kom ik al gauw terecht op 1 tot 2 glaxen vruchtensap per dag en voor de rest alleen maar groene thee en water. En natuurlijk wel lekker een biertje in den avonden. Helemaal met dit weer!

Maar ik zag laatst een reclame van "reduce fat fast" en de enige inhoud van die pilletjes is groene thee en nog een soort thee. Dit zet zich uit in je maag ofzo en met twee glazen water voor het eten heb je ook niet veel honger! Dus als je wilt afvallen drink gewoon een paar glazen groene thee voor het eten. Het kost bijna niets.

juistem, ik had namelijk ook die reclame gezien van reduce fat fast en dat bestaat ook uit groene thee wat je zegt.
Ik weet dat groene thee goed is tegen AGA, ik was benieuwd of wanneer je dan zoveel van groene thee gaat drinken je dan gelijk ook superdun word. Maar dat valt dus mee. Maar je hebt echt gelijk dat je zo gezond drinkt! het lest de dorst en het is gewoon heel gezond!
raichu85 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 mei 2006, 13:05   #15
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
Groene thee is net als water heel goed voor de doorspoeling, waardoor je vaker naar de wc moet! Net als je 2 liter water per dag drinkt ook heel goed voor je is! In groene thee zit namelijk niet de normale stoffen in als normale thee!
cees is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Synthetisch, of echt haar, of een combinatie? Chris Haarwerken 11 5 juni 2006 18:50
Op de koffie... trekdrop Haarproblemen bij vrouwen 86 20 januari 2005 21:37
erfelijkheid cees AGA - Algemeen 8 4 september 2003 00:49
is het duidelijk wat ik heb met mijn haar boes Haarproblemen bij vrouwen 0 1 februari 2003 17:04


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.