Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 27 juni 2010, 12:28   #1
lief1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 juni 2010
Berichten: 27
Wat denken jullie?

Hoi allemaal!

Ik ben helemaal nieuw hier, en met verbazing heb ik gelezen hoeveel kennis jullie hier hebben! wauw! petje af !

Ik ben nu al een aantal keer bij de huisarts geweest met mijn 'probleem' maar die neemt het allemaal niet zo nauw vandaar dat ik dan jullie kennis wil raadplegen..

Ik begin bij het begin.
Ik ben een vrouw van 30 jaar gelukkig getrouwd met 2 kindjes.
Bij mij in de familie zit geen erfenlijke haarziekte en tot een jaar geleden had ik ook een volle kop met haar.
Mijn jongste is 1,5 jr.
Toen mijn haaruitval begon (een jr geleden) kwam dat naar mijn idee door de zwangerschaps hormonen. niks raars dus.
Ondertussen in die 1,5 jr is er wel het 1 en ander gebeurd;
Klein huwelijksprobleempje (is inm. opgelost)
2 maanden mirena gehad (wat een drama was dat! incl. nog meer haaruitval!)
Antibiotica 1 mnd ( hele lichte voor huiduitslag)
Zorgen voor de jongste die was regelmatig ziek afgelopen winter.
En ik ben 2 weken geleden onder narcose geweest.

Ik gebruik buiten de voedingssuppelementen voor mijn haar helemaal niks aan medicatie ook geen ac. Geen suiker, niks met mijn schildklier geen vitaminen tekort etc.
Heb geen vet haar, geen acne of vette huid, geen schilfertjes op mijn hoofdhuid of niet overdreven dan. geen overbeharing in gezicht of lichaam. en ik rook niet.

Nu wil het in mijn fam wel zo zijn dat de vrouwen erg hormoon gevoelig zijn. ipv 80% uit water bestaan wij 80% uit hormonen. tante psoreasis (hoe schrijf je dat?) en moeder vanwege vroege overgang hormonen gekregen waar ze dus heel mooi haar van kreeg!
Mijn huisarts heeft mij (zonder te kijken naar mijn haar) direct de diane-35 voorgeschreven. gelukkig las ik hier op het forum dat dat wel een goede pil hiervoor is. Ik ben alleen heel erg geschrokken van de bijsluiter!
Ben heel erg bang voor trombose of borstkanker... maar ik wil ook niet kaal door het leven!
Mijn ha zei dat ik het 2 maanden moet proberen..stoppen kan altijd volgens hem. Ik las hier dat het dan nog erger kan worden!!

Wat zouden jullie mij adviseren? Is er nog iets anders dan de pil?
En is er al eens iemand bij de haarkliniek in rotterdam geweest?

Alvast heel erg bedankt, ik kijk uit naar jullie advies!

liefs
lief1 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2010, 18:39   #2
Sammy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2004
Berichten: 400
Je moet de Diane 35 minstens 3 maanden de kans geven om je haaruitval te stabiliseren, maar dan ben je er nog lang niet, want het uitgevallen haar moet ook weer terug kunnen groeien en dat duurt lang!

Ik denk dat bij jou meerdere factoren een rol spelen. Allereerst natuurlijk de zwangerschap en daar kun je tot een jaar na de bevalling last van haaruitval van hebben. Dan zit je dus aan het einde van dat jaar (en nog een hele poos daarna) met een mooi bosje niks, want zolang er meer uitvalt dan er weer aangroeit, wordt het dunner en dunner. Maar uiteindelijk groeit dat wel weer bij, al is dat maar met een centimetertje per maand!

Jij hebt daarnaast ook wat stressfactoren gehad, wat eveneens funest is voor je haar, samen met jouw medicijngebruik. Voor een immuunsysteem, waar al een aanslag op is gepleegd door een zwangerschap, is dat natuurlijk niet niks en tja, dan kun je ook last krijgen van extra haaruitval.

Het is, hoe dan ook, niet met 100% zekerheid te zeggen waar je last van hebt! Misschien is het allemaal tijdelijk en groeit je haar straks weer prima bij, maar zoals al eerder gezegd, dat kost tijd! Beloftes en garanties krijg je echter niet. Mocht de Diane 35 na 3 maanden geen enkele verbetering geven (in haaruitval) dan werkt ie waarschijnlijk niet en zou je er ook weer mee moeten kunnen stoppen. Werkt ie wel, tja, dan zit je er voorlopig wel even aan vast, maar dat scheelt ook wel weer even in de kopzorgen.

Verder zou je ook Minoxidil (en/of Androcur en/of Finasteride) kunnen gaan gebruiken. Daar is op dit forum ook al voldoende over geschreven. Ga met name met de hormonen niet te lichtvaardig om en verdiep je er goed in, voordat je in blinde paniek gaat slikken!

Succes!

Sammy
Sammy is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2010, 22:08   #3
lief1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 juni 2010
Berichten: 27
Beste Sammy,

Heel erg bedankt voor je snelle reactie!

