Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 22 maart 2011, 18:26   #256
Sadness
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 maart 2011
Berichten: 7
Na geruime tijd stille bezoekster te zijn van haarweb.nl plaats ik nu dan toch een bericht. Allereerst mijn complimenten voor de site. Ik heb uren en uren gelezen en veel kennis opgedaan. Heb ongelofelijke bewondering voor de vaste bezoeksters die lotgenoten met raad en daad bij staan. Heb lang getwijfeld om een bericht te posten. Noem het ontkenningsfase ... ik hoor hier niet bij... ik wil hier niet zijn... maar 2 weken geleden dan toch de diagnose: de dermatoloog heeft AGA vastgesteld.

Mijn verhaal:
Ik ben een vrouw van 39 jaar en heb ongeveer 15 jaar de Diane 35 geslikt vanwege acné. Ik ben januari 2011 gestopt omdat ik steeds meer pigmentvlekken in mijn gezicht krijg (Melasma), hoogstwaarschijnlijk het gevolg van deze pil! Toen ik een keer eerder gestopt ben kreeg ik na 3 a 4 maanden ernstige haaruitval, hele plukken lieten los, ik werd er echt bang van. Het is voor mij een moeilijk dillemma: of mogelijk weer haaruitval en acné of grote bruine vlekken in mijn gezicht. Ik heb gekozen om te stoppen, ik wil gewoon af van die troep in mijn lijf en koester stiekem de hoop dat de haaruitval en acné zich nu wellicht niet meer zo heftig zullen openbaren. Nu na 2 maanden is er weer een gestage toename van de haaruitval, gecombineerd met jeuk en vet haar. Overigens ging de haaruitval ook tijdens de Diana 35 wel in enige mate door. Mijn haar is nooit heel dik geweest maar ik kan wel zeggen dat het tegenwoordig 2 tot 3 x zo dun is als vroeger, aan de bovenkant begin je bij een bepaalde lichtinval echt mijn schedel er door heen te zien en daar schrik ik erg van. Ik heb daarom een afspraak gemaakt bij de dermatoloog. Deze heeft zonder nader onderzoek en o.b.v. mijn verhaal (haaruitval, kaalheid in familie) en haar eigen waarneming dat de inplant boven op mijn hoofd dunner is dan achter, de diagnose AGA gesteld. Daarom in paniek begonnen met Saw Palmetto (natuurlijke variant finasteride), want kinderen heb ik al en ik wil dus niet meer zwanger worden. Verder slik ik multi-vitamine en Omega 3-olie. Ook heb ik Revita shampoo gekocht tegen de jeukende hoofdhuid. Ik wil nu ook Minoxidil gaan nemen en heb zojuist voor 4 maanden Men's Rogaine Foam (5%) besteld. Heb dagenlang getwijfeld of dit wel goed voor me is omdat je overal leest dat het alleen voor mannen is. Maar het steunt me dat dat veel vrouwen op dit forum het wel gebruiken. De 2% is gewoon minder effectief en ik wil gaan voor het maximale resultaat. Ik ben wel heel bang voor een shedding. Ook het feit dat ik het mijn leven lang zal moeten gebruiken staat me enorm tegen maar ik weet niet wat ik anders moet doen.

Graag hoor ik van jullie of ik zo op de goede weg ben. Moet ik doorgaan met de SP (ervaringen, iemand??)? Zal ik toch alsnog 2% minoxidil bestellen? Is er iets anders dat jullie me kunnen aanbevelen (ik wil eigenlijk geen anticonceptie meer gebruiken)?

Alvast bedankt dat jullie de moeite nemen mijn verhaal te lezen.

Groetjes van Sadness.
Sadness is offline   Met citaat reageren
Oud 22 maart 2011, 23:11   #257
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Hallo Sadness,
Je wilt geen anticonceptie gebruiken, maar je wilt ook geen kinderen...dus?
In plaats van de Diane35 zou je Yasmin/Yaz/Yasminelle kunnen nemen, vanwege de anti-androgene werking van drospirenone die daarin zit en tegelijkertijd werken deze pillen als anti-conceptiemiddel.
Finasteride helpt bij vruchtbare vrouwen pas bij 2,5mg/dag in combinatie met drospirenone.
Zie: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1...ubmed_RVDocSum

(Saw Palmetto is veel zwakker, dus daar zou je veel meer van moeten slikken).
Rogaine Foam is goed; start met de halve dosering (dus 2 maal daags slechts een kwart dop gebruiken), dan gebruik je toch méér dan bij 2%, en met die halve dosering verminder je de kans op shedding.
Revita shampoo is ook een goede keuze.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ

