Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 25 september 2010, 13:48   #1
Bewust
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 augustus 2007
Berichten: 25
Haaruitval met anti depressiva

Hallo,

Ik ben een heer die op jonge leeftijd leidt aan AGA. Langzaam accepteer ik het maar slik zelf toch Proscar om nog te kunnen genieten met een bosje haar in mijn jonge jaren.

Ik weet hoe het voelt, maar nu zit ik met een probleem thuis. Mijn moeder is manisch depressief en ze slikt hiervoor medicijnen. Hierdoor heeft ze veel haaruitval en zodoende krijgt ze nog een lager zelfbeeld van haar zelf (ze komt mede ook bij aan gewicht). Weten jullie een oplossing voor mij, zodat ik haar hiermee kan helpen. Het is soms zwaar in moeilijke tijden en wil haar dan ook helpen waar ik kan.

Groetjes,

Bewust
Bewust is offline   Met citaat reageren
Oud 25 september 2010, 13:59   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Moeilijk hoor...
Je zou wel eerst heel zeker moeten zijn of het medicijn de oorzaak is, en welk medicijn exact. Er kan immers een andere oorzaak zijn.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 25 september 2010, 14:16   #3
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
Hele goeie kans dat het daar van komt want bij mij is het ook erger geworden sinds ik weer medicijnen slik. Nadeel voor je moeder is dat ze maar een beperkte hoeveelheid keus is met haar ziekte. Ik weet niet wat je budget is maar op haarwerken hier heb je tal van goeie tips en misschien kun je een haarwerk voor haar kopen zodat ze ziet dat er een oplossing is en ze minder snel in een gedachte kring terecht komt. Ik wens je heel veel sterkte!
agatha is offline   Met citaat reageren
Oud 5 oktober 2010, 13:29   #4
Korthaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 april 2004
Berichten: 160
Bijsluiters lezen en zo snel mogelijk een andere variant van hetzelfde medicijn vragen.
__________________
Heb veel vellusharen en verbeterde haargroei met biergistpillen en vit. D. Ik probeer nu ook de sishake uit.
http://issuu.com/alopecionista/docs/alopeciabook
Korthaar is offline   Met citaat reageren
Oud 8 oktober 2010, 09:47   #5
Bewust
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 augustus 2007
Berichten: 25
Oké oké bedankt voor jullie reactie. Zij slikt momenteel anti deppresiva (dit is al een alternatief). Zij kan hier helaas niet vanaf omdat ze anders heel snel in haar oude patroon valt van mani en depri. Begrijp mij goed, zij heeft nog genoeg haar, maar het groeit een stuk langzamer en veel valt uit...

Ik probeer samen met haar een oplossing te zoeken, zodat zij zich iets beter voel in haar situatie. Kan zij een vrouwelijke minoxidol hiervoor gebruiken?
Bewust is offline   Met citaat reageren
Oud 8 oktober 2010, 12:18   #6
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ja, ze kan starten met minoxidil 2%, het liefst in een flesje waar een pipetje bij is met ml-streepjes, zodat ze precies de juiste dosering (2 x 1ml) kan afmeten.
Vaak wordt dat verkocht in spuitflacons waarbij de minoxidil grotendeels op de haren terecht komt i.p.v. de hoofdhuid. Koop er dan een leeg flesje met pipetje bij, waar het in overgegoten kan worden.
Als zij een anti-conceptiemiddel gebruikt waar androgene stoffen in zitten, kan zij beter een ander middel kiezen, voor het geval 't hier toch gaat om AGA.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 5 november 2010, 23:40   #7
JasmienVermeule
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 november 2010
Locatie: Rotterdam
Berichten: 3
Het kan heel goed zijn dat de haaruitval wordt veroorzaakt door de medicijnen. Zelf heb ik een tijdje roaccutane (voor acne) gebruikt en had ik ook een beetje last van haaruitval. Dit staat vaak vermeld op de bijsluiter.
Zoals Hanna zei zou ze met minoxidil 2% kunnen beginnen en dat dan aankijken.
JasmienVermeule is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Aanzienlijk minder haaruitval door behandeling.....mijn verhaal CMariel Haarproblemen bij vrouwen 25 16 december 2009 11:00
Haaruitval...en al de rest Dawid AGA - Algemeen 15 21 augustus 2009 11:57
geen haaruitval meer concetta Haarproblemen bij vrouwen 4 14 augustus 2009 00:24
nieuwe revlon anti-haaruitval patch ibbi Medicijnen/haargroeimiddelen 34 7 september 2008 01:27
vichy anti haaruitval shampoo high Medicijnen/haargroeimiddelen 3 30 augustus 2005 22:08


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:56.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.