Wat kan jij het goed verworden, het is idd. dat ik nu in blinde paniek alles zou pakken en doen wat er maar te doen valt.
Ik ben heel erg bang voor de hormonen buiten de ergste 'mogelijke' bijwerkingen heb ik het nog niet eens over het geen ik geen grotere borsten wil, aankomen bah!, en alle depressieve gevoelens en het idee 'dat je weer aan het proberen bent'!

Ik zit (buiten mijn haar om) beter in me vel dan ooit! geen vuiltje aan de lucht..nou ja me haar dan...wat kan je je daar rot door voellen..nu ik hier zo zit moet ik weer huilen, wat is dat erg..Stom he ben je gelukkig eindelijk het droom gezinnetje leuke vrienden, werk etc. heb ik dit.
Sorry, eventjes jammeren.., wil jullie er niet teveel mee lastig vallen dus hou nu op ok

Dat eerste minoxidil is dat niet schadelijk voor je gezondheid?
Ik heb gelezen dat je dat dan zolang je geen haaruitval meer wilt moet blijven gebruiken. in mijn geval voor altijd dus..hahaha!
Nou jaa, als het werkt en niet schadelijk voor je is, wil ik dat wel!

Waar haal je zoiets? Moet dat op recept?

oja..nog een vraagje; heeft het zin om naar een haarkliniek te gaan? als ik maar weet of het hormonaal is of niet toch? tijdelijk of blijvend/aga of geen aga.

Heel erg bedankt!

liefs!
lief1 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2010, 23:21   #4
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ga in ieder geval niet naar de Haarkliniek in R'dam en al helemaal niet naar Boersma/Intermedica.
Grote kans dat 't bij jou Telogeen Effluvium is: tijdelijke haaruitval door zwangerschap, medicijngebruik, narcose, e.d.
In dat geval kan minoxidil-lotion nieuwe haargroei bevorderen en hoef je dat niet je hele leven te gebruiken.
Maar voorlopig lijkt mij Diane35 geen gek idee, omdat het anti-haaruitval werkt en tegelijkertijd een voorbehoedmiddel is.
Laat je niet gek maken door de eventuele bijwerkingen, anders zou je ook nooit meer NSAID's(Brufen, Ibuprofen, Neurofen, Naproxen, Aleve, etc.) durven te slikken.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2010, 10:18   #5
Sammy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2004
Berichten: 400
Het lijkt wel of ik reclame wil maken, maar dat is niet zo, hoor! Ik koop zelf altijd minoxidil op www.minoxidil.com. Betaalbaar en prima spul!

Zelfs een haarkliniek zegt alleen maar wat zij denken dat het is. Niemand weet het ooit zeker en ik heb al zoveel onzin gehoord over diagnoses die achteraf totaal niet bleken te kloppen. Als het beter is voor je gemoedsrust dan kun je er natuurlijk heen gaan, maar zoek dan wel even een goede dermatoloog uit, inderdaad! Anyway, mocht de Diane 35 na een paar maanden aanslaan, dan kun je er wel vanuit gaan dat de oorzaak hormonaal is.
Sammy is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2010, 10:20   #6
Sammy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2004
Berichten: 400
Oh ja, minoxidil is niet heel erg schadelijk; alleen kun je er allergisch voor zijn of worden (maar dan stop je gewoon) en als je een veel te lage bloeddruk hebt, is het ook geen goed idee, want die kan dan nog lager worden. Maar dat is het wel zo'n beetje.
Sammy is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2010, 11:27   #7
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Ik koop mijn Minoxidil daar ook, Sammy. Prima site.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2010, 11:41   #8
lief1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 juni 2010
Berichten: 27
Ik ben vandaag begonnen met de diane
Het voelt alsof ik iets heel engs doe...! Ik heb er met diverse mensen (huisarts, apotheek ) erover gehad en proberen kan volgens hun allemaal geen kwaat. Mijn apotheek (die echt geweldig is!) vertelde dat ze idd minox kan bestellen (2%) ze adviseerde mij eerst het meest voor de hand liggende te proberen (de diane) 3mnden en als dat niet werkt gaan we minox doen. Ze ging nog verder zoeken welke vitaminen enzo ik het beste kan gaan slikken. Toch wel fijn iemand die met je mee denkt!

Vandaag uitslag bloedtest gehad, en was helemaal goed...stom dat ik me daar een beetje teleurgesteld over voelde toch een fijn bericht dat je gezond bent!

Hebben jullie nog advies welke vitaminen/ mineralen etc ik kan gebruiken?

OOOOooooo ik hoop dat ik een goede keuze heb gemaakt wat betreft de diane....
lief1 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2010, 16:18   #9
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Minox kun je beter gewoon zelf bestellen via internet zoals wij op dit forum bijna allemaal doen; Nederlandse apothekers zijn namelijk veel te duur.
Als uit de bloedtest is gebleken dat je géén tekorten hebt aan vitaminen of mineralen, hoef je dus géén extra pillen te slikken. Goed op je voeding blijven letten, is voldoende.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juli 2010, 21:45   #10
lief1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 juni 2010
Berichten: 27
Hoi!