Laatst gewijzigd door Hanna; 22 maart 2011 om 23:14
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 25 maart 2011, 13:18   #258
Sadness
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 maart 2011
Berichten: 7
Hanna bedankt voor je reactie. Ik durf eigenlijk niet meer aan de anticonceptiepil, welke dat dan ook is. Ik ben zo bang dat ik dan weer meer pigmentvlekken krijg. Ik heb binnenkort een afspraak bij de gyneacoloog (doorverwezen door de dermatoloog om onderzoek te doen naar vermoedelijk hyperandrogenisme, als ik het goed schrijf). Ik zal dan gelijk even vragen of er een verhoogd risico is op hyperpigmentatie bij de Yasmin.

Hanna ik heb een persoonlijke vraag voor je. Ik lees veel berichten van jou op dit forum en begrijp dat jer inmiddels een volledig haarwerk draagt? Mag ik daaruit concluderen dat de bekende middelen, zoals Minoxidil, geen of onvoldoende effect hebben gehad voor jou, of ben je te laat begonnen met maatregelen nemen?

Groet,
Sadness
Sadness is offline   Met citaat reageren
Oud 25 maart 2011, 15:34   #259
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sadness Bekijk bericht
Hanna ik heb een persoonlijke vraag voor je. Ik lees veel berichten van jou op dit forum en begrijp dat jer inmiddels een volledig haarwerk draagt? Mag ik daaruit concluderen dat de bekende middelen, zoals Minoxidil, geen of onvoldoende effect hebben gehad voor jou, of ben je te laat begonnen met maatregelen nemen?
Het gebruik van minoxidil ging bij mij 3 maanden lang heel goed, maar veroorzaakte toen ineens een heftige allergische reactie, en daarna ook alle andere lotions. Voor pillen had ik teveel contra-indicaties.

Ik denk trouwens dat bij hyperandrogenisme toch cyproteronacetaal voorgeschreven zal worden, en dan misschien in de vorm van Androcur, dus zonder ethinyl-estradiol. Een vruchtbare vrouw moet daarbij wel één of ander anticonceptiemiddel gebruiken, want je mag niet zwanger worden.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 19 april 2011, 12:19   #260
evy71
HaarWeb lid
 
evy71's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 57
ondanks Diane 35 steeds meer haaruitval

Hallo allemaal,
Ik ben een kleine 3 maanden geleden begonnen met de diane 35. Ben ervan op de hoogte dat resultaat meestal na 3 maanden gebruik optreedt. Echter, mijn haaruitval wordt alleen maar erger. Weer haartjes van 2 of 3 cm, en verder allemaal korte haren, wat geeft dat een spanning zeg! Ik ben er echt heel verdrietig om. Eerlijk gezegd ging het een maand of 3 juist beter! Ik vind dit heel vreemd. Nou moet ik wel zeggen dat mijn algehele gezondheid (ik heb ME) ook slechter is geworden, dus ik weet nu niet waar het aan ligt.

Mijn vraag: hebben anderen de ervaring dat het haarverlies met de diane juist verergert, of is dat echt onmogelijk. Natuurlijk twijfel ik nu of ik het gebruik moet doorzetten. Ik hoor graag van jullie.
__________________
Regime
Duasteride (april 2012- inmiddels gestopt: geen resultaat)
Finasteride (november 2011- april: geen resultaat)
Minox 5% (januari 2011 - heden)
Diane 35 (februari -sept 2011: geen resultaat)
Ketaconazol 2% -klein beetje gemengd door milde shampoo, 2x per week (januari 2011 - aug 2011, gestopt omdat het de hoofdhuid teveel uitdroogde)
Minox 2% (augustus 2010 -december 2010)

Supplementen
Selenium (augustus 2010 - 2012, inmiddels gestopt)

Overig
Proefbehandeling schildkliermedicatie - Thyrax (november 2011- juni 2012, inmiddels gestopt- geen resultaat)
B12-injecties (december 2011-heden)
evy71 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 april 2011, 18:07   #261
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Evy, ik heb niet eerder geantwoord, omdat ik het ook niet weet. Vooral omdat je ook ME hebt.
Vallen er alleen korte/nieuwe haartjes uit?
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2011, 00:42   #262
evy71
HaarWeb lid
 
evy71's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 57
Hoi Hanna,

Het overgrote deel zijn korte, jonge haartjes. Veel van maar 2 cm. Daarnaast ook langere (nooit geknipte) haren, bv van 8 cm. Het aantal haren dat uitvalt en ooit geknipt is (zie ik uiteraard aan stomp of sluik uiteinde) is ver in de minderheid.

Ik vind het vooral vreemd omdat alle aangetaste haren er al lang uit hadden moeten zijn, ik gebruik immers al 8 maanden minox!?
__________________
Regime
Duasteride (april 2012- inmiddels gestopt: geen resultaat)
Finasteride (november 2011- april: geen resultaat)
Minox 5% (januari 2011 - heden)
Diane 35 (februari -sept 2011: geen resultaat)
Ketaconazol 2% -klein beetje gemengd door milde shampoo, 2x per week (januari 2011 - aug 2011, gestopt omdat het de hoofdhuid teveel uitdroogde)
Minox 2% (augustus 2010 -december 2010)

Supplementen
Selenium (augustus 2010 - 2012, inmiddels gestopt)

Overig
Proefbehandeling schildkliermedicatie - Thyrax (november 2011- juni 2012, inmiddels gestopt- geen resultaat)
B12-injecties (december 2011-heden)
evy71 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2011, 01:12   #263
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ja, de aangetaste haren hadden er ook volgens mij al lang uit moeten zijn.
Nu denk ik aan anageen effluvium, maar ik ben geen dermatoloog, zelfs geen gewone arts.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 3 mei 2011, 17:46   #264
Korthaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 april 2004
Berichten: 160
als je korte haartjes hebt die maar niet langer willen worden, dan heb je geminiaturizeerd haar.
__________________
Heb veel vellusharen en verbeterde haargroei met biergistpillen en vit. D. Ik probeer nu ook de sishake uit.
http://issuu.com/alopecionista/docs/alopeciabook
Korthaar is offline   Met citaat reageren
Oud 4 mei 2011, 00:36   #265
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ik heb geminiaturizeerde haren, zo dun als spinrag, maar toch groeien ze meestal door tot 40-45 cm, maar ik moet er wel héél voorzichtig mee zijn, anders vallen ze uit; dus zo min mogelijk wassen, niet afdrogen, alleen een beetje uitknijpen met een handdoek, niet föhnen, en pas als het haar droog is, voorzichtig met de vingers kammen, niet met een kam of borstel, en geen gel, wax, haarlak of andere troep.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 7 mei 2011, 20:51   #266
evy71
HaarWeb lid
 
evy71's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 57
Soms duizelt het me van al die termen. Mijn derma zegt bij mij aga, maar ik twijfel al van meet af aan aan haar diagnose. Ik denk aan tellogeen effluvium, maar weet niet direct het verschil met anageen effluvium?
Ik overweeg nu om een andere arts te vragen naar mijn haar te kijken, dr Munte van het Erasmus MC Rotterdam. Ik word nu geholpen door een van zijn 'onderdanen' maar hoor goede dingen over dr Munte. Nu maar hopen dat ze bereid zijn mij zo'n second opinion te geven. Zelf draai ik toch in kringetjes, en dat schiet niet op! Ik word er alleen maar meer gestresst van dat ik niet zeker weet wat ik heb, omdat daarmee ook mogelijk de behandeling niet optimaal is.
Als ik meer weet, horen jullie het van me.
Zonnige groet
__________________
Regime
Duasteride (april 2012- inmiddels gestopt: geen resultaat)
Finasteride (november 2011- april: geen resultaat)
Minox 5% (januari 2011 - heden)
Diane 35 (februari -sept 2011: geen resultaat)
Ketaconazol 2% -klein beetje gemengd door milde shampoo, 2x per week (januari 2011 - aug 2011, gestopt omdat het de hoofdhuid teveel uitdroogde)
Minox 2% (augustus 2010 -december 2010)

Supplementen
Selenium (augustus 2010 - 2012, inmiddels gestopt)

Overig
Proefbehandeling schildkliermedicatie - Thyrax (november 2011- juni 2012, inmiddels gestopt- geen resultaat)
B12-injecties (december 2011-heden)
evy71 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2011, 08:58   #267
Josie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juni 2007
Berichten: 384
Hallo Sadness,

Is je melasma nu minder dan toen je nog Diane gebruikte? Je hebt hier overigens bleekcremes voor die je via je dermatoloog kunt verkrijgen. Die werken heel aardig en hebben weinig bijwerkingen (tenzij je bijv er allergisch voor bent). Als je melasma minder is geworden, dan zou ik niet aan een andere pil gaan; het maakt niet uit voor je melasma welke pil je hebt. Waarschijnlijk is het de oestrogenen die het veroorzaken, nl. dus elke oestrogeen pil zal dit denk ik aanwakkeren.
Als je melasma niet minder is geworden maakt het waarschijnlijk niet zoveel uit voor je melasma, maar zeker weten doe je het niet. je weet immers niet wat de pil doet dan.