Ik heb nog een vraagje aan jullie;

Na hoeveel tijd kan je merken dat de diane wat doet? Ik verwacht geen nieuwe haren al ofzo maar het blijft nog in het zelfde tempo uitvallen Hoopte dat dat toch langzamerhand minder ging worden..

En ik ben nu 3 weken geleden onder narcose geweest en lees hier en daar op het forum dat dat ook voor extra haaruitval kan zorgen! Dubbelop dus

geduld is een schone zaak...(dat hopen we dan maar..)
lief1 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juli 2010, 11:25   #11
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lief1 Bekijk bericht
Na hoeveel tijd kan je merken dat de diane wat doet? Ik verwacht geen nieuwe haren al ofzo maar het blijft nog in het zelfde tempo uitvallen Hoopte dat dat toch langzamerhand minder ging worden..

En ik ben nu 3 weken geleden onder narcose geweest en lees hier en daar op het forum dat dat ook voor extra haaruitval kan zorgen! Dubbelop dus
Je slikt de Diane35 toch pas iets langer dan een week? Het gaat maanden duren voordat alle aangetaste haren eruit gevallen zijn.
En ook nog een narcose...
Je zou ondertussen een camouflagemiddel als Toppik kunnen gaan gebruiken.
Sterkte!
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juli 2010, 11:47   #12
lief1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 juni 2010
Berichten: 27
Hey Hanne,

Bedankt voor je snelle reactie.

Maanden joh? ARRRGGG....

Ik heb een afspraak staan voor morgen naar de kapper...volgens mijn moeder zou dit goed voor me zijn...nou ik ben nu al bang!
Das weer nieuw.., bang voor de kapper!

er moet min 10 cm af en ook weer geverft worden. Ik ben zoo bang dat er weer een bak haar uit komt zetten! Ik ga ook naar een andere kapper, in de salon waar ik normaal ga daar werken allemaal bekenden en heb geen zin dat hun mij zo zien...

Ik weet niet hoor...ik wil helemaal niet naar de kapper!
Weet niet of ik nog meer aankan, aan de andere kant kan het natuurlijk ook positief uitpakken.

Wat zou jij doen?
Zal ik nog eventjes aankijken?
Als de uitval maar een stuk minder is..dan is er weer hoop..
lief1 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juli 2010, 11:56   #13
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ik zou het haar niet verven en zeker niet door een kapper.
Als het echt nodig is, kun je zelf thuis een kleurspoeling doen met b.v. Guhl Ultra Milde kleurshampoo, dat is aanzienlijk minder agressief dan permanente haarverf. Na ca. 8 shampoobeurten is de kleur dan langzaam vervaagd, maar dat is ook mooier/natuurlijker dan dat je van die lelijke uitgroei krijgt.

Ik bedoel deze: http://www.guhl.nl/nederlands/produc...mpoo/index.asp
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ

Laatst gewijzigd door Hanna; 5 juli 2010 om 11:59
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juli 2010, 12:02   #14
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lief1 Bekijk bericht
Hey Hanne,

Bedankt voor je snelle reactie.

Maanden joh? ARRRGGG....

Ik heb een afspraak staan voor morgen naar de kapper...volgens mijn moeder zou dit goed voor me zijn...nou ik ben nu al bang!
Das weer nieuw.., bang voor de kapper!

er moet min 10 cm af en ook weer geverft worden. Ik ben zoo bang dat er weer een bak haar uit komt zetten! Ik ga ook naar een andere kapper, in de salon waar ik normaal ga daar werken allemaal bekenden en heb geen zin dat hun mij zo zien...

Ik weet niet hoor...ik wil helemaal niet naar de kapper!
Weet niet of ik nog meer aankan, aan de andere kant kan het natuurlijk ook positief uitpakken.

Wat zou jij doen?
Zal ik nog eventjes aankijken?
Als de uitval maar een stuk minder is..dan is er weer hoop..
Dan ga je toch gewoon niet? Of laat er alleen een stuk afhalen en er een goede coupe in knippen.
En zoals Hanna zegt: het duurt helaas een hele tijd voor je haar weer voller wordt. De haren moeten ook nog heel eind groeien.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juli 2010, 12:02   #15
lief1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 juni 2010
Berichten: 27
Thnks Hanna,

Ik ga de afspraak afzeggen
Kan het nog wel eventjes rekken zo.

Ben er nog niet aan toe denk ik..


lief1 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
wat doen jullie om te stoppen? erna TTM - Algemeen 23 11 augustus 2005 19:29
Een discussie met Webmaster; waarschijnlijk als Pasen en Pinksteren op één dag vallen Haarmannetje Archief: afgehandelde Suggesties 58 28 juli 2005 09:10
Enquête (beetje hulp van jullie aub) Salvamia Haarwerken 4 21 oktober 2004 15:03
Ik zal jullie erg missen! Ellis TTM - Algemeen 4 20 december 2002 21:30


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:35.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.