Ik heb ook melasma en gebruik bleekcremes met groot succes. Ik slik ook nog Diane. Ja, klinkt wat tegenstrijdig, maar melasma stopt alleen bij 1 op 7 vrouwen die stoppen met de pil. Ik heb gekozen ervoor om dus door te gaan voor mijn haar en de bleekcremes te gebruiken.

Ik denk dat je op de goede weg bent; als je geen hormonen wilt gebruiken tegen aga is minoxidil 5% de eerste keus. Sowieso beter dan die hormoontherapieën.

Verder gezond leven, je haar goed behandelen etc doet allemaal goed voor je, maar zal je aga niet stoppen. Maar is wellicht wel goed voor de kwaliteit van je haar.

Succes!
Als je meer wilt weten over de melasma, stuur me dan even een persoonlijk berichtje.
Josie is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2011, 13:44   #268
Sammy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2004
Berichten: 400
Vergeet even niet dat de haaruitval na het stoppen met de pil ook tijdelijk kan zijn! Het betekent niet meteen dat je volgende week kaal bent. Bij mij maakte het uiteindelijk niet veel uit of ik wel of niet de pil slikte (het AGA proces was helaas toch al in gang gezet) maar de periode na het stoppen was wel altijd een drama. Gelukkig stabiliseerde het zich na een paar maanden allemaal wel weer. Geen paniek dus en eerlijk is eerlijk, minoxidil 5% en goede supplementen doen voor mij meer dan die pil (volgens mij is mijn probleem daar juist mee begonnen).

Verder hoor ik ook wel eens van vrouwen die tijdens het slikken van de Diane 35 juist meer haaruitval en dunner haar hadden. Dat kan dus ook!
Sammy is offline   Met citaat reageren
Oud 9 mei 2011, 23:35   #269
Sadness
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 maart 2011
Berichten: 7
Hallo lotgenoten, ik zal jullie even bijpraten over de nieuwe ontwikkelingen ten aanzien van mijn haarprobleem. Ik ben inmiddels begonnen met Rogaines Foam for men, 5%. Ik gebruik het nu ongeveer een maand en het doet nog niets. Is nog te vroeg, ik weet het, maar het lijkt wel of mijn haar er steeds meer door blijf uitvallen. Niks minder geworden, het zet zich gestaag voort. Er zijn momenten dat ik denk dat ook minoxidil maar een commercieel verkoopstunt is. Ik bedoel, je haren vallen eerst uit als een gek, je krijgt er vervolgens (misschien) een paar haartjes voor terug (resultaat zelfs in het gunstigste geval volgens het grootste gedeelte van de gebruikers ook nog eens cosmetisch onbevredigend), en voor die paar dunne of zelfs kleurloze haatrtjes ben je ook nog eens je hele leven minoxidil afhankelijk. En wij maar kopen, betalen, kopen, betalen... Ik weet het niet, heb erge twijfels maar dat kan ook door mijn gemoedstoestand komen die op dit moment niet om over naar huis te schrijven is. Daarom schrijf ik aan jullie. Tot zover het minoxidil gedeelte, ik blijf jullie uiteraard op de hoogte houden van de vorderingen (dan wel juist het gebrek daaraan).

Inmiddels ben ik op aanraden van de dermatoloog ook bij de gyneacoloog geweest, om te kijken of mijn haaruitval een hormonale oorzaak heeft (teveel mannelijke hormonen). Ik moet zeggen dat ze wel de tijd voor me nam. We hebben bijna 3 kwartier met elkaar gesproken. Ze was heel duidelijk: AGA kan niet worden genezen, hooguit gestabiliseerd. Alhoewel ik dit weet is het toch wel weer heel confronterend om dit nogmaals zo direct in je gezicht te horen. Niet bevorderend voor je gemoedstoestand. Stiekem hoopte ik eigenlijk nog steeds dat de diagnose bij mij niet goed is gesteld, dat ik geen AGA heb, dat het allemaal een tijdelijke kwestie is. Maar de gyneacoloog heeft daar korte metten mee gemaakt. Afin, er is bloed geprikt en als de uitslag bekend is word ik gebeld. Het is inmiddes een week geleden en ik ben nog steeds niet gebeld, hetgeen mij doet vrezen dat de uitslag negatief is, dus dat er geen hormoonstoornis is aangetroffen. Teleurstellend, aangezien bij AGA volgens het mannelijk patroon er tenminste nog íets aan de toen is (finasteride, Saw Palmetto, etc). Bij kaalheid volgens het vrouwelijk patroon rest er toch niets anders dan minoxidil? Hoe dan ook adviseerde de gyneacoloog bij om toch weer aan de pil te gaan. Zowel bij een hormoonstoornis, als in het andere geval, is dat volgens haar toch het beste wat ik kan doen. Ze heeft me de Yasmin voorgeschreven en ter ondersteuning spironolacton (2 x daags 50mg). Ik ben dus toch maar weer begonnen....Ik had zo gehoopt van de hormoontroep af te komen, maar de mate van haaruitval is zo erg dat ik geen andere uitweg meer zie. Dan maar weer pigmentvlekken, dat nog liever dan een kaal hoofd!!

Josie, om terug te komen op jouw vraag: ik heb niet het idee dat de melasma minder is geworden in de paar maanden dat ik ben gestopt met de pil. De blekende creme waar jij het over hebt gebruik ik ook (hydrochinon) en ik moet zeggen dat de plekken wel minder worden maar helemaal weg zijn ze niet gegaan. Ik denk dat als ik weer inm de zon zou zitten zonder UVA en UVB bescherming de situatie in een mum van tijd weer verergerd.

Ik voel me momenteel erg neerslachtig. Ben er de hele dag mee bezig, denk aan het lot wat me te wachten staat. Ik kan het hele proces nu misschien vertragen, maar over 10 jaar kom ik in de overgang, en dan is het slikken van de pil geen optie meer, en zal de AGA zich nog heftiger manifesteren (voor zover er dan nog haar over is want het verduningsproces voltrekt zich in een moordend tempo). Ik ben zo bang voor de kaalheid. Een tergend lot. Ik merk dat ik depressief wordt. Praten met vriendinnen en mijn man doe ik niet. Ik heb het voor mezelf nog niet geaccepteerd, ik schaam me er ook voor. Het klinkt misschien kortzichtig, maar uiterlijk is voor mij altijd heel belangrijk geweest, ook in de omgeving waarin ik verkeer. Ik mag zeggen dat ik er bovengemiddeld goed uit zie maar hierdoor voel ik me steeds onzekerder worden. Wat ik raar blijf vinden is dat de haren die uitvallen, lange en (op het oog) gezonde haren zijn. Hoe kan het nou dat een haarzakje zo'n lange haar laat vallen en er dan vervolgens nooit meer een kan produceren?? Wie weet is het toch iets tijdelijks.....
Sadness is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2011, 08:03   #270
millie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 augustus 2005
Berichten: 668
hoi
ik slik nu de diana 35 pil en de eerste 10 dagen van mijn pil de androcure 10.als ik straks in de overgang ga ,ga ik de androcure als monotherapie gebruiken(dus zonder pil).ik hoop eerlijk gezecht dat die haartopical cb 03, die nu nog getest word er inmiddels is,dan zou dat alleen moeten volstaan!lees maar eens,ziet er veelbelovend uit!overigens werkt de diana en de androcure bij mij heel erg goed,ze zeggen androcure zorgt niet voor hergroei bij mij dus wel! maar dat duurde jaren en gaat heel langzaam,6 jaar gelden ongeveer was mijn haar zo dun nu ziet niemand het meer,geduld is een schone zaak,maar uiteindelijk ziet mijn haar er erg goed uit!

Laatst gewijzigd door millie; 10 mei 2011 om 08:09
millie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Stress en haaruitval rickie rick AGA - Algemeen 97 12 mei 2011 14:54
Haaruitval...en al de rest Dawid AGA - Algemeen 15 21 augustus 2009 11:57
Haaruitval en nu weer korte haartjes _Annemieke_ Haarproblemen bij vrouwen 11 30 juni 2008 10:21
de pil en haaruitval marion Haarproblemen bij vrouwen 105 15 september 2007 01:41
Extra (tijdelijke?) haaruitval door fina ??! Alecx Medicijnen/haargroeimiddelen 8 27 januari 2003 14:10


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:14.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.